تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
کد خبر : 43973

بررسی هوآوی میت ایکس ۲؛ تاشوی جدید چینی

بررسی هوآوی میت ایکس ۲؛ تاشوی جدید چینی

بررسی هوآوی میت ایکس ۲؛ تاشوی جدید چینی‫‫‪‫هوآوی اکنون به لطف میت ایکس ۲ رسماً وارد نسل سوم محصولات تاشوی خود شده است. این شرکت اولین بار در سال ۲۰۱۹ با معرفی میت ایکس وارد بازار این محصولات شد. با این حال اکنون این شرکت در نسل جدید گوشی هوشمند تاشوی خود از طراحی رو به بیرون عبور کرده و بیشتر به سمت چیزی حرکت کرده که سامسونگ در سری فولد خود به آن پایبند است.
اگرچه فناوری این محصول به سرعت در حال رشد و محبوبیت است، اما میت ایکس ۲ حتی از پیشینیان خود نیز نمایشی‌تر به شمار می‌رود. افزون بر قیمت بالای آن، هنوز هیچ سخنی درباره عرضه این محصول در خارج از چین مطرح نشده است. قیمت ۲۳۰۰ یورویی میت ایکس ۲ چنان زیاد و دلسرد کننده است که حتی با عرضه در خارج از چین هم، انتظار توفیق چندانی نمی‌رود.
از سوی دیگر باید توجه کرد که هنوز هم تحریم‌های ایالات متحده پابرجاست و خبری از بهره‌گیری از سرویس‌های گوگل روی این محصول نخواهد بود. محدودیت استفاده از سخت‌افزار را هم باید به این موضوع اضافه کرد.

درون جعبه میت ایکس ۲ چه خبر است؟بر هیچ‌کس پوشیده نیست که در این اواخر شرکت‌ها علاقه چندانی به عرضه لوازم جانبی..

بررسی هوآوی میت ایکس ۲؛ تاشوی جدید چینی

‫‫‪‫هوآوی اکنون به لطف میت ایکس ۲ رسماً وارد نسل سوم محصولات تاشوی خود شده است. این شرکت اولین بار در سال ۲۰۱۹ با معرفی میت ایکس وارد بازار این محصولات شد. با این حال اکنون این شرکت در نسل جدید گوشی هوشمند تاشوی خود از طراحی رو به بیرون عبور کرده و بیشتر به سمت چیزی حرکت کرده که سامسونگ در سری فولد خود به آن پایبند است.

اگرچه فناوری این محصول به سرعت در حال رشد و محبوبیت است، اما میت ایکس ۲ حتی از پیشینیان خود نیز نمایشی‌تر به شمار می‌رود. افزون بر قیمت بالای آن، هنوز هیچ سخنی درباره عرضه این محصول در خارج از چین مطرح نشده است. قیمت ۲۳۰۰ یورویی میت ایکس ۲ چنان زیاد و دلسرد کننده است که حتی با عرضه در خارج از چین هم، انتظار توفیق چندانی نمی‌رود.

از سوی دیگر باید توجه کرد که هنوز هم تحریم‌های ایالات متحده پابرجاست و خبری از بهره‌گیری از سرویس‌های گوگل روی این محصول نخواهد بود. محدودیت استفاده از سخت‌افزار را هم باید به این موضوع اضافه کرد.

مشاهده مشخصات کاملمشاهده جعبه گشایی

درون جعبه میت ایکس ۲ چه خبر است؟

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که در این اواخر شرکت‌ها علاقه چندانی به عرضه لوازم جانبی همراه با گوشی ندارند. این روند حتی به جایی رسیده است که گاه شارژر هم از درون جعبه حذف می‌شود و شما برای شارژ دستگاه جدیدتان، عملاً سردرگم خواهید ماند. خوشبختانه هوآوی چنین روندی را در میت ایکس ۲ اتخاذ نکرده و می‌توان لوازم متعددی را درون جعبه آن دید.

