تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
کد خبر : 38486

بررسی هواوی واچ فیت ؛ یک ساعت هوشمند زیبا و یک مربی ورزشی فوق‌العاده

بررسی هواوی واچ فیت ؛ یک ساعت هوشمند زیبا و یک مربی ورزشی فوق‌العاده

بررسی هواوی واچ فیت ؛ یک ساعت هوشمند زیبا و یک مربی ورزشی فوق‌العاده هواوی واچ فیت – Huawei Watch Fit یک ساعت هوشمند زیبا و یک مربی ورزشی کارآمد است. در ادامه این گجت هوشمند جدید را به طور کامل بررسی می‌کنیم.
هواوی به کار روی همه سناریوهای AI Life یا زندگی مبتنی بر هوش مصنوعی و همچنین اکوسیستم ۱+۸+N خود ادامه می‌دهد. این اکوسیستم با هدف تامین نیازهای هر مصرف کننده در سناریوهایی از کار، سلامتی و تناسب اندام گرفته تا سرگرمی‌های صوتی برنامه‌ریزی شده است. هواوی واچ فیت – Huawei Watch Fit بخشی از همه این موارد است که سعی می‌کند در یک فضای بین یک ساعت هوشمند تمام عیار و یک مچ بند ورزشی و ردیاب تناسب اندام قرار بگیرد. کلمه Watch در نام این گجت جذاب به امکان استفاده از آن به عنوان یک ساعت اشاره می‌کند و کلمه Fit نیز نشان دهنده قرارگیری آن در گروه تناسب اندام و ورزشی است.

علاوه بر قابلیت‌ها و امکانات متعددی که برای ورزش و تناسب اندام در این گجت گنجانده شده، هواوی واچ فیت ظاهری زیبا دارد و قیمت ۱۲۹ یورویی آن نیز بسیار مناسب است. در هر صورت چه Watch Fit را یک ساعت هوشمند بنامید و چه..

بررسی هواوی واچ فیت ؛ یک ساعت هوشمند زیبا و یک مربی ورزشی فوق‌العاده

هواوی واچ فیت – Huawei Watch Fit یک ساعت هوشمند زیبا و یک مربی ورزشی کارآمد است. در ادامه این گجت هوشمند جدید را به طور کامل بررسی می‌کنیم.

هواوی به کار روی همه سناریوهای AI Life یا زندگی مبتنی بر هوش مصنوعی و همچنین اکوسیستم ۱+۸+N خود ادامه می‌دهد. این اکوسیستم با هدف تامین نیازهای هر مصرف کننده در سناریوهایی از کار، سلامتی و تناسب اندام گرفته تا سرگرمی‌های صوتی برنامه‌ریزی شده است. هواوی واچ فیت – Huawei Watch Fit بخشی از همه این موارد است که سعی می‌کند در یک فضای بین یک ساعت هوشمند تمام عیار و یک مچ بند ورزشی و ردیاب تناسب اندام قرار بگیرد. کلمه Watch در نام این گجت جذاب به امکان استفاده از آن به عنوان یک ساعت اشاره می‌کند و کلمه Fit نیز نشان دهنده قرارگیری آن در گروه تناسب اندام و ورزشی است.

هواوی واچ فیت

علاوه بر قابلیت‌ها و امکانات متعددی که برای ورزش و تناسب اندام در این گجت گنجانده شده، هواوی واچ فیت ظاهری زیبا دارد و قیمت ۱۲۹ یورویی آن نیز بسیار مناسب است. در هر صورت چه Watch Fit را یک ساعت هوشمند بنامید و چه آن را یک دستبند سلامتی بدانیم، هواوی یک گجت جذاب را با قیمت مناسب روانه بازار کرده که می‌تواند به همراه بسیار خوبی برای شما تبدیل شود. در واقع اگر بودجه محدودی دارید و یک ساعت هوشمند جمع و جور ورزشی می‌خواهید تا با آن بتوانید سلامتی و تناسب اندام خود را نیز تحت نظر داشته باشید، انتخابی بهتر از هواوی Watch Fit پیدا نمی‌کنید. در واقع هواوی با واچ فیت بیشتر مجموعه ردیابی تناسب اندام و سلامتی را که در هواوی واچ جی تی ۲ یافت می‌شود با یک طراحی سبک و زیبا، قابلیت استفاده آسان و مهم‌تر از همه قیمت مقرون به صرفه به کاربران پیشنهاد داده است.

