تاریخ انتشار : شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
کد خبر : 15270

بهترین فیلم های ژانر کمدی، علمی و تخیلی و اکشن برای تماشا در نوروز ۹۹

بهترین فیلم های ژانر کمدی، علمی و تخیلی و اکشن برای تماشا در نوروز ۹۹

بهترین فیلم های ژانر کمدی، علمی و تخیلی و اکشن برای تماشا در نوروز ۹۹ عاشقان سینما و تلویزیون بی‌تردید از هر فرصتی برای تماشای آثار ناب هنر هفتم استفاده می‌کنند، اما به دنبال این قرنطینه خانگی ناخواسته به خاطر شیوع ویروس کرونا، بسیاری از ایرانی‌ها در فکر پیدا کردن فیلم و سریال‌های مناسب در سبک‌های مختلف هستند. به همین خاطر در گجت نیوز به سراغ معرفی بهترین فیلم های پیشنهادی در چند ژانر متفاوت برای تماشا در ایام نوروز ۱۳۹۹ رفته‌ایم.
برای انتخاب آثار حاضر در فهرست بهترین فیلم های پیشنهادی ژانر کمدی، علمی و تخیلی و اکشن کمی به مشکل برخوردیم؛ زیرا از یک سو باید حال و هوای عید را در نظر می‌گرفتیم و از طرف دیگر کرونا باعث شد برخی فیلم‌ها از این لیست کنار بگذاریم تا در نهایت به معرفی آثاری بپردازیم که بتوانند در این روزهای نه‌چندان دوست‌داشتنی کمی حالمان را بهتر کنند. در قسمت نخست به سراغ سه سبک درام، ترسناک و معمایی-جنایی/رازآلود رفتیم و حالا نوبت به سه سبک سینمایی محبوب دیگر رسیده‌است. جدای از انتخاب‌های اصلی انتهای مقاله پنج فیلم دیگر را هم آورده‌ایم که بد نیست نگاهی به آن‌ها هم..

بهترین فیلم های ژانر کمدی، علمی و تخیلی و اکشن برای تماشا در نوروز ۹۹

عاشقان سینما و تلویزیون بی‌تردید از هر فرصتی برای تماشای آثار ناب هنر هفتم استفاده می‌کنند، اما به دنبال این قرنطینه خانگی ناخواسته به خاطر شیوع ویروس کرونا، بسیاری از ایرانی‌ها در فکر پیدا کردن فیلم و سریال‌های مناسب در سبک‌های مختلف هستند. به همین خاطر در گجت نیوز به سراغ معرفی بهترین فیلم های پیشنهادی در چند ژانر متفاوت برای تماشا در ایام نوروز ۱۳۹۹ رفته‌ایم.

برای انتخاب آثار حاضر در فهرست بهترین فیلم های پیشنهادی ژانر کمدی، علمی و تخیلی و اکشن کمی به مشکل برخوردیم؛ زیرا از یک سو باید حال و هوای عید را در نظر می‌گرفتیم و از طرف دیگر کرونا باعث شد برخی فیلم‌ها از این لیست کنار بگذاریم تا در نهایت به معرفی آثاری بپردازیم که بتوانند در این روزهای نه‌چندان دوست‌داشتنی کمی حالمان را بهتر کنند. در قسمت نخست به سراغ سه سبک درام، ترسناک و معمایی-جنایی/رازآلود رفتیم و حالا نوبت به سه سبک سینمایی محبوب دیگر رسیده‌است. جدای از انتخاب‌های اصلی انتهای مقاله پنج فیلم دیگر را هم آورده‌ایم که بد نیست نگاهی به آن‌ها هم داشته باشید. لازم به ذکر است آثار حاضر رتبه‌بندی نشده‌اند و هیچ‌کدام اجحیتی بر دیگری ندارند و از انتخاب برخی آثار که اکثر سینمادوستان آن‌ها را دیده‌اند نیز خودداری کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ژانر درام، ترسناک و دلهره‌آور برای تماشا در نوروز ۹۹

