تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر : 587916

بیت کوین و جمع‌سپاری بیمه سلامت

بیت کوین و جمع‌سپاری بیمه سلامت

بیت کوین و جمع‌سپاری بیمه سلامت بیت کوین و فناوری بلاک چین از ابتدای پیدایش تاکنون، تحولی انکارناپذیر در صنایع مختلف ایجاد کرده‌اند. در سال‌های اخیر، صنعت بیمه یکی از حوزه‌هایی است که به‌خوبی توانسته از مزایای بلاک چین و ارزهای دیجیتال بهره‌مند شود. مشکلاتی همچون بهای سنگین خدمات بیمه و پشتیبانی‌نکردن از بسیاری از

بیت کوین و جمع‌سپاری بیمه سلامت

بیت کوین و فناوری بلاک چین از ابتدای پیدایش تاکنون، تحولی انکارناپذیر در صنایع مختلف ایجاد کرده‌اند. در سال‌های اخیر، صنعت بیمه یکی از حوزه‌هایی است که به‌خوبی توانسته از مزایای بلاک چین و ارزهای دیجیتال بهره‌مند شود. مشکلاتی همچون بهای سنگین خدمات بیمه و پشتیبانی‌نکردن از بسیاری از هزینه‌های پزشکی و روند زمان‌بَر کاغذبازی‌های لازم برای پیگیری خدمات درمانی باعث می‌شود مزایای متعدد فناوری بلاک چین در این فضا برجسته‌تر شوند.

فناوری نوین بلاک چین و بیت کوین می‌تواند دنیای بیمه و خدمات درمانی را دگرگون کند. آسان‌سازی انتقال پول، شفافیت شبکه و امکان رهگیری تراکنش‌ها، حذف کارمزد واسطه‌ها و مهم‌تر از همه نبودِ نیاز به نهادی واحد و متمرکز برای پاسخ‌گویی به نیازهای درمانی شهروندان، تنها برخی از عوامل مهم‌ به‌کارگیری فناوری بلاک چین در این صنعت هستند. بلاک چین می‌تواند به متقاضیانِ دریافت خدمات بیمه امکان دهد در شبکه‌ای همتابه‌همتا و بدون نیاز به نهادهای نظارتی شخص ثالث، برای پرداخت هزینه‌های سنگین درمان از همدیگر کمک بگیرند.

در این مطلب، با استناد به مقاله‌ای که در وب‌سایت «Bitcoin Magazine» منتشر شده است، به نقش بیت کوین و فناوری بلاک چین در برون‌سپاری خدمات بیمه نگاهی خواهیم انداخت. آنچه واکاوی می‌کنیم، مفهوم «جمع‌سپاری» یا «برون‌سپاری به جمع» است. به‌عبارت‌دیگر، می‌خواهیم بررسی کنیم که افراد چگونه می‌توانند نیاز به تأمین هزینه‌های درمانی در شبکه‌ بیمه‌ای غیرمتمرکز و همتابه‌همتا را با استفاده از پرداخت‌های بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال رفع کنند. برای این منظور، موضوعاتی همچون افزایش دسترسی افراد به خدمات بیمه، تأثیر جمع‌سپاری وابسته به بیت کوین بر بیمه‌گذارها و بیمه‌گرها، افزایش آگاهی عمومی درباره خدمات درمانی و روش‌های به‌کارگیری بیت کوین در صنعت بیمه را بررسی خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مقاله جذاب را از دست ندهید.

تأثیر بیت کوین و جمع‌سپاری بر دسترسی افراد به پوشش بیمه

پیش از شروع بحث، ابتدا بهتر است مفهوم «جمع‌سپاری» (Crowdsourcing) را روشن‌تر کنیم. به‌طور‌کلی، جمع‌سپاری به‌معنای تقسیم وظایف بین تعداد زیادی از افراد و نهادهاست. در حوزه بیمه سلامت، جمع‌سپاری به شبکه‌ای از افراد دلالت می‌کند که بدون نیاز به نهادی متمرکز برای پرداخت هزینه‌های درمان به‌هم کمک می‌کنند. این کار می‌تواند با روشی مؤثر از میزان هزینه و کارمزد واسطه‌ها و مدت‌زمان لازم برای انجام فرایندهای اداری بکاهد.

