تاریخ انتشار : شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
کد خبر : 15545

تست ۱۴ درصد بهبود یافتگان از ویروس کرونا در چین مجددا مثبت شده است!

تست ۱۴ درصد بهبود یافتگان از ویروس کرونا در چین مجددا مثبت شده است!

تست ۱۴ درصد بهبود یافتگان از ویروس کرونا در چین مجددا مثبت شده است! برخی بهبود یافتگان از ویروس کرونا مجددا به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند‌! این موضوع، برخلاف تصور پزشکان درباره مصونیت پیدا کردن در برابر کروناویروس بعد از یک مرتبه ابتلا و سپس کسب بهبودی است.
با گذشت حدود سه ماه از زمان شیوع اولیه ویروس کرونا، تا امروز دانشمندان به دید بهتری درباره آن دست پیدا کرده و این ویروس همانند روزهای اول، دیگر برای پزشکان تماما گنگ نیست. با این حال هنوز اتفاقات مرموزی رخ داده و دنیای پزشکی را متحیر، بدون توانایی برای دادن پاسخ دقیق، نگه می‌دارد. بر اساس ارزیابی تعدادی از بهبود یافتگان از ویروس کرونا در کشور چین مشخص شد تست کرونا آن‌ها، مجددا مثبت شده است!
بررسی پرونده عده‌ای از بیماران نشان داد ۱۴ درصد از افرادی که به خاطر منفی شدن تست ویروس کرونا، به طور کامل بهبود یافته تلقی شدند، بعد از مدتی مجددا مثبت اعلام شد. این خبر در حالی منتشر شد که دانشمندان چینی، بعد از مهار کردن بیماری کووید ۱۹، نگران شیوع مجدد آن هستند. دلیل مطرح شدن این فرضیه، وارد شدن مجددا ویروس کرونا از طریق کشوره..

تست ۱۴ درصد بهبود یافتگان از ویروس کرونا در چین مجددا مثبت شده است!

برخی بهبود یافتگان از ویروس کرونا مجددا به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند‌! این موضوع، برخلاف تصور پزشکان درباره مصونیت پیدا کردن در برابر کروناویروس بعد از یک مرتبه ابتلا و سپس کسب بهبودی است.

با گذشت حدود سه ماه از زمان شیوع اولیه ویروس کرونا، تا امروز دانشمندان به دید بهتری درباره آن دست پیدا کرده و این ویروس همانند روزهای اول، دیگر برای پزشکان تماما گنگ نیست. با این حال هنوز اتفاقات مرموزی رخ داده و دنیای پزشکی را متحیر، بدون توانایی برای دادن پاسخ دقیق، نگه می‌دارد. بر اساس ارزیابی تعدادی از بهبود یافتگان از ویروس کرونا در کشور چین مشخص شد تست کرونا آن‌ها، مجددا مثبت شده است!

بررسی پرونده عده‌ای از بیماران نشان داد ۱۴ درصد از افرادی که به خاطر منفی شدن تست ویروس کرونا، به طور کامل بهبود یافته تلقی شدند، بعد از مدتی مجددا مثبت اعلام شد. این خبر در حالی منتشر شد که دانشمندان چینی، بعد از مهار کردن بیماری کووید ۱۹، نگران شیوع مجدد آن هستند. دلیل مطرح شدن این فرضیه، وارد شدن مجددا ویروس کرونا از طریق کشورهای به شدت درگیر با آن همچون آمریکا، ایتالیا، اسپانیا و ایران و همچنین تعدد افراد ناقل ویروس اما فاقد علامت است.

اکنون که زندگی در استان هوبی و مخصوصا شهر ووهان، کانون اولیه شیوع بیماری کووید ۱۹ به حالت طبیعی برگشته، احتمال شیوع مجدد کروناویروس افزایش پیدا کرده است.

مثبت شدن مجدد تست بهبود یافتگان از ویروس کرونا

در هر کشور، روش متفاوتی برای اطمینان از بهبود یافتن یک بیمار و سپس مرخص کردن وی در نظر گرفته می‌شود. در چین، اگر تست یک بیمار بعد از طی دوران نقاهت، برای دو الی سه روز متوالی منفی شود، او را به منزل خواهند فرستاد. در ادامه از آن‌ها درخواست می‌شود برای مانیتور شدن وضعیتشان، طی بازه‌های زمانی مشخص مجددا به بیمارستان اولیه محل درمان مراجعه کنند.

بررسی پزشکان یک بیمارستان در شهر ووهان نشان داد از بین ۱۴۷ بیمار بهبود یافته از کووید ۱۹، تست ۵ مورد از آن‌ها مجددا مثبت شد. با در نظر گرفتن اطلاعات همه بیمارستان‌ها مشخص شد در مجموع، تست ۱۴ درصد از بهبود یافتگان از ویروس کرونا دوباره مثبت شده است.