فیلم‌های کمدی

بهترین فیلم های پیشنهادی

فیلم اجاره‌نشین‌ها

سینما و تلویزیون ایران طی ده‌های گذشته چند اثر طنز را به خود دیده که جایگاه ویژه‌ای در نزد مخاطبان و منتقدین پیدا کرده‌اند و اجاره‌نشین‌ها، ساخته داریوش مهرجویی بی‌تردید یکی از آن‌هاست. اجاره‌نشین‌ها یک طنز اجتماعی جذاب و دوست‌داشتنی است که در عین خنداندن بیننده، نکات مهمی را به او یادآور می‌شود و همین مسئله فیلم را از لحاظ محتوایی و ارزش کلی بالاتر از بسیاری از آثار هم‌سبک قرار می‌دهد. اجاره‌نشین‌ها به معضل مسکن و فرهنگ آپارتمان‌نشینی در ایران می‌پردازد و در کنار آن گریزی به رذالت برخی بنگاه‌داران و سودجویان می‌زند. بازی زنده یاد عزت‌الله انتظامی و حمیده خیرآبادی در این فیلم بسیار پویا و چشم‌گیر است و با در نظر گرفتن کارگردانی قابل قبول مهرجویی و بازی اکبر ابدی جوان در اجاره‌نشین‌ها، مگر می‌شود چنین اثری را برای تماشا در ایام نوروز ۱۳۹۹ پیشنهاد نکرد؟

بهترین فیلم های پیشنهادی

فیلم در بروژ – In Bruges

به دنبال یک کمدی سیاه در میان بهترین فیلم های پیشنهادی ما هستید؟ اسم مارتین مک‌دونا به گوشتان خورده و قصد دارید فیلمی از او ببینید؟ یا شاید هم با دیدن فیلم هفت روانی مجذوب شخصیت‌های دیوانه آن شده‌اید و با خود گفته‌ایذ «برم یه فیلم پیدا کنم شبیه همین» اگر پاسختان به این پرسش‌ها مثبت است به شما تبریک می‌گویم! چون فیلم در بروژ دقیقا آن اثری است که باید تماشا کنید و اگر هرگز چنین پرسشی نداشته‌اید، باز هم به شما تبریک می‌گویم؛ زیرا حالا با یک فیلم کمدی سیاه ناب آشنا شده‌اید!

دو گنگستر با نام‌های ری و کن به دستور رئیسشان هری به شهر بروژ می‌روند. ماموریت این دو گنگستر مدرن مشخص نیست و همین مسئله کمی ری را عصبانی می‌کند؛ ولی کن پیر از آمدن به بروژ خشنود است. قصه رفته رفته دو شخصیت را مقابل یکدیگر قرار می‌دهد و موضوعات مختلفی همچون وجدان کاری، دوستی، اصول اخلاقی، عشق و… را در یک فضای کمدی و خاص به چالش می‌کشد.

بهترین فیلم های پیشنهادی

فیلم بعضی‌ها داغشو دوست دارن – Some Like It Hot

فیلم بعضی‌ها داغشو دوست دارن یکی از تحسین شده‌ترین آثار کمدی تاریخ سینما به شمار می‌رود. اثری به کارگردانی بیلی وایلدر و با هنرنمایی مریلین مونرو، تونی کرتیس و جک لمون که همین تیم چهار نفره کافیست تا اگر هنوز فرصت نکرده‌اید به تماشای بعضی‌ها داغشو… بنشینید هرچه سریع‌تر به سراغ این فیلم تراز اول بروید.

جک لمون و تونی کرتیس دو نوازنده‌اند که اوضاع مالی چندان تعریفی ندارند و از اقبال بدشان به‌طور تصادفی شاهد تصفیه حساب گانگسترها و کشتار روز سن والتین هستند. آن‌ها برای فرار از دست گانگسترها لباس زنانه می‌پوشند و خودشان را جای نوازندگان ساکسیفون و بیس جا می‌زنند! در ادامه قصه دو شخصیت اصلی داستان ما عاشق مرلین مونرو که یکی از نوازندگان گروه است می‌شوند و رقابت جالبی بین آن‌ها برای رسیدن به معشوق شکل می‌گیرد.

فیلم‌های اکشن

بهترین فیلم های پیشنهادی

فیلم اولد بوی – Old Boy

فیلم اولد بوی یا پیرپسر بی‌تردید یکی از بهترین آثار تاریخ سینمای کره جنوبی است و شاید این روزها که فیلم انگل از بونگ جون-هو باعث شده میل عموم مردم به دیدن فیلم‌های آسیای شرقی کمی بیشتر شود، بهترین فرصت برای توصیه فیلم Old Boy باشد. این ساخته پارک چان ووک همه چیز دارد و به خوبی می‌تواند با قصه پرکشش خود تا انتها مخاطب را میخکوب کند، در کنار آن با سکانس‌های اکشن خاصی که دارد دل هر فیلم‌بازی را به دست بیاورد و در انتها با پایان‌بندی استادانه‌اش شما را در بار نخست و حتی دفعات بعدی که فیلم را تماشا کنید شوکه کند.