البته این گجت هوشمند معایبی هم دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. به عنوان مثال دقت سنجش ضربان قلب کمی پایین است و جی پی اس برای مدتی طول می‌کشد تا کالیبره شود، اما شما می‌توانید با اطمینان تمرینات و فعالیت‌های ورزشی خود را ردیابی کنید و سوابق دقیق بعد از تمرین را در برنامه Huawei Helath مشاهده کنید. متاسفانه هیچ پشتیبانی از برنامه‌های ثالث وجود ندارد و شما نمی‌توانید داده‌های خود را در برنامه‌هایی مانند Strava به اشتراک بگذارید که ممکن است برای برخی از کاربران ناراحت کننده باشد. با این حال هواوی واچ فیت بیشتر کاربرانی را هدف قرار داده که به دنبال یک راه سریع و کارآمد برای شروع اهداف تناسب اندام خود هستند.

هواوی واچ فیت

در ادامه نگاهی به مشخصات هواوی واچ فیت می‌اندازیم و سپس به بررسی بخش به بخش این گجت هوشمند مانند طراحی، نمایشگر،‌ سخت افزار، نرم افزار و باتری آن می‌پردازیم. قبل از هر چیز این را هم بگوییم که واچ فیت در رنگ‌های صورتی، نارنجی، مشکی و سبز عرضه می‌شود.

فهرست عناوین بررسی هواوی وای ۹ ای

هواوی واچ فیت

با کلیک بر روی هر عنوان، مستقیم به آن بخش هدایت خواهید شد

    • مشخصات فنی
    • طراحی و بدنه
    • صفحه نمایش و واچ فیس‌ها
    • نرم افزار و عملکرد
    • باتری
    • جمع بندی
    • مزایا و معایب

مشخصات فنی هواوی واچ فیت

هواوی واچ فیت

قابلیت نصب سیم کارتندارد
تاریخ معرفیآگوست ۲۰۲۰
تاریخ عرضه جهانیسپتامبر ۲۰۲۰
ابعاد۴۶ در ۳۰ در ۱۰.۷ میلی‌متر
وزن۲۱ گرم (بدون بند)
جنسشیشه در جلو با پشت و فریم پلاستیکی
نوع کاربریورزشی و روزمره
فرم صفحهمستطیلی
مقاومت در برابر نفوذ آبضد آب تا فشار ۵ATM (عمق ۵۰ متری)
جنس بندسیلیکونی
نوع قفلسگکی ساده
نوع نمایشگرامولد
اندازه نمایشگر۱.۶۴ اینچ
رزولوشن نمایشگر۲۸۰ در ۴۵۶ پیکسل
تراکم پیکسلی نمایشگر۳۲۶ پیکسل در هر اینچ
سیستم عاملLiteOs
حافظه داخلی۴ گیگابایت از نوع eMMC بدون پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
اسپیکرندارد
بلوتوث۵.۰ , LE
جی پی اسدارد
پردازندهDK3.5+ST
دوربینندارد
قابلیت کنترل موسیقیدارد
قابلیت مکالمه مستقیمندارد
باتری۱۸۰ میلی‌آمپرساعتی لیتیوم پلیمری
امکاناتکنترل سطح اکسیژن خون، ژیروسکوپ، شتاب‌سنج، سنجش نور محیط، گام‌شمار، شمارش ضربان قلب، فشارسنج، ارتفاع سنج، نمایش اعلان‌های دریافتی، کنترل دوربین گوشی، قابلیت پیدا کردن گوشی، قفل‌گشایی گوشی و لپ تاپ، هشدار تماس و پیام، نوتیفیکیشن‌های شبکه های اجتماعی، تایمر، نمایش وضعیت آب و هوا

