بهترین نرم افزارهای دوربین برای پوکو M4 پرو + لینک دانلود مستقیم در اینجا به معرفی دو نمونه از بهترین نرم افزارهای دوربین برای پوکو M4 پرو – Poco M4 Pro می‌پردازیم و ضمن بررسی مختصر آن‌ها، روش نصب و بارگذاری تنظیمات هریک را آموزش خواهیم داد. گوشی پوکو ام 4 پرو را باید یک

بهترین نرم افزارهای دوربین برای پوکو M4 پرو + لینک دانلود مستقیم

در اینجا به معرفی دو نمونه از بهترین نرم افزارهای دوربین برای پوکو M4 پرو – Poco M4 Pro می‌پردازیم و ضمن بررسی مختصر آن‌ها، روش نصب و بارگذاری تنظیمات هریک را آموزش خواهیم داد.

گوشی پوکو ام 4 پرو را باید یک محصول میان رده و اقتصادی جذاب دانست که قابلیت‌های بسیار خوبی نظیر صفحه نمایش امولد 6.43 اینچی با نرخ رفرش 90 هرتز، تراشه هلیو G96 مدیاتک با قابلیت اتصال به شبکه 4G و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ 33 واتی را با قیمتی بسیار مناسب در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد.

علاوه بر این، دوربین‌های به کار رفته در این گوشی نیز مشخصات فنی قابل توجهی دارند. دوربین اصلی این گوشی 64 مگاپیکسلی بوده و از حسگر اصلی OmniVision OV64b40 استفاده می‌کند. همچنین یک حسگر 8 مگاپیکسلی IMX355 سونی و یک دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی هم ماژول دوربین سه‌گانه Poco M4 Pro در پشت را تکمیل می‌کنند و یک دوریبن 16 مگاپیکسلی با سنسور IMX471 سونی هم وظیفه ثبت تصاویر سلفی را بر عهده دارد.

چرا بهتر است از نرم افزارهای دوربین در Poco M4 Pro استفاده کنیم؟

علیرغم این ماژول دوربین آبرومند، بسیاری کاربران پوکو ام 4 پرو از کیفیت عکس‌ها و عملکرد نرم افزاری بخش دوربین آن ناراضی هستند. کمپانی‌های گوشی‌ساز معمولا زمان زیادی را صرف بهینه‌سازی بخش‌های مختلف نرم افزاری گوشی‌های ارزان قیمت خود نمی‌کنند.‌ به همین جهت ممکن است عملکرد برخی قسمت‌های این محصولات چنگی به دل نزند!

بهترین راه حل برای رفع این مشکل، استفاده از اپلیکیشن‌های دوربین است؛ چرا که به لطف آزادی عمل فوق‌العاده‌ای که سیستم عامل اندروید در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد، این افراد می‌توانند با بهینه‌سازی اپلیکیشن‌های مختلف برای انواع گوشی‌ها، زمینه‌ساز عملکرد بهینه‌تر این اپلیکیشن‌ها شوند.

اپلیکیشن‌های دوربین ثانویه Poco M4 Pro معمولا مزیت‌هایی نسبت به نرم افزار اصلی دوربین دارند. به عنوان مثال، پشتیبانی از HDR+ که جزئیات بیشتر و کیفیت بالاتری را برای تصاویر به ارمغان می‌آورد، در کنار موارد دیگری چون قابلیت عکسبرداری پانوراما، امکان عکسبرداری از سوژه‌های متحرک، امکان اعمال بلورهای مختلف و… از جمله مزیت‌های این اپلیکیشن‌ها به شمار می‌روند.

در این میان کاربران نیز می‌توانند با اعمال تنظیمات مختلف، کارکرد آن را تنظیم کرده و متناسب با سلیقه خود تغییر دهند.

بهترین نرم افزارهای دوربین پوکو M4 پرو

اپلیکیشن GCam

یکی از بهترین نرم افزارهای ثانویه دوربین برای گوشی Poco M4 Pro، برنامه GCam است. پایدارترین نسخه فعلی از این اپلیکیشن، GCam v8.1.101 است که بنا به نظر بسیاری کاربران قادر به ثبت تصاویری بهتر در مقایسه با دوربین اصلی در شرایط نوری مختلف است.

دانلود اپلیکیشن GCam v8.1.101

دقت کنید که فایل MGC_8.1.101_A9_GV1zfix_MGC.apk را دانلود کنید.

علاوه بر خود اپلیکیشن، علاقمندان همچنین می‌توانند با دانلود فایل تنظیمات مربوط به GCam، تنظیمات خاصی را بر روی دوربین اعمال کنند.

