تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
کد خبر : 574

تاثیر مرگبار سیگار های الکترونیکی بر مصرف کنندگانش اثبات شد

تاثیر مرگبار سیگار های الکترونیکی بر مصرف کنندگانش اثبات شد

آیا با مسمومیت‌های مرگبار “سیگار الکترونیک” آشنا هستید؟ کار “سیگارهای الکترونیک” اساساً تبدیل یک مایع اولیه به گاز “آئروسل” است که به‌آسانی وارد ریه می‌شود؛ نیکوتین موجود در بیشتر این مایعات می‌تواند منجر به “مسمومیت‌های مرگبار” شود؛ در کشور آلمان از سال ۲۰۱۵، ۸۵۱ مورد مسمومیت رخ داده است! – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سیگار‌های الکترونیکی در جهان با هدف کاهش مصرف سیگار‌های سنتی وارد بازار شدند اما بر خلاف تصور عموم مردم، این سیگارها برای سلامتی انسان ضرر دارند؛ بر اساس هشدار سازمان جهانی بهداشت، مواد معطر موجود در سیگارهای الکترونیکی به سلامتی انسان ضرر می‌رساند.
به گزارش “تلگراف” کار سیگارهای الکترونیک، اساساً تبدیل یک مایع اولیه به گاز “آئروسل” است که به‌آسانی وارد ریه می‌شود؛ مایه اولیه وِیپ از پروپیلن (یک گاز هیدروکربن از خانواده آلکانها)، گلیکول، گلیسیرین، نیکوتین، آب، طعم‌دهنده‌ها و مواد نگهدارنده است.
“موسسه‌ی خطرسنجی” آلمان در گزارشی نوشت، نیکوتین موجود در بیشتر این مایعات حتی به مقدار کم هم می‌تواند منجر به عوارض قابل توجهی مانند استفراغ ش..

به گزارش کافه دانش به نقل از تلگراف سیگار های الکترونیکی به دلیل تبدیل یک مایع اولیه به گاز آئروسل و ورود مستقیم به ریه می تواند موجب مسمومیت مرگبار شود. تحقیقاتی که در طی سال های ۲۰۱۵ انجام شده است مسمومیت های مختلفی در مورد مصرف کنندگان سیگار های الکترونیکی به نیکوتین گزارش شده است که بسیار خطرناک است.

این در حالی است که سیگار های الکترونیکی با هدف ترک سیگار های سنتی به بازار آمد اما برخلاف انتظار مردم ، این سیگار های مشکلات غیر قابل جبرانی را به مصرف کنندگان آن ایجاد می کنند. سازمان بهداشت جهانی مواد معطر موجود در سیگار های الکترونیکی را در کنار مسمومیت های نیکوتین از مشکلات این سیگار ها اعلام کرد.

به گزارش تلگراف موسسه خظر سنجی آلمانی نوشته است ، براساس اعلام موسسه خطر سنجی آلمان نیکوتین موجود در مایعات عوارض جانبی زیادی را نسبت به نیکوتین موجود در سیگار های قدیمی دارد ، از این رو مصرف بیش از حد این موضوع می تواند موجب مسمومیت های مرگبار شود. حالت تهوع ، استفراغ و سرگیجه از علایم اولیه این سیگار هاست ، علاوه بر این عوارض افزایش خطر ابتلا به بیماری های قبلی و عروقی و بیماری های گردش خون هم از دیگر عوارض سیگار های الکترونیکی است .

افسردگی ، اضطراب ، اخلالاط عصبی و عاطفی هم از دیگر مشکلاتی است که مصرف کنندگان سیگار های الکترونیکی با آن رو برو هستند.

محققان توصیه کرده‌اند اگر از محصولات ویپ استفاده می‌کنید و سرفه، تنگی نفس، فرسودگی، کوفتگی و درد در ناحیه قفسه سینه را تجربه می‌کنید، به پزشک مراجعه کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.