طراحی و بدنه

هواوی واچ فیت

هواوی با واچ فیت چیز متفاوتی را امتحان می‌کند. بر خلاف صفحه مدل‌های سری GT که مانند ساعت‌های کلاسیک گرد هستند، این مدل از طراحی مستطیلی با صفحه نمایشی که از چهار طرف انحنا دارد برخوردار است و طراحی باریک و شسته و رفته‌ای دارد. با نگاهی به ظاهر این گجت، اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند شباهت طراحی آن به اپل واچ است، اما باید بگوییم که واچ فیت با روند دیگری حرکت می‌کند.

با وجود شباهت‌ها به اپل واچ، در طراحی Watch Fit از قاب و فریم پلاستیکی استفاده شده که از کیلومترها دورتر نیز می‌توانید آن را تشخیص دهید. البته قاب پلاستیکی واچ فیت با رنگ فلزی مصنوعی رنگ‌آمیزی شده و در ظاهر کمی شبیه به آلومینیوم به نظر می‌رسد. پشت ساعت نیز پلاستیکی است و شیشه منحنی ۲.۵D در جلو قرار گرفته که متاسفانه از محافظ گوریلا گلس روی آن استفاده نشده است.

هواوی واچ فیت
هواوی واچ فیت

خود ساعت واچ فیت فقط ۱۰.۷ میلی‌متر ضخامت و فقط ۲۱ گرم وزن دارد که با بند و سگک، وزن آن به ۳۴ گرم می‌رسد. بنابراین با یک گجت بسیار سبک روبه‌رو هستیم و به سختی آن را روی مچ دست خود احساس خواهید کرد. هواوی نیز به وزن کم این ساعت خود می‌بالد و آن را به اندازه یک مچ بند ورزشی معرفی کرده است. البته یکی از اصلی‌ترین دلایل وزن سبک این گجت، بدنه پلاستیکی آن است. هواوی واچ جی تی ۲ پرو به عنوان ساعت هوشمند جدید و گران‌تر هواوی تقریبا ۵۲ گرم وزن دارد، اما کیفیت بدنه و مقاومت آن بیشتر است و به نظر می‌رسد یک ساعت بزرگ و گران قیمت است.

یک تک دکمه در سمت راست ساعت و در کنار سوراخ میکروفون قرار دارد که اصلا دکمه بزرگی نیست. دکمه‌های بزرگ در برخی ساعت های هوشمند ممکن است آزاردهنده باشند و حتی گاهی اوقات در لباس شما گیر کنند، اما در مورد هواوی واچ فیت اصلا این طور نیست. سنسورهای ساعت نیز در قسمت پایین شاسی جای گرفته‌اند که دارای یک پوشش پلاستیکی مات صاف است که به راحتی تمیز می‌شود و در برابر تجمع عرق مقاومت می‌کند. بند ساعت از جنس سیلیکون ساخته شده و از یک روش اختصاصی برای اتصال آن به ساعت استفاده شده است؛ بنابراین شما باید بندهای مخصوص ساعت را تهیه کنید و از بندهای متفرقه موجود در بازار نمی‌توانید استفاده کنید. همچنین جداسازی بندها از ساعت کمی سخت است و باید دقت کنید که محل اتصال آن را خراب نکنید.

هواوی واچ فیت

واچ فیت تا فشار ۵ATM در برابر نفوذ آب مقاومت است و شما می‌توانید تا عمق ۵۰ متری آب نیز بدون نگرانی از نفوذ آب از آن استفاده کنید. برجستگی سنسور بیرون زده در قسمت زیرین کمی مشکل‌ساز است و اگر ساعت را محکم ببندید ممکن است در پوست شما فرو برود و در عرض چند دقیقه بعد از تمرین چسبناک می‌شود. اما در هر صورت واچ فیت یکی از راحت‌ترین ساعت‌های تناسب اندام است که ما دیده‌ایم و در پوشیدن آن در کل روز یا بردن آن به رختخواب مشکلی نخواهید داشت.