بهترین فایل‌های کانفیگ موجود برای این اپلیکیشن عبارتند از:

  • Leica for BSG
  • Leica for BSG (ultra-wide)
  • Simple DSLR
  • True to Life

دانلود فایل‌های تنظیمات GCam

اپلیکیشن LMC

یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای دوربین برای پوکو M4 پرو هم LMC است که بیشتر برای عکس گرفتن از سوژه‌های انسانی به کار می‌رود و قابلیت‌های مختلفی نظیر تنظیمات لایکا، مد حرفه‌ای و… را به کاربران ارائه می‌دهد.

دانلود اپلیکیشن LMC

مطمئن شوید که فایل LMC8.4_R13_Fix2.apk را دانلود می‌کنید. همچنین برای ثبت بهترین تصاویر از انسان‌ها هم مطمئن شوید که فایل‌های کانفیگ این برنامه را از این لینک دانلود و بارگذاری می‌کنید.

روش نصب اپلیکیشن‌های GCam و LMC بر روی پوکو ام 4 پرو

نصب این اپلیکیشن‌های دوربین بر روی گوشی میان رده پوکو فرآیند نسبتا ساده‌ای دارد. برای این کار کافی‌ست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • فایل apk این دو برنامه را از لینک‌های ارائه شده دانلود کنید.
  • فایل‌های دانلود شده را باز کنید و اجازه نصب اپلیکیشن از منابع خارجی یا غیرمطمئن را به سیستم عامل بدهید. برای انجام این کار می‌توانید به منوی تنظیمات رفته و از قسمت Security/Privacy، گزینه Enable Installation from Unkown Sources را فعال کنید.
  • پس از انجام این کار می‌توانید به سادگی اپلیکیشن‌های مربوطه را باز کرده و نصب کنید.
  • منتظر اتمام مراحل نصب اپلیکیشن‌ها بمانید. پس از اتمام نصب می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

آموزش بارگذاری فایل‌های تنظیمات اپلیکیشن GCam

در صورتی که قصد دارید با بارگذاری فایل‌های تنظیمات، عملکرد اپلیکیشن دوربین GCam را بهینه‌سازی کنید، مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • وارد حافظه داخلی گوشی خود شده و پوشه‌ای تحت نام GCam بسازید.
  • مطمئن شوید که پوشه ساخته‌شده هم رده فولدرهای DCIM و Downloads باشد نه در یک شاخه پایین‌تر یا بالاتر!
  • در پوشه جدید GCam فولدر جدیدی به نام Configs8 بسازید.
  • فایل‌های XML دانلود شده را به فولدر Configs8 انتقال دهید.
  • اپلیکیشن GCam را باز کنید و بر روی ناحیه‌ای اطراف کلید شاتر دو بار ضربه بزنید.

  • فایل تنظیمات (کانفیگ) مدنظرتان را انتخاب کرده و Restore را انتخاب کنید.
  • در صورتی که از یک سیستم عامل بر پایه اندروید 12 استفاده می‌کنید، لازم است که به اپلیکیشن GCam اجازه دهید به تمامی فایل‌ها دسترسی داشته باشد. برای این کار باید در بخش تنظیمات، وارد قسمت App Permissions شده و در بخش Files and Media گزینه Allow Management of all Files را انتخاب کنید.

اموزش بارگذاری فایل‌های کانفیگ اپلیکیشن LMC

اگر تصمیم به استفاده از اپلیکیشن LMC گرفتید، مراحل بارگذاری تنظیمات آن بسیار شبیه به GCam است. بنابراین لازم است گام‌های زیر را برای بارگذاری فایل تنظیمات این اپلیکیشن بپیمایید:

  • اپلیکیشن LMC را باز کرده و بر روی ناحیه اطراف کلید شاتر دوبار ضربه بزنید.
  • فایل کانفیگ مورد نظرتان را انتخاب کرده و Restore را بزنید.
  • مشابه قبل، اگر از سیستم عاملی بر پایه Android 12 استفاده می‌کنید، باید اجازه دسترسی به تمامی فایل‌ها را به LMC بدهید.

مشکل لگ در منظره‌یاب اپلیکیشن GCam، مساله‌ای تکراری‌ست که پیش از این هم برای گوشی‌های مجهز به تراشه‌های مدیاتک رخ داده است. بنابراین با توجه به استفاده از تراشه‌های مدیاتک در Poco M4 Pro ممکن است شما هم با این ایراد روبرو شوید.مقاله اصلی

خروج از نسخه موبایل