تاریخ انتشار: چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

تصاویر دیدنی خورشید گرفتگی 3 آبان از سراسر جهان علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی در سراسر جهان از جمله ایران روز گذشته توانستند خورشید گرفتگی جزئی را در آسمان رصد کنند. در ادامه می‌توانید تصاویر کسوف 3 آبان را مشاهده کنید. علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی روز سه شنبه 3 آبان ماه شانس رصد خورشید گرفتگی جزئی

تصاویر دیدنی خورشید گرفتگی 3 آبان از سراسر جهان

علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی در سراسر جهان از جمله ایران روز گذشته توانستند خورشید گرفتگی جزئی را در آسمان رصد کنند. در ادامه می‌توانید تصاویر کسوف 3 آبان را مشاهده کنید.

علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی روز سه شنبه 3 آبان ماه شانس رصد خورشید گرفتگی جزئی را داشتند. این پدیده که از ساعت 13 و 41 دقیقه آغاز شد در ساعت 14 و 58 دقیقه به اوج خود رسید و سرانجام در ساعت 16 و 9 دقیقه نیز پایان یافت. در زمان شروع تا پایان این پدیده نجومی عکاسان سراسر جهان از جمله ایران توانستند تصاویر جذابی از این پدیده را ثبت کنند.

ثبت کسوف در رصدخانه خیام

گفتنی است خورشید گرفتگی جزئی روز سه شنبه 3 آبان که از ایران نیز قابل رصد بود به شکل زنده در رصدخانه خیام سازمان فضایی از طریق تلسکوپ خورشیدی مجهز به فیلتر طیف اچ-آلفا پخش شد. در ادامه می‌توانید تصاویر کسوف روز 3 آبان که در سراسر جهان به ثبت رسیده را مشاهده کنید:

تصاویر دیدنی خورشید گرفتگی 3 آبان

خورشیدگرفتگی جزئی شهر آبردین اسکاتلند

خورشیدگرفتگی بر فراز “خانه دیده‌بانی کولرکوتس در نورث شیلدز انگلستان

خورشیدگرفتگی جزئی بر فراز بریستول انگلستان

ثبت تصویر کسوف در اسکس انگلستان

کسوف در منطقه ترومسه نروژ

خورشیدگرفتگی جزئی در هامبورگ

خورشیدگرفتگی از بین سیم‌های برق

ثبت تصویر کسوف در کالج ویندام

مقاله اصلی

خروج از نسخه موبایل