تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۷:۴۲

تحلیل قیمت بیت کوین: اکنون زمان جهش به سطوح بالاتر است؟ روز گذشته بیت کوین ششمین کندل صعودی متوالی روزانه خود را ثبت کرد. قیمت از روز ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) تاکنون هیچ اصلاح قابل‌توجهی نداشته و طی این مدت نزدیک به ۱۸درصد رشد کرده است؛ اما آیا این روند صعودی ادامه پیدا می‌کند؟ به

تحلیل قیمت بیت کوین: اکنون زمان جهش به سطوح بالاتر است؟

روز گذشته بیت کوین ششمین کندل صعودی متوالی روزانه خود را ثبت کرد. قیمت از روز ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) تاکنون هیچ اصلاح قابل‌توجهی نداشته و طی این مدت نزدیک به ۱۸درصد رشد کرده است؛ اما آیا این روند صعودی ادامه پیدا می‌کند؟

به گزارش کوین تلگراف، همان طور که از نمودار زیر پیداست، کندل روزانه قیمت بیت کوین در آستانه جهش به بالای یک خط روند نزولی بلند‌مدت قرار دارد که مقاومتی را روی سطح ۲۳٬۰۰۰ دلار تشکیل داده است.

نمودار قیمت بیت کوین؛ نمای یک‌روزه بازار «بیت کوین/ تتر».

شاید در آستانه به‌روزرسانی مرج اتریوم که احتمالاً ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) انجام می‌شود، بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال نیز روندی صعودی به خود گرفته‌اند و حتی شاید بازار نزولی طولانی‌مدت ماه‌های اخیر بالأخره به کف خود رسیده باشد. همان طور که از نمای یک‌هفته‌ای بازار بیت کوین پیداست، شاخص قدرت نسبی (RSI) در این تایم فریم، بین ۲۷ ژوئن و ۱۵ اوت (۶ تیر تا ۲۴ مرداد) در پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۱۹ قرار گرفته بود.

نمودار قیمت بیت کوین؛ نمای یک‌‌هفته‌ای بازار «بیت کوین/ تتر».

این شاخص اخیراً از سطح ۳۱ در محدوده اشباع فروش به ۳۸.۵ صعودی کرده است. برخی از تحلیلگران به واگرایی صعودی بین شاخص قدرت نسبی و کندل‌های قیمت بیت کوین در نمای هفتگی اشاره می‌کنند؛ یعنی در حالی که RSI از یک خط روند صعودی پیروی می‌کند، قیمت بیت کوین در نمای هفتگی همچنان روندی نزولی دارد.

شاخص مکدی (MACD) به تازگی و هم‌زمان با افزایش حجم معاملات، یک تقاطع صعودی تشکیل داده و قیمت نیز در تلاش است تا از محدوده نوسان خود که طی ۹۰ روز گذشته در آن گرفتار بوده است (۱۹٬۰۰۰ تا ۲۵٬۰۰۰ دلار)، خارج شود.

بیت کوین از ابتدای سال ۲۰۲۲ در حال تشکیل الگوهای پرچم نزولی متوالی روی نمودار روزانه خود بوده است؛ حرکتی تکراری که در نهایت قیمت را به پایین‌ترین سطح خود از اواخر سال ۲۰۲۰ رساند. قیمت همواره با نزدیک‌شدن به خط روند نزولی روی نمودار بالا، با مقاومت مواجه شده و طی ۹۰ روز گذشته نیز از بازه نوسان خود خارج نشده است.

معامله‌گران اکنون باید منتظر بسته‌شدن چند کندل روزانه بالای این خط روند نزولی و ثبت یک اوج مقطعی جدید بالای ۲۵٬۴۰۰ دلار باشند. پس از آن، عبور قیمت از مقاومت میانگین متحرک ساده ۲۰۰روزه (MA ۲۰۰) در ۳۰٬۰۰۰ دلار، می‌تواند یک نشانه بسیار مناسب برای تغییر روند، یا حداقل ترقی محدوده نوسان قیمت به سطوح بالاتر باشد.

تا زمانی که این اتفاق نیفتاده باشد، معامله‌گران باید مقاومت خط روند نزولی طولانی مدت روی نمودار را زیرنظر داشته و منتظر بمانند تا مشخص شود شتاب صعودی ادامه پیدا می‌کند یا اینکه روند طولانی ماه‌های قبل قیمت دست‌نخورده باقی می‌ماند.

در کنار تحلیل تکنیکال، شاخص‌های آنچین (درون‌زنجیره‌ای) و ابزارهایی برای بررسی وضعیت بازارهای مشتقه (فیوچرز، آپشنز و…) نیز هستند که با کمک آنها می‌توان اطلاعات مفیدی برای پیش‌بینی حرکات بعدی قیمت به دست آورد. هدف از این مطلب تحلیلی نیز تنها تفسیر حرکات بازار بیت کوین به بیانی ساده و به‌شکلی خلاصه بود تا معامله‌گران از مواردی که احتمالاً در کوتاه‌مدت اهمیت پیدا می‌کنند، مطلع شوند.

تحلیل قیمت بیت کوین: اکنون زمان جهش به سطوح بالاتر است؟

در این باره بیشتر بخوانید

  • قیمت بیت کوین فاقد شتاب صعودی است؛ اما میانگین ساده ۱۰۰ ساعته می‌تواند روند صعودی ایجاد کند
  • قیمت بیت کوین به ۱۸,۰۰۰ دلار رسید اما تحلیل‌گران درباره اصلاح هشدار می‌دهند
  • سناریوی نزولی برای قیمت بیت کوین؛ ۲۷ هزار دلار‍!
  • چرا قیمت بیت کوین به زیر ۵۰ هزار دلار رسید؛ سقوط بازارهای جهانی سهام همزمان با جهش شاخص جهانی دلار
  • تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ واکنش بازار در رابطه با تصمیمات فدرال رزرو چگونه خواهد بود؟

منبع خبر

خروج از نسخه موبایل