تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۰:۳۵
کد خبر : 41205

بیمارستان یا گورستان؟

بیمارستان یا گورستان؟

بیمارستان یا گورستان؟ ایسنا/بوشهر تعطیلات را در خانه نماندیم تا باز هم به آمار ابتلا و مرگ‌های کرونایی اضافه کنیم. شاید پس از گذشت روزها از نفوذ این ویروس به تمام مناسبات و لحظات زندگیمان هنوز هم نمی‌..

بیمارستان یا گورستان؟

بیمارستان یا گورستان؟

ایسنا/بوشهر تعطیلات را در خانه نماندیم تا باز هم به آمار ابتلا و مرگ‌های کرونایی اضافه کنیم. شاید پس از گذشت روزها از نفوذ این ویروس به تمام مناسبات و لحظات زندگیمان هنوز هم نمی‌خواهیم باور کنیم کووید۱۹ تا چه حد می‌تواند کشنده و خطرناک باشد…

در حالی که روز گذشته، بیش از ۱۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده و قریب به چهار هزار نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند امّا باز هم بی‌خیال تمام این اخبار و تلخی مرگ‌های کرونایی که هر روز شاهد آن هستیم به رفت‌وآمد و دیدوبازدید و سفر و دورهمی رفتن و مهمانی‌هایمان ادامه می‌دهیم تا ادامه‌ی روزهای بهاری فروردین و اردیبهشت سال جدید را مثل سالی که گذشت در میان سیاهی ماتم و تلخی اخبار بد بگذرانیم‌.

وزارت بهداشت بر اساس شرایط ۳۲ شهرستان را در وضعیت قرمز، ۸۵ شهرستان را در وضعیت نارنجی، ۲۷۲ شهرستان را در وضعیت زرد و ۵۹ شهرستان را در وضعیت آبی قرار داده و ستاد ملی مقابله با کرونا نیز طی مصوبه‌ای مسافرت "از" و "به" شهرهای قرمز و نارنجی را ممنوع اعلام کرده است اما در شهرها و روستاهای نقاط مختلف کشور هنوز هم مسافران می‌آیند و می‌روند، شهرستان‌های آبی زرد و نقاط زرد هم نارنجی و قرمز می‌شوند و کسی به فکر موج بعدی کرونا نیست…

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به افزایش تعداد شهرستان های قرمز و نارنجی کرونا، گفته است: "سفر، دورهمی، عدم استفاده از ماسک و… از عوامل مهم افزایش تعداد مبتلایان به کرونا است." به گفته‌ی سیماسادات لاری "علاوه بر جنوب، غرب و مرکز کشور، شهرستان‌هایی از شمال و شرق کشور نیز درگیر افزایش تعداد مبتلایان شده‌اند. دورهمی خانوادگی، عدم استفاده از ماسک در بیرون از منزل، مراسم عروسی و عزا و سایر تجمعات به خصوص در محیط‌های سرپوشیده و خوردن غذا در اماکن عمومی مانند تالار و رستوران و سفر با وسایل نقلیه عمومی به ویژه اتوبوس و قطار از مهم‌ترین عوامل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا است."

نوروز ۱۴۰۰ و تعطیلات آن در حالی سپری شد که پارک‌ها و بوستان‌ها، خیابان‌ها و فروشگاه‌ها، جاده‌ها و تالارها، باغ‌ها و البته خانه‌ها همچنان میزبان مسافران و گردشگران و مهمان‌هایی از دور و نزدیک بودند. سفرهای درون شهری و برون شهری ادامه داشت و مهم‌تر از همه مراسمات عروسی و دورهمی‌هایی که بعضاً بدون در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی برگزار میشد و بعد از اتمام یک یا چند مرحوم و دست کم چند ده نفر مبتلا روی دست کادر درمان می‌گذاشتند.

حتی اعلام شرایط بحرانی و خیز مجدد کرونا و هشدارها افاقه نکرده، هشدار درباره موج بعدی کرونا که شدیدتر و خطرناک‌تر از راه می‌رسد، حتی شایعات و یک کلاغ چهل کلاغ‌ها درباره خطرات ویروس و آمارهای ساختگی و جعلی مرگ‌ومیرها هم نتوانسته کمی مردم را بر سر راه رعایت و حفاظت از سلامتشان بیاورد.

و سرنوشت بسیاری از مبتلایان به ویروس کرونا که اغلب هم در تجمعات و مراسمات درگیر می‌شوند یا گورستان است و یا بیمارستان… سرنوشتی که بسیاری از ما با وجود علم و آگاهی و هشدارها، آن را برای خود انتخاب می‌کنیم!

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.