تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹

بهترین بازی های مبارزه ای که باید تجربه کنید اگر به عناوین سبک فایتینگ – Fighting علاقه‌مند هستید، در ادامه می‌توانید با تعدادی از بهترین بازی های مبارزه ای تاریخ آشنا شوید.
در این مطلب به معرفی بهترین بازی های مبارزه ای پرداخته‌ایم؛ آثاری که توانسته‌اند بالاترین امتیازات را بدست بیاورند و طرفداران زیادی هم دارند.
اولین بازی مبارزه‌ای تاریخ، هِوی وِیت چمپ (Heavyweight Champ) نام داشت و در سال ۱۹۷۶ انتشار یافت. اما محبوبیت اصلی این ژانر از دهه ۹۰ میلادی و با استریت فایتر ۲ آغاز شد که در سال ۱۹۹۱، انقلابی برپا کرد. پس از آن، عناوین دیگری هم وارد میدان شدند و توانستند پرمخاطب ظاهر شوند، از جمله سری مورتال کامبت که خشونت غیرمنتظره‌ای داشت (و در آن زمان مورد انتقاد قرار گرفت) و البته مجموعه سوپر اسمش برادرز.
بهترین بازی های مبارزه ای تاریخ فهرست مذکور بر اساس نمرات و امتیازات منتقدان تنظیم شده و تنها به آثاری پرداخته‌ایم که در سایت متاکریتیک، میانگین نمره‌ی بالای ۹۰ دارند. عدم حضور مجموعه مورتال کامبت نیز به همین دلیل است، اکثر عناوین این سری بازی، امتیازی بین ۸۱ الی ۸۸ داشته‌..

بهترین بازی های مبارزه ای که باید تجربه کنید

اگر به عناوین سبک فایتینگ – Fighting علاقه‌مند هستید، در ادامه می‌توانید با تعدادی از بهترین بازی های مبارزه ای تاریخ آشنا شوید.

در این مطلب به معرفی بهترین بازی های مبارزه ای پرداخته‌ایم؛ آثاری که توانسته‌اند بالاترین امتیازات را بدست بیاورند و طرفداران زیادی هم دارند.

اولین بازی مبارزه‌ای تاریخ، هِوی وِیت چمپ (Heavyweight Champ) نام داشت و در سال ۱۹۷۶ انتشار یافت. اما محبوبیت اصلی این ژانر از دهه ۹۰ میلادی و با استریت فایتر ۲ آغاز شد که در سال ۱۹۹۱، انقلابی برپا کرد. پس از آن، عناوین دیگری هم وارد میدان شدند و توانستند پرمخاطب ظاهر شوند، از جمله سری مورتال کامبت که خشونت غیرمنتظره‌ای داشت (و در آن زمان مورد انتقاد قرار گرفت) و البته مجموعه سوپر اسمش برادرز.

بهترین بازی های مبارزه ای تاریخ

فهرست مذکور بر اساس نمرات و امتیازات منتقدان تنظیم شده و تنها به آثاری پرداخته‌ایم که در سایت متاکریتیک، میانگین نمره‌ی بالای ۹۰ دارند. عدم حضور مجموعه مورتال کامبت نیز به همین دلیل است، اکثر عناوین این سری بازی، امتیازی بین ۸۱ الی ۸۸ داشته‌اند. البته تاثیرگذاری مورتال کامبت را نمی‌توان نادیده گرفت و همواره جز بهترین‌ها محسوب می‌شود.

– بازی DOA2

  • امتیاز متاکریتیک: ۹۱

بازی Dead or Alive 2 در سال ۱۹۹۹ منتشر شد و گیمرهای قدیمی احتمالا خاطرات زیادی از آن دارند، خصوصا از لباس‌های عجیب و غریب شخصیت‌ها و گیم پلی باکیفیتی که شامل حرکات جذاب و منحصربه‌فرد می‌شد.

اما به جز ظاهر پر زرق و برق، بازی DOA2 یکی از درگیر کننده ترین عناوین فایتینگ تاریخ است. مبارزات ریتم بسیار بالایی دارند، کمبوها راضی کننده هستند و می‌توان تمام عناصر گیم پلی را استاندارد توصیف کرد. نسخه نهایی بازی با نام هاردکور (Hardcore) در سال ۲۰۰۰ عرضه شد و یک تجربه کامل برای طرفداران این ژانر است.

– بازی Super Smash Bros

  • امتیاز متاکریتیک: ۹۲

بدیهی بود که سری سوپر اسمش برادرز را هم در این فهرست ببینیم. این نسخه سال ۲۰۱۴ که برای کنسول‌های نینتندو ۳DS و وی یو (wii U) عرضه شد نیز کیفیتی در حد و اندازه قسمت‌های دیگر دارد و این فرصت را دارید که در قالب محبوب‌ترین شخصیت‌های دنیای نینتندو به مبارزه بپردازید.