همبستگی قدرتمندی بین بیت کوین و بیمه جمع‌سپاری‌شده وجود دارد. ویژگی‌های منحصربه‌فرد بیت کوین می‌تواند کارایی جمع‌سپاری بیمه را هم برای بیماران و هم برای شرکت‌های بیمه افزایش دهد. برای درک میزان تأثیر جمع‌سپاری پوشش بیمه و ارتباط آن با بیت کوین، به مثال زیر توجه کنید.

تصور کنید در فرایند درمانِ بیماری سختی با هزینه‌های گزافی روبه‌رو شوید. در این حالت، طی‌کردن روند فرسایشی اداری برای اثبات مدارک درمانی و برخی مشکلاتی که شرکت‌های بیمه برای تأمین هزینه‌ها پیش پای شما قرار می‌دهند، فقط بر بار مشکلاتتان می‌افزاید. درضمن، بحران‌هایی مانند همه‌گیری کووید ۱۹ اهمیت رسیدگی به این مشکلات را بیش‌ازپیش آشکار کرد.

یکی از چالش‌های بیمه‌های سنتی، اثبات مدارک پزشکی است.

در چنین شرایطی، جمع‌سپاری به شما امکان می‌دهد تا از دیگران بخواهید در تأمین هزینه درمان به شما کمک کنند. وب‌سایت‌هایی مانند «GoFundMe» برای جمع‌سپاری چنین مواردی راه‌اندازی شده‌اند تا فراهم‌کردن هزینه‌های درمانی کاربران را تسهیل کنند.

بیشتر بخوانید: آیا بلاک‌چین در بشردوستی و امور خیریه تاثیر دارد؟

جالب است بدانید تا‌به‌امروز، دست‌کم ۵۰میلیون نفر آمریکایی در این شبکه‌ها به دیگران کمک کرده‌اند تا هزینه‌های درمانی‌شان را بپردازند. علاوه‌بر‌این، بحران‌های مالی و فقدان پاسخ‌گویی نهادهای ثالث مختلف در سرتاسر جهان باعث شده است افراد بیش از هر زمان دیگری به استفاده از روش جمع‌سپاری تمایل نشان دهند تا خدمات درمانی را دقیقاً به‌هنگام نیاز دریافت کنند.

در‌این‌بین، بیت کوین با بهبود دسترسی به پوشش بیمه، می‌تواند مختصات بازی را به‌کل تغییر دهد. علاوه‌بر‌این، فناوری غیرمتمرکز بلاک چین نیز می‌تواند باعث رشد سیستم جدید خدمات سلامتی شود که برای همه دسترسی‌پذیر و مقرون‌به‌صرفه باشد. همچنین، بیت کوین می‌تواند مزایای فراوانی برای خدمات درمانی بیمارمحور داشته باشد که گزینه‌ای مطلوب برای صنعت بیمه است.

دلایل نیاز شرکت‌های بیمه به بیت کوین و جمع‌سپاری

بیت کوین روش جدید تعامل با مشتریان در صنایع مختلف از جمله صنعت بیمه است.

شرکت‌های بیمه نیز می‌توانند از مزایای جمع‌سپاری و کاربرد فناوری بلاک چین بهره‌مند شوند. این شرکت‌ها تلاش می‌کنند حق بیمه خود را به‌موقع دریافت و رضایت مشتریانشان را درقبال پوشش برنامه‌های مراقبتی جلب کنند. بیت کوین می‌تواند هر دو هدف را برای شرکت‌های بیمه محقق کند.

در‌حال‌حاضر، بیت کوین به‌سرعت در حال تبدیل‌شدن به ابزاری ضروری برای شرکت‌های بیمه است؛ چون دریچه جدیدی به‌سوی روابط بهتر با مشتریان باز می‌کند. شرکت‌های بیمه می‌توانند از مشتریانی که از جمع‌سپاری برای تأمین هزینه‌های پزشکی و درمانی خود استفاده می‌کنند، پرداخت‌های بیت کوینی را بپذیرند.

این کار به مشتریان امکان می‌دهد پرداخت‌های خود را با بیت کوین و روش‌های بلاک چینی دیگر انجام دهند. خبر خوش برای شرکت‌های بیمه این است که گزینه پرداخت‌ بیت کوین به پذیرندگان اولیه فناوری بلاک چین در این صنعت مزیتی رقابتی می‌بخشد.

