تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸
کد خبر : 38211

بهترین بازی های اوپن ورلد رایگان که باید تجربه کنید

بهترین بازی های اوپن ورلد رایگان که باید تجربه کنید

بهترین بازی های اوپن ورلد رایگان که باید تجربه کنید اگر به آثار جهان باز (Open World) و گسترده آنلاین علاقه‌مند هستید، در ادامه می‌توانید با تعدادی از بهترین بازی های اوپن ورلد رایگان آشنایی پیدا کنید.
در این مطلب به معرفی بهترین بازی های اوپن ورلد رایگان پرداخته‌ایم؛ آثاری که برای تجربه آن‌ها نیازی نیست پولی خرج کنید.
بازی‌های آنلاین همواره طرفداران زیادی داشته‌اند، از ژانر بتل رویال که در تسخیر عناوینی همچون وارزون و فورتنایت است تا عناوینی تیمی رقابتی همچون سی اس گو و تیم فورترس ۲. تعداد زیادی بازی نقش آفرینی و کو-آپ آنلاین فری تو پلی هم وجود دارد اما آثار جهان باز معمولا به صورت رایگان عرضه نمی‌شوند.
شاید به این دلیل که بازی‌هایی همچون جی تی ای ۵، واچ داگز، اسکایریم یا رد دد ریدمپشن ۲ هزینه ساخت بسیار بالایی دارند و توسعه آن‌ها دشوار است، بنابر این شاید منطقی نباشد که از مدل تجاری فری تو پلی استفاده کنند. در این میان البته استودیوهایی هم وجود دارند که مسیر دیگری را رفته‌اند. یعنی دنیای بزرگ خود را به صورت رایگان عرضه کنند و پول ساخت آن را از طریق بسته‌های الحاقی و میک..

بهترین بازی های اوپن ورلد رایگان که باید تجربه کنید

اگر به آثار جهان باز (Open World) و گسترده آنلاین علاقه‌مند هستید، در ادامه می‌توانید با تعدادی از بهترین بازی های اوپن ورلد رایگان آشنایی پیدا کنید.

در این مطلب به معرفی بهترین بازی های اوپن ورلد رایگان پرداخته‌ایم؛ آثاری که برای تجربه آن‌ها نیازی نیست پولی خرج کنید.

بازی‌های آنلاین همواره طرفداران زیادی داشته‌اند، از ژانر بتل رویال که در تسخیر عناوینی همچون وارزون و فورتنایت است تا عناوینی تیمی رقابتی همچون سی اس گو و تیم فورترس ۲. تعداد زیادی بازی نقش آفرینی و کو-آپ آنلاین فری تو پلی هم وجود دارد اما آثار جهان باز معمولا به صورت رایگان عرضه نمی‌شوند.

شاید به این دلیل که بازی‌هایی همچون جی تی ای ۵، واچ داگز، اسکایریم یا رد دد ریدمپشن ۲ هزینه ساخت بسیار بالایی دارند و توسعه آن‌ها دشوار است، بنابر این شاید منطقی نباشد که از مدل تجاری فری تو پلی استفاده کنند. در این میان البته استودیوهایی هم وجود دارند که مسیر دیگری را رفته‌اند. یعنی دنیای بزرگ خود را به صورت رایگان عرضه کنند و پول ساخت آن را از طریق بسته‌های الحاقی و میکرو ترنزکشن (Microtransaction) بدست می‌آورند. در ادامه می‌توانید با تعدادی از این بازی‌ها آشنا شوید.

بهترین بازی های اوپن ورلد رایگان

برگ برنده این نوع آثار، آزادی بالایی است که به شما می‌دهند. اینکه می‌توانید در این دنیاها قدم بزنید و برای ساعاتی از دنیای واقعی دور شوید. پیشرفت هم در این بازی‌ها اهمیت دارد، بنابر این هر چه بیشتر بازی کنید، قوی‌تر می‌شوید، لول خود را بالاتر می‌برید و تجهیزات بهتری به دست می‌آورید.

