بهترین کامپیوترهای رومیزی مناسب برای واقعیت مجازی در سال ۲۰۲۰ برای داشتن بهترین تجربه واقعیت مجازی، نیاز به کامپیوتر قدرتمندی دارید. اگر نمی‌خواهید با انبوهی از قطعات و گزینه‌های مختلف مواجه شوید، کامپیوترهای اسمبل شده راه‌حل مناسبی هستند. این نوع کامپیوترها توسط مهندسین خبره و به‌منظور بیشترین کارایی طراحی شده‌اند تا بهترین تجربه ممکن را به کاربر ارائه کنند. در این مطلب بهترین کامپیوترهای مخصوص واقعیت مجازی به شما معرفی می‌شوند.
بهترین قدرت (اینتل): Alienware Aurora R11
کانفیگ‌های مختلفی برای Aurora R11 وجود دارد. مدل‌های بالاتر این کامپیوتر اسمبل شده دارای دو کارت گرافیک RTX 2080 TI انویدیا یا یک RTX 3080، پردازنده Core i9-10900KF نسل دهم اینتل، ۱۲۸ گیگابایت رم DDR4 مدل HyperX FURY با سرعت ۳۲۰۰ مگاهرتز، ۲ ترابایت حافظه SSD از نوع M.2 به همراه ۲ ترابایت هارددیسک هستند. همچنین این مدل‌ها می‌توانند به WiFi 6 مجهز شوند و حتی خنک‌کننده آبی به همراه منبع تغذیه هزار واتی نیز وجود دارد. مشخص است که مدل‌های پایین‌تر نیز به‌خوبی توانایی اجرای بازی‌های واقعیت مجازی را با بهترین کیفیت دارند.
..

بهترین کامپیوترهای رومیزی مناسب برای واقعیت مجازی در سال ۲۰۲۰

برای داشتن بهترین تجربه واقعیت مجازی، نیاز به کامپیوتر قدرتمندی دارید. اگر نمی‌خواهید با انبوهی از قطعات و گزینه‌های مختلف مواجه شوید، کامپیوترهای اسمبل شده راه‌حل مناسبی هستند. این نوع کامپیوترها توسط مهندسین خبره و به‌منظور بیشترین کارایی طراحی شده‌اند تا بهترین تجربه ممکن را به کاربر ارائه کنند. در این مطلب بهترین کامپیوترهای مخصوص واقعیت مجازی به شما معرفی می‌شوند.

بهترین قدرت (اینتل): Alienware Aurora R11

کانفیگ‌های مختلفی برای Aurora R11 وجود دارد. مدل‌های بالاتر این کامپیوتر اسمبل شده دارای دو کارت گرافیک RTX 2080 TI انویدیا یا یک RTX 3080، پردازنده Core i9-10900KF نسل دهم اینتل، ۱۲۸ گیگابایت رم DDR4 مدل HyperX FURY با سرعت ۳۲۰۰ مگاهرتز، ۲ ترابایت حافظه SSD از نوع M.2 به همراه ۲ ترابایت هارددیسک هستند. همچنین این مدل‌ها می‌توانند به WiFi 6 مجهز شوند و حتی خنک‌کننده آبی به همراه منبع تغذیه هزار واتی نیز وجود دارد. مشخص است که مدل‌های پایین‌تر نیز به‌خوبی توانایی اجرای بازی‌های واقعیت مجازی را با بهترین کیفیت دارند.

اگر حدود ۱۳۰۰ دلار هزینه کنید، می‌توانید کامپیوتری با پردازنده Core i7-10700F نسل دهم اینتل، RTX 2060 با ۶ گیگابایت حافظه GDDR6 از شرکت انویدیا، ۱۶ گیگابایت رم دوکاناله DDR4 مدل HyperX FURY با سرعت ۲۹۳۳ مگاهرتز، ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD از نوع M.2 به همراه ۱ ترابایت هارددیسک تهیه کنید که گزینه به‌مراتب ارزان‌تری است و همچنان توانایی تجربه کردن واقعیت مجازی با بهترین کیفیت را برای پلتفرم‌های وایو (Vive)، ریفت (Rift)، ویندوز میکست ریَلیتی (Windows Mixed Reality) و والو ایندکس (Valve Index) را به شما می‌دهد. البته می‌توانید با پرداخت ۱۵۰ دلار هزینه بیشتر، یک RTX 2070 سوپر تهیه کنید.

