تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش میزان خریدهای اینترنتی، ارسال بسته‌ها از طریق پست افزایش‌یافته است. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها برای صاحبان کسب و کارها و مشتریان، نحوه بسته‌بندی محصولات پستی است. در صورت بسته‌بندی نامناسب، محصول دچار مشکلاتی مانند شکستی می‌شود و در برخی مواقع به‌طور کامل کارایی خود را از دست می‌دهد و فروشنده یا

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش میزان خریدهای اینترنتی، ارسال بسته‌ها از طریق پست افزایش‌یافته است. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها برای صاحبان کسب و کارها و مشتریان، نحوه بسته‌بندی محصولات پستی است. در صورت بسته‌بندی نامناسب، محصول دچار مشکلاتی مانند شکستی می‌شود و در برخی مواقع به‌طور کامل کارایی خود را از دست می‌دهد و فروشنده یا خریدار را دچار ضرر مالی می‌کند. به‌طورکلی رایج‌ترین گزینه‌ای که برای بسته‌بندی محصولات وجود دارد، کارتن و پلاستیک حبابدار است. کافی است در ابتدا محصول موردنظر خود را به‌وسیله پلاستیک حبابدار بسته‌بندی کرده و آن را درون کارتن پستی کتابی قرار دهید. درصورتی‌که سایز کارتن بزرگ‌تر از سایز محصول بود، می‌توانید از کاغذهای مچاله شده برای پر کردن فضای خالی استفاده کنید تا محصول درون کارتن ثابت بماند.

برخی محصولات مانند لباس و کتاب، احتیاجی به چنین بسته‌بندی مقاومی ندارند؛ زیرا خطر شکستگی برای آن‌ها وجود ندارد و تنها احتیاج به‌نوعی بسته‌بندی دارند که آن‌ها را از آلودگی‌ها حفظ کند. برای این نوع محصولات می‌توان از پاکت‌های حبابدار استفاده کرد. پاکت حبابدار در ابعاد مختلفی مانند پاکت حبابدار a4، a5، a3 و بسیاری ابعاد دیگر وجود دارد که شما می‌توانید متناسب با حجم و ابعاد محصول، اقدام به تهیه آن‌ها نمایید.

مزایای استفاده از کارتن پستی

استفاده از کارتن پستی کتابی مزایای بی‌شماری دارد و به همین جهت همواره موردتوجه افراد قرار داشته است. از کارتن تنها برای بسته‌بندی محصولات یک فروشگاه و ارسال آن‌ها استفاده نمی‌شود، بلکه در موارد دیگری همچون اسباب کشی یا نظم دادن به انباری و کمد هم می‌توان از کارتن استفاده کرد.

1. ابعاد متنوع کارتن پستی کتابی

کارتن‌ها ابعاد بسیار مختلفی دارند؛ ازآنجاکه استفاده از این کارتن‌ها با اهداف گوناگونی صورت می‌گیرید، شما می‌توانید کارتنی متناسب با نیاز خود تهیه نمایید. به‌طورمعمول هر محصولی ابعاد مشخصی دارد که بهتر است متناسب با همین ابعاد کارتن پستی کتابی را تهیه کنید. دقت کنید که برای حفظ سلامت فیزیکی محصول، بهتر است محصول تمام فضای کارتن را پر کند و یا همان‌طور که اشاره کردیم، خودتان اقدام به پر کردن فضای خالی نمایید. در برخی مواقع عده‌ای از پلاستیک حبابدار برای پر کردن این فضای خالی استفاده می‌کنند؛ فارغ از قیمت پلاستیک حبابدار، بهتر است به ابعاد کارتن دقت کنید تا مجبور به پرداخت هزینه بیشتری نشوید.

علاوه بر این، شکل کارتن‌ها به‌گونه‌ای است که می‌توانید آن‌ها را کاملاً مرتب در کنار هم بچینید. اگر مشغول اثاث‌کشی هستید و یا صاحب یک فروشگاه اینترنتی پرمخاطب هستید، استفاده از کارتن پستی کتابی باعث می‌شود تا حدود زیادی فضای موردنیاز شما کاهش یابد.

2. هزینه پایین

نسبت به تمام روش‌هایی که برای بسته‌بندی محصولات وجود دارد، کارتن‌های پستی قیمت پایین‌تری دارند. مواد اولیه کارتن‌ها هزینه بسیار پایینی دارد و به همین جهت کارتن‌ها هم قیمت پایینی دارند. به‌طورمعمول قیمت کارتن پستی به حدی است که کاهش و افزایش سایز آن، تأثیر چندانی در قیمت آن نخواهد گذاشت. یکی از عوامل مؤثر در قیمت کارتن، چاپ روی آن است. اگر اقدام به چاپ اختصاصی روی کارتن پستی نمایید، طبیعتاً تا حدودی با افزایش قیمت آن مواجه خواهید شد؛ اما می‌توان ادعا کرد این کم‌هزینه‌ترین کار برای نمایش اعتبار و ارزش یک فروشگاه و یا یک برند است.

