تغییر قیمت لوازم خانگی فقط یک درصد بوده؛ افزایش قیمت منتفی شدطبق گفته عضو هیأت مدیره اتحادیه لوازم خانگی، هم‌اکنون قیمت لوازم خانگی افزایش چندانی پیدا نکرده و بازار این کالا در آرامش است.
محمدحسین رحی..

به گزارش کافه دانش به نقل از ایران جیب طبق گفته عضو هیأت مدیره اتحادیه لوازم خانگی، هم‌اکنون قیمت لوازم خانگی افزایش چندانی پیدا نکرده و بازار این کالا در آرامش است.

محمدحسین رحیمی، عضو هیأت مدیره اتحادیه لوازم خانگی در ارتباط با بالا رفتن قیمت برخی از لوازم تولید شده در داخل، عنوان کرد که هم‌اکنون از نوسانات بازار کاسته شده و بازار از آشفتگی در آمده است. بعضی از لوازم خانگی داخلی که اخیرا گران شده بودند در حال حاضر با همان قیمت قبلی خرید و فروش می‌شوند.

از تعداد خریداران به دنبال افزایش قیمت لوازم خانگی کاسته شده است

قیمت لوازم خانگی به مقدار بسیار اندکی یعنی ۱.۱ درصد تغییر کرده است. از طرفی بازار به تازگی هیچ اتفاق جدیدی را تجربه نکرده و تولید و عرضه همانند گذشته ادامه دارد. رحیمی در ادامه با اشاره به این که بازار لوازم خانگی هم‌اکنون دارای مشتری است، اما تعداد مشتریان نسبت به گذشته که قیمت لوازم خانگی پایین‌تر بود کمتر شده است، بیان کرد که تعداد مشتریان لوازم خانگی به دنبال بالا رفتن قیمت‌ها در مقایسه با گذشته کمتر شده است که این مسئله طبیعی است. مثلا ماشین لباسشویی که تا پیش از این با قیمت ۳ میلیون تومان به فروش می‌رسیده هم‌اکنون ۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است و مشتریان سابق را ندارد.

هم‌اکنون ۵۰ تا ۶۰ درصد افرادی که برای خرید به بازار لوازم خانگی مراجعه می‌کنند زوج‌های جوان هستند و این کالا بیشتر به عنوان جهیزیه خریداری می‌شود. از طرفی دولت نیز برنامه‌ریزی‌هایی را به منظور ارائه جهیزیه ارزان قیمت به مردم انجام داده است. در گذشته برخی از افراد نیز به منظور این که لوازم خانگی نو را جایگزین کالا قدیمی خود کنند به بازار لوازم خانگی مراجعه می‌کردند که هم‌اکنون شاهد این مسئله نیستیم و مردم ترجیح می‌دهند جای خرید به سراغ تعمیر دستگاه خود بروند که علت اصلی این موضوع افزایش قیمت لوازم خانگی است.

محمدحسین رحیمی در ادامه با اشاره به این که از سه سال پیش ورود لوازم خانگی به کشور ممنوع اعلام شده است، عنوان کرد لوازم خانگی خارجی که هم‌اکنون در بازار خرید و فروش می‌شوند از طرق غیر قانونی وارد کشور شده و هیچ‌یک از آن‌ها قانونی نیستند. هم‌اکنون شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی به اندازه نیاز بازار، کالا روانه بازار می‌کنند و به منظور جلوگیری از آشفتگی بازار لوازم خانگی و حفظ آرامش آن همواره وزارت صنعت، تولیدکنندگان و فروشندگان در نشست‌ها مشترکی به گفت‌وگو با یکدیگر می‌پردازند.

عضو هیأت مدیره اتحادیه لوازم خانگی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که آیا هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌هایی به منظور ارائه کارت اعتباری خرید لوازم خانگی به مردم انجام شده است یا نه، اظهار کرد که تاکنون در ارتباط با این موضوع تصمیم‌گیری تازه‌ای انجام نشده است.

 

خروج از نسخه موبایل