تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸
محمد رضا شجریان

مسعود رحمانی با اعلام این خبر افزود: روز گذشته در صفحه اینستاگرام منتسب به رایان شجریان فرزند استاد شجریان در مطلب مدعی شده بود که متاسفانه از اخبار به گوش رسیده، در چند روز گذشته چند شخص سعی بر شکاندن یا تخریب سنگ پدر کردند. مدیر روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان

مسعود رحمانی با اعلام این خبر افزود: روز گذشته در صفحه اینستاگرام منتسب به رایان شجریان فرزند استاد شجریان در مطلب مدعی شده بود که متاسفانه از اخبار به گوش رسیده، در چند روز گذشته چند شخص سعی بر شکاندن یا تخریب سنگ پدر کردند.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: این ادعا از اساس کذب بوده و تاکنون هیچ موردی در خصوص موارد ادعایی مشاهده نشده است.

رحمانی یاد آور شد: شهرتاریخی توس و مجموعه تاریخی فرهنگی آرامگاه فردوسی ‌به‌همراه مزار استاد شجریان و ‌استاد اخوان ثالث و مقبره الشعرای خراسان و سایر فضاهای  فرهنگی و تاریخی که وسعتی قریب به بیش از صد هکتار را شامل می‌شود به‌صورت شبانه‌روزی ودر سخت ترین شرایط چه در سرما وچه در گرما توسط حافظان میراث‌فرهنگی حفظ و‌صیانت می‌شود.

او با اشاره به خبر کذب منتشر شده اخیر، اظهار کرد: اگر خبری مبنی بر تخریب هرکدام از این ارزش‌های فرهنگی و تاریخی منتشر شده باشد، موثق‌ترین منبع برای کسب خبر صحیح، خدمت‌گذاران ملت عزیز ایران در میراث فرهنگی هستند.

رحمانی تاکید کرد:  استناد به اخبار رایج در فضای مجازی غیر از مشوش شدن اذهان، ما خادمان ملت عزیز را دچار وارد شدن به حاشیه‌های ناخواسته و دور شدن از وظیفه اصلی مان که همان حفظ ‌وصیانت و ‌پاسداری از میراث‌فرهنگی این کشور است می‌کند.

خروج از نسخه موبایل