تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶
کد خبر : 585260

بررسی کیفی تلویزیون های سونی، ال جی و سام الکتریک

بررسی کیفی تلویزیون های سونی، ال جی و سام الکتریک

تلویزیون ها یکی از وسایل بسیار مهم و کاربردی برای تامین سرگرمی و تفریح افراد می باشد. برندهای زیادی در دنیا به تولید انواع تلویزیون با خصوصیات و ویژگی های متفاوتی می پردازند که در این بین تلویزیون های سونی، ال جی و سامسونگ از محبوب ترین برندها به حساب می آیند. در رابطه با

تلویزیون ها یکی از وسایل بسیار مهم و کاربردی برای تامین سرگرمی و تفریح افراد می باشد. برندهای زیادی در دنیا به تولید انواع تلویزیون با خصوصیات و ویژگی های متفاوتی می پردازند که در این بین تلویزیون های سونی، ال جی و سامسونگ از محبوب ترین برندها به حساب می آیند. در رابطه با محبوب ترین تلویزیون ها در کشورما هم می توان به سه برند سونی،سام الکتریک و ال جی اشاره نمود که در ادامه به بررسی کیفی تلویزیون های این سه برند خواهیم پرداخت.

بررسی کیفی تلویزیون سونی

به جرات می توان گفت یکی از باکیفیت ترین تلویزیون ها در دنیا، تلویزیون های سونی می باشد. اکثر تلویزیون های سونی از پردازنده‌های قوی (X1™Ultimate) در پردازش تصویر بهره مند هستند. همچنین اسپیکرهای به کار رفته در این تلویزیون‌ها Acoustic Multi-Audio می‌باشد. برخلاف اکثر اسپیکرهای تلویزیون، تصاویر و صدا در هماهنگی کامل از سراسر صفحه نمایش پخش می‌شود و لذت تماشای فیلم و سریال را چندین برابر می کند.

طراحی ظاهری تلویزیون های سونی

تلویزیون های سونی در اندازه های 32 تا 85 اینچ در بازار موجود می باشند. کمپامی سونی اکثر تلویزیون های خود را با ظاهری شیک در رنگ مشکی طراحی می کند.میزان ضخامت تلویزیون های سونی ضخیم و متوسط و باریک و فوق باریک می باشد.تلویزیون های مدلX90j  و A90j  سونی بدون قالب یا بدون فریم با ضخامت فوق باریک هستند و زاویه دید گسترده ای را برای بیننده ایجاد می کنند .

بررسی کیفیت تصویر تلویزیون سونیSony TV

در رابطه با کیفیت تصاویر در نمایشگر سونی باید گفت، کمپانی سونی صفحه نمایش LED و OLED را برای تلویزیون های خود در نظر گرفته است ، که تصاویر را دقیق و واضح به نمایش می گذارد و رنگ ها را با وضوح بیشتری به نمایش می گذارد .

علاوه بر این ها سونی در تلویزیون های خود از پنل های IPS و AV و   OLED استفاده می کند که این تکنولوژی ها به صورت مستقیم بر روی قیمت تلویزیون سونی تاثیر می گذارد . پنل IPS که از کیفیت بسیار بالایی برخور دار است و مقاومت بالایی در برابر ضربه نیز از خود نشان می دهد.همچنین پنل AV کنتراست بالایی ایجاد می کند و برای محیط هایی تاریک و کم نور گزینه ی فوق العاده ای به حساب می آید.  پنل OLED  هم نوعی از پنل  است که می تواند رنگ سیاه عمیق و سفید بسیار روشن را بر اساس هر پیکسل به نمایش درآورد .

بررسی کیفیت صدای تلویزیون سونی

کیفیت صدا یکی از مهم ترین فاکتورها در انتخاب و خرید تلویزیون به حساب می آید.  کمپانی سونی قدرت خروجی صدا 10 واتی ، 20 واتی ، 30 واتی ، 50 واتی ، 60 واتی و 85 واتی را برای تلویزیون های خود در نظر می گیرد و می تواند کیفیت صدای فوق العاده ای را به کاربر ارائه بدهد.

همه ی مدل های سونی دارای قابلیت  Dolby™ Audio ، Dolby™ Atmos هستند ، که صدای واضح و بلندی را پخش می کنند . قابلیت دالبی دیجیتال پلاس Dolby Digital+ که در برخی مدل های سونی مانند W660F ، X80j ، X8500g ، A80G ، A90j و… قابل استفاده است . که فرمت صدای فراگیر هوشمند دیجیتال را کنترل می کند .

تلویزیون سونی چه امکاناتی دارد ؟

از مهم ترین امکانات تلویزیون های سری جدید سونی می توان به مواردی همچون: قابلیت بلوتوث، WiFi اسمارت و مرورگر اینترنت اشاره کرد . علاوه بر این تلویزیون های سونی قابلیت پشتیبانی از قابلیت Google search Voice Search را دارد که به کمک این ویژگی شما می توانید سرچ صوتی داشته باشید .همچنین اکثرتلویزیون های سونی دارای پورت های HDMI و USB هستند ، که در بعضی از آن ها پورت های بیشتر و در بعضی از آن ها پورت های کمتری دیده می شود . .

