تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
کد خبر : 73048

با هدف شناخت بیشتر و معرفی جشن باستانی نوروز؛ جشنواره بین المللی ردپای نوروز برگزار می شود

با هدف شناخت بیشتر و معرفی جشن باستانی نوروز؛ جشنواره بین المللی ردپای نوروز برگزار می شود

کافه دانش: موسسه فرهنگی اکو با همکاری کانون هنری دایا، اداره میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی تنکابن، کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم)، موسسه پژوهشی و بین المللی اندیشه های خلاق جوان آریایی، موسسه فرهنگی و هنری علم و فن ادیب و فرهنگسرای خانواده جشنواره بین المللی ردپای نوروز را برگزار می کند. به گزارش …

کافه دانش: موسسه فرهنگی اکو با همکاری کانون هنری دایا، اداره میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی تنکابن، کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم)، موسسه پژوهشی و بین المللی اندیشه های خلاق جوان آریایی، موسسه فرهنگی و هنری علم و فن ادیب و فرهنگسرای خانواده جشنواره بین المللی ردپای نوروز را برگزار می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه فرهنگی اکو، این نمایشگاه با هدف شناخت بیشتر و معرفی جشن باستانی نوروز به سایر کشورها برگزار می شود.

۵۶ اثر از هنرمندان کشورهای روسیه، اقلیم کردستان عراق، اکراین، پاکستان، آذربایجان، هند، تاجیکستان ، افغانستان ، ایتالیا، اسپانیا، مکزیک، ترکیه، مجارستان، تونس،هلند و رومانی در این جشنواره شرکت کردند.

بهداد نجفی اسدالهی یکی از هنرمندان حاضر در این مراسم گفت: برگزاری رویدادهای هنری بین‌المللی از این دست موجب گسترش و توسعه هنر در بین ملل گوناگون شده و علاوه بر این، آشنایی با آثار سایر هنرمندان با فرهنگ و شیوه های هنری متنوع از عوامل رشد خلاقیت در جوامع هنری محسوب می شود.

مجموع آثار دریافتی ۵۰۷ اثر بوده که از بین آثار رسیده ۱۰۰ اثر با توجه به مفهوم نوروز و سرسبزی و زایش دوباره با نمایشگاه حضوری راه یافتند از این تعداد ۴۵۱ اثر از ۴۰۰ هنرمند ایرانی و ۱۱ اثر از هنرمندان سایر کشورهای شرکت کننده بوده است.
مراسم افتتاحیه این جشنواره ساعت ۱۶:۰۰ روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در محل نگارخانه و سالن همایش های مؤسسه فرهنگی اکو واقع در تهران، اقدسیه، خیابان موحد دانش، کوچه باقرالنمر پلاک ۱۰ برگزار می شود.

خبرنگار: کوروش جم

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.