فهرست۱ چرا تبلیغ در گوگل اهمیت دارد؟۲ تبلیغات گوگل ادوردز چیست؟۳ چه کسانی می‌توانند تبلیغ در گوگل ادوردز داشته باشند؟۴ مزایای تبلیغ در گوگل ادوردز۵ تبلیغات گوگل با کمک شرکت جی ادوردز۶ نکته پایانی این روزها، با گسترش محبوبیت اینترنت و فضای مجازی، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کسب‌وکارها، معرفی وب‌سایت خود و تبلیغ خدمات و …

این روزها، با گسترش محبوبیت اینترنت و فضای مجازی، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کسب‌وکارها، معرفی وب‌سایت خود و تبلیغ خدمات و محصولاتشان در فضای مجازی است. راه‌های بسیاری برای تبلیغ در اینترنت و فضای مجازی وجود دارد؛ اما یکی از قدرتمندترین و سریع‌ترین راه تبلیغات در اینترنت، تبلیغ در گوگل است؛ چراکه قوی‌ترین و پربازدیدترین شبکۀ جستجو، گوگل می‎باشد. درواقع تبلیغ در گوگل، موتوری که روزانه چندصد میلیون بار مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد، تدبیری بسیار مؤثر برای کسب‌وکارها خواهد بود. در این مقاله ما سعی بر این است که شما را با سرویس تبلیغاتی آنلاین شرکت گوگل به نام گوگل ادوردز آشنا کرده و برای سهولت تبلیغ گوگل ادوردز و رفع محدودیت‌های اقتصادی آن، شرکت جی ادوردز را به شما معرفی کنیم.

چرا تبلیغ در گوگل اهمیت دارد؟

گوگل علاوه‌بر اینکه قوی‌ترین موتور جستجو محسوب می‌شود و بزرگترین شبکۀ جستجو (Search Network) را در بر می‌گیرد، پربازدیدترین بستر تبلیغات آنلاین متنی، تصویری، بنری و ویدئویی را دارد که یک شبکه نمایش (Display Network) قدرتمند محسوب می‌شود. شبکه نمایش گوگل بیش از دو میلیون وب‌سایت و اپلیکیشن را در خود جای داده که همین به تنهایی می‌تواند دلیل خیلی خوبی برای بیان اهمیت تبلیغ در گوگل باشد.از سویی دیگر، گوگل با شناسایی و طبقه‌بندی مخاطب کسب‌وکارها، به آنها کمک می‌کند تا تبلیغات خود را به صورت هدفمند و مؤثر انجام دهند. از این‌رو، گوگل یکی از جذاب‌ترین و بزرگترین شبکه‌های تبلیغاتی دنیای امروز تجارت به حساب می‌آید.

تبلیغات گوگل ادوردز چیست؟

یکی از ابزارهای قدرتمند در زمینه دیجیتال مارکتینگ که کمپانی گوگل برای کاربر متمایل به تبلیغ در گوگل در نظر گرفته است، سرویس تبلیغاتی گوگل ادوردز (Google Adwords) می‌باشد که از حدود سال ۲۰۱۸، این سرویس با مقداری تغییرات با نام گوگل ادز شناخته می‌شود. گوگل ادوردز با کمک شبکه نمایش گسترده، تبلیغات کاربران را در نتایج موتور جستجوی گوگل، برنامۀ گوگل پلی، یوتیوب، جی‌میل و البته در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های همکار گوگل، به نمایش می‌گذارد؛ همین امر باعث می‌شود بسیاری از کاربران با کمترین هزینه و بیشترین بازخورد چه جهت تبلیغ‌دهی و چه جهت تبلیغات‌گیری فعالیت کنند و از این معاملۀ دو سر برد، بهره‌مند شوند.

چه کسانی می‌توانند تبلیغ در گوگل ادوردز داشته باشند؟

در واقع سرویس تبلیغاتی آنلاین گوگل ادوردز، برای آن دسته از کسب‌وکارهایی طراحی شده که وب‌سایت داشته باشند؛ آنها با قرار دادن لینک‌های تبلیغاتی خود در گوگل ادوردز می‌توانند با هزینه کم، هم به تبلیغ کسب‌وکار، خدمات و محصولات خود بپردازند و هم رتبه وب‌سایت خود را در گوگل ارتقا بخشند؛ قراردادن تبلیغ گوگل ادوردز خود نوعی کمک به بهینه‌سازی و سئوی سایت محسوب می‌شود.

