تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
کد خبر : 587467

بهترین گوشی بازار تا 8 میلیون تومان – آبان 1401

بهترین گوشی بازار تا 8 میلیون تومان – آبان 1401

بهترین گوشی بازار تا 8 میلیون تومان – آبان 1401 اگر به دنبال خرید بهترین گوشی بازار تا سقف 8 میلیون تومان هستید و نمی‌دانید کدام یک از نظر مشخصات فنی، دوربین و باتری بهتر است با ما همراه باشید. در آشفته بازار گوشی موبایل کشورمان محصولات متنوعی از کمپانی‌های گوناگون به چشم می‌خورند. از

بهترین گوشی بازار تا 8 میلیون تومان – آبان 1401

اگر به دنبال خرید بهترین گوشی بازار تا سقف 8 میلیون تومان هستید و نمی‌دانید کدام یک از نظر مشخصات فنی، دوربین و باتری بهتر است با ما همراه باشید.

در آشفته بازار گوشی موبایل کشورمان محصولات متنوعی از کمپانی‌های گوناگون به چشم می‌خورند. از سامسونگ و نوکیا به عنوان برندهای قدیمی گرفته تا هواوی، شیائومی و وان پلاس تلفن‌های هوشمندشان را روانه بازار ایران کرده‌اند تا نیاز کاربران را برطرف کنند. با توجه به تعداد زیاد گوشی‌ها و ورود محصولات جدیدتر به کشور، برای خرید موبایل بایستی دقت زیادی به خرج بدهید تا بتوانید بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید.

جهت خرید بهترین گوشی بازار باید از اطلاعات و مشخصات فنی اسمارت فون‌ها مطلع باشید. همچنین باید تفاوت گوشی‌های مختلف با یکدیگر را بدانید تا بتوانید مقایسه بهتری میان گزینه‌هایتان داشته باشید. امروز در گجت نیوز کار شما را راحت کرده‌ایم و پس از بررسی اسمارت فون‌های بازار، راهنمای خرید بهترین گوشی بازار تا سقف 8 میلیون تومان را تهیه کرده‌ایم.

آنچه باید پیش از خرید یک تلفن همراه بدانید، اهمیت رجیستری خواهد بود. گوشی‌هایی که رجیستر نشده‌اند ممکن است از مبانی غیرقانونی و قاچاق وارد کشور شده باشند. بدین ترتیب علاوه بر آنکه باید هزینه رجیستری آن را به طور جداگانه بپردازید، دیوایس تحت گارانتی هیچ شرکت خدمات پس از فروش نبوده و در صورت بروز مشکل نمی‌توانید از خدمات پس از فروش استفاده کنید. بنابراین حتما از رجیستر بودن گوشی مدنظرتان اطمینان حاصل کنید.

قیمت‌های اعلام شده برای هر دستگاه مختص تاریخ انتشار مقاله است و پس از انتخاب گزینه مورد نظر، جدیدترین قیمت آن گوشی را جویا شوید. برخی از گوشی‌ها با مدل مشابه اما مشخصات فنی متفاوتی فروخته می‌شوند. حین خرید دستگاه به مشخصاتی که روی جعبه آن نوشته شده دقت کنید تا دقیقا همان محصول مورد نظر شما تحویلتان شود.

خرید بهترین گوشی بازار تا 8 میلیون تومان

شیائومی ردمی نوت 11 پرو 5 جی – Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

قیمت تقریبی: 7 میلیون و 200 هزار تومان

نوت 11 پرو 5 جی یکی از بهترین میان‌ رده‌های شیائومی به حساب می‌آید. این گوشی مجهز به نمایشگر 6.67 اینچی از نوع سوپر امولد شده که تصاویر را با رزولوشن 1080×2400 پیکسل نمایش می‌دهد. این صفحه نمایش با پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی و حداکثر روشنایی 1200 نیت، انجام بازی و تماشای فیلم و سریال را به یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها تبدیل می‌کند.