بررسی مزایای استفاده از کارتن پستی کتابی

3. وزن پایین و مقاومت بالا

وزن کارتن‌های پستی بسیار ناچیز است و شما هنگام حمل‌ونقل آن با مشکل روبرو نمی‌شوید. کارتن‌ها با استحکام گوناگونی تولید می‌شوند و دو مورد از رایج‌ترین آن‌ها، کارتن سه لایه و کارتن پنج لایه است. هر یک از این مدل‌ها استحکام و مقاومت نسبتاً بالایی در برابر عوامل بیرونی دارند؛ با توجه به این مقاومت، وزن آن‌ها بسیار ناچیز است. به‌طورکلی کارتن پستی کتابی در برابر تغییرات آب‌وهوا، ضربه‌های فیزیکی و تا حدودی در برابر رطوبت مقاوم است. دقت کنید که وزن پایین کارتن علاوه بر حمل‌ونقل آسان، باعث می‌شود که شما هزینه کمتری برای ارسال محصولات بپردازید. کارتن‌های هفت لایه نیز در بسیاری از کارخانه تولید می‌شوند که از آن‌ها برای بسته‌بندی محصولات سنگین‌وزن استفاده می‌شود؛ شما نیز می‌توانید با توجه به نوع محصول خود، از آن‌ها استفاده کنید.

4. تجزیه‌پذیری

برخلاف بسته‌های پلاستیکی، مواد اولیه کارتن پستی کتابی هیچ‌گونه آسیبی به طبیعت نمی‌رساند؛ ازاین‌رو گزینه مناسبی برای دوستداران و حامیان محیط‌زیست است. لازم به ذکر است که این کارتن‌ها به‌طورمعمول بازیافتی هستند و همین امر موجب می‌شود که بارها مورداستفاده قرار بگیرند. همچنین قیمت پایین کارتن‌ها نیز به دلیل بازیافتی بودن آن‌هاست.

5. بسته‌بندی ساده

یکی دیگر از مزایای کارتن پستی کتابی که عامل محبوبیت آن‌هم محسوب می‌شود، بسته‌بندی ساده است. کارتن‌ها به ساده‌ترین شکل ممکن بسته‌بندی می‌شوند و لازم نیست زمان زیادی را صرف بسته‌بندی محصولات خود کنید. تنها با استفاده از چسب یا منگنه می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن محصول خود را بسته‌بندی و آماده ارسال کنید.

خرید کارتن پستی کتابی

در ابتدا باید دقت کنید که همواره و در هر حوزه‌ای، خرید عمده بسیار مقرون‌به‌صرفه تر از خرید محصولات به‌صورت تکی است؛ کارتن پستی کتابی نیز از این قاعده مستثنا نیست. فرقی نمی‌کند که یک فروشگاه آنلاین دارید و یا قصد استفاده از کارتن برای لوازم‌خانگی خود را دارید، درهرصورت بهتر است که اقدام به خرید عمده آن نمایید. یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید، قابلیت چاپ روی کارتن است. همان‌طور که اشاره کردیم شما می‌توانید طرح اختصاصی خود را روی کارتن‌ها چاپ کنید؛ با این کار می‌توانید گامی مثبت در جهت ثبت و ماندگار کردن برند خود در ذهن مخاطب بردارید. لازم به ذکر است که کارتن با چاپ اختصاصی سطح کار شما را بالا نگه‌داشته و به آن ارزش و اعتبار می‌بخشد.

کلام آخر؛ معرفی بزرگ‌ترین مرجع برای خرید کارتن پستی

اگر به دنبال فروشگاهی معتبر برای خرید کارتن پستی هستید، پیشنهاد ما به شما فروشگاه زودپک است. فروشگاه زود پک با ارائه محصولاتی با پایین‌ترین قیمت توانسته یکی از محبوب‌ترین فروشگاه‌های کارتن و بسته‌بندی‌های پستی باشد. این فروشگاه خدمات چاپ اختصاصی روی کارتن را نیز به شما ارائه می‌کند که می‌توانید از آن بهره ببرید. طراحی این فروشگاه اینترنتی به ساده‌ترین شکل ممکن انجام‌شده است و شما می‌توانید با چند اقدام ساده، اقدام به ثبت سفارش خود نمایید.یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت این فروشگاه، سرعت بالای آن در ارسال محصولات عمومی است؛ ساکنین تهران می‌توانند در عرض 24 ساعت محصولاتی که سفارش داده‌اند را دریافت کنند.

برچسب ها : کارتن پستی,کارتن پستی کتابی,پاکت حبابدار,کارتن,پلاستیک حبابدار

خروج از نسخه موبایل