با اینکه نسخه ۳DS بازی فروش بسیار بیشتری داشت اما این نسخه وی یو بود که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. در این قسمت، شخصیت‌های تازه‌ای به بازی اضافه شده بودند و گیم پلی نیز بهبود یافته بود.

اگر به این کنسول‌های نسبتا قدیمی دسترسی ندارید و بر روی نینتندو سوییچ بازی می‌کنید، می‌توانید به سراغ نسخه التیمیت (Ultimate) بروید که از بخش آنلاین هم بهره می‌برد. در این بازی بیش از ۷۰ شخصیت وجود دارد و از از آن آثار رقابتی است که گاهی بیش از حد جدی می‌شود و می‌تواند رابطه شما و دوستانتان را خراب کند.

– بازی Super Smash Bros. Melee

  • امتیاز متاکریتیک: ۹۲

دومین قسمت از این مجموعه که توانست بازار تورنمنت‌ها و فضای رقابتی پیرامون سوپر اسمش برادرز را داغ کند و به یکی از بهترین بازی های مبارزه ای قرن بیست و یکم تبدیل شود. در این بازی، شاهد اضافه شدن شخصیت‌های کمتر شناخته شده نیز بودیم، از جمله روی (Roy) و مارث (Marth) از مجموعه فایر امبلم (Fire Emblem) که این مسئله مورد استقبال طرفداران قرار گرفت.

بازی Super Smash Bros. Melee در مقایسه با نسخه اصلی، از هر نظر پیشرفت داشت و مُدهای مسابقه‌ای تازه‌ای ارائه می‌داد. همان طور که بالاتر هم اشاره شد، این بازی در زمینه ورزش الکترونیکی (Esports) توانست پر سر و صدا ظاهر شود و در مسابقات بزرگی همچون اِولوشن چمپیونشیپ (Evolution Championship) در مرکز توجه قرار گرفت.

– بازی SoulCalibur II

  • امتیاز متاکریتیک: ۹۳

سول کالیبر ۲ همان مسیر قسمت اصلی را دنبال می‌کند و مبارزات مبتنی بر سلاح را همراه با تعدادی از بهترین شخصیت‌های اورجینال ارائه می‌دهد. این بازی در سال ۲۰۰۲ عرضه شد و کار بزرگی را انجام داد؛ باید بدانید که در آن دوران کمتر اثری می‌توانست در مقابل عناوین بزرگی همچون سوپر اسمش برادرز، استریت فایتر و مورتال کامبت حرفی برای گفتن داشته باشد. اما بازی SoulCalibur II آن قدر فوق‌العاده بود که به موفقیت بالایی دست پیدا کرد و نه تنها مورد توجه منتقدان قرار گرفت بلکه از نظر تجاری هم عملکرد درخشانی داشت.

علاوه بر شخصیت‌های محبوب قسمت اول، در این نسخه شاهد حضور قهرمانان جدیدی بودیم که حالا همه طرفداران آن‌ها را می‌شناسند و دوست دارند، از جمله سوفیشا (Sophitia)، تلیم (Talim) و رافائل (Raphael). علاوه بر این، حضور شخصیت‌های مهمان هم اتفاق هیجان انگیزی بود. همانند اسپاون، شخصیت محبوب کامیک بوکی که در نسخه ایکس باکس عرضه شد و لینک (Link) از سری بازی زلدا که در نسخه گیم کیوب در دسترس طرفداران قرار گرفت.

– بازی Street Fighter Alpha 3

  • امتیاز متاکریتیک: ۹۳

یکی دیگر از بزرگان ژانر مبارزه‌ای؛ تقریبا همه بازی دوستان استریت فایتر را تجربه کرده‌اند یا حداقل نام آن را شنیده‌اند. سری آلفا، در واقع نسخه‌های فرعی این مجموعه است که داستان‌ها و اتفاقات بین قسمت‌های اصلی را روایت می‌کند. اما آیا کسی در بازی‌های فایتینگ، به دنبال داستان است؟ مسلما خیر اما کسانی که عاشق این سری هستند و می‌خواهند بیشتر در دنیای آن غرق شوند، مسلما از چنین آثاری استقبال خواهند کرد.

آلفا ۳ توانست سیستم‌های گیم پلی نسخه‌های پیشین را به خوبی تغییر دهد و مکانیک‌های تازه‌ای معرفی کند که بعدها در بازی‌های دیگر نیز به کار گرفته شد.

– بازی Super Smash Bros. Brawl

  • امتیاز متاکریتیک: ۹۳

نسخه براول معمولا به عنوان یکی از بهترین‌های مجموعه سوپر اسمش برادرز در نظر گرفته می‌شود. این بازی در سال ۲۰۰۸ عرضه شد و توانست مورد تحسین همگان قرار بگیرد. این بازی از همان ساختار گیم پلی نسخه‌های پیشین بهره می‌برد اما عناصر آن را با مکانیک‌های جدید تلفیق کرده است.

