تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۶:۴۴
کد خبر : 40809

تخریب و قلع و قمع تنها راهکار مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز نیست

تخریب و قلع و قمع تنها راهکار مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز نیست

فرماندار دماوند تاکید کرد تخریب و قلع و قمع تنها راهکار مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز نیست فرماندار دماوند با اشاره به اینکه دماوند در مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز کوتاهی نکرده است افزود: تخریب و قل..

فرماندار دماوند تاکید کرد

تخریب و قلع و قمع تنها راهکار مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز نیست

تخریب و قلع و قمع تنها راهکار مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز نیست

فرماندار دماوند با اشاره به اینکه دماوند در مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز کوتاهی نکرده است افزود: تخریب و قلع و قمع تنها راهکار مبارزه با ساخت و ساز غیر مجاز نیست.

مهدی حیدری در گفتگو با ایسنا، در تشریح روند مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: بی تردید تخریب و قلع و قمع صرفا تنها راهکار مبارزه با ساخت و ساز غیر مجاز نیست، بلکه باید مقدمات و زیرساخت‌های متصل به دلایل اصلی ساخت و ساز رفع شود و پس از آن، راحت‌تر می‌توان با افرادی که از مسیر قانون منحرف شده اند برخورد کرد.

وی افزود: شهرستان دماوند در مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز کوتاهی نکرده، اما تا زمان ایجاد زیرساخت های حمایتی و اصلاح برخی از قوانین، نمی‌توان یک طرفه به سمت اجرای قانون و تخریب رفت. بسیاری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز با به وجود آوردن زیرساخت‌ها انجام نخواهد شد لذا ما با سیاست گذاری های دقیق می توانیم بخش عمده‌ای از ساخت و سازهای غیرمجاز را در نطفه خفه کنیم.

وی ادامه داد: قطعا با حمایت و همدلی همه دستگاه ها در کنار هم و توجه به مطالبات مردم در کنار اجرای دقیق و مقتدرانه قانون، می‌توانیم در بحث مبارزه با پدیده شوم ساخت و ساز غیرمجاز نتایج مطلوبی به دست آوریم.

وی درباره تغیر کاربری اراضی کشاورزی نیز گفت: با توجه به اهمیت باغات شهرستان و زمین‌های کشاورزی، باید برای باغداران و کشاورزان بسته های تشویقی خاصی مد نظر قرار گیرد تا به سمت تغییر کاربری اراضی نروند. سیاست ها باید به گونه ای باشد که سوددهی باغداری و کشاورزی بر فروش زمین‌ها ارجحیت یافته و موضوعات اقتصادی در حوزه باغداری و کشاورزی تامین شود.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.