اسنپدراگون 695 قلب تپنده دیوایس بوده که علاوه بر پشتیبانی از شبکه 5G، می‌تواند برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین نیز پاسخگوی کاربر باشد. 6 گیگابایت رم در کنار این چیپست دیده می‌شود که برای انجام مالتی تسکینگ مناسب است.

یک دوربین سه گانه متشکل از سنسورهای 108، 8 و 2 مگاپیکسلی روی قاب پشتی مشاهده می‌شود که می‌تواند عکس‌های واضح و با جزئیات بالا ثبت کند. سنسور دوربین سلفی نیز 16 مگاپیکسل رزولوشن دارد که برای گرفتن عکس پروفایل کاملا مناسب ارزیابی می‌شود.

چینی‌ها یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی را برای محصول خود انتخاب کرده‌اند که از فناوری شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می‌کند. بدین ترتیب امکان شارژ صفر تا صد درصد باتری تنها در مدت 42 دقیقه فراهم خواهد بود.

نوت 11 پرو یک نسخه 4G نیز دارد که یک سنسور 2 مگاپیکسلی دوربین برای تشخیص عمق بیشتر داشته و از 8 گیگابایت رم برخوردار شده است. البته این گوشی چیپست ضعیف‌تری دارد و همچنین از شبکه 5G پشتیبانی نمی‌کند. اگر به سخت افزار قدرتمند نیاز چندانی ندارید و دوربین و حافظه رم برای شما اهمیت بیشتری دارد، می‌توانید نسخه 4G‌ این گوشی را خریداری کنید که حدود 300 هزار تومان قیمت بیشتری دارد.

شیائومی ردمی نوت 10 پرو مکس – Xiaomi Redmi Note 10 Pro Max

قیمت تقریبی: 6 میلیون و 700 هزار تومان

بهترین گوشی بازار

شرکت شیائومی در وصف ردمی نوت 10 پرو مکس می‌گوید این گوشی در ردای یک پرچمدار با قیمت اقتصادی به بازار عرضه شده است. نوت 10 پرو مکس مجهز به اسنپدراگون 732G شده که متاسفانه از شبکه 5G پشتیبانی نمی‌کند اما توان پردازشی مناسبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این چیپست 8 نانومتری در کنار 6 گیگابایت رم قرار گرفته تا هنگام مالتی تسکینگ شاهد عملکرد روان گوشی باشیم.

نمایشگر 6.7 اینچی دیوایس که رزولوشن 1080×2400 پیکسل دارد از نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. این مشخصات به همراه کیفیت تصویر HDR 10 باعث می‌شوند تماشای فیلم و سریال و حتی اجرای بازی روی نوت 10 پرو مکس به یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها تبدیل شود.

روی قاب پشتی چهار لنز دوربین به چشم می‌خورد که به ترتیب از سنسورهای 108، 8، 5 و 2 مگاپیکسلی تشکیل می‌شوند. کیفیت تصاویر ثبت شده با دستگاه مطلوب ارزیابی می‌شود و تصاویر جزئیات بالایی دارند، به خصوص با دوربین 108 مگاپیکسلی.

شیائومی برای این گوشی یک باتری 5020 میلی‌آمپر ساعتی را برگزیده که از فناوری شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند. بدین ترتیب امکان شارژ صفر تا 100 درصد باتری عرض 75 دقیقه وجود خواهد داشت.

شیائومی ردمی نوت 10 پرو 5 جی – Xiaomi Redmi Note 10 Pro 5G

قیمت تقریبی: 6 میلیون و 400 هزار تومان

بهترین گوشی بازار

شاید در ابتدا تصور کنید تفاوت نوت 10 پرو با نوت 10 پرو مکس تنها به ابعاد نمایشگر یا نهایتا اختلاف دو گیگابایتی رم آن‌ها باشد؛ در این صورت باید بگوییم کاملا در اشتباه هستید! مهم‌ترین نقطه قوت نوت 10 پرو 5 جی استفاده از چیپست قدرتمند دایمنسیتی 1100 بوده که توان پردازشی شگفت‌انگیزی را برای این میان‌رده رقم می‌زند.

