تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳

فهرست۱ خاموش شدن کامپیوتر با کیبورد۱.۱ shutdown سیستم با کیبورد۱.۲ حالت sleep  بدون استفاده از ماوس۱.۳ ری استارت کامپیوتر با صفحه کلید اطلاع داشتن از ترفندهای درست استفاده از کامپیوتر و لپ‌تاپ‌ها، باعث افزایش عمر آن‌ها می‌شوند. این ترفندها به ما هم کمک می‌کنند تا با سرعت بیشتری کارهای کامپیوتری خود را انجام دهیم و …

اطلاع داشتن از ترفندهای درست استفاده از کامپیوتر و لپ‌تاپ‌ها، باعث افزایش عمر آن‌ها می‌شوند. این ترفندها به ما هم کمک می‌کنند تا با سرعت بیشتری کارهای کامپیوتری خود را انجام دهیم و در مواقع درست کار نکردن سیستم، خودمان آن را عیب‌یابی کنیم. استفاده از کلیدهای میانبری مثل خاموش کردن کامپیوتر با کیبورد و اطلاع از روش‌های عیب‌یابی سیستم از ترفندهای کاربردی در این زمینه هستند. عیب‌یابی‌ علت روشن نشدن کامپیوتر و بالا نیامدن ویندوز، گاهی با چند راهکار ساده انجام می‌شود.

با شناخت این دلایل ساده، مشکلات سیستم‌تان را حل می‌کنید و دیگر نیازی نیست آن را به تعمیرکار بسپارید و از کارهایتان عقب بمانید. استفاده از کیبورد برای خاموش کردن سیستم هم مثل عیب‌یابی روشن نشدن کامپیوتر به شما کمک می‌کند تا در مواقعی که موس کار نمی‌کند یا سیستم هنگ کردن به راحتی، آن را خاموش یا ری استارت کنید.

سیستم عامل ویندوز، کلیدهای میانبر مختلفی دارد که یک سری از آن‌ها برای خاموش کردن کامپیوتر با کیبورد استفاده می‌شوند. در ادامه این کلیدهای ترکیبی میانبر را توضیح می‌دهیم.

خاموش شدن کامپیوتر با کیبورد

فرض کنید که کامپیوتر شما کند است یا موس آن کار نمی‌کند و می‌خواهید که آن را خاموش یا ری استارت کنید. اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد، قطع کردن اتصال برق آن است؛ اما این کار به سیستم شما آسیب زیادی می‌رساند. در چنین مواقعی خاموش کردن یا ری استارت کردن با کیبورد روش خوبی است که بهتر است آن را یاد بگیرید.

shutdown سیستم با کیبورد

برای خاموش کردن کامپیوتر با کیبورد دو روش زیر بهتر است:

  1. زمانی که موس شما از کار افتاده است: برای shutdown سیستم با کیبورد، ابتدا کلید win را نگه دارید و کلید D را بزنید تا به صفحه دسکتاپ بروید. حالا Alt را نگه دارید و کلید F4 را بزنید تا پنجره زیر باز شود. حالا با زدن Enter به راحتی سیستم شما خاموش می‌شود.

  1. خاموش کردن کامپیوتر با کیبورد، زمانی که سیستم شما هنگ کرده است: در این مورد کلیدهای CTRL+ALT+DEL را بگیرید تا پنجره آبی رنگ برای شما باز شود. حالا با استفاده از دکمه Tab روی گزینه‌ها حرکت کنید تا به علامت Shutdown برسید. Enter را بزنید تا منوی آن باز شود. حالا با دکمه‌های جهت‌دار کیبورد (Arrow keys) در منوی باز شده روی shutdown بروید و Enter را بزنید.

حالت sleep  بدون استفاده از ماوس

برای خاموش کردن کامپیوتر با کیبورد یا بردن آن به حالت Sleep بدون موس می‌توانید از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید:

  1. موس شما کار نمی‌کند: در این حالت، ابتدا کلید win را نگه دارید و کلید X را فشار دهید تا منوی پاور یوزر ویندوز، برای شما باز شود. حالا با کلیدهای جهت‌دار ویندوز در منوی باز شده حرکت کنید تا به گزینه Shut down or sign out برسید. حالا با همان کلیدهای جهت‌دار، منوی این قسمت را باز کنید. با کلید بالا و پایین روی منو حرکت کنید تا به Sleep برسید. حالا Enter را بزنید تا کامپیوتر به حالت Sleep برود.

  1. سیستم کند کار می‌کند: در این شرایط کلیدهای ترکیبی CTRL+ALT+DEL را بزنید تا منوی آبی رنگ باز شود. حالا با استفاده از Tab روی نشانه Shutdown بروید و Enter را فشار دهید. با کلیدهای جهت‌دار روی منوی باز شده حرکت کنید تا به Sleep برسید. حالا Enter را بزنید تا سیستم Sleep شود.

ری استارت کامپیوتر با صفحه کلید

برای ری استارت کامپیوتر با کیبورد هم روش‌های مختلفی وجود دارد. دو روش زیر ساده‌ترین و آسان‌ترین روش‌ها هستند:

  1. ری استارت کامپیوتر زمانی که موس کار نمی‌کند: ابتدا کلید Win را نگه دارید و X را فشار دهید تا منوی پاور ویندوز باز شود. با کلیدهای جهت‌دار، در منو حرکت کنید تا به گزینه Shut down or sign out برسید. حالا Enter را بزنید. در منوی باز شده با کلیدهای جهت‌دار حرکت کنید تا به Restart برسید. با فشار دارد Enter، سیستم شما ری استارت می‌شود.
  2. ری استارت کردن سیستم هنگ کرده: در این حالت، باز باید به سراغ کلیدهای میانبر CTRL+ALT+DEL برویم. بعد از باز شدن منوی آبی، با Tab در منو حرکت کنید تا به آیکون شات دون برسید. Enter را بزنید تا منوی آن باز شود. حالا با کلیدهای جهت‌دار در منو حرکت کنید تا به Restart برسید. Enter را بزنید تا ری استارت کامپیوتر با صفحه کلید انجام شود.

 

روش‌هایی که در بالا برای خاموش کردن کامپیوتر با کیبورد ، ری استارت و Sleep گفته شد، برای ویندوزهای ۷، ۸ و ۱۰ کاربرد دارد. با کمک این کلیدهای میانبر می‌توانید سرعت کار خود را بالا ببرید و از آسیب به سیستم خود هم پیشگیری کنید.

خروج از نسخه موبایل