بررسی اولیه سرفیس پرو ۸ مایکروسافت؛ همان چیزی که منتظرش بودیممایکروسافت از Surface Pro 8 با طراحی و ویژگی‌های جذابی همچون نمایشگر ۱۲۰ هرتز و پردازنده‌های جدید اینتل رونمایی کرد. در این مطلب می‌خواهیم ..

بررسی اولیه سرفیس پرو ۸ مایکروسافت؛ همان چیزی که منتظرش بودیم

مایکروسافت از Surface Pro 8 با طراحی و ویژگی‌های جذابی همچون نمایشگر ۱۲۰ هرتز و پردازنده‌های جدید اینتل رونمایی کرد. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی اولیه سرفیس پرو ۸ بپردازیم.

مایکروسافت در سرفیس پرو ۸ بالاخره کاری را انجام داد که سال‌ها منظرش بودیم. آنها طراحی دستگاه پرچمدار خود را به‌روز کردند. بررسی اولیه سرفیس پرو ۸ نشان می‌دهد که احتمالا کاربران نظر مثبتی نسبت به آن خواهند داشت.

بررسی اولیه سرفیس پرو ۸

طراحی جدید سرفیس پرو ۸ نشانه‌هایی از Surface Pro X دارد که یعنی با نمایشگر بزرگتر ۱۳ اینچی لمسی و حاشیه‌های بسیار باریک‌تر مواجه هستیم. نمایشگر محصول جدید مایکروسافت روشنایی و وضوح خوبی دارد. تراکم پیکسلی این نمایشگر به ۲۶۷ پیکسل در اینچ می‌رسد و نسبت تصویر نیز همانند نسل‌های قبل ۳ به ۲ است.

مایکروسافت ادعا می‌کند که سرفیس پرو ۸ می‌تواند دمای رنگ صفحه نمایش را متناسب را اتاقی که در آن هستید، تغییر دهد. یک ویژگی مهم دیگر نمایشگر نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است. ردموندی‌ها در لیست مشخصات تبلت جدید خود تاکید دارند که رفرش ریت پیش فرض این محصول ۶۰ هرتز است. شاید آنها با این تاکید می‌خواهند به کاربر یادآوری کنند که افزایش رفرش ریت سبب کاهش عمر باتری می‌شود.

مایکروسافت عمر باتری سرفیس پرو ۸ را ۱۶ ساعت می‌داند؛‌ اما برای ارزیابی این ادعا باید تا بررسی کامل Pro 8 صبر کرد.

مدل پایه سرفیس پرو ۸ قیمتی برابر با ۱۰۹۹ دلار دارد؛ اما این قیمت شامل کیبورد یا سرفیس پن نمی‌شود و فقط خود دستگاه با ۸ گیگ رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی و نسل یازدهم پردازنده Core i5 اینتل را شامل می‌شود‌ (برای کاربران سازمانی یک مدل ارزان‌تر با پردازنده Core i3 نیز در دسترس خواهد بود).

قوی‌ترین نسخه این تبلت نیز دارای پردازنده Core i7، یک ترابایت حافظه ذخیره سازی و ۳۲ گیگ رم است. مایکروسافت همچنین یک مدل مجهز به اتصال LTE را برای کاربران سازمانی در نظر گرفته است.

در رایطه با مدل پایه می‌توان گفت که شاید بهتر باشد کاربران کمی بیشتر هزینه کنند تا رم و حافظه ذخیره سازی بیشتری در اختیارشان قرار گیرد. همچنین خرید سرفیس پرو بدون کیبورد نیز آنچنان معنایی ندارد.

حالا بیایید به کیبورد بپردازیم. کیبورد جدید سرفیس فوق‌العاده است. مایکروسافت اعلام کرد که در ساخت این کیبورد از فیبر کربن استفاده کرده است و در طول بررسی اولیه سرفیس پرو ۸ نیز تغییر کیبورد به خوبی حس می‌شد. حالا کیبورد بدون اینکه سنگین‌تر یا ضخیم‌تر شود، محکم‌تر شده است و در هنگام محکم تایپ کردن نیز نمی‌پرد.

