تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
کد خبر : 66927

بهترین نرم افزار ریموت دسکتاپ + ویژگی ها

بهترین نرم افزار ریموت دسکتاپ + ویژگی ها

فهرست۱ بهترین نرم افزار ریموت دسکتاپ۱.۱ بهترین برنامه کنترل از راه دور کامپیوتر۱.۲ نرم افزار Windows Connection۱.۳ نرم افزار Teamviewer۲ نرم افزار Apache Guacamole۳ نرم افزار Beyond Trust Remote Support۳.۱ نرم افزار LogMein Rescue۴ چگونه بهترین نرم افزار کنترل از راه را انتخاب کنیم۴.۱ سازگاری۴.۲ امنیت۴.۳ تعداد کاربران و تعداد دستگاه ها۴.۴ پشتیبانی گسترش حوزه طراحی نرم افزار، علاوه بر …

گسترش حوزه طراحی نرم افزار، علاوه بر ایجاد امکانات و آپشن های مختلف برای کاربران سیستم های کامپیوتری، سبب افزایش کیفیت امور و سادگی و حرفه ای تر شدن انجام انواع کار ها از راه نزدیک و دور شده است. محدودیت مکانی افراد در دسترسی به سیستم های کامپیوتری، سبب طراحی نرم افزارهای مختلفی تحت عنوان Remote Desktop شده است.

این نرم افزار در واقع، از طریق اینترنت یا IP شبکه داخلی، امکان دسترسی از راه دور به سیستم کامپیوتری را برای کاربران فراهم می‌نماید. نرم افزار مذکور در انواع مختلف و با ویژگی های گوناگون متناسب با نیاز مشتری طراحی می‌شود.

بهترین نرم افزار ریموت دسکتاپ

علاوه بر قابلیت مشاهده صفحه سیستم، دارای ویژگی هایی چون دسترسی به اطلاعات IT سیستم، امکان محدود نمودن دسترسی به بخش های مختلف سیستم، پشتیبانی توسط عامل های مختلف و… می باشد. نرم افزار مذکور سبب تسهیل امور افراد از جمله برنامه نویسان حوزه طراحی سایت، دیجیتال مارکتینگ و کارکنان شرکت های مختلف شده است.

بهترین برنامه کنترل از راه دور کامپیوتر

برای شناخت بهترین نرم افزار ریموت دسکتاپ، نیازمند درک صحیح از کاربرد نرم افزار مذکور و نیاز ما می باشد. Remote Desktop به نرم افزاری اطلاق می‌شود که امکان دسترسی به کامپیوتر از طریق لوازم ارتباطی دیگر در مکان های مختلف را برای کاربران فراهم می‌کند. به عبارتی استفاده از این نرم افزار امکان دسترسی به فایل ها، اطلاعات، برنامه ها و سایر موارد موجود در سیستم را برای فرد متصل فراهم می‌کند.
برخی از این نرم افزارها تحت وب و برخی تحت ویندوز هستند، برخی از طریق Ip شبکه ی داخلی قابل دسترس می باشند و برخی از طریق اتصال به اینترنت دسترسی به کامپیوتر را فراهم می‌کنند. تعدادی از نرم افزارهای ریموت دسکتاپ پرطرفدار و کاربردی شامل موارد زیر می باشند.

بهترین نرم افزار ریموت دسکتاپ

نرم افزار Windows Connection

این نرم افزار قوی و کاربردی، از طریق اینترنت به سیستم مدنظر متصل می‌شود و تحت شبکه می باشد. نرم افزار مذکور روی ویندوز های ۷، ۸.۱ و ۱۰ قابل نصب می باشد و به همین دلیل به ویندوز کانکشن معروف است. کاربران با استفاده از نرم افزار ویندوز کانکشن به راحتی به اطلاعات و فایل های دسکتاپ دسترسی دارند. این نرم افزار اغلب در سازمانها، شرکت ها و ادارات مختلف مورد استفاده ی مدیران و کارکنان قرار می‌گیرد.