صفحه نمایش با کیفیت نوت 10 پرو می‌تواند تصاویری با رزولوشن 1080×2400 پیکسل را به نمایش بگذارد. با پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی، باید بگوییم نوت 10 پرو با نسخه پرو مکس خود از لحاظ نمایشگر تفاوت فاحشی نداشته و تجربه کاربری یکسانی را رقم می‌زند.

روی قاب پشتی ۳ سنسور 64، 8 و 2 مگاپیکسلی به چشم می‌خورند که البته در مقایسه با نسخه پرو مکس، رزولوشن دوربین اصلی و تعداد مجموع سنسورها به سه عدد کاهش یافته است. کیفیت تصاویر ثبت شده با این گوشی خوب ارزیابی می‌شوند و می‌توانید با آن عکس‌هایی زیبا و با کیفیت بگیرید اما اگر عکاسی برایتان اهمیتی بیشتر از چیپست قدرتمند دارد، بهتر است به سراغ نسخه پرو مکس بروید.

یکی دیگر از نقاط قوت نوت 10 پرو که آن را به یکی از بهترین گوشی های بازار تا 8 میلیون تومان تبدیل می‌کند، فناوری شارژ سریع آن به شمار می‌آید. باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی دیوایس از تکنولوژی شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می‌کند که تنها در عرض 42 دقیقه می‌تواند شارژ باتری را از صفر به صد درصد برساند.

پوکو ام 4 پرو 5 جی – Poco M4 Pro 5G

قیمت تقریبی: 5 میلیون و 500 هزار تومان

بهترین گوشی بازار

از دیگر گزینه‌های جذاب در لیست راهنمای خرید بهترین گوشی بازار تا 8 میلیون تومان می‌توانیم به پوکو ام 4 پرو اشاره کنیم. این دیوایس مجهز به دایمنسیتی 810 شده که توسط مدیاتک تولید می‌شود. این چیپست در کنار 4 گیگابایت رم فعالیت می‌کند که برای اجرای بازی‌ها و انجام مالتی تسکینگ مناسب خواهد بود.

دو سنسور 50 و 8 مگاپیکسلی روی قاب پشتی قرار گرفته‌اند که از نوع عریض و فوق عریض هستند و می‌توانند تصاویر با کیفیت و واضحی ثبت کنند. دوربین سلفی نیز 16 مگاپیکسل رزولوشن دارد و به وسیله آن می‌توانید لحظات خاطره‌انگیزتان را ماندگار کنید.

در پایان باید به باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی دستگاه اشاره داشته باشیم که از فناوری شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند در مدت کمتر از یک ساعت، باتری را به طور کامل شارژ کند.

شیائومی ردمی نوت 9 2020 – Xiaomi Redmi Note 9 2020

قیمت تقریبی: 4 میلیون و 300 هزار تومان

بهترین گوشی بازار

ردمی نوت 9 مدل 2020 یکی از محصولات با کیفیت چینی است که مشخصات فنی قابل توجهی نسبت به قیمتش دارد. یک صفحه نمایش 6.53 اینچی با رزولوشن 2340×1080 روی نوت 9 به کار گرفته شده که تماشای فیلم و سریال را روی آن لذت‌بخش می‌کند. امکان تولید روشنایی حداکثر تا 450 نیت فراهم شده و بدین ترتیب خیالتان از بابت کار با دیوایس حتی در مکان‌های پرنور و خارج از خانه راحت می‌شود. این گوشی مجهز به چیپست میان‌ رده اسنپدراگون 662 شده که یکی از میان‌رده‌های جدید کوالکام محسوب می‌شود و می‌تواند برای بازی‌های نسبتا سنگین و برنامه‌های پرحجم پاسخگوی کاربر باشد.

سه سنسور دوربین روی قاب پشتی نوت 9 قرار گرفته که از سنسورهای 48، 8 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است. جزئیات تصاویر ثبت شده قابل قبول هستند و نویز تصاویر نسبت به قیمت دیوایس مطلوب ارزیابی می‌شود. شیائومی یک باتری حجیم 6000 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 18 واتی را برای نماینده خود انتخاب کرده‌ تا حین بیرون بودن از خانه بتوانید بدون نگرانی از گوشی استفاده کنید.

