تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴

فهرست۱ بوتاکس دیسپورت چیست؟۲ بوتاکس مسپورت چیست؟۳ تفاوت‌های بوتاکس دیسپورت و مسپورت۳.۱ ساختار مولکولی مواد۳.۲ عمق تزریق۳.۳ زمان نمایان شدن نتایج بوتاکس۳.۴ میزان ماندگاری تاثیرات۳.۵ عوارض جانبی۳.۶ قیمت۴ بوتاکس مسپورت بهتر است یا بوتاکس دیسپورت؟ با افزایش اهمیت زیبایی و جوانی در جامعه، عمل‌های جراحی بسیاری در سرتاسر جهان ابداع شده‌اند که باعث زیبایی افراد …

با افزایش اهمیت زیبایی و جوانی در جامعه، عمل‌های جراحی بسیاری در سرتاسر جهان ابداع شده‌اند که باعث زیبایی افراد می‌شوند. طبق غریزه انسان‌‌ها همواره جوانی را دوران اوج زیبایی و جذابیت خود می‌دانند؛ زیرا پوست صورت در بهترین و منعطف‌ترین حالت خود قرار دارد و به صورت قابل توجهی درخشان است. به همین دلیل، برخی عمل‌های زیبایی برای جوان‌سازی پوست صورت بانوان در سرتاسر ایران انجام می‌شود که هرکدام می‌توانند نتایج شگفت‌انگیزی داشته باشند.

امروزه دانشمندان و افراد متخصص با هم‌فکری و آزمایشات مختلف توانسته‌اند یک عمل سرپایی با نام بوتاکس به وجود آورند که حلال بسیاری از مشکلات پوست و چین و چروک‌های صورت است. این عمل سرپایی مزایای بسیاری به همراه دارد و می‌تواند افراد را به دوران اوج جوانی خود برساند. همین تجربه لذت‌بخش کافی بوده تا بوتاکس امروزه جایگزین تمامی عمل‌های جراحی خطرناک و گران قیمت شود. در این مطلب، شما را با دو نوع بوتاکس دیسپورت و بوتاکس مسپورت آشنا می‌کنیم و تفاوت‌های آن‌ها را برایتان شرح می‌دهیم.

بوتاکس دیسپورت چیست؟

یکی از کاربردی‌ترین مواد در تزریق بوتاکس پیشانی، دیسپورت نام دارد. مواد دیسپورت حاوی سم بوتولینوم A بوده و می‌تواند تمامی فرورفتگی‌ها و چین و چروک را در نواحی پیشانی و دور چشم از بین ببرد. چراکه سم بوتولینوم هرگونه تحرک عصبی را در عضلات صورت کاهش داده و انعطاف آن را چند برابر می‌کند. در بوتاکس دیسپورت همانند دیگر شیوه‌های بوتاکس، پزشک مواد دیسپورت را در پوست صورت افراد تزریق می‌کند و پوست صورت فرد را به اوج جوانی بازمی‌گرداند. طبق تجارب متقاضیان سابق، بوتاکس دیسپورت نتایج فوق‌العاده‌ای به همراه دارد و تا ۶ ماه اثرات آن در پوست افراد باقی می‌ماند.

ناحیه تزریق ماده دیسپورت در پوست افراد، اهمیت بسیاری دارد؛ چراکه دیسپورت در ناحیه تزریق شده صورت، پوست را جوان‌سازی کرده و می‌تواند مناطق وسیع‌تری از صورت را نیز در برگیرد. این یعنی بوتاکس دیسپورت، نیاز بسیار کمی به تزریق دارد و برای بیمار بسیار ایمن و مطمئن است.

بوتاکس مسپورت چیست؟

در حال حاضر یکی از تولیدات داخلی در حوزه زیبایی، بوتاکس مسپورت است. مواد بوتاکس مسپورت تولید ایرانی است و تمامی مجوزهای لازمه از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی را دارد. متخصصان ایرانی با بهره‌گیری از علم به‌روز جهان و با استفاده از بهترین تجهیزات و مواد افزودنی، سعی در متحول کردن عرصه جوان‌سازی و زیبایی ایران داشته‌اند. می‌توان با بررسی جزئی بازار و مزایای بوتاکس مسپورت، موفقیت غیرقابل انکار آن‌ها را مشاهده کرد.

ماده مسپورت توسط بسیاری از شرکت‌های ایرانی تولید می‌شود و کیفیت مطمئنی دارد. شایان ذکر است در صورتی که پیش از این، سابقه هرگونه بیماری خاصی داشته باشید، باید آن را با پزشک معالج خود در میان بگذارید. البته با وجود کیفیت خوب بوتاکس مسپورت، بازهم بوتاکس دیسپورت از کیفیت و عملکرد کاملاً بهتری برخوردار است. به صورت کلی نیز می‌توان گفت بوتاکس دیسپورت از مسپورت بهتر است.

تفاوت‌های بوتاکس دیسپورت و مسپورت

در بخش‌های قبلی، شما را با بوتاکس دیسپورت و مسپورت آشنا کردیم. هرکدام از این شیوه‌های بوتاکس در ایران طرفداران مختص خود را دارند و جزو محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی در حوزه پزشکی ایران هستند. همین دلیل باعث شده تا مخاطبان به دنبال تفاوت‌‌های هرکدام از این مواد بوده و مزایای هرکدام را جویا شوند. در ادامه تفاوت‌های بوتاکس مسپورت و دیسپورت را به شما معرفی می‌کنیم.

