تاریخ انتشار: پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵

زیبایی مفهوم گسترده و بسیار پیچیده ای دارد که افراد در کشور ها و فرهنگ های مختلف دیدگاه مختلفی نسبت به آن دارند. اما چیزی که در میان تمامی فرهنگ ها و کشور ها جا افتاده است و به عنوان مفهوم زیبایی برای همگان قابل درک است ، جذابیت و گیرایی است که در نخستین

زیبایی مفهوم گسترده و بسیار پیچیده ای دارد که افراد در کشور ها و فرهنگ های مختلف دیدگاه مختلفی نسبت به آن دارند. اما چیزی که در میان تمامی فرهنگ ها و کشور ها جا افتاده است و به عنوان مفهوم زیبایی برای همگان قابل درک است ، جذابیت و گیرایی است که در نخستین نگاه به چشم بیننده می آید. در نظر اکثریت افراد برای داشتن یک چهره زیبا و مورد پسند ، فرد باید از یک بینی زیبا و هماهنگ با سایر اجزای چهره خود برخوردار باشد. برای اینکه بدانید چه نوع بینی متناسب با چهره شما است یا چه تغییراتی باید بر روی بینی شما اعمال شود تا بینی متناسب با چهره خود داشته باید به یک پزشک مجرب و متبحر در زمینه عمل زیبایی بینی مراجعه کنید. نظر پزشک انتخابی شما بر اساس شناخت آناتومی ، هارمونی های چهره و همچنین توجه به معیار های زیباشناسی می باشد. ممکن است در این میان شما یک مدل بینی را بر اساس اینکه در چهره فردی دیگر زیبا بوده و باعث افزایش زیبایی چهره او شده است ، انتخاب کنید در حالی که به هیچ عنوان آن فرم بینی با چهره شما هم خوانی نداشته و اگر بخواهید با اصرار بی جا اقدام به جراحی بینی خود به فرم مورد نظرتان کنید به نتایجی نامطلوب و غیر قابل تصور دچار می شوید. از همین رو بسیار مهم است که پیش از انجام هر کاری به دنبال یک جراح بینی خوب و حرفه ای در این زمینه باشید.

 

بینی خوش فرم و زیبا با دکتر عرفانیان

 

در واقع می توان گفت یکی از چالش های بزرگ و معیار های زیبایی ، داشتن یک بینی زیبا ، استاندارد و در عین حال طبیعی است که بتواند علاوه بر بهبود ظاهر فرد عملکرد تنفسی بیمار را نیز بهبود بخشد. این معیار ها از نظر هر شخضی می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال برای عده ای هر چه بینی کوچک تر باشد ، جذاب تر و زیبا تر می باشد و برای عده ای دیگر تنها ایجاد تعادل و هماهنگی در چهره مهم است. اگر برای داشتن بینی زیبا به دنبال انجام عمل رینوپلاستی هستید ، بهتر است پیش از هر چیزی در خصوص ویژگی های یک بینی زیبا و متناسب بیشتر بدانید و اطلاعات کافی به دست آورید ، این به شما کمک می کند تا تصمیمی درست در خصوص بینی خوش فرم و زیبا داشته باشید. یکی از پزشکانی که می تواند به شما در این زمینه کمک کند ، دکتر داریوش عرفانیان می باشد. از نظر ایشان یک بینی زیبا و خوش فرم باید دارای مشخصات زیر باشد.

خصوصیات یک بینی خوش فرم و زیبا از نظر دکتر عرفانیان

اگر بخواهیم زیبایی را توصیف کنیم ، می توانیم آن را بر اساس رنگ ، شکل ، فرم یا هماهنگی هایی که برای ما به وجود می آورد ، دسته بندی کنیم. در جهان امروز سلیقه افراد ، فرهنگ ، جامعه ، فضای مجازی ، افراد مشهور و غیره می توانند تاثیر بسزایی در تعریف کلی زیبایی داشته باشند. که زیبایی بینی و مشخصات یک بینی زیبا از این قضیه مستثنی نمی باشد. از نظر جراحان زیبایی معروف و متبحر یک بینی زیبا باید دارای خصوصیات زیر باشد تا بتواند نتایجی جذاب ، زیبا و دوست داشتنی برای متقاضیان به وجود آورد.