بررسی کیفی تلویزیون های سونی، ال جی و سام الکتریک

بررسی کیفی تلویزیون ال جی

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، شرکت ال جی یکی دیگر از کمپانی های محبوب در بین کمپانی های تولید کننده ی تلویزیون است. لازم به ذکر است که تلویزیون های ال جی در کشور ما از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می باشند. علت محبوبیت تلویزیون های ال جی، قیمت مناسب تلویزیون‌های ال جی نسبت امکانات و قابلیت های آن است. قیمت تلویزیون‌ ال جی با توجه به مدل و سری ساخت متغیر است و هر چه تلویزیون از امکانات بیشتری برخوردار باشد، از قیمت بالاتری نیز برخوردار می باشد.

طراحی ظاهری تلویزیون ال جی

یکی از مواردی  که اکثر مواقع در خرید تلویزیون ال جی مورد بحث و بررسی خریداران قرار می‌گیرد، انتخاب مدل‌های فریم دار یا بدون فریم آن است. تلویزیون ال جی مدل ۵۵C7    یکی از جذاب ترین مدل های ال جی از لحاظ طراحی است. این تلویزیون با پایه های جذاب و مدرنی که دارد، صفحه ای بسیار نازک را بر روی خود سوار کرده است و به همین دلیل توانسته به یکی از محبوب ترین تلویزیون های ال جی تبدیل شود.

کیفیت تصاویر در تلویزیون ال جی

تلویزیون LG جزء تلویزیون هایی است که اولین بار با مدل LCD  بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. با گذر زمان مدل‌های LED جایگزین مدل‌های قبلی شده‌اند. تصاویر در انواع مدل تلویزیون ال جی به خصوص نمایشگرهای LED بسیار زنده و طبیعی به نظر می‌رسد و این مدل تلویزیون در کمترین زمان به محبوبیت بسیار بالایی دست پیدا کرد. از آن جایی که این تلویزیون‌ها رنگی مشکی و خالص دارند تصاویر پخش شده در آن‌ها بسیار جذاب‌تر و گیرا‌تر است. مدل‌های SJ80055 و همچنین UJ752 تکنولوژی LED بسیار کیفیت عالی و خوبی دارند و از تکنولوژی ۴K نیز پیروی می‌کنند.

بررسی کیفی تلویزیون های سونی، ال جی و سام الکتریک

بررسی کیفی تلویزیون سام

برند سام الکترونیک یکی از برندهای داخلی است که با ممنوعیت واردات محصولات سامسونگ فعالیت خود را آغاز کرد. تلویزیون‌ های برند سام، گزینه ای فوق العاده پس از برندهای ال جی و سامسونگ به حساب می آید و می‌ توان آن‌ها را در اندازه‌های مختلف ۳۲ تا ۶۵ اینچ تهیه نمود. لازم به ذکر است قیمت تلویزیون سام الکتریک بسیار مناسب تر از رقبای خارجی است.

از دلایل اصلی که تلویزیون‌های سام را در رقابت با محصولات خارجی قرار داده است، کیفیت بالای تلویزیون های این برند است. کمپانی سام الکترونیک مانند سایر برندهای داخلی و خارجی، تلویزیون‌های باکیفیت 4K را هم در کنار تلویزیون‌های HD و Full HD تولید و ارائه کرده است.

مزایای تلویزیون‌های سام الکتریک

  • پشتیبانی از سیستم‌ عامل اندروید و امکان اتصال پوشی‌های موبایل هوشمند به تلویزیون
  • امکان اتصال به اینترنت و مودم وایفای
  • پشتیبانی از ریموت کنترلر برای کنترل تلویزیون از راه دور
  • پشتیبانی از سیستم پخش صدای دالبی
  • پشتیبانی از خروجی اپتیکال
  • پشتیبانی از سیستم بلوتوث
  • برخورداری از گیرنده‌های دیجیتال DVB-T2 و پشتیبانی از شبکه‌های HD ایرانی
  • دارای قابلیت Smart View برای پخش برنامه‌های تلویزیونی از گوشی موبایل
  • برخورداری از فناوری ماشین زمان یا Time Shift برای ضبط برنامه‌های در حال پخش و به عقب برگرداندن زمان برنامه مورد نظر
  • برخورداری از قفل کودک
  • امکان ضبط برنامه‌های تلویزیونی روی هارد اکسترنال

بررسی کیفی تلویزیون های سونی، ال جی و سام الکتریک

سخن پایانی:

کیفیت تلویزیون یکی از موارد بسیار مهم در خرید یک تلویزیون است.همه ی ما برای خرید تلویزیون به دنبال بهترین کیفیت هستیم. در این مطلب ما قصد داشتیم به مقایسه 3 برند محبوب در بین تلویزیون ها بپردازیم. در فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر شما می توانید انواع تلویزیون را با بهترین قیمت تلویزیون و ضمانت نامه معتبر خریداری کنید.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.