ساختار مولکولی مواد

همان‌طور که می‌دانید، مواد مورد استفاده در هرکدام از این شیوه‌های بوتاکس، تفاوت‌های برجسته‌ای دارند و بیماران باید از آن‌ها آگاه باشند. ساختار مولکولی و ترکیبات هرکدام از این مواد، تقریبا یکسان است. تنها تفاوت چشمگیری که در میان آن‌ها وجود دارد، پروتئین‌های سمی به‌کاررفته در مواد می‌باشد. از آنجایی که اندازه و ابعاد مولکول‌های ترکیبات بوتاکس دیسپورت کوچک‌تر از بوتاکس مسپورت است، عموما نتیجه طبیعی‌تر و جزئی‌تری دارد و قادر است در عمق بیشتری، عمل جوان‌سازی پوست افراد را انجام دهد.

عمق تزریق

یکی از مهم‌ترین نکاتی که پزشک معالج همواره باید به آن تسلط کامل داشته باشد، عمق تزریق مواد بوتاکس است؛ چراکه هرکدام از مواد بوتاکس استفاده شده در پوست صورت، کاربری متفاوتی دارند و باید در اعماق مختلفی از پوست تزریق شوند. طبق نظر متخصصان این حوزه، پزشکان باید مواد مسپورت را در زیر پوست تزریق کنند؛ اما محل مناسب برای تزریق مواد دیسپورت، ۲ الی ۳ سانتی‌متر زیر پوست است. همین اتفاق باعث شده تا بوتاکس دیسپورت تاثیر عمیق‌تری بر پوست افراد داشته باشد و جوان‌سازی را از اعماق پوست انجام دهد.

زمان نمایان شدن نتایج بوتاکس

طبیعی است که نتایج عمل بوتاکس دقیقا پس از تزریق نمایان نشود؛ چراکه مواد تزریق شده در پوست افراد، باید در درازمدت تاثیر خود را بر روی عضلات پوست صورت بگذارند. عموما ۱ الی ۲ روز پس از تزریق بوتاکس دیسپورت، افراد می‌توانند نتایج را مشاهده کنند و این نتایج تا هفته آینده رفته رفته بیش‌تر خواهند شد.

نمایان شدن بوتاکس مسپورت کمی متفاوت‌تر از دیسپورت است؛ زیرا شما نتایج آن را پس از ۳ الی ۴ روز کم کم مشاهده خواهید کرد. نتایج این عمل تا ۱۴ روز ادامه دارد و روزانه نشانه‌های بیشتری نمایان می‌شود.

میزان ماندگاری تاثیرات

مطمئنا کسانی که علاقه‌مند به عمل بوتاکس هستند، میزان ماندگاری تاثیرات این عمل را یک معیار بسیار مهم برای انتخاب خود قرار می‌دهند. اگر بخواهیم بوتاکس دیسپورت و مسپورت را از نظر میزان ماندگاری بسنجیم، میتوان گفت هردو تقریباً شبیه به هم هستند. میزان ماندگاری بوتاکس دیسپورت و میسپورت حدود ۴ الی ۶ ماه است.

عوارض جانبی

عوارض جانبی بوتاکس، یکی از داغ‌ترین مباحثی است که تمامی متقاضیان قبل از تزریق، آن را به خوبی بررسی می‌کنند. طبق تجربه اکثر بیماران، بوتاکس دیسپورت عوارض جانبی بسیار خفیفی دارد و عموما با سردرد و اندکی افتادگی چشم رفع می‌شود. البته همین عوارض نیز تنها در روزهای ابتدایی قابل رویت است و پس از آن، هیچ مشکلی نخواهید داشت. شایان ذکر است، بوتاکس مسپورت نیز عوارض چندانی ندارد؛ اما در هرحال اکثر مخاطبان، بوتاکس دیسپورت را پیروز این مقایسه می‌دانند.

قیمت

در نهایت، به آخرین معیار کاربران در دنیای دیجیتال می‌رسیم. قیمت بوتاکس دیسپورت و مسپورت در ایران کاملا مناسب است و اکثر افراد توانایی پرداخت هزینه‌های آن را دارند. به‌خصوص که تاثیر هرکدام از آن‌ها، تا حدود ۶ ماه باقی می‌ماند. در مقایسه‌ای آماری، می‌توان گفت که بوتاکس مسپورت هزینه بسیار کمتری نسبت به بوتاکس دیسپورت دارد. البته با توجه به کیفیت بهتر بوتاکس دیسپورت، کمی قیمت بالاتر معقول به نظر می‌رسد.

بوتاکس مسپورت بهتر است یا بوتاکس دیسپورت؟

در این مطلب، شما را به صورت کامل با بوتاکس مسپورت و دیسپورت آشنا کردیم و تفاوت‌های آن را برایتان شرح دادیم. اگر به دنبال انتخاب یکی از این موارد هستید تا جوان‌سازی پوست صورت خود را به بهترین نحو پیش ببرید، بهتر است معیارهایی مشخص برای خود داشته باشید؛ زیرا هرکدام از این مواد، ویژگی‌های قابل توجهی دارند و نمی‌توان یکی از آن‌ها را برتر از دیگری دانست. البته که بوتاکس دیسپورت به صورت کلی بهتر است و عوارض جانبی کم‌تری نیز دارد. در چنین مواردی، مطمئنا مشاوره با پزشک می‌تواند شما را کاملا راهنمایی کند. شما می‌توانید در کلینیک زیبایی مهزیار عمل بوتاکس دیسپورت را با قیمت مناسب انجام دهید.

 

خروج از نسخه موبایل