صفحه نمایش و واچ فیس‌ها

هواوی واچ فیت

نمایشگر هواوی واچ فیت یک پنل ۱.۶۴ اینچی امولد با پشتیبانی از قابلیت لمس و با وضوح ۲۸۰ در ۴۵۶ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۲۶ پی پی آی است. دقت لمس صفحه نمایش هواوی Watch Fit بسیار بالاست و این امر باعث می‌شود تعامل با رابط کاربری برای کاربران آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر شود. حاشیه‌های اطراف نمایشگر خیلی زیاد نیست و خمیدگی جزئی و شیشه منحنی ۲.۵D تا حدودی جلوه‌ای درجه یک به آن داده است. نمایشگر ساعت به اندازه کافی روشن و زنده است و این بخش را می‌توان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های Watch Fit دانست. شما حتی در زیر نور مستقیم آفتاب نیز به راحتی می‌توانید محتوای به نمایش درآمده در نمایشگر را ببینید. قابلیت تنظیم روشنایی خودکار صفحه نمایش هم در این ساعت وجود دارد که بسته به شدت نور محیط، میزان روشنایی نمایشگر را تنظیم می‌کند. از مزایای به کارگیری فناوری امولد در نمایشگر هواوی واچ فیت می‌توان به مصرف کم باتری، طول عمر بالا و امکان روشن ماندن صفحه نمایش به صورت کامل و همیشگی یا قابلیت Always-On اشاره کرد.

صفحه نمایش کشیده واچ فیت گاهی اوقات کم‌عرض به نظر می‌رسد. البته بعد از مدتی به آن عادت می‌کنید ولی بعضی اوقات فونت‌ها بسیار کوچک‌تر از ساعت‌های بزرگ نمایش داده می‌شوند و فضای افقی زیادی برای نمایش نمودارها نیز وجود ندارد. تقریبا ۱۲ واچ فیس به صورت پیش فرض در ساعت وجود دارد که می‌توانید آنها را انتخاب کنید. برخی از گزینه‌های درجه یک به صورت پیش فرض وجود دارد و شما می‌توانید واچ فیس‌های بیشتری را از طریق برنامه Huawei Helath اضافه کنید. شش واچ فیس همیشه روشن یا Always-On هم وجود دارد که البته استفاده از آنها باعث می‌شود عمر باتری ساعت شما به نصف کاهش پیدا کند. بیش از ۱۰۰ واچ فیس مختلف در بخش گالری Huawei Health وجود دارد، اما متاسفانه در تست ما برای دانلود این واچ فیس‌ها به مشکل خوردیم و به نظر می‌رسد دانلود و استفاده از آنها در ایران به راحتی امکان‌پذیر نیست.

هواوی واچ فیت

متاسفانه واچ فیس‌ها یا ظاهر ساعت‌ها در نمایشگر مستطیلی شکل واچ فیت کمی عجیب و نامتقارن به نظر می‌رسند و به عنوان مثال آن کرونوگرافی ساعت هواوی واچ جی تی ۲ پرو را در این مدل نمی‌بینیم. اما فراموش نکنید که هواوی واچ فیت متفاوت از یک ساعت هوشمند واقعی به نظر می‌رسد و بیشتر مانند یک دستبند ورزشی است.

