ترکیبی از موسیقی کشورهای آفریقایی و موسیقی جنوب ایران در “شب‌های جنوب” چهارمین رویداد «شب‌های جنوب» از ۲۹ دی تا یکم بهمن‌ماه در فرهنگسرای نیاوران و با تمرکز بر موسیقی کشورهای آفریقایی و موسیقی جنوب ایران برگزار می‌شود. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری چهارمین رویداد موسیقی «شب‌های جنوب»، ظهر امروز شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد. «شب‌های جنوب» عنوان برنامه‌ای است که امسال چهارمین دوره‌اش را سپری خواهد کرد. در این رویداد طی سه روز گروه‌هایی به اجرای برنامه می‌پردازند.
دومین اجرای شب‌های جنوب برگزار شد / از موسیقی بومی تا فانکدر نشست رسانه‌ای «شب‌های جنوب»، پدرام نیک سیرت مدیر برگزاری فستیوال، ماهان میرعرب از هنرمندان فعال حوزه موسیقی و امید خاکباز مدیر اجرایی فرهنگسرای نیاوران حضور داشتند که هر کدام به بیان توضیح‌هایی درباره‌ی بخش‌های مختلف رویداد «شب‌های جنوب» پرداختند.
در ادامه متن صحبت‌های هر کدام از حاضران در این نشست را می‌خوانید:
اکنون دیگر بودجه چندان مهم نیست
پدرام نیک سیرت مدیر برگزاری فستیوال «شب‌های جنوب»: ایده برگزاری شب‌های ج..

ترکیبی از موسیقی کشورهای آفریقایی و موسیقی جنوب ایران در "شب‌های جنوب"

چهارمین رویداد «شب‌های جنوب» از ۲۹ دی تا یکم بهمن‌ماه در فرهنگسرای نیاوران و با تمرکز بر موسیقی کشورهای آفریقایی و موسیقی جنوب ایران برگزار می‌شود.

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری چهارمین رویداد موسیقی «شب‌های جنوب»، ظهر امروز شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد. «شب‌های جنوب» عنوان برنامه‌ای است که امسال چهارمین دوره‌اش را سپری خواهد کرد. در این رویداد طی سه روز گروه‌هایی به اجرای برنامه می‌پردازند.

دومین اجرای شب‌های جنوب برگزار شد / از موسیقی بومی تا فانک

در نشست رسانه‌ای «شب‌های جنوب»، پدرام نیک سیرت مدیر برگزاری فستیوال، ماهان میرعرب از هنرمندان فعال حوزه موسیقی و امید خاکباز مدیر اجرایی فرهنگسرای نیاوران حضور داشتند که هر کدام به بیان توضیح‌هایی درباره‌ی بخش‌های مختلف رویداد «شب‌های جنوب» پرداختند.

در ادامه متن صحبت‌های هر کدام از حاضران در این نشست را می‌خوانید:

اکنون دیگر بودجه چندان مهم نیست

پدرام نیک سیرت مدیر برگزاری فستیوال «شب‌های جنوب»: ایده برگزاری شب‌های جنوب از چهار سال پیش شکل گرفت و ما از همان زمان به این موضوع فکر می‌کردیم که موسیقی جنوب ایران، دارای ویژگی‌های زیادی است که حتی قابلیت‌های جهانی شدن هم دارد. در سه سال اول گروه‌های فعال این حوزه را دعوت کردیم. اما در دوره چهارم بنا را بر این قرار دادیم که فضای بین‌المللی کار را نیز تقویت کنیم به همین منظور در این دوره گروه‌ها و هنرمندان مختلفی از کشورهای دیگر در این رویداد حضور دارند.

در این دوره گروه‌های داماهی و هنرمندانی چون خالو قنبر راستگو در جریان برگزاری این رویداد حضور دارند. من فکر می‌کنم حضور توأمان نوازندگان ایرانی در کنار تعدادی از نوازندگان بین‌المللی می‌تواند فضای متفاوتی را در این دوره ایجاد کند. تعدادی از هنرمندان خارجی هم به دلیل شرایطی که طی دو هفته اخیر در کشور پیش آمده حاضر به شرکت در فستیوال نشدند.

