تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
کد خبر : 589562

تفاوت افزونه بکاپ با بسته نصب آسان

تفاوت افزونه بکاپ با بسته نصب آسان

وقتی تغییرات بزرگی روی سایت خود اعمال می کنید که نتیجه آن را نمی دانید حتما باید یک نسخه پشتیبان یا بکاپ از سایت خود تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل سایت خود را بازگردانی کنید. بکاپ گیری مداوم سایت شما را در برابر مشکلات مختلفی که ممکن است برای آن به وجود آید

وقتی تغییرات بزرگی روی سایت خود اعمال می کنید که نتیجه آن را نمی دانید حتما باید یک نسخه پشتیبان یا بکاپ از سایت خود تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل سایت خود را بازگردانی کنید. بکاپ گیری مداوم سایت شما را در برابر مشکلات مختلفی که ممکن است برای آن به وجود آید مانند حملات هکرها ایمن می کند. روش های متنوعی برای بکاپ گیری وجود دارد. هاست ها به صورت دوره ای از سایت شما بکاپ می گیرند ولی مشکلی این است که تا چند بکاپ آخر را نگه داری می کنند و بکاپ های دیگر را حذف می کنند. یا ممکن است شما تغییرات را بعد از بکاپ گیری هاست انجام دهید و تغییراتی که ایجاد کرده اید را از دست می دهید. به روز بودن بکاپ اهمیت زیادی دارد و باید به شکل دوره ای از سایت خود بکاپ بگیرید تا هر زمان مشکلی به وجود آمد آخرین تغییراتی که روی سایت اعمال کردید را بازگردانی کنید.

اگر سایت شما با وردپرس طراحی شده است، به راحتی با افزونه می توانید یک نسخه پشتیبان به صورت دستی و یا اتوماتیک بگیرید و تا هر چند نسخه که بخواهید را نگهداری کنید. ساخت بسته نصبی آسان در وردپرس یک روش بکاپ گیری از سایت با افزونه داپلیکیتور است اما سایر افزونه های بکاپ گیری عملکرد متنوعی دارند. در این مقاله همراه ما باشید تا تفاوت افزونه بکاپ با بسته نصب آسان را با هم ببینیم.

بکاپ گیری با استفاده از بسته نصبی آسان

بسته نصب آسان چیست؟ یک فایل بکاپ از سایت وردپرسی است که روی سیستم خود ذخیره می کنید تا در زمان موردنیاز آن را بازگردانی و نصب کنید. این بکاپ با افزونه duplicator راحت تهیه می شود و نیاز به تنظیمات خاصی ندارد و هم به راحتی بازگردانی می شود به همین علت به آن بسته نصب آسان گفته می شود.

بعد از بکاپ گیری با بسته نصب آسان دو فایل قابل دانلود هستند یک فایل zip یا archive که شامل فایل های اصلی هسته وردپرس است و فایل دیگر که از نوع php است. افزونه ای که برای بسته نصب آسان استفاده می شود داپلیکیتور است. داپلیکیتور دو نسخه رایگان و پرو دارد که نسخه رایگان بخشی از امکانات نسخه پرو را ندارد و تنها امکان بکاپ گیری از سایت تا حجم 500 مگابایت را می دهد.

تفاوت افزونه بکاپ با بسته نصب آسان

حتی زمانی که بخواهید یک سایت را به هاست دیگر یا به لوکال منتقل کنید بهترین گزینه استفاده از بسته نصب آسان است. با نسخه داپلکیتور پرو، امکان ذخیره سازی نسخه پشتیبان سایت در گوگل درایو، دراپ باکس، وان درایو را دارید . به علاوه می توانید زمان مشخصی برای ایجاد نسخه پشتیبان تعریف کنید و برای پشتیبان گیری زمانبندی بگذارید. اگر بخواهید آدرس سایت خود را تغییر دهید نیز با بسته نصب آسان به راحتی می توانید سایت خود را به آدرس جدید منتقل کنید.