علاوه بر این صدای کیبورد در هنگام تایپ کردن دیگر مثل نسل‌های قبل خیلی توخالی به نظر نمی‌رسد. مایکروسافت در کیبورد سرفیس پرو ۸ جایگاهی را برای قرار دادن سرفیس اسبیم پن ۲ در نظر گرفته است.

کاربر می‌تواند قلم را در بخش بالایی کیبورد که به حاشیه پایینی نمایشگر وصل می‌شود،‌ قرار دهد. راهکار مایکروسافت در این رابطه بسیار خوب است و همانند طراحی کلی دستگاه از سرفیس پرو X گرفته شده است. البته بر خلاف کیبورد Surface Pro X، این کیبورد در هنگام وصل شدن نوار وظیفه را نمی‌پوشاند.

یک تغییر دیگر هم در سرفیس ایجاد شده که مدت‌ها منتظرش بودیم. مایکروسافت دو درگاه تاندربولت ۴ USB-C را در کنار درگاه‌های استاندارد سرفیس قرار داده است.

به جز تغییرات اشاره شده، سرفیش پرو ۸ به طور کلی همچنان شبیه نسل‌های قبلی است و مهمترین چیزی که در بررسی اولیه سرفیس پرو ۸ خودنمایی می‌کرد لبه‌های کمی گرد شده این تبلت هیبریدی بود که نگه داشتن آن را راحت‌تر می‌کند. لولا پایه نیز همچنان محکم و روان است و می‌تواند دستگاه را در هر زاویه‌ای نگه دارد.

در زیر پایه پشتی نیز یک دریچه کوچک قرار گرفته است که می‌‌توان از آن برای تعویض حافظه SSD استفاده کرد.

برای ورود به سیستم هم می‌توان از ویندوز هلو استفاده کرد که به گفته مایکروسافت بهبود پیدا کرده است. دوربین سرفیس با میکروفون‌های سرفیس استودیو همراه شده است و دوربین پشتی نیز از فیلم برداری ۴K پشتیبانی می‌کند.

در آخر نوبت به سرفیس اسلیم پن ۲ می‌رسد (۱۳۰ دلار)‌ که به جز طراحی جدید، ویژگی‌های جالبی هم دارد. این قلم نیز همانند فلم سرفیس پرو ایکس به صورت القایی در کیبورد شارژ می‌شود؛ اما حالا یک موتور هپتیک را در درون خود جا داده‌ است که در هنگام کشیدن قلم روی صفحه یک لرزش ظریف در آن ایجاد می‌کند.

در بررسی اولیه سرفیس پرو ۸ متوجه شدیم که این لرزش بسیار خفیف و ناپایدار است؛‌ اما برای اعلام نظر قطعی باید تا بررسی کامل صبر کرد.

مایکروسافت در کنار سرفیس پرو ۸، تبلت‌های دیگر خود را هم به‌روز کرده است. سرفیس پرو ایکس را با یک کانفیگ جدید و بدون اتصال LTE از راه رسید. قیمت این مدل ۸۹۹ دلار است. سرفیس گو کوچک نیز به پردازنده‌های جدید‌تر مجهز شده است و همچنین اتصال LTE را با قیمت پایبن‌تری در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

هر دو سرفیس نشانگر امید مایکروسافت به آینده‌ متفاوتی از ویندوز هستند که هنوز نتیجه نداده است؛ اما خیلی خوب است که ردموندی‌ها از تلاش برای ساخت این آینده دست نمی‌کشند.

کاربران از هم اکنون می‌توانند اقدام به ثبت سفارش برای خرید مایکروسافت سرفیس پرو ۸ کنند؛ اما متاسفانه هنوز تاریخ عرضه مشخص نشده است. بررسی اولیه سرفیس پرو ۸ ما را به این نتیجه رساند که تبلت پرچمدار مایکروسافت بالاخره توانسته مجددا در حد یک دستگاه پرچمدار واقعی ظاهر شود.

[منبع لینک = “https://www.theverge.com/22686705/microsoft-surface-pro-8-keyboard-screen-photos-video-hands-on” name = “The Verge” rel = “nofollow”] The در آستانه [/منبع]

منبع گجت نیوز

خروج از نسخه موبایل