یک عدد ایرباد تایپ سی (Type-C)، شارژر، کابل و قاب محافظ از جمله مواردی هستند که درون جعبه هوآوی میت ایکس ۲ قرار گرفته‌اند. آداپتور گوشی از نرخ شارژر ۶۶ وات پشتیبانی می‌کند و کابل همراه آن قادر به انتقال جریان با شدت ۶ آمپر است.

هوآوی میت ایکس ۲

این روند برای میت ۴۰ پرو و میت ۴۰ پرو پلاس هم یکسان بود و اکنون در میت ایکس ۲ هم به کار گرفته شده است. لازم به ذکر است که علی‌رغم قرارگیری یک شارژر ۶۶ وات، میت ایکس ۲ حداکثر از نرخ ۵۵ وات پشتیبانی می‌کند و با توجه به مدل‌های میت ایکس و میت ایکس اس، این روند چندان جدید نیست.

طراحی

هوآوی مشخصاً این‌بار دست به ریسک بسیار بزرگی زده و طراحی سری تاشوی خود را تا حدود زیادی دگرگون کرده است. میت ایکس ۲ برخلاف محصولات قبلی این سری و حتی رقبا، مشکل شکاف محل تاشدگی را تا حد زیادگی حل کرده است. حداقل تا زمانی که یک فناوری جدید نحوه ایجاد این محصولات را متحول کند، باید به اندک شکاف موجود و چین‌خوردگی قابل مشاهده بسنده کرد.

در این‌جا باید در رابطه با لولای جدید میت ایکس ۲ سخن بگوییم که قاعده را تغییر داده است. لولای Falcon Wing مدل‌های قبلی این سری با لولای Teardrop هوآوی جایگزین شده است. در ساخت این لولای جدید از فلزمایه مبتنی بر زیکرونیوم استفاده شده است که به گفته هوآوی حدود ۲ برابر از ماده مورد استفاده در میت ایکس قوی‌تر است و استحکام بیشتری دارد.

باز و بسته شدن دستگاه در مجموع عمل روانی نیست اما نسبت به قبل احساس خوشایندی را منتقل می‌کند. همچنین لولای محصول جدید هوآوی به گونه‌ای طراحی شده است که تنها می‌‌توان آن را در یکی از دو موقعیت تعریف شده قرار دارد. در نتیجه شما نمی‌توانید مانند لپ‌تاپ، آن را در هر حالتی که دوست دارید، قرار داده و استفاده کنید.

هوآوی میت ایکس ۲

میت ایکس ۲ زمانی که به صورت کامل باز شده و در حالت تخت قرار می‌گیرد، تمام رقبای خود را در یک لحظه شکست می‌دهد. تجربه کار با این محصول به لطف چین‌خوردگی تقریباً ناچیز آن از تمام دستگاه‌های تاشوی حال حاضر بازار بهتر است. این مهم تنها به وسیله لولا میسر نشده است و می‌توان جنس نمایشگر، طراحی و فناوری به کار رفته در آن را هم در این امر دخیل دانست. چین‌خوردگی محل تاشدن در اکثر زوایا تقریباً نامرئی است و به سختی می‌توان آن را با انگشت احساس کرد.

از قسمت جلو که عبور کنیم، باید به پنل پشت دستگاه نگاهی داشته باشیم. درب پشت از جنس شیشه است، اما هوآوی درباره مواد اولیه آن اظهار نظر نکرده است. وزن دستگاه چطور؟ از پشت نمایشگرتان سنگین به نظر می‌رسد؟ میت ایکس ۲ ۲۹۵ گرم وزن دارد که برای چنین مهندسی و طراحی نامتعارفی، اصلاً زیاد نیست.