حسگر اثر انگشت، جک 3.5 میلی‌متری صدا و دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی از دیگر ویژگی‌های این میان‌رده برشمرده می‌شوند. اگر به دنبال گوشی تا 7 میلیون تومان هستید بهترین گزینه پیش روی شما می‌تواند ردمی نوت 9 مدل 2020 باشد.

دوجی اس 40 پرو – Dogee S40 Pro

قیمت تقریبی: 4 میلیون تومان

بهترین گوشی بازار

اگر طرفدار طبیعت‌گردی ورزش‌هایی مانند کوهنوردی هستید و به یک گوشی جان‌سخت و مقاوم نیاز دارید، دوجی می‌تواند نیاز شما را برطرف کند. اکثر تولیدات کمپانی دوجی مبتنی بر محصولات مقاومی هستند که حین سقوط روی زمین یا تحت فشار فیزیکی بدون مشکل به کار خود ادامه می‌دهند. برخی افراد عملکرد شرکت دوجی را مشابه با شرکت CAT می‌دانند با این تفاوت که محصولات دوجی متعلق به کشور چین هستند.

اس 40 پرو مجهز به چیپست پایین رده Helio A25 شده که توان پردازشی بالایی ندارد و تنها برای استفاده روزمره و سبک معمولی می‌تواند کارایی داشته باشد. این گوشی 5.4 اینچی از هیچ طراحی ناچی بهره نمی‌برد و حاشیه‌های صفحه نمایش به شیوه طراحی‌های قدیمی بزرگ و فضاگیر هستند.

دو سنسور دوربین 13 و 2 مگاپیکسلی برای ماژول دوربین اصلی در نظر گرفته شده‌اند که به ترتیب به عنوان دوربین اصلی و دوربین تشخیص عمق ایفای نقش می‌کنند. از این سنسورها نباید انتظار عجیب و غریبی داشته باشید اما تصاویر ثبت شده با گوشی کار راه انداز خواهند بود و می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید.

دوجی برای اس 40 پرو از یک باتری با ظرفیت 4650 و با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 10 واتی بهره گرفته که با توجه به نمایشگر کوچک و چیپست کم مصرف دیوایس، این ظرفیت کاملا مناسب ارزیابی می‌شود و می‌توانید از آن در طبیعت‌گردی‌هایتان با آسودگی خیال استفاده کنید.

کمپانی دوجی و CAT گوشی‌های مقاوم دیگری نیز تولید می‌کند که قیمت بالاتری دارند. اگر به محصولات این کمپانی علاقه‌مند هستید می‌توانید محصولات گران‌تر این شرکت را خریداری کنید که از سخت افزار نسبتا بهتر و به روزتری بهره می‌برند.

ردمی 10 سی – Redmi 10C

قیمت تقریبی: 3 میلیون و 900 هزار تومان

بهترین گوشی بازار

اگر به دنبال یک گوشی اقتصادی با نمایشگر بزرگ و توان پردازشی مناسب هستید، ردمی 10 سی می‌تواند بهترین انتخاب شما برای خرید گوشی تا 7 میلیون تومان باشد. این گوشی مزین به طراحی به روز و مدرنی شده و به مذاق بسیاری از کاربران خوش می‌آید.

نمایشگر 6.71 اینچی دیوایس به دلیل ابعاد بزرگش رزولوشن پایینی دارد و تصاویر را با رزولوشن 1650×720 پیکسل نمایش می‌دهد. کیفیت تصاویر متوسط هستند و در مجموع برای تماشای فیلم و ویدیو مناسب ارزیابی می‌شود.

چیپست میان‌رده اسنپدراگون 680 روی ردمی 10 سی دیده می‌شود که توان پردازشی بالایی نسبت به قیمت دیوایس ارائه می‌کند. متاسفانه این چیپ تنها از شبکه 4G پشتیبانی می‌کند و امکان اتصال به شبکه 5G با آن وجود ندارد. اگر به دنبال گوشی با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G هستید، بایستی کمی بودجه‌تان را افزایش بدهید.

