تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶

فیشیال پوست یکی از بهترین روشها برای پاکسازی و جوانسازی پوست شماست که می‌تواند پوستی شاداب را به شما پیشنهاد دهد. با اینحال هنوز عده‌ای هستند که آشنایی کامل با فیشیال پوست ندارند و برای همین، سوالات زیادی در ذهن آنها به وجود می‌آید. یکی از این سوالات مربوط به هزینه فیشیال پوست است. در

فیشیال پوست یکی از بهترین روشها برای پاکسازی و جوانسازی پوست شماست که می‌تواند پوستی شاداب را به شما پیشنهاد دهد. با اینحال هنوز عده‌ای هستند که آشنایی کامل با فیشیال پوست ندارند و برای همین، سوالات زیادی در ذهن آنها به وجود می‌آید.

یکی از این سوالات مربوط به هزینه فیشیال پوست است. در ادامه این پست قصد داریم تا شما را با بحث هزینه پاکسازی پوست آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

فیشیال پوست چیست؟

قبل از هر چیزی بهتر است که یک اطلاعات کلی از بحث فیشیال پوست داشته باشیم.  هر شخصی دارای یک نوع پوست است که همه این نوع پوستها، ویژگی‌های مخصوص به خودشان را دارند. به مرور زمان و به دلایل زیادی به مانند برخورد نور خورشید، تغذیه نامناسب، جوش و … باعث می‌شود تا پوست صورت شما، زیبایی خودش را از دست بدهد.

روش‌های مختلفی برای زیباسازی و سالم سازی پوست وجود دارد که فیشیال پوست جزو مهم‌ترین آنهاست. در روش فیشیال پوست، در طی مراحل مختلف، سلول‌های مرده از روی پوست شما برداشته می‌شود که همین موضوع باعث جوانسازی و پاکسازی پوست شما می‌شود.

بررسی هزینه فیشیال پوست

هزینه فیشیال پوست به موارد مختلفی بستگی دارد که در ادامه به بررسی مهم‌ترین آنها می‌پردازیم:

1. از کدام نوع فیشیال پوست استفاده می‌کنید؟

در کل سه روش برای فیشیال پوست وجود دارد که آنها را با اسامی خانگی، آرایشگاهی و کلینیکی می‌شناسند.

در بین این سه روش، روش خانگی از بقیه ارزانتر است و البته تخصص کمتری هم نیاز دارد؛ این روش شما فقط نیاز به یکسری پاک کننده و ماسک صورت دارید که البته باید بر اساس نوع پوست شما انتخاب شود.

بررسی هزینه فیشیال پوست

روش آرایشگاهی از روش خانگی گرانتر است؛ ولی نسبت به روش کلینیکی بسیار ارزانتر به شمار می‌رود. البته بهتر است که از این روش استفاده نکنید. چون این افراد معمولا اطلاعات زیادی درباره فیشیال پوست ندارند و همین بی اطلاع بودن ممکن است که ضررهای جبران ناپذیری به پوست شما وارد کند.

روش کلینیکی گرانترین روش است که البته این قیمت نسبت به مزایایی که دارد، ناچیز است. در همه کلینیک‌های زیبایی، یک دکتر متخصصی وجود دارد که با بررسی کامل پوست و مشکل پوستی شما، بهترین روش را برای فیشیال پوست به شما پیشنهاد می‌دهد. این دکترها چندین سال به صورت تئوری و عملی، بر روی انواع پوست‌ها تحقیق کردند. درواقع بین سه روش بالا، روش کلینیکی از همه بهتر و معتبرتر است.

2. نوع پوست شما چیست؟

مورد بعدی که تاثیر مستقیم بر روی هزینه فیشیال پوست می‌گذارد، مربوط به نوع پوست شما می‌شود. همانطور که در بالا گفتیم، هر شخصی دارای یک نوع پوست است؛ در کل 5 نوع پوست با اسامی زیر وجود دارند:

  • پوست چرب
  • پوست خشک
  • پوست معمولی
  • پوست مختلط
  • پوست ترکیبی

ویژگی‌های هر کدام از این پوستها با یکدیگر متفاوت است و همین موضوع باعث می‌شود تا در مراحل فیشیال پوست، از روشهای مخصوصی استفاده شوند.

اگر شما می‌خواهید از روش‌های خانگی استفاده کنید، بهتر است که اول از همه، به یک پزشک متخصص مراجعه کنید پوست و مشکلات پوستی شما را به خوبی بررسی کند و بهترین مواد لازم برای فیشیال پوست به روش خانگی را به شما پیشنهاد کند.