– بازی APB Reloaded

بهترین بازی های اوپن ورلد رایگان

در سال ۲۰۱۰ و قبل از اینکه جی تی ای آنلاین وارد میدان شود، بازی APB قرار بود دقیقا همان کار را انجام دهد اما هیچ چیز مطابق نقشه پیش نرفت. این بازی که در ابتدا با نام APB: All Points Bulletin عرضه شد، قرار بود یک اثر انقلابی و جریان ساز باشد و برای توسعه آن بیش از ۱۰۰ میلیون دلار هزینه شد اما نتیجه نهایی قابل قبول نبود و بازی به یک شکست تجاری تبدیل شد. در نهایت پس از کش و قوس‌های فراوان، این بازی تغییر نام داد و به صورت رایگان عرضه شد.

بازی APB Reloaded از المان‌های PvP بهره می‌برد و می‌توانید عضو گروه‌های گنگستری شده و با دشمنان به مبارزه بپردازید. این اثر از مکانیک‌های MMO نیز بهره می‌برد که در مقایسه با جی تی ای کاملا متفاوت است. بازی هنوز هم مشکلات زیادی دارد اما از آنجایی که مجانی است، از تجربه آن ضرر نخواهید کرد. بازی APB برای رایانه‌های شخصی، پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان در دسترس قرار دارد.

– بازی Defiance 2050

بهترین بازی های اوپن ورلد رایگان

بعضی از طرفداران این بازی بر این باورند که خوب‌تر از آن است که به صورت فری تو پلی عرضه شود. این بازی در سال ۲۰۱۸ انتشار یافت و یک اثر شوتر جهان باز مدرن به حساب می‌آید که از عناصر PvP و PvE بهره می‌برد. در بازی چندین کلاس وجود دارد که هر کدام، قابلیت‌ها و مهارت‌های ویژه‌ای دارند. بازی Defiance 2050 از نظر داستانی هم سرگرم کننده است و هرازگاهی، رویدادهای خاصی در آن برگزار می‌شود. این بازی در واقع یک نسخه متفاوت از دستینی ۲ (Destiny 2) در تلفیق با بوردرلندز ۲ است و می‌توانید آن را بر روی رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ تجربه کنید.

– بازی Trove

بهترین بازی های اوپن ورلد رایگان

این بازی با الهام از ماینکرفت ساخته شده اما در تلاش است تا به هویت مستقل خود برسد و به شکل غیرمنتظره‌ای، آزادی عمل بالایی به مخاطبان می‌دهد. در این بازی، می‌توانید علاوه بر گشت و گذار در یک دنیای وسیع، منابع جمع آوری کنید، پایگاه بسازید و حتی حیوانات پرنده داشته باشید. جلوه‌های بصری اثر فوق العاده است، اگر چه نورپردازی و تکسچرهای آن را پیش از این در مجموعه ماینکرفت مشاهده کرده‌اید. بازی Trove برای رایانه‌های شخصی، پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان منتشر شده است.

– بازی Creativerse

بهترین بازی های اوپن ورلد رایگان

این بازی به شما اجازه می‌دهد تا خلاقیت‌های خود را در دنیای آن پیاده سازی کنید. در این اثر هم می‌توانید منابع جمع آوری کرده و تجهیزات و پایگاه بسازید. شباهت‌های این بازی به ماینکرفت را نمی‌توان انکار کرد اما بر خلاف آن، کاملا رایگان است.

علاوه بر این، بازی دارای عناصر مدرن و خلاقانه زیادی است. همه چیز در ابتدا به صورت ساده ارائه می‌شود اما به تدریج پیچیده‌تر خواهد شد تا برای مخاطبان چالش ایجاد کند. اگر در جستجوی یک جایگزین سندباکس برای ماینکرفت هستید، می‌توانید بازی Creativerse را بر روی رایانه‌های شخصی امتحان کنید.

