تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
کد خبر : 42362

بلاتکلیفی مشاغل گروه ۲ در تهران

بلاتکلیفی مشاغل گروه ۲ در تهران

بلاتکلیفی مشاغل گروه ۲ در تهران معاون کل وزارت بهداشت گفته که در حال حاضر در شهر تهران محدودیت‌ها و تعطیلی مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ اعمال می‌شود. این در حالی است که صنوف و مشاغل گروه ۲ مثل فروشگاه‌های لباس..

بلاتکلیفی مشاغل گروه ۲ در تهران

بلاتکلیفی مشاغل گروه ۲ در تهران

معاون کل وزارت بهداشت گفته که در حال حاضر در شهر تهران محدودیت‌ها و تعطیلی مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ اعمال می‌شود. این در حالی است که صنوف و مشاغل گروه ۲ مثل فروشگاه‌های لباس و کیف و کفش، پاساژها و سایر مراکز خرید غیرضروری در تهران مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش ایسنا، در اعمال نشدن محدودیت برای سفر در نوروز و در نتیجه سفرهای پرشمار نوروزی و در کنار آن دید و بازدیدها، شیوع کرونا در کشور دوباره تشدید و تهران نیز مجددا به وضعیت قرمز برگشت.

بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا در شرایط قرمز کرونایی تنها مشاغل ضروری در گروه ۱ مجاز به فعالیت هستند. در شرایط نارنجی مشاغل گروه ۱ و ۲، در شرایط زرد مشاغل گروه ۱ تا ۳ و در شرایط آبی هر چهار گروه مشاغل می‌توانند فعالیت کنند. بر این اساس در حال حاضر در تهران باید فقط مشاغل گروه ۱ فعالیت کنند. موضوعی که امروز صبح از سوی فرمانده عملیات مقابله با کرونا هم مطرح شده است. علیرضا زالی پیشنهاد کرده که برای گذر از این بحران، تعطیلی یک هفته تا ۱۰ روزه در استان تهران اجرا شود و گفته که این پیشنهاد به معاون اول رئیس جمهوری، وزیر کشور و وزیر بهداشت نیز اعلام شده است.

اما ساعاتی بعد این صحبت‌ها، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، گفت که در حال حاضر در شهر تهران محدودیت ها و تعطیلی مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ اعمال می شود.

این در حالی است که مشاهدات میدانی، تعطیلی مشاغل گروه ۲ در تهران را تایید نمی‌کند؛ به طوری که در حال حاضر تمام مراکز خرید و پاساژهای غیرضرور نیز فعال هستند. اتاق اصناف نیز هنوز درباره تعطیلی‌ها اظهار نظری نکرده و در رابطه با تعطیلی مشاغل گروه ۲ نیز اطلاع رسانی نکرده است.

در روزهای اخیر تنها تعطیلی مجموعه‌های ورزشی، نمایشگاه‌ها و گالری‌ها و مراکز تعویض پلاک در تهران اعلام شد.