مطالب مرتبط:

  • ویدیو جدیدی از اتصال هوآوی میت ایکس ۲ به لپ تاپ منتشر شد
  • نمایشگر میت ایکس ۲ هوآوی دچار چین خوردگی نخواهد شد

با وجود تمام این اوصاف، ارگونومی دستگاه تعریف چندانی ندارد. همان‌طور که احتمالاً تاکنون متوجه شده‌اید، یک سمت میت ایکس ۲ به تدریج از سمت دیگر قطورتر می‌شود. این موضوع سبب ایجاد معضلات فراوانی می‌شود. استفاده از این دستگاه با دست چپ، به دلیل وزن بالا اصلاً لذت‌بخش نیست. همچنین زمانی که دستگاه را کاملاً می‌بندید، باز هم مشکل مشابهی آشکار می‌شود و از ابعاد بسیار، راحتی چندانی احساس نخواهید کرد.

استفاده از گوشی تنها با دست راست، شرایط را تغییر می‌دهد. با توجه به این که دوربین در سمت چپ دستگاه قرار گرفته است، چیزی در سمت راست، دست شما را آزار نمی‌دهد. اگر قسمت قطور میت ایکس ۲ را به سمت پایین نگه دارید، کار کردن با آن در حالت افقی قابل قبول است. ولی استفاده معکوس عجیب و تا حدودی خطرناک و ترسناک است؛ چرا که قسمت سنگین دستگاه بالا قرار می‌گیرد و موقعیت پرخطر و غیرقابل اتکایی ایجاد می‌کند.

هوآوی میت ایکس ۲

با وجود این که طراحی دستگاه نامتقارن و در کل عجیب تلقی می‌شود، اما هوآوی عملکردهای کنترلی آن را از یاد نبرده است. اول از همه باید به وجود درگاه تایپ سی (Type-C)، بلندگو و میکروفون اشاره کرد. مادون قرمز، میکروفون ثانویه و شیار ورود سیم‌کارت/حافظه میکرو اس‌دی (micro SD) از دیگر موارد ملموس دستگاه هستند. شیار سیم‌کارت از قاعده همیشگی هوآوی پیروی می‌کند و محل جایگیری سیم‌کارت نانو با کارت میکرو اس‌دی یکسان است.

به واسطه استفاده از دو بلندگو در نیمه پایینی و بالایی دستگاه، صدای آن برای تمام مصارف مختلف جوابگو است. به گفته هوآوی این بلندگوهای جدید ۱۸۰ درجه باس بیشتر و ۴۰ درصد کارایی واکنش فرکانس بهتری دارند. با وجود این که گوشی مورد مقایسه مشخص نیست، اما ظاهراً منظور میت ایکس است.

استفاده از دکمه‌های تنظیم صدا و کلید پاور حتی در حالت یک دستی هم راحت است و باید خاطر نشان کرد که حسگر تشخیص اثر انگشت درون دکمه پاور تعبیه شده است. عملکرد حسگر تشخیص اثر انگشت عالی و دقیقه است و به خوبی وظیفه خود را به سرانجام می‌رساند.

گفتنی است که تنها از یک دوربین سلفی در طراحی محصول استفاده شده که به نمایشگر بیرونی اختصاص دارد. بنابراین اگرچه نمایشگر داخلی کاملاً یک دست است، اما نمی‌توان با آن به برقراری تماس تصویری پرداخت. نمایشگر خارجی میت ایکس ۲ دارای ابعاد ۶.۴۵ اینچ است. این نمایشگر و باقی قسمت‌های دستگاه دارای ال‌ای‌دی اعلان نیستند و در کنار فقدان شارژ بی‌سیم، تبدیل به نکات ضعف دستگاه می‌شوند.

نمایشگر تاشو

نمایشگر تاشوی میت ایکس ۲ که در قسمت داخلی آن قرار گرفته، مسلماً ستاره اصلی هوآوی در این محصول است. پیش‌تر اشاره کردیم که چین‌وچروک موجود در محل تاشدن به سختی مشاهده می‌شود و برای احساس کردن آن هم باید فردی وسواسی باشید. در زمینه روشنایی، نمایشگر داخلی قادر به ایجاد حداکثر روشنایی ۴۶۹ نیت است که کاملاً تاثیرگذار است. البته اگر از حالت Vivid فراتر رفته و در حالت حداکثری به اندازه‌گیری شدت نور نمایشگر بپردازیم، می‌توان به عدد ۵۴۲ نیت هم دست یافت.

