تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
کد خبر : 39649

تحویل محوطه کارخانه سیمان ری به شهرداری تهران

تحویل محوطه کارخانه سیمان ری به شهرداری تهران

تحویل محوطه کارخانه سیمان ری به شهرداری تهران در پی اجرایی کردن مصوبه شورای تامین شهرری، تحویل محوطه کارخانه سیمان ری به شهرداری تهران و رفع تصرفات غیر قانونی صورت گرفت.
به گزارش ایسنا، ، در پی اخذ ..

تحویل محوطه کارخانه سیمان ری به شهرداری تهران

تحویل محوطه کارخانه سیمان ری به شهرداری تهران

در پی اجرایی کردن مصوبه شورای تامین شهرری، تحویل محوطه کارخانه سیمان ری به شهرداری تهران و رفع تصرفات غیر قانونی صورت گرفت.

به گزارش ایسنا، ، در پی اخذ مصوبه شهردار تهران از هیئت دولت مبنی بر تبدیل سیمان ری به موزه صنعت، شهرداری منطقه ۲۰ با اخذ مجوز قضایی و معاضدت سرکلانتری نهم و یگان حفاظت شهرداری تهران و ابلاغ مصوبه شورای تامین شهرستان ری با ورود به محوطه سیمان ری، اقدام به رفع تصرف و تحویل ملک مورد نظر کرد.

فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ با اعلام این خبر گفت: مرمت، بازسازی و تبدیل این مکان ارزشمند تاریخی به موزه صنعت سیمان با هماهنگی و همکاری متخصصین و هنرمندان به زودی آغاز می شود.

او ادامه داد : علی رغم ابلاغ مصوبه هیئت وزیران، متصرفین غیر قانونی در راستای اجرایی نمودن مصوبه دولت، چندین مرتبه کارشکنی می کردند و اقدامات ایشان منجر به تخریب این اثر تاریخی می شد که نهایتا با مساعدت و حسن ظن دادسرای عمومی و انقلاب شهر ری، این میراث ارزشمند ملی که در کنار تپه و دژ تاریخی " رشکان " در پهنه جنوب تهران قرار دارد، انتزاع ید از متصرفین شد و ملک جهت اقدامات بعدی تحویل سازمان نوسازی شهر تهران شد.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به اهمیت حفظ آثار و بناهای تاریخی در ری اظهار کرد: هر گونه تصرف، تغییر و یا تخریب آثار تاریخی و سوء استفاده از این فضاهای ارزشمند، با واکنش صریح، دقیق و قانونی شهرداری روبرو می شود و ما وظیفه خود را به طور کامل به انجام می رسانیم.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.