برخی از ویژگی های این برنامه عبارت اند از:

  1. کوچک و کامل (با اینکه حجمی کمی دارد ولی بسیار کامل و کاربردی است)
  2. مدیریت آسان تمام اتصالات و سرور ها از راه دور
  3. افزودن
  4. اصلاح
  5. حذف
  6. تنظیم
  7. شتاب دادن و بهینه سازی اتصالات

بهترین نرم افزار ریموت دسکتاپ

و … از جمله ویژگی های کلیدی این برنامه می باشد و نظارت و کنترل بر آنها می باشد. Remote Desktop Windows Connection یک راه حل سریع و ایمن برای اتصال ایمن به پایگاه داده ارائه می دهد. این نرم افزار با نرم افزار کنترل از راه دور مجازی ویندوز سازگار است و برای کسانی که در حوزه های برنامه نویسی وب فعالیت دارند خیلی کمک میکند به عنوان مثال با استفاده از آن می‌توان پروژه را از راه دور بررسی کرده و قیمت طراحی سایت را اعلام کرده و در صورت توافق قرار داد نوشت.

نرم افزار Teamviewer

این برنامه توسط آدرس Ip شبکه داخلی فعالیت می‌کند و امکان دسترسی به ویندوز سیستم را بدون محدودیت مکانی از طریق اینترنت فراهم می‌کند. نحوه عملکرد این نرم افزار تم ویور به گونه ای است که باید روی هر دو دستگاه مورد استفاده نصب شود و از طریق آیدی و پسورد معین، دسترسی به سیستم مدنظر را امکان پذیر می‌کند. در واقع این سیستم از امنیت بالایی برخوردار است و برخی از ویزگی های مهم آن عبارت‌اند از:

  • امکان ارسال و دریافت فایل بین دو سیستم
  • چت بین دو سرور و سیستم ها از راه دور
  • قابلیت محدود کردن کنترل از راه دور
  • سازگار با اتصالات LAN
  • اقدامات امنیتی شدید هنگام استفاده از برنامه برای هردو سیستم
  • امکان مدیریت پایگاه داده
  • امکان به اشتراک گذاری دسکتاپ با کمترین منابع
  • کنترل و انجام انوع فعالیت ها بر روی سیستم دیگران از طریق دسترسی
  •  اتصال سریع و بدون وقفه به کامپیوتر مورد نظر
  • سازگار با حتی کم سرعت ترین اینترنت و بدون قطعی
  •  استفاده از پهنای باند اینترنت بسیار کم و قابلیت استفاده در Dial-up
  •  پشتیبانی از انواع نسخه های مختلف ویندوز ۱۰ XP، ۷ و ۸
  • مصرف کم از CPU سیستم
  • امکان تعریف لیست دسترسی پیش فرض
  • پشتیبان گیری از فعالیت های انجام شده از جمله چت بین کاربران
  • برقراری ارتباط تصویری و صوتی
  • ویژگی خودکار یافتن افراد فعال نزدیک شما از طریق Contacts ها
  • در صورت سرعت اینترنت خوب از کیفیت ۴k نیز پشتیبانی می‌کند
  • و هزار تا قابلیت خوب و کاربردی دیگر

بهترین نرم افزار ریموت دسکتاپ

نرم افزار Apache Guacamole

این نرم افزار متفاوت و کاربردی، تحت شبکه فعالیت می‌کند و امکان دسترسی به دسکتاپ های دلخواه را برای کاربر فراهم می‌نماید. در واقع تحت وب بودن آن، دستیابی به سیستم های مختلف را امکان پذیر می‌کند. استفاده از این برنامه بدین صورت است که ابتدا نسخه ی سرور را روی هاست مدنظر نصب کرده و سپس دسترسی به وب تسهیل می‌شود.

به بیان دیگری این نرم افزار بر پایه Html5 است و بر روی بستر وب فعالیت می‌کند و برای استفاده از آن باید یک مرورگر در اختیار داشته باشید، و به صورت کاملا رایگان کار میکند ولی برخی از افراد از آن نقد هایی می‌کنند که این سیستم ریموت دسکتاپ دارای باگ های امنیتی بوده و امکلن هک شدن سیستم شما توسط هکران و افراد فرصت طلب وجود دارد.

نرم افزار Beyond Trust Remote Support

این نرم افزار در واقع به عنوان سیستم پشتیبانی در سازمان های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. برنامه ی مذکور امکان پشتیبانی و دستیابی به اطلاعات رایانه یا تلفن همراه را برای کاربر فراهم می‌کند. تنظیم سیستم ها از راه دور، راه اندازی و پشتیبانی سیستم های مختلف، آموزش کارکنان از راه دور و… از کاربردهای این نرم افزار می‌باشند.