هوآوی میت ایکس ۲

عدم پشتیبانی از فناوری HDR در نمایشگر میت ایکس ۲ کاملاً مشهود است و حتی سیستم عامل هم کمکی در رفع آن نمی‌کند. در مقایسه با فناوری HDR10+ در گلکسی زد فود ۲، این موضوع ناامید کننده است.

در نهایت می‌توان به عملکرد خوب نمایشگر اشاره کرد اما نمی‌توان مشکلات ورودی آن را مخصوصاً در قسمت نرم‌افزار نادیده گرفت. برای مثال برخی اپلیکیشن‌ها در حالت افقی به مشکل برمی‌خورند و ثباتی را که پیش‌تر در حالت عمودی دیده شده بود، حفظ نمی‌کنند. این نمایشگر با رزولوشن ۲۴۸۰ * ۲۲۰۰ و تراکم پیکسل ۴۱۳ ppi بسیار روان به نظر می‌رسد و گویا برای هرگونه استفاده چند رسانه‌ای خوب ظاهر می‌شود.

نمایشگر خارجی

هوآوی افزون بر نمایشگر قابل توجه تاشوی خود، از یک نمایشگر ۶.۴۵ اینچی هم در قسمت خارجی میت ایکس ۲ استفاده کرده است. این نمنایشگر دارای رزولوشن ۲۷۰۰ * ۱۱۶۰ پیکسل و تراکم پیکسل ۴۵۶ ppi با نسبت ابعاد ۲۱:۹ است. نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز این نمایشگر با پنل داخلی یکسان است و نرخ نمونه لمس آن حتی بیشتر برآورد می‌شود. نمایشگر خارجی دارای نرخ نمونه لمس ۲۴۰ هرتز است که نسبت به ۱۸۰ هرتز نمایشگر داخلی، به طور محسوسی بیشتر است.

گویا اشاره‌های ما به نمایشگر داخلی تمام‌شدنی نیستند. نمایشگر خارجی همانند این پنل اولد (OLED) است. به دلیل ماهیت و ابعاد کوچک‌تر، روشنایی بیشتر از پنل تاشوی داخلی دارد. روشنایی این نمایشگر ۶.۴۵ اینچی در حالت عادی ۴۷۲ نیت و در حالت حداکثر ۶۰۱ نیت است. اگرچه این مقدار هم قادر به تصاحب جایگاه رقبایی همچون گلکسی زد فود ۲ نیست اما محتویات روی آن را به سادگی در نور خورشید نمایان می‌کند.

متاسفانه هوآوی گلس مورد استفاده در سطح نمایشگر خارجی را مشخص نکرده است. گفتنی است که تغییر وضعیت از حالت عادی به نمایشگر تاشو بسیار روان و حیرت‌انگیز صورت می‌گیرد. همان‌طور که آشکار است، نمایشگرهای متفاوت این دستگاه شاید برای برخی اپلیکیشن‌ها مشکل‌آفرین باشند؛ در نتیجه هوآوی یک فهرست مدیریت مقیاس را درون میت ایکس ۲ تعبیه کرده است که به وسیله آن می‌توان نسبت ابعاد نمایشگر داخلی را افزون بر حالت تمام صفحه، روی حالت‌های ۳:۴ و ۹:۱۶ نیز قرار داد. این فهرست برای نمایشگر خارجی تنها اجازه استفاده از حالت عادی و یا تمام صفحه اجباری را می‌دهد. این چنین گزینه‌هایی اجازه می‌دهند که روزنه سلفی موجود در نمایشگر خارجی را هم به طرز قابل توجهی پنهان کنید.

