تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۸:۰۸
کد خبر : 42100

بهبود فضاهای آموزشی مناطق محروم با تشکیل قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز

بهبود فضاهای آموزشی مناطق محروم با تشکیل قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز

بهبود فضاهای آموزشی مناطق محروم با تشکیل قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به راه‌اندازی «قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز» گفت: تشکیل این قرارگاه موجب انسجام ..

بهبود فضاهای آموزشی مناطق محروم با تشکیل قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز

بهبود فضاهای آموزشی مناطق محروم با تشکیل قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به راه‌اندازی «قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز» گفت: تشکیل این قرارگاه موجب انسجام و هماهنگی بیشتر فعالیت‌های جهادی مدرسه‌سازی در مناطق محروم کشور می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر مهراله رخشانی‌مهر با اشاره ارتباط و تعاملات گسترده سازمان بسیج سازندگی با سازمان نوسازی مدارس کشور ابراز امیدواری کرد: تشکیل قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز ثمرات و برکات زیادی در رفع محرومیت‌های آموزشی داشته باشد.

وی با بیان اینکه سوابق همکاری خوب مجموعه نیروهای بسیجی و گروه‌های جهادی با موضوعات آموزش و پرورش به خصوص در بحث فضاهای آموزشی و بازسازی مدارس ما را به تشکیل قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز ترغیب کرد گفت: با تشکیل این قرارگاه می‌توانیم در ساماندهی و بهبود وضعیت فضاهای آموزشی در مناطق محروم با هم‌افزایی منسجم‌ترو هدفمندتر حرکت نماییم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس کشور با همت و مشارکت خیرین مدرسه‌ساز ساخته شده است، افزود: در سال‌های اخیر با رشد چشمگیر مشارکت خیرین و تامین و تخصیص اعتبارات توانستیم جهش قابل توجهی را در تامین و استانداردسازی فضاهای آموزشی داشته ‌باشیم.

رخشانی مهر ادامه داد: خیّرین مدرسه‌ساز در هشت سال اخیر، ۸ هزار میلیارد تومان برای مدرسه سازی تعهد کردند و ۴ هزار میلیارد تومان نیز از سوی دولت برای تکمیل پروژه‌های خیری اختصاص یافته است؛ به نحوی که هیچ پروژه رها شده و نیمه‌ تمام خیری در کشور نداریم و برای سال ۱۴۰۰ نیز ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبارات دولتی برای این بخش مصوب شده است که انشاالله تخصیص خواهد یافت.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهارکرد: شروع کار قرارگاه اتفاق خوبی است و با اساسنامه جامع، منسجم و دقیق خود می‌تواند در دست یابی به اهداف پیش بینی شده با حمایت جامعه خیرین مدرسه ساز و بهره گیری از تجربه بیست و دوساله این نهاد مردمی موفق باشد.

رخشانی‌مهر با بیان اینکه ما به عنوان بخشی از آموزش و پرورش باید نقش خود را در پرورش ایفا کنیم، خاطرنشان کرد: نباید کار خود را تنها به ساخت بناها و فضاهای آموزشی محدود کنیم، بلکه سهمی نیز در فرهنگ‌سازی و مباحث تربیتی کودکان و نوجوانان با ترویج فرهنگ جهادی و اقدامات نیکوکارانه داشته باشیم که حمایت از فعالیت گروه‌های جهادی و توسعه فرهنگ مشارکت در امور خیر از این قسم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، وی تاکید کرد: هدف از راه‌اندازی قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز رویکرد تربیتی، توسعه و انسجام بخشی به فعالیت‌های داوطلبانه جهادی و بحث انسان سازی در کنار رفع مشکلات فضاهای آموزشی است و هرگز به دنبال مسائل اعتباری و پیمانکاری نیستیم و اعتقاد ما بر این است که نتیجه حمایت امروز ما از گروه‌های جهادی در آینده روشن و مشخص خواهد شد، همانطور که در حوادث و بحران‌های اخیر از جمله سیل سال ۱۳۹۸ بسیاری از مسائل و مشکلات پیش آمده با همت و همراهی گروه‌های جهادی حل و فصل شد.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.