نرم افزار و عملکرد

هواوی واچ فیت

هواوی از همان نرم افزار مشابه ساعت واچ جی تی ۲ پرو در واچ فیت استفاده کرده است. سیستم عامل LiteOS مخصوص گجت‌های پوشیدنی ساخته شده در این گجت مورد استفاده قرار گرفته است. بنابراین عملکرد نرم افزاری Watch Fit با Watch GT2 Pro که تقریبا دو برابر قیمت دارد، خیلی متفاوت نیست. بر خلاف این که در برخی سایت‌ها گفته می‌شد واچ فیت از پردازنده جدید و فوق‌العاده Kirin A1 استفاده می‌کند، اما متوجه شدیم که در این گجت از پردازنده مرکزی DK3.5+ST استفاده شده که شناخت زیادی از آن نداریم. اما به نظر می‌رسد این پردازنده نیز عملکرد سیال و پاسخگویی را در این ساعت هوشمند ارائه می‌دهد و مشکلی با آن نخواهید داشت.

اگر در گذشته از ساعت های هوشمند هواوی استفاده کرده باشید با سیستم عامل لایت به کار رفته در واچ فیت احساس راحتی خواهید داشت. استفاده از آن کاملا ساده و آسان است، اما محدودیت‌هایی هم وجود دارد چرا که هیچ پشتیبانی از برنامه‌های ثالث یا NFC برای پرداخت وجود ندارد. البته این نکته برای ساعت گران قیمتی مانند واچ جی تی می‌تواند دردناک‌تر باشد، اما در Watch Fit که قرار است یک ساعت ارزان و ورزشی در سطح ابتدایی باشد، کمتر به چشم می‌آید.

هواوی واچ فیت

تمام ویژگی‌های اساسی هواوی واچ جی تی ۲ پرو را می‌توانید در واچ فیت نیز پیدا کنید. شما می‌توانید اعلان‌ها را دریافت کنید، از دستگاه به عنوان چراغ قوه استفاده کنید، با ویژگی ریموت شاتر از طریق گوشی خود عکس بگیرید، هشدارها و تایمرها را تنظیم کنید، تلفن خود را پیدا کنید و غیره. دکمه کناری، صفحه نمایش را روشن می‌کند و می‌توانید برای دیدن ضربان قلب، سطح استرس، اکسیژن خون، اطلاعات آب و هوا و یک داشبورد مشابه حلقه‌های فعالیت در اپل واچ، صفحه را سوایپ کنید.

با فشار دادن مجدد دکمه، لیستی از برنامه‌ها مانند تمرینات، ردیابی خواب، تمرینات هوازی، هشدارها، تایمرها و غیره ظاهر می‌شود. در حالی که در صفحه اصلی هستید می‌توانید از لبه پایین به بالا بکشید تا اعلان‌ها به شما نشان داده شوند. با کشیدن انگشت از بالا نیز تنظیمات سریع به شما نشان داده می‌شود که در آن می‌توانید نشانگرهای باتری و بلوتوث را ببینید یا به منوی تنظیمات پیشرفته بروید.

هواوی واچ فیت

داده‌های مربوط به فعالیت و جزئیات تنظیمات را می‌توان در برنامه Huawei Health انجام داد. شما می‌توانید گزارش فعالیت خود را به راحتی از طریق طرح مبتنی بر کاشی مشاهده کنید. با ضربه زدن روی هر کاشی، نمودارها و اعداد دقیق و همچنین اطلاعات کلی در مورد معیارهای مربوط به تناسب اندام یا سلامتی ارائه می‌شود. تب دیوایس در برنامه به شما امکان می‌دهد تنظیمات برگزیده اعلان‌ها و نظارت بر تمام روز را تغییر دهید و همچنین بین طیف مناسبی از واچ فیس‌ها یکی را انتخاب کنید. چند دوره دویدن و پیاده‌روی هم وجود دارد که حتی آموزش‌ها و راهنمایی‌هایی در آن دیده می‌شود. این‌ها به هیچ وجه لیست گسترده‌ای نیست، اما برای شروع کاملا خوب است. به عنوان مثال برنامه‌های Fitbit و Garmin با ویژگی‌های مربیگری پیشرفته به شما امکان می‌دهند داده‌ها را در برنامه‌های ثالث مانند Strava به اشتراک بگذارید که چنین قابلیتی در هواوی واچ فیت دیده نمی‌شود.