در نمای عقب دو دوربین 50 و 2 مگاپیکسلی قرار به چشم می‌خورند که سنسور اول از نوع عریض و سنسور دوم جهت سنجش میزان عمق است و تجربه عکاسی دلچسبی را برای کاربر فراهم می‌کنند. یکی از نقاط ضعف این گوشی رزولوشن پایین دوربین سلفی آن به حساب می‌آید که محدود به 5 مگاپیکسل شده و قادر به ثبت جزئیات چندان زیادی نیست.

باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 18 واتی در کنار پشتیبانی از حافظه جانبی، جک 3.5 میلی‌متری صدا و اندروید 11 از دیگر ویژگی‌هایی محسوب می‌شوند که ردمی نوت 10 سی را به یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها در راهنمای خرید بهترین گوشی بازار تا 8 میلیون تومان تبدیل می‌کند.

موتورولا ای 40 – Motorola E40

قیمت تقریبی: 3 میلیون و 700 هزار تومان

بهترین گوشی بازار

موتورولا اخیرا در سگمنت گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده محصولات متنوعی عرضه کرده و ای 40 نیز یکی از پرطرفدارترین آن‌هاست. این گوشی از همان زبان طراحی گوشی‌های موتورولا بهره می‌برد و مزین به طراحی Punch Hole شده است.

نمایشگر 6.5 اینچی دیوایس با رزولوشن 1600×720 پیکسل از نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی پشتیبانی می‌کند که فراتر از بازه قیمتی ای 40 محسوب می‌شود. کیفیت تصاویر نیز مطلوب هستند و می‌توان با آن به تماشای فیلم و سریال پرداخت.

موتورولا برای محصول میان‌رده‌اش از چیپست Unisonic T700 کمک گرفته که عملکرد نسبتا خوبی دارد و می‌توانید برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌های نسبتا سنگین روی آن حساب کنید. یک دوربین سه‌گانه متشکل از سنسورهای 48، 2 و 2 مگاپیکسل برای ماژول دوربین اصلی در نظر گرفته شده و کیفیت تصاویر آن راضی‌کننده هستند.

از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توانیم به باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی و اندروید 11 اشاره کنیم که E40 را به گزینه‌ای اقتصادی، با دوام و مطلوب تبدیل می‌کند.

موتورولا ای 20 – Motorola E20

قیمت تقریبی: 2 میلیون و 900 هزار تومان

بهترین گوشی بازار

اقتصادی‌ترین گزینه موجود در راهنمای خرید بهترین گوشی های موبایل بازار تا 7 میلیون تومان به موتورولا ای 20 تعلق می‌گیرد که با نمایشگر 6.5 اینچی و رزولوشن 1600×720 پیکسل یک پایین‌رده با ابعاد معمولی به حساب می‌آید.

چیپست Unisonic T606 به عنوان قلب تپنده E20 شناخته می‌شود که عملکرد بهتری در برابر چیپست‌های دیگر مدیاتک از خود نشان می‌دهد. با این وجود نباید از این گوشی انتظاری بیشتر از انجام کارهای روزمره و سبک را داشته باشید.

دو سنسور 13 و 2 مگاپیکسلی در ماژول دوربین اصلی گوشی دیده می‌شود که نباید از آن‌ها انتظار زیادی داشته باشید. طبیعتا تصاویر دارای مقادیری نویز هستند ولی می‌توانند کار راه‌انداز باشند. موتورولا برای دوربین سلفی نیز یک سنسور 5 مگاپیکسلی در نظر گرفته که از لحاظ کیفیتی در حد و اندازه‌های دوربین اصلی قرار می‌گیرد.

یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی دیوایس با پشتیبانی از فناوری شارژ 10 واتی در E20 تعبیه شده که برای یک روز استفاده کاری متوسط از گوشی جوابگو خواهد بود.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.