– بازی Unturned

بهترین بازی های اوپن ورلد رایگان

و یک بازی دیگر که آن هم دنباله روی ماینکرفت است اما با کمی تفاوت. این بازی جهان باز زامبی محور، از مکانیک‌های مشابه بازی دی زی (DayZ) نیز استفاده می‌کند. شما در ابتدا هیچ چیزی ندارید و دستانتان خالی است، سپس باید با لوت کردن و گشت و گذار، تجهیزات مورد نیاز خود را پیدا کنید. بازیکنان قادر هستند با دیگران متحد شوند، حیوانات را شکار کنند یا حتی محصولات زراعی بکارند.

از آنجایی که بازی Unturned از سبک گرافیکی ماینکرفت استفاده می‌کند، آن را با هر نوع سخت افزاری می‌توانید اجرا کنید، حتی لپ تاپ‌های سال ۲۰۰۷ به بعد. این بازی سبک بقا، امتیازات بالایی هم دریافت کرده و طرفداران زیادی دارد. شما می‌توانید آن را بر روی رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و ایکس باکس سری ایکس تجربه کنید.

– بازی Neverwinter

بهترین بازی های اوپن ورلد رایگان

اتفاقات این بازی در دنیای سیاه چال‌ها و اژدهایان (Dungeons & Dragons) اتفاق می‌افتد و می‌تواند طرفداران ژانر نقش آفرینی و آثار آنلاین چندنفره گسترده را خشنود کند. بازی نِوِر وینتر، فرمول‌های کارآمد عناوین مشابه را در یکجا جمع کرده و همه را در کنار یکدیگر عرضه می‌کند.

از جادوها و اسلحه‌های مختلف تا مهارت‌های ویژه، شما می‌توانید شخصیت مورد علاقه خود را هر آن طور که دوست دارید، بسازید و هر آن طور که دوست دارید، با او بازی کنید. این عنوان جذاب بر روی رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ در دسترس قرار دارد.

– بازی Dauntless

بهترین بازی های اوپن ورلد رایگان

در بازی دانتلس باید با موجودات و هیولاهای عظیم الجثه مبارزه کنید و برای رسیدن به اهداف خود، تجهیزات هیجان انگیزی در اختیار دارید. مبارزات بازی هم به شدت چالش برانگیز هستند زیرا هر کدام از دشمنان به شکل خاصی مبارزه می‌کنند و باید الگوهای مبارزه آن‌ها را یاد بگیرید تا بتوانید شکستشان دهید.

بازی Dauntless در کنار دنیای وسیعی که دارد، از ویژگی کراس پلی (قابلیت بازی میان پلتفرمی) نیز پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل می‌توانید با دوستانتان بر روی پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان یا نینتندو سوییچ به بازی بپردازید. دانتلس برای رایانه‌های شخصی نیز منتشر شده است.

– بازی Genshin Impact

بهترین بازی های اوپن ورلد رایگان

این بازی آغاز مناسبی نداشت و کمتر کسی می‌توانست موفقیت آن را پشتیبانی کند. گنشین ایمپکت در اوایل عرضه، به تقلید از بازی افسانه زلدا (نسخه Breath of the Wild) متهم شد. بازیکنان بر این باور بودند که سازندگان می‌خواهند با تکرار فرمول‌های جواب پس داده زلدا، موفقیت تجاری آن را تکرار کنند و اهمیتی به مخاطبان نمی‌دهند. اما خیلی زود مشخص شد که این بازی واقعا کیفیت بالایی دارد و نباید در زیر سایه زلدا قرار بگیرد.

بازی Genshin Impact شاید با الهام از آثار مشابه ساخته شده باشد اما با کمک یک گیم پلی نوآورانه و سبک هنری انیمه‌ای، توانسته خودش را مطرح کند و به یکی از بزرگ‌ترین و بهترین بازی های اوپن ورلد رایگان چند سال اخیر تبدیل شود. این بازی برای گوشی‌های هوشند، پلی استیشن ۴، رایانه‌های شخصی و نینتندو سوییچ انتشار یافته است.