واقعیت این است که سرویس تبلیغاتی گوگل ادوردز برای تمامی کاربران و تبلیغ دهندگان دارای وب‌سایت آزاد است و به خودی خود محدودیتی ندارد، اما کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌های مالی نمی‌توانند به راحتی از این سرویس استفاده کنند؛ از اینرو، بهتر است کاربران ایرانی برای تبلیغ گوگل ادوردز، تبلیغات خود را به دست مجریانی مجرب و کاربلد در این زمینه بسپارند. شرکت جی ادوردز سعی کرده گامی در جهت رفع این مشکل و گذر از محدودیت‌های مالی ایرانیان برداشته و تبلیغ گوگل ادوردز را سهل و آسان نماید.

مزایای تبلیغ در گوگل ادوردز

تبلیغ در گوگل ادوردز، به عنوان زیرمجموعۀ یکی از معتبرترین و پرمخاطب‌ترین سیستم‌های خدمات ارتباطات اینترنتی (گوگل)، قاعدتاً از مزیت‌های بسیاری برخوردار خواهد بود که در این بخش ما به چند مورد کاملاً ملموس و مشهود در این امر اشاره می‌کنیم:

  1. گوگل ادوردز ابزاری معتبر و مورد اطمینان است؛
  2. روشی به‌صرفه و کم‌هزینه محسوب می‌شود و امکان مشخص کردن دقیق بودجه روزانه، هفتگی و ماهیانه را دارد و به صورت لحظه‌ای هزینه‌ها گزارش می‌شود؛
  3. پرداخت هزینه تنها در صورت کلیک کاربران؛
  4. محدودیتی در ارائه کلمات کلیدی ندارد؛
  5. امکان بهینه‌سازی وب‌سایت و حضور در صفحه اول گوگل را افزایش می‌دهد و گاهاً نتایجی بسیار سریع‌تر از سئو برای سایت به دنبال دارد؛
  6. امکان تعیین جامعه هدف (به لحاظ رنج سنی، جنسیت، محدودۀ جغرافیایی و غیره) وجود دارد و همین امر باعث می‌شود راه حلی مؤثر و هدفمند در امر تبلیغات باشد؛
  7. تبلیغات در تمامی پلتفرم‌ها و سیسم‌عامل‌های مورد تأیید گوگل (Windows, IOS, Android, etc) قابل دسترس خواهند بود؛
  8. تبلیغات در تمامی دستگاه‌های متصل به اینترنت (کامپیوتر، لپ‌تاپ، تلفن همراه، تبلت و غیره) قابل دسترسی خواهند بود؛
  9. تبلیغات به صورت بنر، متن، ویدئو و غیره در صفحه نتایج میلیون‌ها جست‌وجوی روزانه گوگل (SERP) و شبکه نمایش گوگل (Display Network) نمایش داده می‌شود.
  10. روشی کاملاً پربازده است؛

تبلیغات گوگل با کمک شرکت جی ادوردز

همانطور که گفته شد، با توجه به محدودیت‌های مالی و اقتصادی که در سال‌‌های اخیر به خاطر وجود تحریم‌ها گریبان‌گیر تجار و کاربران ایرانی شده، شرکت جی ادوردز به عنوان نماینده رسمی گوگل در ایران، خدماتی را برای کاربران ایرانی فراهم آورده که باعث سهولت تبلیغ در گوگل ادوردز می‌شود. این خدمات شامل موارد زیر می‌باشند:

  1. سهولت در شارژ حساب گوگل ادوردز؛
  2. دریافت کارمزد مناسب برای شارژ حساب؛
  3. ایجاد اکانت اختصاصی برای دسترسی کامل کارفرما به پنل مدیریت حساب گوگل و کمپین‌های تبلیغاتی؛
  4. پشتیبانی دائمی به همراه مشاوره رایگان؛
  5. ارائه گزارشات تحلیلی؛
  6. آموزش گوگل ادوردز به صورت گام‌به‌گام؛
  7. ارائه مقالات به‌روز و مرتبط با تبلیغ گوگل ادوردز؛

نکته پایانی

از آنجایی که این روزها تجارت الکترونیکی و دیجیتال مارکتینگ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده، کسب‌وکارها تمایل بسیار بالایی به فعالیت در فضای مجازی، تبلیغات آنلاین و البته تبلیغ در گوگل پیدا کرده‌اند. کمپانی گوگل یک سرویس تبلیغاتی پربازده، کم هزینه و قدرتمند به نام گوگل ادوردز را در اختیار کاربران اینترنتی قرار داده که حکم یک معامله دو سرد برد را برای کاربران اینترنتی و خود گوگل ایفا می‌کند. متأسفانه کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌ها برای استفاده از این سرویس دچار مشکلات مالی و پرداختی می‌شوند؛ به همین دلیل نمایندگان گوگل مثل شرکت جی ادوردز برای رفع مشکل تبلیغ در گوگل، خدماتی را در اختیار کاربران ایرانی قرار می‌دهند. ما در این مقاله سعی کردیم به صورت کلی شما را با تبلیغات گوگل ادوردز آشنا کنیم.

خروج از نسخه موبایل