هوآوی میت ایکس ۲

هر دو نمایشگر خارجی و داخلی میت ایکس ۲ نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز ثابتی را ارائه می‌دهند. سامسونگ گلکسی زد فولد ۲ در مقام مقایسه می‌تواند موارد جالبی را روشن کند. این رقیب دستگاه جدید هوآوی در نمایشگر اصلی خود قادر به ارائه حداکثر ۱۲۰ هرتز نرخ تازه‌سازی است که در نمایشگر خارجی نهایتاً به ۶۰ هرتز می‌رسد اما میت ایکس ۲ در تمام حالت‌ها و در هر نمایشگری نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز را مهیا می‌کند. گوشی تاشوی هوآوی از این لحاظ مدیریت بسیار ابتدایی رو نرخ تازه‌سازی دارد. نرخ تازه‌سازی به صورت دستی قابل تعویض است و کاربر می‌تواند یکی از گزینه‌های ۶۰ یا ۹۰ هرتز را انتخاب کند. علاوه بر این، با انتخاب گزینه پویا در تنظیمات، نرخ تازه‌سازی با توجه به نیاز تغییر می‌یابد.

باتری

به لطف طراحی نامتقارن بدنه میت ایکس ۲، نیازی به استفاده از باتری‌های پیچیده و جداگانه نبوده و این دستگاه تاشو تنها از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد. با توجه به ثبات و عمر بیشتر یک باتری در مقایسه با باتری‌های چندگانه، می‌توان این موضوع را یک نکته مثبت برای محصول جدید هوآوی برشمرد. البته ۴۵۰۰ میلی‌آمپر روی یک دستگاه این چنینی که دارای یک نمایشگر ۸ اینچی تاشو است، شوق و ذوق چندانی در کاربران ایجاد نمی‌کند.

تصاویر تست باتری که توسط وب‌سایت منبع فراهم شده‌اند، در این‌جا لحاظ می‌شوند. مشخصاً طبق تصاویر زیر، نمایشگر داخلی مصرف انرژی بیشتری دارد.

هوآوی میت ایکس ۲
هوآوی میت ایکس ۲

سرعت شارژ

پیش‌تر ذکر شد که هوآوی میت ایکس ۲ همراه با یک آداپتور شارژ ۶۶ وات موسوم به «سوپر شارژ» عرضه می‌شود. کابل همراه این آداپتور قادر به انتقال جریان با شدت ۶ آمپر است. با این حال همانند اتفاقی که در رابطه با میت ایکس اس رخ داد، میت ایکس ۲ حداکثر با نرخ ۵۵ وات شارژ می‌شود. میت ایکس ۲ در مدت ۳۰ دقیقه از ۰ تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود و گفتنی است که شارژ کامل این دستگاه کمتر از ۱ ساعت به طول می‌انجامد.

هوآوی میت ایکس ۲

مدت زمان شارژ دستگاه با میت ایکس اس برابر است اما قادر شکست دادن گوشی دیگر همین شرکت یعنی میت ۴۰ پرو نیست؛ میت ۴۰ پرو از تمام ظرفیت شارژ آداپتور ۶۶ وات این شرکت استفاده می‌کند. متاسفانه برخلاف گلکسی زد فولد ۲، هوآوی پشتیبانی از شارژ بی‌سیم را در دستگاه تاشوی نسل جدید خود در نظر نگرفته است.

نرم‌افزار

میت ایکس ۲ به اجرای رابط کاربری EMUI 11 مبتنی بر اندروید ۱۰ می‌پردازد. دیگر نیازی به ذکر نیست که هوآوی قادر به استفاده از سرویس‌های گوگل نبوده است. تجربه کاربری این گوشی هوشمند مشابه با دیگر محصولات هوآوی است اما برای استفاده از اپلیکیشن‌های بی‌شماری نیاز به وجود خدمات گوگل حس می‌شود. برای مثال برای بررسی نرخ تازه‌سازی و استفاده از اپ‌هایی مانند نتفلیکس نیاز مبرمی به گوگل پلی استور حس می‌شود.

هوآوی تایید کرده که این دستگاه نهایتاً میزبان هارمونی او اس (Harmony OS) سیستم عامل بومی این شرکت چینی خواهد بود. هنوز بازه زمانی دقیقی برای عرضه سیستم عامل مذکور مشخص نشده اما انتظار می‌رود که در ماه جاری میلادی و یا ماه آینده شاهد انتشار آن باشیم.