– بازی Fortnite

بهترین بازی های اوپن ورلد رایگان

فورتنایت نیازی به معرفی ندارد و آن را به عنوان نماینده ژانر بتل رویال در این فهرست قرار دادیم. این بازی محبوب به شکلی طراحی شده که می‌تواند برای هر نوع مخاطبی سرگرم کننده باشد و هر کسی با هر سلیقه‌ای را راضی کند. فورتنایت یک پدیده بزرگ است که تقریبا همه با آن آشنایی دارند، حتی کسانی که بازی نمی‌کنند. و البته نقشه بزرگ آن باعث شده تا به یکی از بهترین بازی های اوپن ورلد رایگان این سال‌ها تبدیل شود.

بازی Fortnite شاید مخالفان زیادی هم داشته باشد اما در هر صورت یکی از قطب‌های اصلی سبک بتل رویال است و میلیونها نفر به صورت روزانه به تجربه آن می‌پردازند. عناوین زیادی در طول این سال‌ها تلاش کرده‌اند تا فورتنایت را کنار بزنند یا از مکانیک‌های آن تقلید کنند اما کمتر اثری توانایی رقابت با آن را داشته است. این بازی بر روی پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، نینتندو سوییچ، گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد.

– بازی Star Wars: The Old Republic

بهترین بازی های اوپن ورلد رایگان

این بازی نقش آفرینی رایگان را طرفداران جنگ ستارگان بدون شک باید تجربه کنند. نکته جالب و باورنکردنی در رابطه با اولد ریپابلیک، این است که هشت کلاس مختلف (با گزینه‌های شخصی سازی) ارائه می‌دهد و هر کدام از آن‌ها، خط داستانی مستقل خود را دارند!

علاوه بر این، عناصر PvE و PvP نیز در بازی وجود دارد و بیش از ۲۰ سیاره بزرگ در اختیار شما است که می‌توانید به آن‌ها سفر کنید. این بازی تنها برای رایانه‌های شخصی منتشر شده و احتمالا از حجم بالای محتواهای رایگان آن غافل گیر خواهید شد.

– بازی Destiny 2

بهترین بازی های اوپن ورلد رایگان

دستینی ۲ اگرچه رایگان است اما آن قدر محتوا دارد که به راحتی با آثار پریمیوم (پولی) بازار رقابت می‌کند. این بازی نقش آفرینی شوتر، توسط استودیوی بانجی (Bungie) ساخته شده و شما را در یک جهان باز شگفت انگیز قرار می‌دهد. همانند قسمت اول، یک بار دیگر در نقش نگهبانان بازی می‌کنید و وظیفه نجات جهان از دست بیگانگان شرور را بر عهده خواهید شد. شما می‌توانید در تیم‌های چهار نفره به بازی بپردازید و در کنار دوستانتان، ماموریت‌های مختلف را انجام داده و دشمنان متفاوتی را از بین ببرید. البته فراموش نشود که برای دسترسی به همه چیز، باید بسته‌های الحاقی بازی را خریداری کنید.

بازی از سه کلاس مختلف شکارچی، جادوگر و تایتان بهره می‌برد که هر کدام ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاصی دارند. این کلاس‌ها، دارای زیرمجموعه هم هستند که تنوع شخصیت‌ها را بالاتر برده است. بازی Destiny 2 معمولا در حال به‌روزرسانی شدن است و کیفیت بالای آن باعث شده تا گاهی فراموش کنید با یک اثر فری تو پلی رو به رو هستید. بازی Destiny 2 را می‌توانید بر روی پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان، رایانه‌های شخصی، گوگل استادیا، پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس بازی کنید.