  • هماهنگی و تناسب

بینی ای ، زیبا و متناسب با چهره افراد تلقی می شود و می تواند باعث افزایش زیبایی ظاهر و چهره افراد شود که با سایر اجزای چهره از جمله گونه ها ، چشم ها ، لب ها و غیره تناسب و تقارن داشته باشد. در حالی که برخی ممکن است با بینی متناسب و استاندارد به دنیا آیند ، برخی دیگر در این زمینه چندان خوش شانس نبوده و ممکن است مشکلاتی از نظر ظاهری مانند انحراف بینی ، قوز روی پل بینی ، نامتقارن بودن سوراخ های بینی و غیره داشته باشند. این دسته از افراد مجبور نیستند تا پایان عمر خود با این مشکلات دست و پنجه نرم کنند چرا که می توانند با انتخاب عمل زیبایی بینی تناسب و تقارن را به چهره خود باز گردانند.

  • نازک بودن تیغه بینی اصلا مهم نیست!!

بیشتر متقاضیان تمایل دارند ، بینی شان کمی نازک باشد. از همین رو باریک کردن عرض کلی بینی بخش مهمی از فرایند جراحی بینی است. اما نباید این نکته را فراموش کرد که بینی نازک لزوماً به معنای یک بینی زیبا و استاندارد نمی باشد. اکثر متقاضیانی که بر این باور هستند و تمایل دارند بینی داشته باشند که باریک و نازک باشد ، باید بدانند که بینی بزرگ اما زیبا و متناسب با چهره خیلی بهتر از بینی کوچک و ناهماهنگ می باشد و تاثیری فراتر از آنچه که فکر کنید بر روی ظاهر شما خواهد داشت.

  • تیز و کشیده بودن نوک بینی معیاری بر زیبایی بینی نمی باشد!

از دیگر ویژگی هایی که می توان برای داشتن یک بینی زیبا مد نظر قرار داد ، شکل نوک بینی می باشد. اغلب متقاضیان به خصوص کسانی که بینی گوشتی با پوستی ضخیم دارند تمایل دارند حجم نوک بینی کاسته شود و نوک بینی حالت تیزی پیدا کند در حالی که همیشه تیز و کشیده بودن نوک بینی نشان دهنده خوش فرم بودن بینی نمی باشد. گاها لازم است غضروف های نازک بینی نیز تقویت شوند و ساختار نوک بینی با توجه به فرم بینی تغییر یابد. پس هیچگاه نمی توان گفت بینی زیبا و خوش فرم است که دارای نوکی تیز و کشیده باشد.

  • نبودن قوز بر روی بینی یکی از مشخصات بینی زیبا و خوش فرم است !!

برخلاف موارد ذکر شده که نبودشان در برخی از بینی ها نشان دهنده زیبایی است ، این مورد یعنی نبود قوز بر روی پل بینی یکی از معیار های بینی خوش فرم تلقی می شود. نبود برآمدگی و قوز بر روی بینی در تمامی عمل های زیبایی بینی در نظر گرفته می شود و رفع آن بدون اعمال تغییرات دیگر می تواند به زیبایی ظاهر کمک بسیار زیادی کند.

  • زاویه صحیح بین نوک بینی و لب

یک مورد اساسی برای تعیین یک بینی زیا و ایده آل ، زاویه میان بینی و لب بالایی می باشد. اندازه این زاویه در زنان به دلیل فرم چهره شان با مردان متفاوت تر می باشد. به عنوان مثال زاویه بین بینی و لب در زنان چیزی حدود 95 تا 100 درجه می باشد و برای مردان بینی 90 تا 95 درجه است.

 

منبع: www.dr-dariush-erfanian.com

خروج از نسخه موبایل