امیدواریم که هوآوی با عرضه به‌روزرسانی جدید خود برخی از مشکلات موجود را حل کند و تجربه روان‌تری را مهیا سازد. جدای از احتمالات اکنون تنها باید به عملکرد دستگاه با شرایط فعلی پرداخت. صفحه قفل و دیگر قسمت‌های قابل شخصی‌سازی به لطف موتور قدرتمند تم‌های هوآوی جذاب و کارآمد ظاهر می‌شود. برای مثال آیکون‌های بسیاری را می‌توان از فروشگاه هوآوی دریافت کرد.

در قسمت قفل صفحه موردی که مهم‌تر از شخصی‌سازی تلقی می‌شود، روش بازگشایی دستگاه است. می‌توان از میان روش تشخیص چهره و تشخیص اثر انگشت یکی را برگزید. هر دو روش با دقت بالایی عمل می‌کنند و کاربر به آسانی می‌تواند قفل دستگاه را باز کند.

هوآوی میت ایکس ۲

از آن جایی که میت ایکس ۲ تنها در کشور چین عرضه شده، در وهله اول با موارد بسیاری از این کشور روبه‌رو می‌شوید. با این حال با ورود به حساب هوآوی خودتان، با توجه به منطقه، شخصی‌سازی‌ها اعمال می‌شوند و دیگر خبری از زبان چینی نخواهد بود.

حالت تیره در دو وضعیت دستگاه عملکرد با ثباتی دارد و کمک بسیاری هم به ذخیره انرژی می‌کند. اما این موارد همه عناصر عادی محسوب می‌شوند که حتی روی گوشی‌های هوشمند رایج بازار هم می‌توان یافت. استفاده از اپلیکیشن‌ها در وضعیت‌های مختلف دستگاه همان نقطه‌ای است که اگر هوآوی در آن بد عمل می‌کرد، اکنون به شکایت از آن می‌پرداختیم. هوآوی به همین منظور از یک فهرست با نام App Scaling استفاده کرده تا کاربر قادر به تغییر شرایط با توجه به نیاز خود باشد.

هوآوی مدتی پیش قابلیت‌های چند صفحه‌ای رابط کاربری خود را دگرگون کرد و خوشبختانه اکنون شاهد عملکرد خوب آن‌ها روی میت ایکس ۲ هستیم. قابلیت چند صفحه در هر دو نمایشگر داخلی و خارجی دستگاه قابل استفاده است و مشکلی در کارایی آن‌ها دیده نمی‌شود.

هوآوی میت ایکس ۲
هوآوی میت ایکس ۲

سخت‌افزار

کایرین ۹۰۰۰ ۵G هنوز هم پس از مدت‌ها بهترین پردازنده ساخته شده توسط هوآوی است که در میت ایکس۲ مورد استفاده قرار گرفته است. این تراشه ۵ نانومتری در کنار کارت گرافیک G78 MP24 به کار خود ادامه می‌دهد.

میت ایکس ۲ همچنین دارای یک حافظه داخلی ۲۵۶ الی ۵۱۲ گیگابایت از نوع UFS 3 است. در کنار حافظه داخلی از ۸ گیگابایت رم هم بهره برده شده تا عملکرد و کارایی این دستگاه تاشو تضمین شود. در قسمت شبکه می‌توان به استفاده از مودم Balong 5000 اشاره کرد که از ارتباطات Sub-6 5G در هر دو حالت SA و NSA پشتیبانی می‌کند. برای انجام بنچ‌مارک‌های مختلف نیاز به بررسی هر دو نمایشگر داخلی و خارجی این دستگاه بوده که منبع آن‌ها را به عهده گرفته و به سرانجام رسانده است.

هوآوی میت ایکس ۲
هوآوی میت ایکس ۲
هوآوی میت ایکس ۲

هوآوی با تعبیه App Scaling بسیاری از دشواری‌های احتمالی برای اجرای بازی‌ها را رفع کرده است. تقریباً تمام بازی‌هایی که هنگام مواجه با نمایشگر دستگاه با مشکل مواجه می‌شوند به صورت دستی از طریق فهرست مذکور قابل تجربه‌اند.