تمامی این سخت‌افزارها در یک کیس منحصربه‌فرد با دو رنگ مختلف قرار گرفته‌اند. باوجود منبع تغذیه قدرتمند این دستگاه به‌راحتی می‌توان در آینده از سخت‌افزارهای قدرتمندتر استفاده کرد. این کیس دارای پورت‌های بسیاری از قبیل سه پورت USB-A 3.2، USB-C 3.2، جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و میکروفن در جلوی دستگاه است. پشت دستگاه نیز شش پورت USB-A 2.0، چهار USB-A 3.2، یک USB-C 3.2، پورت اترنت RJ45 و ورودی و خروجی‌های بسیاری به‌منظور پشتیبانی از صدای سوراند (Surround Sound) وجود دارند. نور کیس نیز قابل تنظیم است. Alienware Aurora R11 بهترین کیسی است که می‌توانید برای تجربه واقعیت مجازی تهیه کنید.

نکات مثبت

  • بسیار قدرتمند با کانفیگ‌های مختلف
  • دسترسی آسان به قطعات کیس
  • دارای پورت‌های مناسب تجربه واقعیت مجازی
  • نورپردازی قابل تنظیم
  • کیس منحصربه‌فرد و محکم

نکات منفی

  • رقبا به نسبت ارزان‌تر هستند

بهترین قدرت (AMD): HP OMEN 30L

علت قیمت بالای کیس‌های گران‌قیمت می‌تواند ویژگی‌های ظاهری و لوکس آن‌ها باشد. ولی در مورد HP OMEN 30L این‌گونه نیست. مدل پایه دارای پردازنده شش‌هسته‌ای Ryzen 5 3600 شرکت AMD، رم ۸ گیگابایتی HyperX از نوع DDR4، حافظه ۲۵۶ گیگابایتی SSD از نوع M.2 و یک کارت گرافیک ۸ گیگابایتی RX 5700XT رادئون شرکت AMD است. این سخت‌افزار برای اجرای مناسب واقعیت مجازی کافی است ولی قطعات این کیس قابل ارتقاء است.

بالاترین مدل این کیس دارای پردازنده ۱۲ هسته‌ای Ryzen 9 3900 شرکت AMD، رم ۳۲ گیگابایتی، ۲ ترابایت حافظه SSD نوع M.2، دو هارددیسک ۲ ترابایتی و یک کارت گرافیک RTX 2080 Ti انویدیا با ۱۱ گیگابایت VRAM است.

ظاهر این مدل نیز نسبت به مدل‌های پیشین تغییر یافته است و حالا برخلاف لوگوی قبلی، شاهد یک لوزی سفیدرنگ به همراه بدنه آلومینیومی هستیم. ظاهر ساده‌تر این کیس مورد پسند عموم مردم است. پورت‌های مختلف این کیس برای کارهای مختلف مناسب است و با پرداخت چند دلار بیشتر می‌توان آن را به WiFi 6 مجهز کرد.

نکات مثبت

  • قابلیت مجهز شدن به WiFi 6
  • قدرتمند با کانفیگ‌های مختلف
  • طراحی جدید کیس زیباست
  • پورت‌های مختلف
  • قیمت مناسب به نسبت کارایی

نکات منفی

  • ممکن است برخی پردازنده اینتل را ترجیح بدهند

بهترین قیمت: CyberPowerPC Gamer Xtreme

زمان خرید کامپیوترهای مناسب واقعیت مجازی ممکن است با قیمت سرسام‌آور مواجه شوید. اگر بودجه محدودی دارید، Gamer Xtreme شرکت CyberPowerPC یکی از بهترین کیس‌های قابل‌خرید است. البته مسلماً گزینه‌های ارزان‌تری هم وجود دارد اما مجموع قابلیت‌ها و قدرت این کیس را نیز باید در نظر گرفت.