ما فکر می‌کردیم در این شرایط برگزاری رویداد «شب‌های جنوب» شدنی نیست. اما وقتی تمرکز بیشتری روی ماجرا داشتیم، دیدیم موسیقی می‌تواند در این شرایط نقش بسیار عمده‌ای در فضای فعلی جامعه داشته باشد. ضمن اینکه ما به هیچ عنوان برای برگزاری رویداد دنبال درآمدزایی نبوده و نیستیم. پس این انگیزه علاقه به موسیقی و فضای رویداد شب‌های جنوب بود که ما را تشویق به برگزاری این فستیوال کرد.

امکانات ما محدود است و نمی‌توانیم در گستره بیشتری از موسیقی جنوب کشور حرکت کنیم. با این حال فکر می‌کنم همین محدوده‌ای که ما مد نظرمان قرار دادیم گستره عمیقی دارد.

اکنون در شرایطی قرار داریم که موضوع فقط کمبود بودجه نیست بلکه عبور از یکسری بحران‌هایی است که فارغ از مسائل مالی در کشور مطرح می‌شود. پس عبور از این شرایط سخت نیز کار ما را برای ادامه دشوار کرده است اما در هر صورت امیدوارم بتوانیم به این روندی که برای ادامه کار انتخاب کردیم استمرار ببخشیم.

ما هنوز نگران حضور برخی از هنرمندان در ایرانیم و نمی‌دانیم که می‌توانند به ایران بیایند یا نه؟

نمی‌دانم چه مسئله‌ای است که تعدادی از هنرمندان وقتی مطلع می‌شوند که فلان هنرمند در گروه دیگری در این فستیوال حضور دارد به یکباره اعلام می‌کند که به دلیل حضور همین هنرمند یا گروه من در فستیوال حاضر به اجرا نمی‌شوم. اینها مشکلاتی است که برخی اوقات ما را دچار چالش می‌کند که امیدوارم در آینده شاهد اتفاقات کمتری در این زمینه باشیم.

ترکیبی از موسیقی کشورهای آفریقایی و موسیقی جنوب ایران

ماهان میرعرب از هنرمندان فعال حوزه موسیقی: در این سال‌ها تلاش کرده‌ام که در همه انواع موسیقی حضور داشته باشم. با توجه به آگاهی که از تجربه‌هایم در ایران و خارج از ایران داشتم سعی می‌کنم آمیخته‌ای از این تجربیات را به موسیقی تبدیل کنم. بر این اساس با توجه به پیشینه‌ای که در این زمینه وجود داشته برنامه‌ریزی برای اجرای کنسرت را به گونه‌ای طراحی کردیم که همراه با هنرمندان مراکشی فضایی را ایجاد کنیم که بتواند دربرگیرنده فضای موسیقایی کشوری چون مراکش با موسیقی جنوب ایران باشد. به هر حال موسیقی ایرانی در نقاطی از موسیقی عربی الهام گرفته است بنابراین نقطه تمرکز ما در این کنسرت‌ها ترکیبی از موسیقی کشورهای آفریقایی و موسیقی مناطق جنوبی کشور است که تلاش می‌کنم این ویژگی‌ها را به مخاطب ارائه بدهم.

کماکان و دارابی در «شب‌های جنوب» اجرا می‌کنند

امید خاکباز مدیر اجرایی فرهنگسرای نیاوران: فرهنگسرای نیاوران چند سالی است که میزبان رویداد «شب‌های جنوب» است و تمام تلاشمان را می‌کنیم که چنین رویدادهای خاصی به بهترین شکل برگزار شوند.

«شب‌های جنوب» در سال‌های گذشته میزبان هنرمند زیادی از جمله گروه جالبوت، کماکان، سلیدون، لیان، ماکان اشگواری بوده است.

«شب‌های جنوب» از ۲۹ دی تا اول بهمن ۱۳۹۸ با حضور چند گروه موسیقی در بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل