تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵

بهترین خودروی سال 2023 از نگاه مجله موتورترند بهترین خودروی سال 2023 از نگاه مجله موتورترند معرفی شد. یک سدان لوکس کره ای توانست عنوان بهترین خودروی سال را از آن خود کند. مجله معتبر موتورترند با بررسی 15 مدل ماشین مختلف توانست بهترین خودروی سال 2023 را انتخاب کند. در این رقابت همانند سال‌های

بهترین خودروی سال 2023 از نگاه مجله موتورترند

بهترین خودروی سال 2023 از نگاه مجله موتورترند معرفی شد. یک سدان لوکس کره ای توانست عنوان بهترین خودروی سال را از آن خود کند.

مجله معتبر موتورترند با بررسی 15 مدل ماشین مختلف توانست بهترین خودروی سال 2023 را انتخاب کند. در این رقابت همانند سال‌های قبل فقط خودروهای کاملا جدید یا خودروهایی که به شکل کامل به‌روزرسانی شدند مورد بررسی قرار گرفتند.

لیست شرکت‌کنندگان موتورترند

از شرکت‌کنندگان رقابت خودروی سال 2023 موتورترند می‌توان به آکورا اینتگرا، آئودی A3، بی ام و سری ۲ کوپه، بی ام و i4، شورولت کوروت Z06، جنسیس G80 برقی، جنسیس G90، هوندا سیویک تایپ R، مرسدس AMG SL، مرسدس بنز C کلاس، مرسدس بنز EQE، نیسان Z، سوبارو WRX، تویوتا GR کرولا و فولکس واگن آرتئون اشاره کرد.

لیست فینالیست‌ها

کارشناسان موتورترند این 15 خودرو شرکت‌کننده را در 6 بخش عملکرد کلی، مصرف سوخت، برتری مهندسی، پیشرفت در طراحی، ارزش و ایمنی مورد بررسی قرار دارند و از میان آنها خودروهای آکورا اینتگرا، بی ام و سری ۲ کوپه، بی ام و i4، شورلت کوروت Z06، جنسیس G80 برقی، جنسیس G90 و هوندا سیویک تایپ R را به عنوان فینالیست این دوره از رقابت‌ها معرفی کردند. همچنین از بین فینالیست‌ها نیز سدان جنسیس G90 بهترین خودروی سال 2023 شد.

جنسیس G90 بهترین خودروی سال 2023 شد

نسل اول جنسیس G90 در رقابت خودروی سال 2017 موتورترند به دلیل عدم نوآوری فنی و طراحی ظاهری محافظه‌کارانه مورد انتقاد کارشناسان این مجله قرار گرفت. جنسیس پس از سه سال در سال 2020 نیز فیس لیفت جدیدی از آن را به همراه تغییرات ظاهری جدید معرفی کرد که به لیست شرکت‌کنندگان رقابت سال 2020 نیز راه یافت، اما مجددا به دلیل موتور V8 ضعیف و عدم نوآوری داخلی مورد انتقاد قرار گرفت. حالا جنسیس تمام ایرادهای G90 را برطرف کرده است تا به این‌گونه مورد توجه کارشناسان قرار بگیرد.

سدان‌های لوکس فول سایز، مشتریان خاص خود را دارند، اما این خودروی کره‌ای با قیمت 100 هزار دلاری خود از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار است. این خودرو اکنون می‌تواند به راحتی با مرسدس بنز اس کلاس به رقابت بپردازد. هرچند این برند برای بسیاری از افراد آنچنان شناخته شده نیست، اما این سدان مجلل با طراحی زیبا، پیشرانه قدرتمند و امکانات متعدد می‌تواند مشتریان خود را کاملا راضی نگه دارد.

مقاله اصلی

خروج از نسخه موبایل