این کیس دارای پردازنده نسل نهم Core i5-9600KF شرکت اینتل، کارت گرافیک GTX 1660 Super انویدیا، ۸ گیگابایت رم DDR4، یک ترابایت هارددیسک و ۲۴۰ گیگابایت حافظه SSD است. با این سخت‌افزار می‌توان واقعیت مجازی مناسبی را تجربه کرد. ضمناً بدنه مشکی این کیس، شیشه به کار رفته در آن و همچنین نورپردازی RGB جلوه خاصی به آن بخشیده است. علاوه بر همه این‌ها، موس و کیبوردی به همراه کیس عرضه می‌شود.

نکات مثبت

  • قیمت مناسب نسبت به سخت‌افزار ارائه‌شده
  • فضای ذخیره‌سازی کافی
  • موس و کیبورد همراه دستگاه
  • ظاهر زیبا و نورپردازی RGB

نکات منفی

  • سخت‌افزار قابل شخصی‌سازی نیست

بهترین شخصی‌سازی: MAINGEAR VYBE

اگر شخصی‌سازی کیسی که می‌خرید برایتان اولویت دارد، MAINGEAR VYBE مناسب‌ترین گزینه برای شماست. علاوه بر کانفیگ‌های از پیش تعیین‌شده، می‌توانید کیس شخصی‌سازی‌شده خودتان را تهیه کنید. موارد بسیاری مثل رنگ کیس، پردازنده اینتل یا AMD، نورپردازی RGB، کارت گرافیک، مادربورد، رم، فضای ذخیره‌سازی، سیستم خنک‌کننده، منبع تغذیه و… را می‌توانید به‌دلخواه انتخاب کنید. اگر بودجه کافی دارید، می‌توانید قدرتمندترین سخت‌افزارهای موجود را در این کیس جمع‌آوری کنید تا حتی قدرتمندترین سیستم‌های موجود را شکست دهید.

کیفیت ساخت و نحوه قرارگیری کابل‌ها نیز مطلوب است و می‌توان در آینده قطعات مختلف را ارتقاء داد. همچنین، پورت‌های متعددی وجود دارند و به لطف پنل شیشه‌ای کیس، نورپردازی RGB به زیبایی کیس می‌افزاید.

نکات مثبت

  • ظاهر زیبا
  • بدنه خوش‌ساخت
  • قابلیت شخصی‌سازی
  • قدرت بالا

نکات منفی

  • صدای فن‌های خنک‌کننده می‌تواند بلند باشد
  • بدون WiFi

نتیجه‌گیری

برای تجربه واقعیت مجازی، نیازی به اسمبل کردن یک کیس توسط خودتان نیست. خوشبختانه کیس‌های اسمبل شده بسیاری وجود دارند که می‌توانند قدرت موردنیاز واقعیت مجازی را تأمین کنند. به‌طورکلی، شما نیاز به کارت گرافیک قدرتمند، پردازنده میان-رده، حداقل ۸ گیگابایت رم و وجود پورت‌های کافی دارید.

Alienware Aurora R11 بهترین گزینه لیست است چراکه هم بسیار قدرتمند است و هم کیس زیبا و محکمی دارد. این کیس به‌خوبی توانایی اجرای واقعیت مجازی را دارد.

البته می‌توان با کیس‌های کمتر از ۱۰۰۰ دلار نیز واقعیت مجازی را تجربه کرد اما پیشنهاد ما، کیس‌های میان-رده برای تجربه‌ای روان‌تر است. البته اگر در حال حاضر پول کافی ندارید، می‌توانید بعداً قطعات موجود در کیس را ارتقاء دهید. البته اگر می‌خواهید قطعات قدرتمندتری را جایگزین قطعات قبلی کنید، توجه به توان منبع تغذیه ضروری است.

خروج از نسخه موبایل