نکته اینجاست که این افراد، هیچ نشانه‌ای از بیماری بروز نداده و سالم به نظر می‌رسیدند. محققان چینی هیچ نشانه‌ای مبنی بر مبتلا شدن مجدد آن‌ها پیدا نکردند، چرا که تست کرونا اعضای خانواده همه آن‌ها منفی بود. همچنین افرادی که با این بیماران بهبود یافته تماس و ارتباط نزدیک داشتند، به کووید ۱۹ مبتلا نشدند.

این گزارش سبب شد محققان به قابلیت اطمینان تست نوکلئیک اسید به منظور مانیتور کردن وضعیت افراد بهبود یافته، شک کنند. به عقیده وانگ وی (Wang Wei)، رئیس بیمارستان Tongji شهر ووهان، ممکن است نتیجه تست ویروس کرونا برخی افراد بهبود یافته از بیماری، در همان ابتدا به اشتباه منفی اعلام شده باشد. به عبارتی خبری از بازگشت ویروس در آن‌ها نبوده و کروناویروس با وجود مرخص شدنشان، همچنان در بدن این افراد وجود داشته است. به عقیده این پزشک، دقت تست نوکلئیک اسید بین ۳۰ الی ۵۰ درصد است!

دکتر وانگ وی به ضرورت مانیتور کردن بهبود یافتگان از ویروس کرونا تاکید کرد و از آن‌ها خواست بعد از مرخص شدن از بیمارستان، برای دو هفته در قرنطینه خانگی بمانند. دکتر وانگ وی گفت جامعه مورد تحقیق آن‌ها برای ارزیابی احتمال مثبت شدن مجدد تست کرونا در افراد بهبود یافته کوچک بود، به همین دلیل محققان چینی در تلاش برای گسترده‌تر کردن تحقیق به وسیله ارزیابی تعداد بسیار بیشتری بیمار ترخیص شده از بیمارستان‌ها هستند.

ناقلان خاموش، عامل جلوگیری از توقف شیوع کووید ۱۹

بر اساس یک سری گزارش دیگر، احتمالا تعداد افراد مبتلا به کووید ۱۹ که هیچ نشانه‌ای بروز نداده یا ظهور علائم بیماری در آن‌ها طولانی خواهد شد، یک سوم کل بیماران تایید شده است! این موضوع نشان می‌دهد تعداد ناقلان خاموش، که بدون پی بردن به بیماری خود به خاطر نداشتن نشانه‌‌ در حال شیوع آن در جامعه هستند، بسیار بیشتری از اعداد و ارقام اولیه است.

تا انتهای ماه فوریه (دهم اسفند)، آمار رسمی تعداد مبتلایان به کروناویروس در چین ۸۰ هزار نفر بود. این تعداد، افرادی هستند که به هر دلیل، همچون جدی شدن نشانه‌های بیماری در آن‌ها به بیمارستان مراجعه کرده و از آن‌ها تست کرونا گرفته شده است. در آن سو، تحقیقات گسترده برای شناسایی ناقلان خاموش سبب شد ۴۳ هزار بیمار جدید تا انتهای فوریه در چین کشف شود! این ۴۳ هزار نفر، نشانه‌ای از بیماری کووید ۱۹ نداشتند، اما تست آن‌ها مثبت شد! این افراد در قرنطینه نگه داشته شدند، اما هرگز در آمار نهایی ثبت نشدند.

این آمار واقعا نگران‌کننده است. با بررسی بی‌شمار چینی به صورت اتفاقی، مشخص شد ۴۳ هزار نفر ناقل ویروس کرونا هستند! می‌توان تصور کرد چه تعداد بیشتری از افراد شبیه به آن‌ها بدون شناسایی شدن، در اجتماع تردد کرده و ویروس را منتشر می‌کنند. این موضوع نشان می‌دهد همه کشورها باید در استراتژی‌های خود برای متوقف کردن شیوع بیماری کووید ۱۹ تجدید نظر کنند.

البته، هنوز درباره توانایی ناقلان خاموش برای بیمار کردن بقیه شک و تردید وجود دارد. به عقیده برخی دانشمندان، میزان مسری بودن ویروس حین خاموش بودن آن، کمتر از زمان فعال شدنش داخل ریه‌های فرد بیمار است. گفتنی است یکی از دلایل اصلی تعدد ناقلان خاموش برای کووید ۱۹، بالا بودن دوره نهفتگی ویروس عامل آن محسوب می‌شود. چندی پیش، متوسط دوره نهفتگی ویروس کرونا توسط دانشمندان دانشگاه جانز هاپکینز اعلام شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.