– بازی Warframe

بهترین بازی های اوپن ورلد رایگان

رقابت میان وارفریم و دستینی ۲، همانند رقابت کال آف دیوتی و بتل‌فیلد است. هر دو اثر، مخاطبان هدف مشترکی دارند و هر دو، از ابعاد مختلف قابل دفاع هستند. در این بازی، در نقش شخصیت‌هایی با قابلیت‌های پیشرفته بازی می‌کنید و باید به صورت تیمی، با موج‌های مختلفی از دشمنان مبارزه نمایید. وارفریم دارای ۱۲ شخصیت قابل بازی است که هر کدام قابلیت‌های خاصی دارند و باید ببینید کدام یک با سبک بازی شما هماهنگ‌تر است.

اتفاق خوب در رابطه با بازی Warframe این است که سیستم مورد نیاز پایینی می‌خواهد و با یک رایانه یا لپ تاپ نسبتا قدیمی هم به راحتی می‌توانید آن را اجرا کنید. این بازی برای پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان، گوگل استادیا، پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس نیز در دسترس قرار دارد.

– بازی Lord Of The Rings Online

بهترین بازی های اوپن ورلد رایگان

این بازی به شما اجازه می‌دهد تا در دنیای میدل ارث به گشت و گذار بپردازید و ماجراجویی کنید. بازی دارای ۶ نژاد متفاوت است و کلاس‌های مختلفی هم دارد که انتخاب هر کدام از آن‌ها، قابلیت‌های تازه‌ای برای شما خواهند داشت. این بازی به خوبی توانسته دنیای توصیف شده در کتاب‌های تالکین (J. R. R. Tolkien) را بازسازی کند و اگر از طرفداران مجموعه ارباب حلقه‌ها یا عناوین نقش آفرینی آنلاین چندنفره گسترده هستید، باید به سراغ آن بروید. بازی Lord Of The Rings Online تنها برای رایانه‌های شخصی منتشر شده است.

همچنین مطالعه کنید:

بهترین بازی های جاسوسی تاریخ که باید تجربه کنید

– بازی EVE Online

بهترین بازی های اوپن ورلد رایگان

بازی ایو آنلاین در سال ۲۰۰۳ انتشار یافت و با گذشت بیش از ۱۷ سال، هنوز هم پرطرفدار است. در این بازی وسیع فضایی، می‌توانید میان سیارات سفر کرده و کارهای مختلفی را انجام دهید، از تولید و تجارت تا اکتشاف و مبارزه. همچنین می‌توانید با بازیکنان دیگر به رقابت بپردازید و یا با عناصر محیطی مبارزه کنید. اگر به آثار فضایی و علمی تخیلی علاقه‌مند هستید، بازی EVE Online هر چه که نیاز داشته باشید را ارائه می‌دهد اما اثر به شدت پیچیده‌ای است. در واقع برای یادگیری آن، باید صدها ساعت زمان بگذارید.

– بازی World Of Warcraft

بهترین بازی های اوپن ورلد رایگان

ورلد آف وارکرفت، پادشاه سبک نقش آفرینی آنلاین چندنفره گسترده است و تقریبا همه بازی دوستان یا آن را تجربه کرده‌اند یا حداقل نام‌اش را شنیده‌اند. این بازی در سال ۲۰۰۴ منتشر شد اما هنوز هم پرمخاطب است و رکوردهای مختلفی را جا به جا می‌کند. شرکت بلیزارد، همچنان به انتشار بسته‌های الحاقی و به‌روزرسانی اثر ادامه می‌دهد و مراحل خاطره انگیز زیادی در بازی وجود دارد که باید انجام دهید.

بازی World Of Warcraft اگرچه رایگان است اما برای دستیابی به تمام بخش‌ها و بسته‌های الحاقی آن باید اشتراک ماهیانه‌اش را خریداری کنید. این بازی تنها برای رایانه‌های شخصی منتشر شده و توصیه می‌کنیم که در رابطه با آن هوشیارانه عمل کنید زیرا بسیار اعتیادآور است.

کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های اوپن ورلد رایگان را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبعgamerant-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.