اوته سو (شخصیت اصلی) در شب تولد دخترش دزدیده می‌شود و ۱۵ سال در اتاقی حبس می‌شود. می‌پرسید چرا؟ خود اوته سو نیز پاسخ این سوال را تا بخش‌های انتهایی فیلم نمی‌داند و نکته تحسین برانگیز اینجاست که وقتی دلیل این اتفاق عجیب را در می‌یابیم تازه اتفاقات شوکه‌کننده اولد بوی آغاز می‌شوند و به شخصه پایان‌بندی اثر را جز ده پایان‌بندی عالی آثار آسیایی قرن ۲۱ام تا به امروز می‌دانم. در نتیجه اگر این توضیحات حتی اندکی شما را برای دیدن هشتیم ساخته پارک ترغیب کرده‌است، به لیست بهترین فیلم های پیشنهادی گجت نیوز اعتماد کنید و به تماشایش بنشینید!

بهترین فیلم های پیشنهادی

این شما و این هم تازه‌ترین ساخته سم مندس و جدیدترین فیلم در میان فهرست بهترین فیلم های پیشنهادی گجت نیوز برای تماشا در نوروز ۹۹

فیلم ۱۹۱۷

فیلم ۱۹۱۷ یکی از بهترین فیلم‌های اکران شده در سال گذشته و اثر جذابی است که بدون گرفتار شدن در دام تقلید از آثار موفق سبک اکشن راه خودش را در پیش می‌گیرد و با ارائه یک روایت سر راست و هیجان‌انگیز اگر از دوست‌داران آثار مربوط به جنگ جهانی باشید شما را میخکوب خواهد کرد. داستان فیلم در بحبوحه جنگ جهانی اول و سال ۱۹۱۷ رقم می‌خورد. جایی که نیروهای آلمانی با یک عقب‌نشینی تاکتیکی قصد دارند نیروهای انگلیسی را متقاعد کنند که با یک حمله برق‌آسا می‌توانند نازی‌ها را قتل عام کنند، اما این امر فراتر از یک خیال خوش نیست و اگر چنین حمله‌ای از سوی انگلیسی‌ها صورت بگیرد باید با یک لشکر خود خداحافظی کنند و شاهد کشته شدن هزار نفر از هم‌رزمانشان باشند. داستان فیلم ۱۹۱۷ دقیقا از همین‌جا شروع می‌شود و دو سرباز با نام‌های اسکافیلد و بلیک (به ترتیب با بازی جرج مکای و دین-چارلز چپمن) مامور می‌شوند تا خبر لغو حمله را به لشکر انگلیسی برسانند و این دو جوان فرصت چندانی برای عبور از دشت‌های متروک، سربازان پراکنده آلمانی و چالش‌های پیش رویشان ندارند و باید عجله کنند.

فیلم ۱۹۱۷ حس تجربه یک بازی ویدیویی را به شما خواهد داد و این یعنی با اثری هیجان‌انگیز مواجه هستیم که از ریتم سریعی برخوردار است و قادر خواهد بود با سبک ساختاری خاصی که دارد، در برخی صحنه‌ها به کمک موسیقی‌های درجه یک خود نفستان را در سینه حبس کند. فیلم به صورت سکانس‌پلان ارائه شده و کات‌های آن به شکل هنرمندانه‌ای مخفی شده‌اند تا با اثری یک دست و جذاب مواجه باشیم.

بهترین فیلم های پیشنهادی

فیلم لئون: حرفه‌ای – Léon: The Professional

قصه لئون و ماتیلدا یکی از آن روایت‌های جذاب سینمایی است که با گذر زمان نه تنها رنگ کهنه‌گی به خود نمی‌گیرند، بلکه خاص‌تر به نظر می‌رسند و در هر زمانی قادرند بیننده را شیفته خود کنند. لئون یک آدم‌کش حرفه‌ای و ساکت است که به واسطه شغل خطرناکی که دارد ناگزیر بوده مدام محل زندگیش را تغییر دهد. لئون به یک آپارتمان در محله ایتالیایی نشین شهر نیویورک می‌رود و در آنجا با دختر ۱۲ ساله‌ای به نام ماتیلدا آشنا می‌شود. به دنبال سلسله اتفاقاتی برادر ماتیلدا کشته می‌شود و او که از شغل لئون اطلاع پیدا کرده است، از مرد سرسخت قصه برای گرفتن انتقام، درخواست کمک می‌کند که در ابتدا با پاسخ منفی مواجه می‌شود، اما در ادامه رضایت خاطر لئون را جلب می‌کند و ماجراجویی‌های این دو آغاز می‌شود. مهم‌ترین مسئله‌ای که فیلم Léon: The Professional را نجات می‌دهد و به اثر دندان‌گیری تبدیل می‌کند، شیمی و رابطه خاص دو شخصیت اصلی آن است که می‌تواند توجه هر بیننده‌ای را جلب کند.