هواوی واچ فیت
هواوی واچ فیت
هواوی واچ فیت

بیایید در مورد آنچه از دست رفته صحبت کنیم. در این گجت هیچ خبری از اتصال وای فای و ان اف سی نیست و سیم کارت درون آن قرار نمی‌گیرد. همچنین این ساعت بلندگوی داخلی ندارد و با وجود ۴ گیگابایت حافظه داخلی، هیچ راهی برای افزودن موسیقی به ساعت وجود ندارد. مخصوصا این مورد آخر کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما احتمالا این موضوع ممکن است به دوام باتری ربط داشته باشد. همچنین شما نمی‌توانید تماس را شروع کنید یا از طریق ساعت خود مکالمه کنید، نمی‌توانید بدون این که به گوشی خود متصل باشید به موسیقی گوش دهید، هیچ دستیار صوتی وجود ندارد و نمی‌توانید هدفون را مستقیما به ساعت متصل کنید چون جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون هم وجود ندارد.

اگر بخواهیم به طرف مثبت قضیه هم نگاه کنیم، تمام ویژگی‌های تناسب اندام و سلامتی واچ جی تی ۲ پرو در این گجت نیز وجود دارد. حسگر ضربان قلب و سنسور اندازه‌گیری اکسیژن خون به خوبی وظیفه خود را انجام می‌دهند و شما می‌توانید ۹۶ حالت ورزشی مختلف، ۱۲ نوع تمرین، ۴۴ حرکت پایه‌ای مختلف و ۱۳ دوره دویدن را در این ساعت داشته باشید. ۱۱ ورزش مختلف توسط این ساعت قابل رصد حرفه‌ای و دقیق هستند که از جمله آنها می‌توان به دویدن، شنا و دوچرخه‌سواری اشاره کرد. علاوه بر حالت‌های ورزشی از پیش تعریف شده، ۸۵ حالت ورزشی با تنظیمات دستی نیز وجود دارد که به کاربر امکان شخصی سازی برنامه ورزشی خود برای مثال در رشته یوگا را می‌دهد و در تمام طول ورزش، ساعت به طور زنده میزان ضربان قلب، سوزاندن کالری و مشخصه‌های دیگر فعالیت بدنی را پایش و ثبت می‌کند.

جی پی اس داخلی و مقاومت در برابر نفوذ آب تا فشار ۵ATM از دیگر ویژگی‌های مثبت هواوی واچ فیت محسوب می‌شوند. مهم‌ترین نکته فروش واچ فیت مجموعه گسترده و متنوع امکانات تناسب اندام و ردیابی سلامتی آن است که از انواع معمول آن مانند پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه سواری و شنا گرفته تا تمرینات پیشرفته‌تر مانند پرتاب دارت و ورزش‌های رزمی را ردیابی می‌کند. همچنین می‌تواند ضربان قلب را کنترل کند و میزان ضربان قلب شما را در حین ورزش نشان دهد. این دقیق‌ترین سنسور ضربان قلب در یک ساعت تناسب اندام نیست، اما شما یک تصویر کلی از وضعیت ضربان خود در حین تمرین‌ها را دریافت خواهید کرد.

هواوی واچ فیت
هواوی واچ فیت
هواوی واچ فیت

همانطور که گفته شد GPS داخلی هم وجود دارد، اما برای کالیبره کردن آن در بار اول حدود پنج دقیقه طول می‌کشد و در دفعات بعدی هم باید چند دقیقه منتظر بمانید. هنگامی که در حال حرکت هستید می‌توانید داده‌های اساسی مانند فاصله، زمان و سرعت را در صفحه اصلی و جزئیات بیشتر مانند سرعت حرکت را با سوایپ به بالا مشاهده کنید. هواوی واچ فیت با توجه به شرایط بدنی کاربر توصیه‌ها و راهکارهایی را برای بهبود سلامت وی پیشنهاد می‌کند. این ساعت در دمای منفی ۱۰ درجه تا مثبت ۴۵ درجه سانتی‌گراد به راحتی کار می‌کند. اگر بدون تنظیم برنامه ورزشی روی ساعت، یک ورزش را شروع کنید، ساعت به طور خودکار فعالیت شما را تشخیص می‌دهد و شروع به رصد شاخصه‌های سلامت و تناسب اندام شما می‌کند.