یکی از دلایلی که ما در بالا گفتیم به هیچ وجه از روش آرایشگاهی استفاده نکنید مربوط به همین موضوع است؛ این افراد معمولا فقط از یک چند روش مخصوص برای پاکسازی همه نوع پوستها استفاده می‌کنند و این در صورتی است که مواد لازم برای فیشیال هر نوع پوست، متفاوت است.

3. مشکل پوستی شما چیست؟

هر کسی ممکن است که دلایل مختلفی برای فیشیال پوست داشته باشد. یکی ممکن است به خاطر از بین بردن جوش یا آکنه به سراغ فیشیال پوست برود و بعضی‌ها هم ممکن است به خاطر جوانسازی و یا هر دلیل دیگری، این روش را انتخاب کنند.

این مشکلات پوستی شما می‌تواند تاثیر مستقیم بر روی هزینه فیشیال پوست بگذارد. چون هر مشکلی، مواد و دستگاه‌های مخصوص به خودش را نیاز دارد؛ یعنی مثلا اگر شما از روش خانگی استفاده می‌کنید و پوست شما چرب است، باید از ماسک صورت مخصوص پوست چرب استفاده کنید؛ حالا اگر صورت شما چرب بود و جوش هم داشت چی؟ قطعا مواد پاکسازی پوست کمی تغییر می‌کند.

اگر شما از روش کلینیکی استفاده می‌کنید که هیچی! ولی اگر از روش خانگی استفاده می‌کنید، بهتر است که اول از همه به سراغ یک پزشک متخصص بروید و موادی که او برای پوست شما پیشنهاد می‌کند را استفاده کنید.

4. دستگاه موردنیاز برای پاکسازی پوست

همانطور که تا الان فهمیدید، هر نوع پوست و هر مشکل پوستی، روشهای مخصوص به خودش را می‌طلبد و همین موضوع باعث می‌شود تا دستگاه‌های مختلفی برای انواع پوست و مشکلات پوستی مختلف وجود داشته باشد.

حتی ممکن است که برای یک نوع مشکل پوستی، چندین دستگاه با روشهای مختلف وجود داشته باشد که هر کدام از انها با استفاده از تکنولوژی‌ها مخصوص کار می‌کنند و قاعدتا قیمت‌هایی متفاوتی را هم دارند.

اکثر این دستگاه‌های پیشرفته در کلینیک‌های زیبایی وجود دارند و چون اکثر آنها نیازمند مهارت‌های لازم هستند، در آرایشگاه‌ها کمتر دیده می‌شود. همه این دستگاه‌ها می‌توانند تاثیر مستقیمی بر روی هزینه فیشیال پوست بگذارند. در ادامه چند نمونه از این دستگاه ها را با هم بررسی می‌کنیم:

  • دستگاه فیشیال پوست با لیزر: با استفاده لیزر، باعث تحریک کلاژن پوست و درنهایت باعث زیباسازی و جوانسازی پوست می‌شود.
  • میکرودرم ابریژن: این دستگاه برای از بین بردن مشکلات پوستی به مانند آفتاب سوختگی، زخم و یا تغییر رنگ پوست بر اثر نور خورشید استفاده می‌شود.
  • میکروندلینگ: با استفاده از یکسری سوزن‌های استریل شده، یکسری زخم‌های کنترل شده بر روی پوست شما ایجاد می‌کند که باعث تحریک کلاژن و گردش خون در محوطه پوست صورت شما می‌شود. این روش برای از بین بردن مشکلات پوستی به مانند چین و چروک، جای جوش و ناهمواری‌های پوستی استفاده می‌شود.

5. معروفیت کلینیک زیبایی

این بخش فقط مربوط به روش کلینیکی می‌شود. اینکه شما کدام کلینیک را برای فیشیال پوست انتخاب می‌کنید هم تاثیر مستقیم بر روی هزینه فیشیال پوست دارد.

برای مثال قطعا قیمت کلینیکی که از 10 سال فعال است و دارای یک تیم مجرب و حرفه‌ای می‌باشد نسبت به یک کلینیک زیبایی که 1 سال هم از فعالیتش نمی‌گذرد بیشتر است.

همچنین هزینه فیشیال پوست ممکن است در شهرهای مختلف هم متفاوت باشد. برای مثال قطعا قیمت فیشیال پوست در کلینیک‌های تهران نسبت به شهرستان‌ها بیشتر است.

خروج از نسخه موبایل