بازی Super Smash Bros. Brawl قهرمانان بیشتری را به دنیای سوپر اسمش آورد و البته شخصیت‌های مهمان خاطره انگیزی هم داشت، از جمله سالید اسنیک از مجموعه متال گیر و همچنین سونیک. این بازی تنها برای کنسول وی یو در دسترس قرار دارد و جوایز زیادی هم کسب کرد، از جمله جایزه بهترین بازی مبارزه‌ای از سوی سایت گیم اسپات.

– بازی Virtua Fighter 4

  • امتیاز متاکریتیک: ۹۴

سری ورچوئا فایتر با اینکه همواره کیفیت کم نظیری داشته اما به اندازه دیگر مجموعه‌های این فهرست شناخته شده نیست و محبوبیت ندارد. چهارمین قسمت این سری که در سال ۲۰۰۱ منتشر شد، نه تنها از عناوینی همچون مورتال کامبت یا استریت فایتر چیزی کم نداشت، بلکه در همان حد و اندازه بود و میانگین امتیاز ۹۴ بازی نیز اثباتی بر این ادعاست.

این بازی در زمان عرضه، برای گرافیک بالا مورد توجه قرار گرفت. سازندگان موفق شده بودند تا گرافیک اثر را به خوبی بهینه سازی کنند، آن هم بدون اینکه گیم پلی تحت تاثیر قرار بگیرد. نکته جالب دیگر این است که نسخه آرکید ژاپنی بازی، از اولین عناوینی بود که به شما اجازه می‌داد با رقبا به صورت آنلاین مبارزه کنید و با پیروزی، جوایز ویژه به دست بیاورید. بازی Virtua Fighter 4 از قابلیت شخصی سازی شخصیت‌ها نیز بهره می‌برد.

– بازی Street Fighter IV

  • امتیاز متاکریتیک: ۹۴

استریت فایتر ۴ معمولا در فهرست‌های بهترین بازی های مبارزه ای تاریخ حاضر است و برای این مسئله دلیل واضحی وجود دارد. این بازی که در سال ۲۰۰۹ عرضه شد، توانست میان ایده‌های قدیمی جواب پس داده و ایده‌های نوآورانه تعادل خوبی برقرار کند. قسمت چهارم، در عین حال که یادآور دوران خوش استریت فایتر ۲ بود، در عین حال اثری تازه و متفاوت به نظر می‌رسید و طرفداران را ناامید نکرد.

بازی Street Fighter IV سیستم‌های تازه‌ای همچون حمله متمرکز (Focus Attack) را معرفی کرد که در واقع یک روش جدید برای ضدحمله بود. همچنین سیستم جدید اولترا کمبو (Ultra Combo) نیز به شما اجازه می‌داد تا حملات تلفیقی قدرتمندی داشته باشید. این بازی هم‌اکنون برای کنسول‌های پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان، رایانه‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند (آی او اس) در دسترس قرار دارد.

همچنین مطالعه کنید:

بهترین بازی های جاسوسی تاریخ که باید تجربه کنید

– بازی Tekken 3

  • امتیاز متاکریتیک: ۹۶

تیکن ۳ شاید تنها نماینده این مجموعه در فهرست مذکور باشد اما میانگین امتیاز ۹۶ آن به خوبی نشان می‌دهد که تا چه اندازه شاهکار است. این بازی در سال ۱۹۹۷ برای دستگاه‌های آرکید منتشر شد و سپس به دنیای کنسول‌ها آمد. در بازی، شاهد معرفی شخصیت‌ها تازه‌ای همچون برایان فیوری (Bryan Fury) نیز بودیم.

بازی Tekken 3 اولین قسمت از مجموعه بود که از محیط‌های سه بعدی استفاده می‌کرد و آن را به خوبی در جریان گیم پلی نیز به کار می‌گرفت. قسمت سوم توانست به یکی از خاطره انگیزترین بازی‌های فایتینگ تبدیل شود و محبوبیت این مجموعه را افزایش دهد.

– بازی SoulCalibur

  • امتیاز متاکریتیک: ۹۸

شما یا از میانگین امتیازِ خیره کننده این بازی غافل گیر شده‌اید و نمی‌توانید این مسئله را درک کنید یا از طرفداران سول کالیبر هستید و از قرار گرفتن آن در رأس بهترین بازی های مبارزه ای تاریخ خشنود هستید.

بازی SoulCalibur که در سال ۱۹۹۸ منتشر شد، در همه بخش‌ها یک اثر ایده آل بوده و تقریبا از هر نظر کامل است. این بازی، در زمینه حرکت کردن سه بعدی شخصیت‌ها، یک طراحی انقلابی داشت، آن هم در ژانری که معمولا همه چیز دو بعدی بود. مخاطبان آزادی بالایی در حرکت کردن داشتند و این مسئله کمک می‌کرد تا مبارزات به شکل روان‌تری انجام شوند. سول کالیبر نوآوری‌های دیگری هم داشت، از جمله پافشاری بر روی استفاده از اسلحه و اکثر جوایز بهترین بازی سال را به خانه برد.

کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های مبارزه ای را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبعgamerant-: گجت نیوز

خروج از نسخه موبایل