هواوی Watch Fit همچنین از چیزی به نام انیمیشن‌های تمرین سریع استفاده می‌کند که انیمیشن‌هایی از وضعیت صحیح حرکت و حرکت برای یک تمرین خاص مانند حرکات کشیشی و چربی سوزی را به شما نشان می‌دهد. هر تمرین همراه با توضیح مختصری در مورد فواید و مزایای آن است و همه آنها ۲۰ دقیقه یا کمتر هستند. سرانجام یک ویژگی ردیاب خواب با کمک فناوری Huawei TruSleep 2.0 در هواوی واچ فیت وجود دارد که عملکرد آن به اندازه کافی خوب است. شما اطلاعات خواب‌های سبک، عمیق و چرت‌های سریع خود را در این بخش دریافت می‌کنید و هرگونه اختلال خواب نیز در ساعت نشان داده می‌شود. در مجموع عملکرد این بخش در طول آزمایش ما مشکل خاصی نداشت. یک بخش مخصوص بانوان برای پیگیری و اخطار دادن در مورد عادات ماهانه هم وجود دارد که می‌تواند کمک بزرگی به کاربران خانم بکند.

هواوی واچ فیت
هواوی واچ فیت

همینطور اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون (SpO2) ویژگی‌ای است که پیش از این در یک دستبند سلامتی با این قیمت مشاهده نکرده بودیم. این قابلیت در حال تبدیل شدن به یک ویژگی گسترده در ساعت‌های تناسب اندام است. واچ فیت در فواصل مختلف در طول روز و همچنین در طول تمرین سطح اکسیژن خون شما را اندازه‌گیری می‌کد. ساعت با استفاده از اطلاعاتی مانند اکسیژن خون، داده‌های جی پی اس و اطلاعات ضربان قلب برای تخمین اثر تمرین، زمان ریکاوری، مناطق هدف ضربان قلب برای گرم شدن بدن و نقطه استقامت تمرینات هوازی و چربی سوزی استفاده می‌کند.

اندازه‌گیری و مدیریت سطح استرس نیز به کمک فناوری Huawei TruRelax انجام می‌شود که قابلیت فوق‌العاده‌ای برای زندگی مدرن، پرسرعت و پرمشغله کنونی است. این قابلیت استرس شما را در تمام طول روز بررسی و اندازه‌گیری می‌کند و در صورت بروز استرس بالاتر از حد استاندارد، راهکارهایی را به شما ارائه می‌دهد. در نهایت این را هم بگوییم که واچ فیت از گوشی های با اندروید ۵ به بالا و آی او اس ۹ به بالا پشتیبانی می‌کند و در صورت داشتن این گوشی‌ها می‌توانید از امکانات این ساعت استفاده کنید. البته کاربران آی او اسی از برخی ویژگی‌های ساعت مانند امکان کنترل پخش موسیقی از گوشی و استفاده از ساعت به عنوان شاتر دوربین بی بهره خواهند بود. در مجموع اگر این ساعت را با یک گوشی هواوی جفت کنید می‌توانید به بهترین شکل از امکانات و ویژگی‌های آن برخوردار شوید.

باتری

هواوی واچ فیت

دوام باتری یکی دیگر از نقاط قوت Watch Fit محسوب می‌شود. هواوی واچ فیت از یک باتری کوچک ۱۸۰ میلی‌آمپرساعتی لیتیوم پلیمری استفاده می‌کند. طبق گفته هواوی، این ساعت با این باتری می‌تواند تا ۱۰ روز استفاده متوسط را با شما همراهی کند. با توجه با قابلیت‌های نسبتا محدود این ساعت می‌توان گفت چنین نتیجه‌ای قابل دستیابی است. اما اگر فعال باشید و غالبا ورزش می‌کنید و از ساعت خود استفاده کنید، تقریبا چهار تا پنج روز با هر بار شارژ روی Watch Fit حساب کنید. استفاده از جی پی اس داخلی برای ردیابی فعالیت‌های بیرونی نیز باعث کاهش قابل توجه این زمان می‌شود، اما در این صورت نیز می‌توانید حدود سه روز کامل از ساعت خود استفاده کنید که واقعا بد نیست.

