تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
کد خبر : 58965

برنامه های اجرایی نمایشگاه تهران مدکس اعلام شد

برنامه های اجرایی نمایشگاه تهران مدکس اعلام شد

کافه دانش: اولین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک به نام تهران مدکس از ۲۰ الی ۲۳ مهر ماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی  شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجید اکبری مدیر اجرایی نمایشگاه تهران مدکس، با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک به نام تهران مدکس   از ۲۰ الی …

کافه دانش: اولین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک به نام تهران مدکس از ۲۰ الی ۲۳ مهر ماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی  شهر آفتاب برگزار می‌شود.

مجید اکبری مدیر اجرایی نمایشگاه تهران مدکس، با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک به نام تهران مدکس   از ۲۰ الی ۲۳ مهر ماه گفت: این نمایشگاه در پنج بخش فرهنگی، هنری ،تجاری، آموزشی و پژوهشی تقسیم بندی شده است که در هر بخش میزبان علاقه مندان خود خواهد بود.

وی ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه توسط اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک کشور و مجری این نمایشگاه شرکت آواپیک تحریر ایرانیان می باشد.

مدیر اجرایی نمایشگاه تهران مدکس، عنوان کرد: در برگزاری این نمایشگاه اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، اتاق‌های اصناف ایران و تهران، اتحادیه های پوشاک سراسر کشور و اتحادیه های همگن و وابسته، مرکز امور اصناف و بازرگانان و دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت، کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت ارشاد، دیگر نهادهای مسئول از جمله معاونت نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی و همچنین جمعی از کارشناسان و کارآفرینان در حوزه پوشاک همکاری و مشارکت دارند.

اکبری، یکی از مزیت های این نمایشگاه را حضور تمامی حوزه های زنجیره ارزش پوشاک اعم از صنایع نساجی (ریسندگی، بافندگی، رنگرزی و چاپ و تکمیل کالاهای نساجی)، طراحی، ماشین آلات و تجهیزات وابسته، دستگاه های ریسندگی و بافندگی، تولید، تعمیرات و نگهداری، صنایع وابسته، چرم، سراجی، کفش، مشاغل خانوادگی مرتبط توسط زنان سرپرست خانوار و کالاهای فرهنگی عفاف و حجاب بیان کرد و افزود : هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه آخرین توانمندی ها و فناوری ها در زنجیره این صنعت، نگاه ویژه به طراحی و ارزشهای بومی و ملی کشور در هویت و پوشش اقوام، نگاه استراتژیک به بازارهای منطقه ای و صادرات پوشاک تولید ایران با توجه به کیفیت و استانداردهای جهانی، ایجاد و گسترش همکاری های مشترک در سطح بین المللی و آینده پژوهی در صنعت پوشاک است.

وی با اشاره به ضرورت تقویت ارتباط طراحان با صنعت پوشاک مطرح کرد: از اهداف دیگر این نمایشگاه ارتباط بیشتر طراحان با صنعت و استفاده از طرح های خلاقانه، نوآور و همسو با فرهنگ ایرانی اسلامی در تولیدات پوشاک است.

مدیر اجرایی نمایشگاه تهران مدکس، در ادامه اظهار داشت: برای استفاده حداکثری از جامعه طراحان، علاوه بر در اختیار گذاشتن غرفه برای نمایش آثار آنان، برگزاری جشنواره های طراحی معتبر از جمله چهارمین جشنواره ملی طراحی مٌد و لباس دیبا و جشنواره لباس آینده و فناوری در پوشیدنی ها برگزار می گردد.

اکبری گفت: همایش ها و ورکشاپ های متعددی در زمینه طراحی و تکنیک های مختلف دوخت و رنگرزی، کارگاه های آموزشی طراحی و چیدمان فروشگاهی، کارگاه های آموزشی از ایده تا ثروت، همایشهای مختلف برندینگ و بازاریابی در چهار روز نمایشگاه با حضور اساتید معتبر در این زمینه با هدف ارتقای دانش طراحان و تولیدکنندگان برنامه ریزی شده است.

وی افزود: در جهت آشنایی بیشتر فعالان حوزه پوشاک با لباس های اصیل ایرانی و استفاده بیشتر طراحان از فرهنگ ایرانی و اسلامی در طراحی های خود، بخش ویژه ای به نام ” لباس اقوام ایرانی ” در نمایشگاه برگزار می  شود  و علاقه مندان می توانند در چهار روز نمایشگاه از این دستآوردها و آثار بازدید کنند.

مدیر اجرایی نمایشگاه تهران مدکس، در ادامه اظهار داشت: از جاذبه های بخش جنبی این نمایشگاه ، نمایش لباسهای تاریخ سینمایی ایران   و نمایشگاه عکس از سیر تحول لباس از دوران هخامنشیان تا دوره معاصر می باشد که با پژوهش  ودقت خاص گردآوری شده است.

اکبری، در پایان سخنان خود گفت: در اختتامیه این نمایشگاه از منتخبین علمی دانشگاهی، رسته طراحی، تولیدکنندگان برتر، استارت آپ ها، کارآفرینی، پیشکسوتان صنف و همچنین منتخبین جشنواره تجلیل و قدردانی می شود.

گفتنی است، اولین نمایشگاه بین المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک، طراحی، مد، لباس، چرم و صنایع وابسته ( تهران مدکس )، از ۲۰ تا ۲۳ مهر ماه سالجاری، در مجموعه نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برگزار خواهد می شود.

خبرنگار: محمد رضایی

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.