تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳

چکیده : بهترین سنگ های مشکی که در ایران تولید می شومد کدام هستند؟ ایران به عنوان یکی از بزرگترین منابع سنگ در جهان همواره از تنوع زیادی در تولید و فروش انواع سنگ برخوردار بوده است. ایران محصولات متنوعی در زمینه تولید سنگ سیاه و عمدتا مرمریت دارد. این سنگ ها در بزرگترین شهرک

چکیده : بهترین سنگ های مشکی که در ایران تولید می شومد کدام هستند؟

ایران به عنوان یکی از بزرگترین منابع سنگ در جهان همواره از تنوع زیادی در تولید و فروش انواع سنگ برخوردار بوده است. ایران محصولات متنوعی در زمینه تولید سنگ سیاه و عمدتا مرمریت دارد. این سنگ ها در بزرگترین شهرک های صنعتی کشور برش داده و فراوری می شود از جمله شهرک سنگ رضوانشهر و محمود آباد، و به سراسر دنیا و ایران ارسال می شود.

در زیر به مقایسه بعضی از این سنگ ها خواهیم پرداخت، پس با ما همراه باشید.

انواع سنگ مشکی

سنگ مرمرت لاشتر

مرمریت لاشتر یک سنگ مرمریت سیاه شگفت انگیز ایرانی است. نام ایرانی سنگ مرمریت خاکستری پترا گری نیز است و این سنگ مشکی یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین سنگ های تزیینی در جهان به شمار می رود. رنگ سنگ لاشتر خاکستری تیره با راه راه های سفید است، این سنگ در منزل برای نما، کف، پله و … کاربرد فراوانی دارد. برای مشاهده تنوع بالایی از سنگ مشکی اینجا کلیک کنید.

سنگ مشکی نجف آباد

این سنگ شباهت زیادی به سنگ لاشتر دارد. این سنگ دارای رنگ مشکی طبیعی با خطوط کوچک سفید است. این خطوط سفید به طور طبیعی پراکنده شده و بر زیبایی این سنگ می افزاید. این سنگ یکی از قدیمی ترین سنگ های موجود در بازار ایران است که به مرمریت پارس یا پارس سیاه نیز معروف است.

سنگ نجف آباد به اشکال مختلف از جمله تیشه ای، صیقلی و غیره تولید می شود. یکی از بهترین مزایای این سنگ سطح براق آن است.

استفاده از سنگ مشکی در دکوراسیون داخلی

از این سنگ ها می توان در قسمت های مختلف خانه استفاده کرد. لازم به ذکر است که سنگ مرمریت در برابر نور خورشید مقاومت کمتری دارد بنابراین بهتر است از آن در نما استفاده نشود. اما به طور کلی استفاده از آنها معمولا به دسته های زیر تقسیم می شود.

سنگ کف

توجه داشته باشید که هر گزینه ای برای کف خانه مناسب است، اما سنگ چرمی برای حمام و حمام های مرمری مناسب هستند.

از آنجایی که این قسمت معمولاً شلوغ ترین قسمت خانه است، بهتر است از سنگی استفاده شود که در برابر سایش مقاومت بالایی دارد. مناسب ترین سنگ در بین سنگ های ذکر شده گرانیت مشکی نطنز می باشد. از این سنگ می توان در دیوار پله ها نیز استفاده کرد. نیز استفاده شود.

سنگ پله

این قسمت از خانه معمولا در معرض رطوبت است. استفاده از گرانیت مشکی نطنز را توصیه می کنیم زیرا جذب کمی دارد. همچنین در برابر پاک کننده های سنگ مقاوم است. سنگ مرمریت صیقلی نیز می تواند انتخاب خوبی باشد.

سنگ دیوار

در گذشته استفاده از سنگ در دیوار خانه بیشتر به صورت کاشی بود. اخیراً از تکنولوژی روز برای تولید سنگ های با کیفیت، اسلب های زیبا استفاده شده است که هر کدام از مرمرهای ذکر شده زیبایی فوق العاده ای می بخشد. اگر می خواهید سنگی مقرون به صرفه انتخاب کنید، سنگ مرمریت لاشتر یا مرمریت سیاه نجف آباد را به شما پیشنهاد می کنیم.

گرانیت سیاه نطنز تنها نوع گرانیت سیاه است. بر روی سطح این سنگ طرحی به شکل نقاط سفید معروف به گل پنبه ای وجود دارد. این سنگ با سنگ مرمریت متفاوت است. در مکان های شلوغ و پرتردد قابل استفاده است. سنگ های نطنز نیز به عنوان قبر بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

این سنگ به دلیل مقاومت در برابر مواد شوینده و اسیدها در مکان هایی مانند آشپزخانه، سنگ روی کابینت کاربرد دارد.

بهترین سنگ های شمکی در ایران کدام هستند؟

 

سنگ های لوکس و تزئینی

مرمریت مارشال

این سنگ غیر از ایران در کشورهای دیگر نیز استخراج و تولید می شود.این سنگ دارای طرح گل طلا بر زمینه مشکی می باشد.سنگ های رزمی عموما در دو نوع رزمی مشکی و رزمی طلایی تولید می شوند که رزمی طلایی است.سنگ است. . گل طلایی رنگ روی سطح سنگ ها بیشتر به چشم می خورد، این سنگ ها اغلب به صورت اسلب پردازش می شوند.

سنگ مرمریت سیاه طلایی

این سنگ نیز مانند سنگ مارشال دارای طرح های بسیار متنوعی در ایران و جهان می باشد. سنگ مرمر سیاه طلایی با زمینه مشکی با راه راه ها و هاله های سفید و طلایی، دو معدن این سنگ در کاشان و محلات دو شهر ایران وجود دارد. سنگ های کاخ معمولا دارای تالارهای سفید کم ارتفاع هستند.

سنگ مرمریت مهکام

مرمریت مهکام اگرچه معمولاً به رنگ قهوه ای یافت می شود اما در انواع مشکی آن رنگ کاملاً مشکی است. به طور کلی این سنگ می تواند یک انتخاب مهم و زیبا برای فضای داخلی منزل شما باشد

سنگ دهبید سیاه

سنگ مرمر سیاه دهبید اسپایدر یکی از زیباترین و مجلل ترین سنگ هاست. این سنگ در دو رنگ قهوه ای سوخته و مشکی موجود می باشد. وجود خطوط زرد و طلایی به شکل عنکبوت روی آن زیبایی خاصی به آن بخشیده است. این سنگ از استان فارس و شهر شیراز استخراج می شود. ساختار مشکی عنکبوت دهبید به گونه ای است که نیاز به تکه تکه شدن با اره دارد.

kalasakht.com

خروج از نسخه موبایل