تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰
کد خبر : 16161

بعد از معرفی ۵G مسیج با SMS خداحافظی خواهیم کرد!

بعد از معرفی ۵G مسیج با SMS خداحافظی خواهیم کرد!

بعد از معرفی ۵G مسیج با SMS خداحافظی خواهیم کرد! ۵G مسیج (۵G Messages) یک سیستم ارسال پیام جدید بر بستر نسل پنجم شبکه موبایل است. با رونمایی آن باید با پیامک و اس ام اس (SMS) عادی خداحافظی کنیم.
روز هشتم آوریل (بیستم فرودین ماه)، سه اپراتور موبایل اصلی در کشور چین یعنی China Mobile ،China Telecom و China Unicom به منظور ارائه قابلیت جدیدی با نام ۵G مسیج یک کنفرانس آنلاین برگزار کردند. بر اساس گزارش‌های جدید، این سرویس در واقع نسل جدید پیامک‌هایی است که از چند دهه قبل، بر بستر نسل دوم، سوم و چهارم شبکه موبایل برای یکدیگر ارسال می‌کنیم.
قابلیت‌های مهم و کاربردی ۵G مسیج یکی از ویژگی‌های بسیار مهم آن از بین رفتن محدودیت در تعداد کاراکترهای مورد استفاده است. به این ترتیب می‌توان پیام‌هایی متنی با طول نامحدود برای دیگر کاربران ارسال کرد. پشتیبانی از فرمت‌های مالتی مدیای متعدد مزیت دیگر آن محسوب می‌شود، به طوری که الزام به استفاده از پیام رسان‌های بر بستر اینترنت همچون واتساپ و تلگرام به منظور ارسال فایل‌های چند رسانه‌ای را از بین خواهد برد. پشتیبانی از پیام‌های آنلاین و آفلاین و..

بعد از معرفی ۵G مسیج با SMS خداحافظی خواهیم کرد!

۵G مسیج (۵G Messages) یک سیستم ارسال پیام جدید بر بستر نسل پنجم شبکه موبایل است. با رونمایی آن باید با پیامک و اس ام اس (SMS) عادی خداحافظی کنیم.

روز هشتم آوریل (بیستم فرودین ماه)، سه اپراتور موبایل اصلی در کشور چین یعنی China Mobile ،China Telecom و China Unicom به منظور ارائه قابلیت جدیدی با نام ۵G مسیج یک کنفرانس آنلاین برگزار کردند. بر اساس گزارش‌های جدید، این سرویس در واقع نسل جدید پیامک‌هایی است که از چند دهه قبل، بر بستر نسل دوم، سوم و چهارم شبکه موبایل برای یکدیگر ارسال می‌کنیم.

قابلیت‌های مهم و کاربردی ۵G مسیج

یکی از ویژگی‌های بسیار مهم آن از بین رفتن محدودیت در تعداد کاراکترهای مورد استفاده است. به این ترتیب می‌توان پیام‌هایی متنی با طول نامحدود برای دیگر کاربران ارسال کرد. پشتیبانی از فرمت‌های مالتی مدیای متعدد مزیت دیگر آن محسوب می‌شود، به طوری که الزام به استفاده از پیام رسان‌های بر بستر اینترنت همچون واتساپ و تلگرام به منظور ارسال فایل‌های چند رسانه‌ای را از بین خواهد برد. پشتیبانی از پیام‌های آنلاین و آفلاین و ارائه تاریخچه‌ای از پیام‌های رد و بدل شده، بخش دیگری از قابلیت‌های ۵G Messages به شمار می‌روند.

5G مسیج

علاوه بر این موارد، به لطف استفاده از راهکار جدید بر بستر نسل پنجم شبکه موبایل، حالت جدیدی از ارتباط بین انسان‌ها و کامپیوترها ارائه خواهد شد. این سرویس اجازه می‌دهد اعمال مختلفی همچون جستجو، ارتباط و پرداخت‌های موبایلی را به صورت یکجا انجام بدهیم.

نمایندگانی از یازده شرکت بزرگ نظیر هواوی، سامسونگ و شیائومی نیز در کنفرانس آنلاین اخیر سه اپراتور China Mobile ،China Telecom و China Unicom حضور داشتند. این گوشی‌سازان نظر مثبتی درباره قابلیت نام برده داشتند. البته برای فراهم شدن امکان استفاده از ۵G مسیج این شرکت‌ها باید یک سری تغییرات در گجت های اندرویدی خود اعمال کنند.

همچنین بخوانید:

دنیا با تکنولوژی ۵G چگونه خواهد بود؟

سرویس ارسال پیام در ۵G به اندازه‌ای برای برخی شرکت‌های گوشی‌ساز جذاب بود که آن‌ها را به هر چه سریع‌تر دست به کار شدن تشویق کرد. به عنوان نمونه هواوی تصمیم دارد از روز بیست و دوم فروردین ماه، تست ۵G Messages را آغاز کند. بزرگترین شرکت چینی سازنده گوشی اعلام کرد در ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ (خرداد ۱۳۹۹) سرویس پیامک اختصاصی نسل پنجم شبکه موبایل را عرضه خواهد کرد.

شرکت زد تی ای اعلام کرد در همکاری با China Mobile، به تازگی بر اساس استاندارد GSMA UP2.4، سرویس ۵G مسیج را با موفقیت در شهر هانگزو چین تست کرده است. به عقیده مسئولان ZTE، موفقیت‌آمیز بودن آزمایش اخیر آن‌ها در یک شهر بزرگ، شمارش معکوس برای همه‌گیر شدن سرویس پیامکی جدید در سراسر چین را آغاز کرد.

در حال حاضر، فاز تست ۵G مسیج به پایان رسیده و مرحله بعدی، عملیاتی کردن آن محسوب می‌شود. برخی شرکت‌ها با تاخیر نسبت به بقیه تمایل خود برای استفاده از سرویس یاد شده را اعلام کرده‌ و مدعی شدند خیلی سریع، به منظور آماده‌سازی خود برای استفاده از آن، اولین تست‌ها را انجام خواهند داد. انتظار داریم خیلی زود سرویس ارسال پیام بر بستر شبکه ۵G در قالب سرویسی تجاری و قابل استفاده برای عموم کاربران عرضه شود.

با توجه به موفقیت‌آمیز بودن همه تست‌های اخیر روی این سرویس، طبق پیش‌بینی، از خرداد یا تیر سال جاری استفاده از آن رسما آغاز خواهد شد. به عبارتی حداقل در کشور چین، در هر منطقه‌ای که آنتن‌های ارسال و دریافت‌کننده سیگنال‌های نسل پنجم شبکه موبایل وجود دارند، قابلیت ۵G مسیج ارائه می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.