بهترین نرم افزار ریموت دسکتاپ

پشتیبانی از راه دور DameWare به ویژگی هایی همچون؛

  1. RDP
  2. MRC
  3. VNC

نیز مجهز است. با DameWare Central Server، می توانید پشتیبانی فنی را برای هر کاربری در هر کجای دنیا ارائه دهید. همچنین با استفاده از نسخه موبایل این برنامه بر روی گوشی های هوشمند و تبلت های اندروید و iOS می توان کارهای پشتیبانی را و کنترل از راه دور را نیز انجام داد. به عنوان مثال در طراحی سایت فروشگاهی مشکلات زیادی پیش می‌آید اگر اتفاقی بیافتد برنامه نویس ارشد می‌تواند از هر کجای دنیا ارور را بررسی کرده و اقدام به رفع آن کند.

نرم افزار LogMein Rescue

این نرم افزار کاربردی به دلیل سرویس دهی عالی، یکی از پرطرفدار ترین ریموت دسکتاپ ها محسوب می‌شود که قابلیت دسترسی به سیستم کامپیوتر، تلفن همراه، لپ تاپ و آیپد را برای کاربران فراهم می‌کند. این ویژگی منحصر بفرد سبب استفاده ی گسترده ی آن در شرکت ها و سازمان ها شده است.

چگونه بهترین نرم افزار کنترل از راه را انتخاب کنیم

با توجه به اینکه بهترین نرم افزار ریموت دسکتاپ، بسیاری از اطلاعات و فایل های موجود در سیستم ها را در سیستم های مختلف قابل رؤیت می‌کند، باید در انتخاب آن دقت نمود. شرکت ها، سازمان ها و افراد مختلف از انواع نرم افزارهای ریموت با اهداف مختلفی چون مدیریت امور دیجیتال مارکتینگ و سئو سایت، مدیریت فعالیت کارکنان، انجام امور مدیریتی از راه دور، بهینه سازی سایت های مختلف و… استفاده می‌کنند. انتخاب هوشمندانه ی نرم افزار مذکور سبب تسهیل انجام امور می‌گردد. نکات و ویژگی های قابل بررسی در انتخاب این برنامه به شرح ذیل می باشند:

سازگاری

نرم افزار های مختلف در انواع متفاوت تحت وب و تحت ویندوز، قابل اتصال به شبکه یا lp طراحی شده اند. کاربران قبل از انتخاب نرم افزار باید محدوده ی فعالیت و نیاز خویش را با نرم افزار مورد بررسی قرار دهند. به طور مثال برخی شرکت ها به دلیل گستردگی امور و اطلاعات به نرم افزار قابل اتصال به تمام سیستم ها نیاز دارند. در حالی که مدیر یک کسب و کار دیجیتال مارکتینگ از یک نرم افزار ساده ی تحت شبکه برای انجام امور استفاده می‌کند.

امنیت

فضای مجازی و دسترسی به اطلاعات از راه دور برای بسیاری از افراد به منزله ی عدم امنیت داده ها می باشد. بسیاری از نرم افزار های موجود، به منظور ایجاد امنیت بیشتر، از رمز گذاری های دقیق، رمز های یکبارمصرف، رمز عبور های دو مرحله ای، احراز هویت دو طرفه و… بهره می‌گیرند؛ بنابراین بررسی میزان امنیت نرم افزار برای حفاظت از اطلاعات بسیار حائز اهمیت می باشد.

تعداد کاربران و تعداد دستگاه ها

انتخاب نرم افزار باید مطابق با تعداد کاربران و تعداد دستگاه های مدنظر برای اتصال به ریموت دسکتاپ انجام شود. برخی از آنها امکان دسترسی تعداد زیادی از کاربران به دستگاه مدنظر را فراهم می‌کنند. در حالی که بعضی نرم افزارهای در تعداد کاربران و میزان دسترسی آنها به اطلاعات محدودیت ایجاد می‌کنند.

پشتیبانی

به طور کلی، اغلب نرم افزارهای خریداری شده باید از پشتیبانی قوی برخوردار باشند. به طور معمول، راه اندازی و استفاده از این نرم افزارها آسان است؛ اما حضور پشتیبان و همفکری وی در هنگام وجود مشکل در نرم افزار از بروز مشکلات دیگر جلوگیری می‌کند. شرکت ها با کاربران که فاقد مهارت های فناوری اطلاعات هستند، باید به مسئله پشتیبانی نرم افزار توجه بیشتر داشته باشند.

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.