ناگفته نماند استفاده از شبکه‌ای ایمن همچون بیت کوین به شرکت‌های بیمه کمک می‌کند دربرابر حملات سایبری و نقض داده مقاوم‌تر شوند. شرکت‌های بیمه یکی از اهداف بزرگ‌ حملات سایبری هستند و بیت کوین علاوه‌بر تأمین امنیت پرداخت‌ها، به این شرکت‌ها کمک می‌کند تا پرداخت‌ها را رهگیری کنند.

نقش بیت کوین در افزایش آگاهی افراد درمقایسه‌با خدمات درمانی

مردم تمایل دارند بیشترین خدمات را از طرح‌های درمانی دریافت کنند. در همین حال، شرکت‌های بیمه هم می‌خواهند دانش مشتریانشان را درباره خدمات پوششی خود افزایش دهند. ترکیب بیت کوین و جمع‌سپاری می‌تواند سطح آگاهی افراد از سلامت و خدمات درمانی را هم در سطح فردی و هم در سطح حرفه‌ای بیشتر کند.

در یک کمپین جمع‌سپاری، افراد می‌توانند بفهمند که چرا درخواست‌کننده به‌دنبال کمک‌هزینه‌های درمانی است. همچنین، آنان می‌توانند از بیماری‌های مختلف و هزینه‌های درمان آن‌ها آگاهی پیدا کنند. حضور در این کمپین‌ها به کاربران کمک می‌کند با اطلاعات بیشتر و روشن‌تری تصمیم به مشارکت در جمع‌سپاری بگیرند. سپس، اگر کسی قصد داشته باشد کمک کند، می‌تواند سریع و آسان از بیت کوین برای مشارکت در این فرایند جمعی استفاده کند.

ترکیب بیت کوین و جمع‌سپاری می‌توانند باعث افزایش آگاهی افراد شود.

افزون‌بر‌این، بیمه‌گرها هم می‌توانند از کمپین‌های جمع‌سپاری برای درک و تشخیص بهتر نیازهای بیمه‌ای مشتریان خود بهره ببرند. اگر شرکت بیمه‌ای متوجه شود که مشتریان به‌صورت مکرر برای تأمین هزینه‌های خدمات درمانی خاصی از جمع‌سپاری استفاده می‌کنند، می‌تواند برنامه‌هایش را بر این اساس اصلاح کند و ارتقا دهد.

همچنین، اگر بیمه‌گری متوجه شود که مشتریانش برای خدماتی از جمع‌سپاری استفاده می‌کنند که زیر پوشش این شرکت است، در‌صورت نیاز می‌تواند با آن‌ها تماس بگیرد و خدماتش را با شرایط مناسب‌تری ارائه دهد.

اولین گام‌ها برای تأمین هزینه‌های درمانی به‌وسیله بیت کوین

بیت کوین می‌تواند با چند روش به افراد کمک کند تا هزینه‌های درمانی‌شان را پوشش دهند. مردم نیز می‌توانند با استفاده از بیت کوین به‌صورت یکپارچه و ایمن در کمپین‌های جمع‌سپاری بیمه مشارکت کنند.

با پرداخت‌های بیت کوینی می‌توان به افراد نیازمند کمک کرد تا هزینه‌های درمانشان را پرداخت کنند. بیت کوین این کمک‌ها را از مرزهای جغرافیایی فراتر می‌برد و مردم در سرتاسر جهان می‌توانند به‌صورت بین‌المللی در کمپین‌های تأمین کمک‌هزینه پزشکی شرکت کنند.

اگر شما نیز متحمل هزینه‌های درمانی سنگین هستید، راه‌اندازی و درخواست کمپین جمع‌سپاری می‌تواند گزینه مناسبی باشد. با پذیرش بیت کوین به‌عنوان بخشی از کمپین خود، می‌توانید از طیف گسترده‌تری از افراد کمک مالی دریافت کنید.

پیش از راه‌اندازی کمپین درخواست کمک مالی برای صورت‌حساب‌های پزشکی خود، تاحدممکن اطلاعاتتان را درباره فرایند جمع‌سپاری افزایش دهید. اگر وارد چنین کمپینی شدید، بهتر است با مردم صادق باشید و اطلاعات لازم و کافی را از شرایط و دلایل درخواستتان ارائه کنید. پس‌از‌آن، می‌توانید گزینه پرداخت‌های بیت کوینی را نیز به کمپین خود اضافه کنید.

