تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
کد خبر : 43436

تامین ۱۲۲ هزار وسیله توانبخشی برای معلولان در سال ۹۹

تامین ۱۲۲ هزار وسیله توانبخشی برای معلولان در سال ۹۹

تامین ۱۲۲ هزار وسیله توانبخشی برای معلولان در سال ۹۹ مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور درخصوص تامین وسایل توانبخشی افراد دارای معلولیت گفت: سال ۹۹ توانستیم ۱۲۲ هزار وسیله را ..

تامین ۱۲۲ هزار وسیله توانبخشی برای معلولان در سال ۹۹

تامین ۱۲۲ هزار وسیله توانبخشی برای معلولان در سال ۹۹

مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور درخصوص تامین وسایل توانبخشی افراد دارای معلولیت گفت: سال ۹۹ توانستیم ۱۲۲ هزار وسیله را تهیه و تامین و یا هزینه آن را به افراد دارای معلولیت تقدیم کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر بریمانی در خصوص خدمات توانپزشکی که در سال ۹۹ به معلولان ارائه شد، با بیان اینکه در سال ۹۹ به ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت ارائه دادیم، گفت: در مورد تامین وسایل بهداشتی که معلولان ضایعه نخاعی و بسترگراها نیاز دارند، ما ۴۴ هزار و ۵۰۰ نفر از این افراد را تحت پوشش قرار می‌دهیم که در سال گذشته ۲۷ هزار نفر از افراد دارای ضایعه نخاعی بودند و حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر بسترگرا بودند و به طور میانگین، ماهانه ۱۸۰ هزار تومان دریافت کردند.

بریمانی همچنین با بیان اینکه در دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی حدود ۱۴۰۰ مرکز روزانه و حرفه‌آموزی و کارگاه‌های تولید حمایتی داریم که به ۵۵ هزار نفر از افراد دارای معلولیت، خدمات آموزشی و توانبخشی ارائه می‌کنند، اظهار کرد: از این تعداد ۴۸ هزار نفر از یارانه‌های سهم سازمان بهزیستی برخوردارند.

مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی گفت: حدود ۱۷ مرکز پشتیبانی شغلی داریم که ۷۱۰ نفر از این افراد را در رابطه با کاریابی و ارائه خدمات یاری می‌کنند.

بریمانی در ادامه با بیان اینکه برای حدود ۵۰۰ نفر در برنامه غربالگری و تشخیص اختلالات طیف اتیسم غربالگری انجام شد اظهار کرد: ۱۸۹ مورد ابتلای به اوتیسم تشخیص داده شد که به مراکز معرفی شدند تا خدمات آموزشی و توانبخشی به این افراد ارائه شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال ۹۹، ۲۱ هزار وسیله کمکی و اندام مصنوعی برای افراد دارای معلولیت که نیاز به اندام‌های مصنوعی داشتند تامین شد، افزود: همچنین حدود ۲۶۸۵ مورد به کودکان ناشنوا جهت کاشت حلزون کمک شد.

مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی در ادامه درباره برنامه‌های هنردرمانی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: مجموعا در رابطه با برنامه‌های هنردرمانی که در مراکز روزانه و شبانه‌روزی در حال خدمت هستیم، ۱۵۳۳ مرکز را تحت پوشش داریم که ۳۲۰۰ کارشناس آموزش دریافت کرده‌اند تا بتوانند هنردرمانی را ارائه کنند.

بریمانی همچنین از دیگر برنامه‌های سال ۹۹ را برگزاری چهار جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت و نمایشگاه کشوری نقاشی به صورت مجازی عنوان کرد و در ادامه درخصوص تامین وسایل توانبخشی افراد دارای معلولیت اظهار کرد: سال ۹۹ توانستیم ۱۲۲ هزار وسیله را تهیه و تامین کنیم و یا هزینه آن را به افراد دارای معلولیت تقدیم کنیم.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.