با این حال باید گفت که این دستگاه عملکرد بسیار ضعیف‌تری نسبت به بهترین محصولات گیمینگ این حوزه در بازار دارد. عملکرد میت ایکس ۲ در یک تجربه کاربری خوب که هدف هوآوی بوده، بسیار عالی است اما کارایی آن در حوزه گیمینگ ضد و نقیض به شمار می رود.

دوربین

دوربین اصلی میت ایکس ۲ یک لنز ۵۰ مگاپیکلسی IMX700 محصول شرکت سونی است که پیش‌تر در خانواده P40 و میت ۴۰ همین شرکت هم مورد استفاده قرار گرفته بود. این دوربین دارای یک حسگر بزرگ ۱.۲۸/۱ اینچی از نوع RYYB کواد بایر است. لنز جلویی نیز داراری دیافراگم f/1.9 است. دوربین میت ایکس ۲ از Laser AF و OIS هم پشتیبانی می‌کند که عملکرد آ« را تا حدود به میت ۴۰ پرو پلاس نزدیک می کند.

در حقیقت تقریباً تمام ماژول دوربین اصلی میت ایکس ۲ از میت ۴۰ پرو پلاس الهام گرفته شده است. این شامل یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فتو با دیافراگم f/2.4 همراه با پشتیبانی از PDAF، OIS و ۳۳ برابر بزرگنمایی اپتیکال است. همچنین باید به دوربین فوق عریض این دستگاه هم اشاره کرد که این‌بار با میت ۴۰ پرو پلاس متفاوت است. این لنز ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 درون دستگاه تعبیه شده است. لنز یاد شده از PDAF پشتیبانی نمی‌کند اما می‌توان به فوکوس خودکار آن اشاره کرد که در ثبت تصاویر ماکرو کارآمد است.

هوآوی میت ایکس ۲

در قسمت خارجی دستگاه از یک دوریبن ۱۶ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی استفاده شده است. این دوربین دارای دیافراگم f/2.2 است که اگر علاقه به استفاده از نداشته باشید، دوربین اصلی هم در دسترس شماست؛ در حقیقت شما می‌توانید دوربین سلفی را کاملاً نادیده بگیرید و تصاویر سلفی خود را به وسیله دوربین اصلی دستگاه ثبت کنید.

زمانی که دستگاه از حالت تاشده خود خارج می‌شود، کاربر می‌توان با فعال کردن حالت سلفی، در نمایشگر خارجی به ثبت تصاویر سلفی با دوربین اصلی بپردازد. این فرایند کاملاً جواب می‌دهد و حتی با وجود دشواری‌های موجود در نگه داشتن گوشی (که نیازمند استفاده از هر دو دست است) لذت بسیاری دارد.

در رابط کاربری دوربین علاوه بر دکمه‌ها و عملکردهای مرسوم می‌توان حالت‌های اضافه شامل صحنه آهسته، پانوراما، مونوکروم، داکیومنتس، لنزهای AR، Light Painting، Time Lapse، استیکرس و … را هم مشاهده کرد. استفاده از HDR در برخی از حالت‌ها ممکن و هوآوی بنا به دلایلی آن‌ها را متمایز کرده است. حالت High Res هم به شما اجازه می‌دهد که تصاویر را با ۵۰ مگاپیکسل رزولوشن ثبت کنید. حالت Dual-View هم همزمان با دوربین سلفی و دوربین اصلی دستگاه به تصویربرداری می‌پردازد و موقعیت جالبی را خلق می‌کند.

در حالت Pro نیز همه چیز از فرم ساده خود خارج و وارد جزئیات می‌شود. شما در این حالت می‌توانید ISO، سرعت شاتر، توازن سفیدی، فوکوس و دیگر موارد مشخص را کنترل کنید. رزولوشن ویدیوها تنها تا ۴کی بالا می‌رود و راهی برای افزایش نرخ فریم به بیش از ۶۰ نیست. همچنین گزینه‌ای برای خاموش کردن لرزش‌گیر وجود ندارد.