همچنین، می‌توانید با شرکت بیمه‌گر خود تماس بگیرید تا امکان پذیرش پرداخت‌های بیت کوینی را فراهم کند. با افزایش پذیرش بیت کوین، بسیاری از بیمه‌گرها و مشتری‌هایشان می‌توانند از مزایای این شبکه بلاک چینی همتابه‌همتا بهره ببرند. موفقیت شرکت‌هایی مانند «کِرَودهِلث» (CrowdHealth) که در‌زمینه جمع‌سپاری و استفاده از پرداخت‌های بیت کوینی پیشرو محسوب می‌شوند، به‌خوبی این مسئله را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: مفهوم جامع تمرکززدایی (غیرمتمرکزسازی) از زبان ویتالیک بوترین

بیت کوین به بیمه‌گرها امکان می‌دهد تا خطر حملات سایبری را به‌حداقل برسانند و در تعامل با مشتریانشان انعطاف‌پذیرتر باشند. از‌آن‌جا‌که شرکت‌های بیمه نیز به‌تدریج متوجه مزایای بیت کوین و استفاده از آن در کمپین‌های جمع‌سپاری هزینه‌های درمانی می‌شوند، احتمالاً شاهد گسترش تمایل به پذیرش بیت کوین خواهیم بود. این روند می‌تواند به‌مرور‌زمان بیت کوین را به یکی از گزینه‌های رایج پرداخت در عملیات روزانه و معمول شرکت‌های بیمه تبدیل کند.

جمع‌بندی

در این مطلب، مفهوم جمع‌سپاری در صنعت بیمه را به‌اختصار توضیح دادیم و گفتیم که استفاده از بیت کوین چگونه می‌تواند دسترسی افراد به خدمات بیمه را در سرتاسر جهان افزایش دهد. همچنین، درباره این موضوع صحبت کردیم که ادغام بیت کوین و جمع‌سپاری چه مزایایی می‌تواند برای بیمه‌شونده‌ها و بیمه‌گرها داشته باشد. در‌ادامه نیز، به موضوع افزایش آگاهی افراد از خدمات درمانی در کمپین‌های غیرمتمرکز تأمین کمک‌هزینه درمانی نگاهی انداختیم و در‌پایان، اولین اقداماتی که می‌توان در این مسیر انجام داد، مرور کردیم.

در‌حال‌حاضر، بسیاری از افرادِ زیرپوشش شرکت‌های بیمه از حق بیمه هنگفت، فقدان پشتیبانی از برخی خدمات درمانی، مشکل ارائه اسناد و مدارک کافی به بیمه‌گرها و شیوه ناعادلانه صدور صورت‌حساب‌ها شکایت می‌کنند. برای حل این مشکل، می‌توان شبکه‌ای اجتماعی از افراد را تشکیل داد تا در ازای کمک به همتایان، اعتبار بیشتری برای دریافت کمک‌هزینه‌های درمانی‌شان پیدا کنند. به‌عبارت‌دیگر، در‌مقایسه‌با تکیه صِرف بر پشتیبانی نهادهای متمرکزی مانند بیمه، جمع‌سپاری می‌تواند رویکردی کاملاً متفاوت برای مراقبت‌های سلامتی و جایگزینی کارآمد برای طرح‌های فعلی بیمه‌های درمانی باشد.

هدف جمع‌سپاریِ هزینه‌های درمان با استفاده از بیت کوین این است که کاغذبازی اداری و کارمزد واسطه‌ها حذف شود و مردم بتوانند در شبکه‌ای جهانی کمک‌هزینه‌های درمانی را سریع‌تر و ارزان‌تر دریافت کنند. با‌این‌همه، نباید فراموش کنیم با وجود اقداماتی که تاکنون در برخی پروژه‌ها از‌جمله شرکت «CrowdHealth» انجام شده، صنعت بیمه هنوز در مقیاس کلان از کمپین‌های جمع‌سپاری و ارزهای دیجیتال استفاده نکرده است. بنابراین، تنها راه سنجش این اقدامات بررسی آثار فناوری یادشده در جوامع آماری گسترده‌تر و ارزیابی میزان تمایل کاربران به استفاده از خدمات بیمه مبتنی بر جمع‌سپاری و بیت کوین است.

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.