تاریخ انتشار: پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰

تغییرات جزئی در نسل نهم آیپد؛ آیپد پرو بدون تغییراگرچه آیفون ۱۳ که شایعات زیادی در مورد آن وجود دارد به‌زودی معرفی نخواهد شد، اما این امکان وجود دارد که اپل تا پایان همین سه‌ماهه از چندین مدل جدید آیپد رونمایی کند. با کمال تعجب، اخیراً گفته شد که یکی از این تبلت ها بسیار شبیه به مدل عادی (نه پرو، نه Air و نه مینی) با اندازه صفحه نمایش ۱۰٫۲ اینچی که کمتر از چهار ماه پیش منتشر شد، خواهد بود. اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا آن گزارش خاص در نهایت صحت خواهد داشت یا خیر.
حدس ما این است که این اتفاق نخواهد افتاد. در حالی که آخرین اطلاعات داخلی یک «تأمین‌کننده چینی» ناشناس که توسط وبلاگ مشهور ماکوتاکارا در ژاپن منتشر شده است، صریحاً اطلاعاتی درباره یک جدول زمانی احتمالی انتشار این تبلت ها را ارائه نکرده است، یکی از جزئیات مهم منتشرشده در ماه گذشته بدون شک متناقض است.
این گزارش‌ها بیان کرده‌اند که به‌جای اینکه در آیپد جدید از صفحه نمایش ۱۰٫۵ اینچی برای مطابقت با نسل سوم آیپد ایر ۲۰۱۹ استفاده شود، نسل نهم آیپد «عادی» اپل با اندازه صفحه نمایش ۱۰٫۲ اینچی مشابه نسل گذشته معرفی خواهد شد و این در حالی اس..

تغییرات جزئی در نسل نهم آیپد؛ آیپد پرو بدون تغییر

اگرچه آیفون ۱۳ که شایعات زیادی در مورد آن وجود دارد به‌زودی معرفی نخواهد شد، اما این امکان وجود دارد که اپل تا پایان همین سه‌ماهه از چندین مدل جدید آیپد رونمایی کند. با کمال تعجب، اخیراً گفته شد که یکی از این تبلت ها بسیار شبیه به مدل عادی (نه پرو، نه Air و نه مینی) با اندازه صفحه نمایش ۱۰٫۲ اینچی که کمتر از چهار ماه پیش منتشر شد، خواهد بود. اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا آن گزارش خاص در نهایت صحت خواهد داشت یا خیر.

حدس ما این است که این اتفاق نخواهد افتاد. در حالی که آخرین اطلاعات داخلی یک «تأمین‌کننده چینی» ناشناس که توسط وبلاگ مشهور ماکوتاکارا در ژاپن منتشر شده است، صریحاً اطلاعاتی درباره یک جدول زمانی احتمالی انتشار این تبلت ها را ارائه نکرده است، یکی از جزئیات مهم منتشرشده در ماه گذشته بدون شک متناقض است.

این گزارش‌ها بیان کرده‌اند که به‌جای اینکه در آیپد جدید از صفحه نمایش ۱۰٫۵ اینچی برای مطابقت با نسل سوم آیپد ایر ۲۰۱۹ استفاده شود، نسل نهم آیپد «عادی» اپل با اندازه صفحه نمایش ۱۰٫۲ اینچی مشابه نسل گذشته معرفی خواهد شد و این در حالی است که تبلت جدید از یک طراحی کلی مشابه و بر اساس آیپد ایر ۳ برخوردار است.

معرفی آیپد جدید با صفحه نمایش ۱۰٫۲ اینچی می‌تواند ناامیدکننده باشد

این موضوع کاملاً عجیب و بحث‌برانگیز است، اما با نگاهی به گذشته، در مورد تولید آیپد که در چند سال گذشته رو به رشد بوده است نیز می‌توان همین موضوع را تأیید کرد. با در نظر گرفتن همه موارد، مشاهده تبلت جدید اپل – که در اواخر سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد – با یک صفحه نمایش ۱۰٫۲ اینچی نه حتی ۱۰٫۹ اینچ زیباتر سال ۲۰۲۰، آن را شبیه به آیپد ایر دو نسل پیش خواهد کرد و این موضوع تا حدودی ناامیدکننده است.

البته هنوز هم شنیدن اینکه آیپد ۱۰٫۲ اینچی (۲۰۲۱) می‌تواند ضخامت و وزن نسل پیشین با اندازه یکسان را از ۷٫۵ میلی‌متر و ۴۹۰ گرم به ۶٫۳ میلی‌متر و ۴۶۰ گرم کاهش دهد، مطمئناً بسیار خوب است. انتظار می‌رود که مطابق معمول، شرکت مستقر در کوپرتینو بسیاری از موارد دیگر همانند حسگر اثرانگشت Touch ID نصب‌شده در جلو، پورت لایتنینگ و فناوری نمایش True Tone را مانند نسل‌های گذشته در آیپد جدید استفاده کند.

در مورد نسل بعدی آیپد پرو و اخبار مربوط به آن، منابع ماکوتاکارا ادعا می‌کنند که «اندازه صفحه نمایش و بدنه» تبلت های قدرتمند ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچی ۲۰۲۰ بدون تغییر خواهند ماند اما «عملکرد تراشه A اپل ممکن است به‌طور قابل توجهی بهبود یابد».

بسیار عجیب است که این بار هیچ حرفی در مورد مواردی مانند به‌روزرسانی صفحه نمایش مینی LED و پشتیبانی از ۵G وجود ندارد و همچنین هیچ تصوری از زمان آماده شدن نسخه‌های بعدی آیپد ایر و آیپد مینی و همچنین ویژگی‌هایی که ممکن است نسبت به آیپدهای سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ ارائه دهند، نداریم.

خروج از نسخه موبایل