فیلم‌های علمی و تخیلی

بهترین فیلم های پیشنهادی

فیلم ورود – Arrival

فیلم ورود، ساخته دنی وینلوو یکی از تحسین شده‌ترین آثار علمی و تخیلی در دهه گذشته بود و دلیل اصلی آن همه استقبال و تحسین به قصه جذاب و کارگردانی عالی اثر باز می‌گردد. لوییس یک زبان‌شناس برجسته است که بخش عمده‌ای از زندگی و وقت خود را معطوف به تدریس در دانشگاه کرده است، اما با فرود آمدن دوازده سفینه فضایی در نقاط مختلف جهان همه چیز تغییر می‌کند و زمانیکه ترس از این اتفاق همه آمریکا را فرا می‌گیرد، ارتش ایالات متحده از لوئیس درخواست کمک می‌کند تا بتواند بر این مشکل فائق بیاید. در فیلم Arrival هم مانند برخی از آثار این سبک به نوعی با حمله آدم فضایی‌ها طرف هستیم، اما اینجا انتظار دیدن کلیشه‌های نخ‌نما شده فیلم‌های علمی تخیلی درجه چندم را نداشته باشید، بلکه به استقبال یک فیلم تراز اول خواهید رفت که نگاهی ریزبینانه به موضوعات مختلف زندگی بشر دارد.

بهترین فیلم های پیشنهادی

فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک معجون خوش طعمی از اتفاقات و لحظات شیرین بسیاری از آثار علمی-تخیلی و رومانتیک است

فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک – Eternal Sunshine of the Spotless Mind

مگر می‌شود از آثار علمی و تخیلی برای تماشا در ایام نوروز نوشت و از فیلم Eternal Sunshine of the Spotless Mind، بهترین ساخته میشل گوندری چیزی نگفت؟ گوندری در استفاده از جلوه‌های ویژه و تدوین بسیار توانمند است و به همین خاطر در سال ۲۰۰۴ اثری ساخته که هنوز هم از لحاظ بصری جذابیت دارد. درخشش ابدی یک ذهن پاک داستان رمانتیکی را به تصویر می‌کشد که در آن زوجی تصمیم می‌گیرند خود را به کلینیک پاکسازی خاطره بسپارند تا بخشی از خاطرات ناشی از ارتباط عاطفی که داشته‌اند را پاک کنند، اما همه چیز باب میل این دو پیش نمی‌رود. روایت فیلم به صورت غیرخطی بوده و برای یافتن تمام پرسش‌هایتان از داستان فیلم، باید تا انتها صبر کنید. به عقیده ما این فیلم بهترین بازی جیم کری در یک نقش غیر کمدی و یکی از ماندگارترین نقش‌آفرینی‌های کیت وینسلت را در خود دارد.

بهترین فیلم های پیشنهادی

فیلم میان‌ستاره‌ای – Interstellar

فیلم میان‌ستاره‌ای احتمالا بحث برانگیزترین فیلم کارنامه کریستوفر نولان باشد. اثری که صحت علمی، موسیقی درجه یک و جلوه‌های ویژه عالی آن توانستند نظر بسیاری از منتقدین و بینندگان را به خود جلب کنند. فیلم روایتگر داستان گروهی از فضانوردان است که در میان کرم چاله‌هایی مرموز به دنبال پیدا کردن سیاره‌ای برای ادامه‌ی حیات بشر هستند. از طرفی دیگر یک رابطه عاطفی پدر-دختری هم در سراسر فیلم وجود دارد که ابعاد دیگری به فیلم می‌بخشد. اگر به دنبال یک فیلم علمی و تخیلی هستید که از لحاظ بصری و شنیداری بسیار قابل توجه باشد و تا مدت‌ها داستان آن چه از لحاظ علمی و چه از لحاظ عاطفی در ذهنتان باقی بماند، پیشنهاد گجت نیوز به شما تماشای فیلم Interstellar است.

سایر فیلم‌های پیشنهادی گجت نیوز

  • فیلم آنی هال – Annie Hall
  • فیلم او – Her
  • فیلم بلید رانر ۲۰۴۹ – Blade Runner 2049
  • فیلم دنیای ژوراسیک – Jurassic World
  • سری فیلم‌های جان ویک – John Wick

نظر شما در مورد این فیلم‌ها چیست؟ بهترین فیلم های پیشنهادی شما برای این ایام کدامند؟ نظرات خود در این خصوص را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.