هوآوی میت ایکس ۲

دوربین به کار رفته در میت ایکس ۲ قبلاً خود را در سری گوشی‌های هوشمند P40 ثابت کرده و حتی رد پای آن در میت ۴۰ هم دیده می‌شود. تصاویر ثبت شده در نور روز خوشایند و زیبا به نظر می‌رسند و رنگ‌ها نیز شکل طبیعی خود را حفظ کرده‌اند. معمولاً این تصاویر اندکی گرم به نظر می‌رسند، اما جزئیات آن‌ها به صورت طبیعی رندر شده‌اند و بافت‌ها شکل طبیعی و خوبی دارند. در زیر تعدادی از تصاویر ثبت شده با دوربین این گوشی را قرار می‌دهیم.

هوآوی میت ایکس ۲
هوآوی میت ایکس ۲
هوآوی میت ایکس ۲

جمع‌بندی

میت ایکس ۲ به عنوان محصولی جذاب ظاهر می‌شود که با قیمت ۲۳۰۰ یورویی غیرقابل هضم و عرضه بسیار محدود آن تنها در کشور چین، بسیاری از پتانسیل‌ها را از دست می‌دهد. بنابراین این دستگاه محصولی نیست که هر کسی به آن دست یابد یا شما در کوچه و خیابان حتی آن را به ندرت مشاهده کنید.

تلاش‌های هوآوی در حذف چین و چروک‌های قسمت میانی دستگاه و نمایشگر داخلی تحسین‌برانگیز است و باید شکل نامتقاران آن را هم قابل توجه خواند. هوآوی با کنار گذاشتن طراحی قدیمی دستگاه‌های تاشوی خود، بیش از الگوبرداری از سایرین به سمت خلق چیزی بدیع رفته است.

استفاده از یک باتری که ثبات بالا و شارژدهی خوبی دارد، از دیگر مزایای میت ایکس ۲ است. دوربین دستگاه نیز در سطح خوبی قرار می‌گیرد و ما پیش‌تر آن را در دستگاه‌های پرچم‌دار دیده‌ایم. در قسمت نرم‌افزار نمی‌توان گفت که هوآوی تجربه‌ای عاری از مشکل را آفریده است. در حال حاضر به آسانی می‌توان باگ‌ها و مشکلات نرم‌افزاری را مشاهده کرد که احتمالاً در سیستم عامل هارمونی او اس این شرکت رفع خواهند شد.

از سوی دیگر یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این دستگاه، عدم پشتیبانی از سرویس‌های گوگل است. حتی شاید عرضه سیستم عامل جدید این غول چینی هم راه به جایی نبرد و مشکل حاضر را تقویت کند. اگر تنها بتوان یک جمله برای میت ایکس ۲ به کار برد، آن جمله یک گزاره کلی است. هوآوی با عرضه این دستگاه نشان داد که آینده دستگاه‌های تاشو روز به روز در حال روشن‌تر شدن است.

نکات مثبت:

  • استفاده از لولای Teradrop که شکاف موجود در چنین محصولاتی را حذف می‌کند.
  • از بین رفتن چروک‌های مرسوم در دستگاه‌های تاشو
  • نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز در هر دو نمایشگر
  • عدم استفاده از باتری‌های چنداگانه؛ فناوری شارژ ۵۵ وات
  • کارایی خوب پردازنده کایرین ۹۰۰۰ ۵G

نکات منفی:

  • عدم پشتیبانی رسمی از فناوری HDR در هر دو نمایشگر
  • استفاده از شیار سیم‌کارت/میکرو اس‌دی ادغام شده
  • عدم پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
  • فقدان سرویس‌های گوگل در رابط کاربری EMUI 11 مبتنی اندروید ۱۰ کاملاً مشهود است.

منبع: GSM Arena

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.