مشاغل گروه ۱ تا ۴ کدامند؟

مشاغل گروه ۱ شامل کارخانه‌ها و کارگاه های تولیدی، مراکز صنعتی و معدنی، کشاورزی، شیلات، کشتارگاه، انبار و سردخانه عمومی؛ مراکز زیر ساختی و حیاتی، مراکز تامین و توزیع آب، برق، گاز، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت های تصفیه و تهویه هوا، پالایشگاه ها و جایگاه های سوخت؛ حمل و نقل عمومی کالا و مسافر برون‌شهری شامل ریلی، هوایی، جاده‌ای و دریایی؛ کرایه خودرو بدون راننده، پارکینگ عمومی؛ مراکز نظامی، انتظامی و امنیتی؛ فروشگاه‌های مواد غذایی، زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی‌ها و سبزی فروشی‌ها، میادین میوه و تره‌بار؛ مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات پروتئینی و خدمات وابسته؛ مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های لبنی و نانوایی (تولید فراورده‌های نانوایی)؛ مراکز بهداشتی، درمانی، اورژانس و تامین آمبولانس دولتی و خصوصی و مشاغل مشابه؛ داروخانه‌ها، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، پخش دارو، عطاری و داروهای سنتی و بذر؛ مراکز تهیه، تولید و طبخ مواد غذایی و خوراکی آماده و صرفا بیرون بر (شامل تمام گروه‌های غذایی سرد، گرم، آشامیدنی، بستنی و آبمیوه، خشکبار، شیرینی و مشاغل مشابه)؛ خدمات اپراتورهای ارتباطی، خدمات الکترونیک و فعالیت‌های پستی؛ شرکت‌های خدمات اینترنتی (اعم از تامین کنندگان اینترنت، فروشگاه‌های اینترنتی و شرکت‌های خدماتی مبتنی بر اینترنت)؛ رسانه‌های مکتوب و بر خط و مشاغل مشابه؛ مراکز نگهداری خدماتی سالمندان، معلولان، جانبازان، مراکز توان‌بخشی و مراقبتی و آسایشگاه‌ها؛ تعمیرگاه‌های انواع خودرو، لوازم خانگی، الکتریکی، الکترونیکی، کامپیوتر، تاسیساتی، کلیه خدمات فنی و کارواش؛ فروشگاه‌های انواع قطعات، لوازم یدکی، الکتریکی، الکترونیکی، صیادی، کشاورزی و تاسیساتی و سایر ملزومات مورد نیاز تولید؛ فروشگاه‌های انواع مصالح ساختمانی از قبیل گچ، سیمان، سرامیک، لوله و اتصالات)، محصولات فولادی (آهن و آلومینیوم) و پاساژهای تخصصی نظیر لاستیک، قطعات یدکی، آهن‌آلات، کامپیوتر (به استثناء پوشاک، کیف، کفش و موبایل) و آهن‌آلات؛ کارگاه‌های صنعتی و ساختمانی (مانند جوشکاری و تراشکاری و مشابه آن)؛ لیتوگراف، تایپ و تکثیر و دفاتر فنی مرتبط، دفاتر آگهی تبلیغاتی، فروشندگان کاغد و مقوا؛ خشکشویی‌ها؛ مراکز فروش عینک‌های طبی؛ فروش گل و گیاه تزیینی و طبیعی؛ فروشگاه‌های لوازم ایمنی و آتش‌نشانی؛ سینما خودر/ تئاتر خودرو؛ مراکز اقامتی (شامل هتل، متل، مهمان‌پذیر، پانسیون و مشاغل مشابه)؛ فروشگاه‌های مواد شیمیایی با کاربرد صنعتی و کشاورزی؛ فعالیت تیم های ملی و لیگ های وابسته در رشته های مختلف؛ غذا و ملزومات حیوانات خانگی، ملزومات و تجهیزات دامپزشکی؛ است که مشاغل ضروری محسوب شده و فقط در شرایط قرمز مجاز به فعالیت هستند.

مشاغل گروه ۲ شامل بوستان‌ها و مراکز تفریحی؛ پاساژهای سرباز و سربسته، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ و بازارهای موقت (بازارهای روز و محلی)؛ فروش انواع خودرو، موتور و دوچرخه؛ مراکز شماره گذاری اتومبیل؛ آرایشگاه‌های مردانه و زنانه؛ مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی؛ مراکز فروش فرش و موکت، کف پوش ها، لوازم خانگی، تشک، پتو و رو انداز، حوله و ملحفه، پارچه پرده، مبلمان و ملزومات مرتبط (اداری- منزل) لوستر و چراغ، کابینت، در و پنجره، تهویه، صنایع دستی، تزئینات داخلی ساختمان؛ مراکز فروش کادویی، اسباب بازی و سرگرمی لوازم التحریر، ظروف (چینی، کریستال، پلاستیک، بلورجات، ملامین) لوازم التحریر، کتاب و مجله، محصولات فرهنگی و کمک آموزشی تجهیزات مهندسی و نقشه برداری؛ مراکز فروش انواع پوشاک، کیف و کفش، چرم و مصنوعات چرمی، خرازی و خیاطی؛ آتلیه و عکاسی و خدمات فیلمبرداری؛ آژانس مشاور املاک؛ مراکز تهیه، توزیع و طبخ مواد غذایی، خوراکی کافی شاپ، با پذیرش مشتری (شامل تمام گروه های مواد غذایی سرد، گرم، آشامیدنی، بستنی، آبمیوه، خشکبار، شیرینی)؛ ظروف یکبار مصرفی؛ فروشندگان پرنده و ماهی های تزئینی؛ وسایل ابزار و ملزومات شکار و صیادی؛ فروشگاه‌های ملزومات و تجهیزات بدنسازی و ورزشی؛ فروشندگان طلا، جواهر، نقره، سنگ‌های قیمتی، بدلیجات و ساعت؛ رنگ ساختماتی، صنعتی و خودرو؛ ظروف، صندلی، میز و سایر ملزومات کرایه‌ای؛ ابزار و یراق، قفل و لولا و وسایل توزین؛ فروش کالاهای دست دوم و سمساری؛ آموزشگاه های رانندگی در شرایط قرمز امکان فعالیت نداشته و در بخش مواد غذایی صرفاً می‌توانند به عرضه بیرون‌بر اقدام کنند.

گروه‌های شغلی ۳ مانند تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های ورزشی، قهوه‌خانه‌ها، آموزشگاه‌های موسیقی و زبان، موزه، سینما، تئاتر و مهدکودک‌ها هستند که در شرایط نارنجی باید تعطیل باشند.

گروه ۴ شغلی نیز شامل گیم‌نت، مراکز تفریحی آبی، باغ‌وحش و شهربازی در شرایط قرمز و نارنجی و زرد باید تعطیل باشند.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.