تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۸:۳۰

تجربه دسکتاپ به آیفون‌های آینده اضافه خواهد شدافشاگری در توییتر خبرهای جالبی را از شرکت اپل فاش کرده است. طبق توئیت، اپل نمونه‌های اولیه آیفون مجهز به اپل سیلیکون را ساخته که دارای macOS است. از نظر تئوری، این قابلیت به کاربر آیفون اجازه می‌دهد تا گوشی خود را به داک و مانیتور وصل کند و از یک تجربه دسکتاپ کامل روی گوشی خود لذت ببرد. اکنون که اپل سیلیکون در حال جایگزینی پردازنده‌های اینتل در داخل مک است، می‌توان این کار را انجام داد.
این توییت از Mauri QHD (از طریق AppleInsider) است که به داک‌های مشابه دیگر مانند Razer Linda و DeX سامسونگ اشاراتی می‌کند. اولی تلاش برای تبدیل تلفن ریزر به یک لپ‌تاپ اندرویدی بود. DeX سامسونگ نیز از یک داک برای وصل کردن مانیتور، صفحه‌کلید و ماوس استفاده کرده و کاربران گوشی‌های رده‌بالا سامسونگ می‌توانند از این تجربه دسکتاپ لذت ببرند. ATRIX 2011 موتورولا دارای یک داک لپ‌تاپ اختیاری بود که شبیه به ریزر Linda بود.
تجربه دسکتاپ را در نمایشگر آیفون خود تصور کنیداین افشاگر تا آنجا که به اپل مربوط است، اظهار می‌کند:
این قابلیت آماده است، آن‌ها همچنان روی نمونه‌های..

تجربه دسکتاپ به آیفون‌های آینده اضافه خواهد شد

افشاگری در توییتر خبرهای جالبی را از شرکت اپل فاش کرده است. طبق توئیت، اپل نمونه‌های اولیه آیفون مجهز به اپل سیلیکون را ساخته که دارای macOS است. از نظر تئوری، این قابلیت به کاربر آیفون اجازه می‌دهد تا گوشی خود را به داک و مانیتور وصل کند و از یک تجربه دسکتاپ کامل روی گوشی خود لذت ببرد. اکنون که اپل سیلیکون در حال جایگزینی پردازنده‌های اینتل در داخل مک است، می‌توان این کار را انجام داد.

این توییت از Mauri QHD (از طریق AppleInsider) است که به داک‌های مشابه دیگر مانند Razer Linda و DeX سامسونگ اشاراتی می‌کند. اولی تلاش برای تبدیل تلفن ریزر به یک لپ‌تاپ اندرویدی بود. DeX سامسونگ نیز از یک داک برای وصل کردن مانیتور، صفحه‌کلید و ماوس استفاده کرده و کاربران گوشی‌های رده‌بالا سامسونگ می‌توانند از این تجربه دسکتاپ لذت ببرند. ATRIX 2011 موتورولا دارای یک داک لپ‌تاپ اختیاری بود که شبیه به ریزر Linda بود.

تجربه دسکتاپ را در نمایشگر آیفون خود تصور کنید

این افشاگر تا آنجا که به اپل مربوط است، اظهار می‌کند:

این قابلیت آماده است، آن‌ها همچنان روی نمونه‌های اولیه کار می‌کنند و از این زمان برای بهتر کردن آن استفاده می‌کنند … اما ۲ گزینه آماده دارند (فقط با ۱ مورد ادامه خواهند داد). آن‌ها اکنون منتظرند پروژه‌های دیگر شروع شود. ۹۵ درصد اطمینان داریم که این قابلیت ارائه می‌شود اما این صد در صدی نیست. این به عوامل زیادی بستگی دارد.

تصمیم اپل مبنی بر جایگزینی پردازنده‌های اینتل مورد استفاده برای مک با اپل سیلیکون مبتنی بر ARM این نوع کار را ممکن می‌کند. همچنین نشان می‌دهد که اپل چگونه به سمت همگرایی خط تولید خود حرکت کرده است. به عنوان مثال، برنامه‌های آیفون و آیپد قادر به اجرای بومی در مک خواهند بود. استیون تروستون اسمیت (Steven Troughton-Smith)، توسعه‌دهنده iOS و macOS، به Wired گفت که تراشه‌های جدید اپل به خوبی قادر به تقلید از کتابخانه نرم افزار فعلی مک با سرعت‌های بومی و برای بازی‌های سه بعدی سنگین خواهد بود. برنامه‌های iOS و iPadOS که در روز مک در دسترس خواهند بود، به کاربران این امکان را می‌دهند تقریباً به طور قطعی برنامه‌های بومی را برای هر نیاز خود در اختیار داشته باشند.

در رویداد WWDC 2019، اپل از Catalyst پرده برداری کرد که برنامه‌های آیپد را بدون اینکه بتوانند از ابتدا آن‌ها را بازنویسی کنند، اصلاح می‌کند تا بتوانند روی مک اجرا شوند. و با خرید جهانی، برنامه خریداری شده در iOS، iPadOS یا macOS برای هر سه سیستم عامل در نظر گرفته می‌شود. در زمان معرفی Catalyst، اپل تکذیب کرد که iOS و مک را با هم اراده می‌دهد. اما اگر این خبر صحیح باشد، آن تکذیب چندان درست نخواهد بود.

با ادامه موضوع توییتر، Mauri QHD می‌گوید هدف از این قرار است که آیفون دارای یک سیستم بوت دوگانه باشد که به گوشی امکان اجرای iOS یا macOS را می‌دهد. سوال بزرگ این است که آیا ما اکنون می‌توانیم به این افشاگر اعتماد کنیم یا خیر. AppleInsider گفته است این افشاگر سابقه خوبی در افشا کردن مشخصات احتمالی دستگاه‌ها و ویژگی‌ها دارد اما محدودیت نیز وجود دارد. بنابراین ممکن است این اطلاعات درست نباشند.

سال گذشته خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه اپل در تلاش است تا آیفون را به لوازم جانبی مک‌بوک تبدیل کند. پتنت جدید ثبت شده توسط اپل در سال ۲۰۱۶، به پوسته مک‌بوک نشان داد که آیفون در آن برای ایجاد نوت‌بوک قرار می‌گیرد. تصویر موجود در پتنت به سیستم لیندا ریزر شباهت دارد.

آیا اپل واقعاً برنامه‌ای برای توسعه یک سیستم عامل برای همه دستگاه‌های خود دارد؟ یا این فقط یک لحظه مانند فیلم پارک ژوراسیک است که اپل این کار را انجام می‌دهد زیرا قادر به انجام آن است. تراشه A14 Bionic که با استفاده از گره فرآیند ۵ نانومتری توسط TSMC ساخته شده است، ۱۵ میلیارد ترانزیستور دارد و در صورت اصلاح، می‌تواند بار کار را برای اجرای macOS تحمل کند. در حال حاضر، همانطور که گفتیم، هیچ مدرکی مبنی بر ذکر لیست این موارد در اپل وجود ندارد. DeX تاکنون موفق نبوده است و لپ‌تاپ داک موتورولا نیز این چنین بود. ریزر هرگز لیندا را در دسترس عموم قرار نداده است.

خروج از نسخه موبایل