بکاپ گیری با استفاده از افزونه های وردپرسی

یکی دیگر از روش های بکاپ گیری که می تواند در زمان خرابی و هک سایتتان شما را نجات دهد استفاده از افزونه بکاپ است. با استفاده از افزونه های بکاپ گیری می توانید یک کپی از سایت خود را بر روی هارد دیسک یا هر فضای دیگری ذخیره کنید. افزونه های وردپرسی به شما کمک می کنند تا یک نسخه پشتیبان کامل یا یک بکاپ از بخشی از سایت تان بگیرید.

یک نمونه از افزونه های بکاپ گیری افزونه UpdraftPlus Premium است که به عنوان یک افزونه بکاپ گیری خودکار از آن یاد می شود و امکانات زیر را در اختیار شما می گذارد:

·       پشتیبان گیری خودکار در بازه تعیین شده

·       بکاپ جدا از دیتابیس و فایل های وردپرس

·       امکان انتقال سایت وردپرس

·       بکاپ گیری از جداول غیر وردپرسی

·       پشتیبان گیری افزایشی و ذخیره تغییرات روی بکاپ قبلی

·       زمانبندی پیشرفته برای ایجاد، نگهداری یا حذف نسخه پشتیبان

·       نمایش حجم اشغالی افزونه ها، قالب ها و هسته وردپرس

تفاوت افزونه بکاپ با بسته نصب آسان

حالا که متوجه شدید بسته نصب آسان چیست و بکاپ گیری با افزونه داپلیکیتور چگونه انجام می شود در این بخش تفاوت افزونه بکاپ با بسته نصب آسان را ببینید.

·       بسته نصب آسان از کل سایت شما بکاپ می گرد ولی افزونه های بکاپ گیری هم از کل سایت و هم از هر بخشی از سایت که بخواهید بکاپ گیری را انجام می دهند.

·       بکاپ و بازگردانی بسته نصبی به راحتی و با چند کلیک انجام می شود، اما فرایند بازگردانی با سایر افزونه های بکاپ متفاوت است.

·       یکی از تفاوت های افزونه بکاپ با بسته نصبی این است که افزونه بکاپ امکان پشتیبان گیری با استفاده از زمانبندی پیشرفته وجود دارد. شما می توانید با افزونه داپلیکیتور پرو برنامه زمانی برای تهیه نسخه پشتیبان داشته باشید ولی مانند افزونه های بکاپ گیری تنظیمات پیشرفته ندارد. این تنظیمات پیشرفته می توانند شامل پشتیبان گیری خودکار قبل از بروزرسانی سایت باشد.

·       اگر بکاپ جزئی مثل دیتابیس، فایل ها، تصاویر، ویدئو و غیره نیاز دارید افزونه های دیگر بهتر هستند زیرا شما امکان انتخاب حالات مختلف بکاپ گیری را دارید. اما اگر می خواهید از کل سایت بکاپ بگیرید گرفتن بسته نصب آسان با افزونه داپلیکیتور مناسبتر است. این مورد یکی دیگر از مهم ترین تفاوت های افزونه بکاپ با بسته نصب آسان است.

·       تعداد زیادی از افزونه های بکاپ امکان کلون سایت را به کاربر می دهند اما افزونه داپلیکیتور و بسته نصبی این امکان را ندارند.

·       روش بازگردانی بکاپ با بسته نصبی متفاوت با افزونه بکاپ است. اغلب افزونه های بکاپ امکان بازگردانی خودکار از طریق دکمه restore در داخل افزونه را دارند و بازگردانی بسته نصبی از طریق نصب آسان و ویزارد داپلیکیتور در مرورگر انجام می شود.

با توضیحاتی که درباره کارکرد بسته نصب آسان و بازگردانی بکاپ، تفاوت افزونه بکاپ با بسته نصب آسان داده شد متوجه شدید که بسته نصب آسان و افزونه بکاپ کارکردهای مختلفی دارند از جمله انتقال اطلاعات از لوکال به هاست دیگر، از هاست به هاست دیگر و غیره. شما هستید که تصمیم می گیرد از داپلیکیتور استفاده کنید یا از افزونه های بکاپ. یک وب مستر یا طراح سایت برای تهیه بکاپ از کل سایت و بازگردانی آن به روش ساده بهتر است از افزونه داپلیکیتور استفاده کند زیرا کار کردن با این افزونه بسیار راحت است و تنظیمات پیچیده ای ندارد.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.