هواوی واچ فیت
هواوی واچ فیت

شارژ چنین باتری کوچکی قاعدتا زمان زیادی نمی‌برد. واچ فیت از طریق یک پایه شارژ مغناطیسی دو پین شارژ می‌شود. اگر از شارژر مغناطیسی موجود در جعبه استفاده کنید، در کمتر از نیم ساعت می‌توانید باتری را از صفر تا صد شارژ کنید و با ۵ دقیقه شارژ می‌توانید حدود یک روز از آن استفاده نمایید. متاسفانه در این مورد هیچ شارژ بی سیمی وجود ندارد و شما باید آن شارژر مغناطیسی خود گجت را با خود حمل کنید.

جمع بندی

هواوی واچ فیت

با وزن کم، راحتی و امکانات فراوان به خصوص برای ورزش و تناسب اندام، هواوی واچ فیت یک ردیاب تناسب اندام با قیمت مناسب است که برای هر کسی که به دنبال یک گجت هوشمند با قیمت خوب برای شروع کار و ایجاد یک سبک زندگی فعال است، جذاب خواهد بود. هواوی Watch Fit بسیاری از قابلیت‌های اساسی را ارائه می‌دهد که پیش از این چنین قابلیت‌هایی را در ساعت گران قیمت‌تری مانند واچ جی تی ۲ مشاهده کرده بودیم. همچنین عمر باتری و نمایشگر امولد این ساعت یکی از بهترین‌هاست.

سیستم عامل به کار رفته در این ساعت ممکن است برای هر سلیقه‌ای جذابیت نداشته باشد و عدم پشتیبانی از برنامه‌های ثالث ممکن است کمی آزاردهنده باشد. عملکردهای مربوط به ساعت هوشمند کمی محدود است؛ به عنوان مثال واچ فیس‌ها خیلی متنوع نیستند و برای دانلود واچ فیس‌های بیشتر ممکن است کمی اذیت شوید. همچنین شما فقط می‌توانید اعلان‌ها و نوتیفیکیشن‌ها را مشاهده کنید و امکان پاسخگویی به آنها وجود ندارد.

هواوی واچ فیت

با این حال هواوی واچ فیت یک گجت هوشمند جذاب با طراحی زیبا و قیمت مناسب است و برای کسانی که می‌خواهند یک ساعت هوشمند و دستبند سلامتی خوب داشته باشند، انتخاب خیلی خوبی محسوب می‌شود. به خصوص قابلیت‌های مربوط به سلامتی و ورزش این ساعت عالی است و انوع ورزش‌ها و حرکات تمرینی را می‌توانید با آن پیگیری کنید.

مزایا و معایب

هواوی واچ فیت

مزایا

  • نمایشگر خوب
  • عمر باتری خوب
  • قابلیت‌های تناسب اندام و ردیابی خواب مناسب
  • قیمت مناسب
  • سبک و راحت
  • آسان برای استفاده
  • ضد آب

معایب

  • بدنه پلاستیکی و کیفیت ساخت نه چندان بالا
  • واچ فیس‌های نه چندان متنوع و مشکل در دانلود واچ فیس‌های جدید
  • عدم امکان پاسخگویی به اعلان‌ها
  • نبود اتصال وای فای و ان اف سی
  • نداشتن اسپیکر و عدم امکان آپلود موسیقی در ساعت
  • عدم پشتیبانی از بندهای متفرقه
  • عدم پشتیبانی از شارژ بی سیم

تهیه شده درگجت نیوز-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.