تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۷:۳۵

تست شارژر ردمی نوت 12 ؛ شارژ 0 تا 100 در 9 دقیقه واقعیت دارد؟ سری گوشی های Redmi Note 12 شیائومی هفته گذشته معرفی شدند که یکی از مهم‌ترین‌ ویژگی‌های آن‌ها، سرعت شارژ باورنکردنی‌شان بود. تست شارژ ردمی نوت 12 ثابت می‌کند این نتایج چقدر واقعی هستند. گوشی های ردمی نوت 12، جزو تازه‌ترین

تست شارژر ردمی نوت 12 ؛ شارژ 0 تا 100 در 9 دقیقه واقعیت دارد؟

سری گوشی های Redmi Note 12 شیائومی هفته گذشته معرفی شدند که یکی از مهم‌ترین‌ ویژگی‌های آن‌ها، سرعت شارژ باورنکردنی‌شان بود. تست شارژ ردمی نوت 12 ثابت می‌کند این نتایج چقدر واقعی هستند.

گوشی های ردمی نوت 12، جزو تازه‌ترین محصولات شرکت شیائومی هستند که این روز‌ها توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌اند. این سری شامل گوشی‌های ردمی نوت ۱۲، نوت 12 پرو، پرو پلاس و نسخه مخصوص دیسکاوری ادیشن می‌شود. یکی از جالب‌ترین گوشی‌های این سری، ردمی نوت ۱۲ دیسکاوری ادیشن است که با باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی‌اش، از پس شارژ فوق‌سریع ۲۱۰ واتی بر می‌آید.

آن طور که شرکت شیائومی اعلام کرده، این گوشی قدرتمند می‌تواند در تنها ۹ دقیقه به صورت کامل از صفر تا صد درصد شارژ شود. با این که شیائومی در شرایط خاصی توانسته بود به این عدد برسد اما نتایج تست شارژ ردمی نوت 12 دیسکاوری ادیشن شیائومی نشان می‌دهد این گوشی، در واقعیت نمی‌تواند با این سرعت باورنکردنی شارژ شود.

اطلاعات منتشر شده از نتیجه تست شارژ گوشی ردمی نوت 12 شیائومی نسخه دیسکاوری نشان می‌دهد قدرت شارژ این گوشی، به ۱۸۴.۸۵ وات می‌رسد. گوشی جدید شیائومی تنها سه دقیقه با این سرعت شارژ می‌شود. با این که مدت شارژ گوشی با قدرت بیش از ۱۸۰ وات بسیار کم است اما قدرت شارژ این گوشی به طور معمول بیش از ۱۲۰ وات است که همچنان عدد فوق‌العاده‌ای است.

شارژ ده دقیقه‌ای ردمی نوت 12 دیسکاوری در تست های انجام شده

هر چند ادعای شارژ ۹ دقیقه‌ای گوشی جدید ردمی درست از آب در نیامد اما نتایج تست شارژ این مدل که توسط Charger Labs انجام شده، نشان‌دهنده شارژ این گوشی از صفر تا صد درصد در تنها ۱۰ دقیقه و ۱۰ ثانیه شارژ می‌شود. البته ممکن است در آینده و با انتشار بروزرسانی‌هایی، سرعت شارژ به آن چیزی که شیائومی اعلام کرده بود نزدیک‌تر شود اما شارژ کامل گوشی آن هم در ده دقیقه که تا چند سال پیش یک رویا بود، دست‌آوردی فوق‌العاده مهم برای یک گوشی تجاری است.

در کنار عملکرد جذاب سیستم شارژ این گوشی، باید به قدرت آن در زمینه کنترل حرارت هم توجه ویژه‌ای داشت. این گوشی در زمان فست شارژ، به دمای حداکثری ۴۳ درجه سانتی گراد می‌رسد که حتی از برخی گوشی‌ها در زمان شارژ ۶۰ واتی نیز خنک‌تر است. کنترل حرارت بسیار خوب این گوشی به دلیل استفاده از سیستم خنک‌کننده VC است.

در گجت نیوز بخوانید: مقایسه گوشی های ردمی نوت ۱۲؛ مدل معمولی، پرو و پرو پلاس چه تفاوتی با هم دارند؟

با توجه به نتایج تست شارژ گوشی ردمی نوت 12 دیسکاوری ادیشن، آیا به نظر شما شارژ ۱۸۰ واتی می‌تواند در بلندمدت به گوشی آسیب بزند؟ در بخش نظرات با ما همراه شوید.

مقاله اصلی

خروج از نسخه موبایل