تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۴۳

تصویر جذاب مریخ نورد ناسا از ابرهای سیاره سرخ را ببینید + ویدیو با کمی مهارت در پردازش تصویر، عکس‌هایی که کاوشگر کنجکاوی ناسا از ابرهای مریخ گرفته بود، به یک تصویر متحرک تبدیل و منتشر شد. اگر در روزهای گذشته به آسمان چشم دوخته و نظاره‌گر ابرها بوده باشید، در یک چیز با مریخ

تصویر جذاب مریخ نورد ناسا از ابرهای سیاره سرخ را ببینید + ویدیو

با کمی مهارت در پردازش تصویر، عکس‌هایی که کاوشگر کنجکاوی ناسا از ابرهای مریخ گرفته بود، به یک تصویر متحرک تبدیل و منتشر شد.

اگر در روزهای گذشته به آسمان چشم دوخته و نظاره‌گر ابرها بوده باشید، در یک چیز با مریخ نورد کنجکاوی (Curiosity) وجه اشتراک دارید. این کاوشگر اخیرا از دهانه گیل مریخ (Gale Crater)، تصویر ابرهای سرگردان در آسمان را شکار کرد. عکاس مریخی «کوین گیل» در همکاری با ناسا، این عکس‌های خام را کنار هم قرار داد و یک گیف ساخت.


گیل در توییتر توضیح داده که ضخامت ابرهای مریخی بسیار کم بوده است و برای اینکه بهتر دیده شوند، عکس‌ها با زاویه پایینی از نور خورشید گرفته شده و تحت پردازش خاصی قرار گرفته‌اند.

سیاره سرخ بر خلاف زمین، ابرهای پف کرده و حجیم ندارد؛ اما این چیزی از زیبایی ابرهای مریخی کم نمی‌کند. آنجا هم ابرها مانند زمین، از آب تشکیل شده‌اند؛ اما دانشمندان احتمال شکل‌گیری این ابرها از دی‌اکسید کربن یخ‌زده را نیز مطرح کرده‌اند.

کاوشگر کنجکاوی بیش از 10 سال را در مریخ سپری کرده و تحت شرایط سخت این سیاره، حتی چرخ‌هایش آسیب دیده؛ اما چنان جان سخت بوده که هنوز دوام آورده است.

این هم از شگفتی‌های دنیای علم و تکنولوژی است که یک ربات در سیاره‌ای دیگر، چشم به آسمان می‌دوزد و ما همان فردایش، می‌توانیم دنیای بیگانه را از دریچه دوربین آن ببینیم!

مقاله اصلی

خروج از نسخه موبایل