تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
کد خبر : 58911

با قالب بتن و کارایی آن بیشتر آشنا شوید

با قالب بتن و کارایی آن بیشتر آشنا شوید

قالب بتن دارای انواع مختلفی می‌باشد. این محصول برای ساخت ساز مورد نیاز است. برای این‌که بتن شکل خاصی به خود بگیرد؛ باید آن را در قالب بریزید. شیوه قالب گیری از اهمیت زیادی برخوردار است. کارفرما و مهندسین باید کاملا بر روند قالب گیری؛ روش‌های اجرا؛ جزئیات ابعاد؛ مشخصات و تجهیزات قالب نظارت داشته …

قالب بتن دارای انواع مختلفی می‌باشد. این محصول برای ساخت ساز مورد نیاز است. برای این‌که بتن شکل خاصی به خود بگیرد؛ باید آن را در قالب بریزید. شیوه قالب گیری از اهمیت زیادی برخوردار است. کارفرما و مهندسین باید کاملا بر روند قالب گیری؛ روش‌های اجرا؛ جزئیات ابعاد؛ مشخصات و تجهیزات قالب نظارت داشته باشند.

انواع قالب بتن

در زمان‌های گذشته قالب بتن چوبی و آجری مورد استفاده قرار می‌گرفت. با پیشرفت تکنولوژی این قالب در جنس‌های دیگری نیز تولید شد. قالب بتن مدولار؛ قالب بتن مدور و …. از دیگر انواع این محصول می‌باشد. بهترین نوع قالبی که تولید آن بسیار مورد توجه قرار گرفت؛ قالب فلزی بتن می‌باشد. این قالب نسبت به سایر قالب‌ها از کیفیت بالایی برخوردار است. نوع چوبی این قالب از قیمت کمی برخوردار است. این قالب در مکان ساخت پروژه طبق نقشه ساخته می‌شد و در همان مکان نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت. استفاده از این قالب نیاز به زمان زیادی دارد و برای پروژه‌های بزرگ بسیار وقت‌گیر است. بنابراین ساخت قالب بتن فلزی توانست تمام کاستی‌های قالب مدل چوبی را از میان بردارد.

قالب فلزی بتن

این محصول دارای سایزهای مختلفی است. برای قالب بندی‌های ستون‌ها معمولا از کنج‌های ( پنج در پنج )؛ ( پنج در ده ) و ( ده در ده ) استفاده می‌شود. برای این‌که کنج‌ها و درز قالب‌ها رو به روی هم قرار نگیرند؛ اندازه طول کنج‌ها را یک و نیم متر در نظر می‌گیرند. عرض قالب فلزی بتن  از ده سانتی‌متر شروع می‌شود و با مضرب‌های عدد پنج تا عرض پنجاه سانتی‌متر پیش رفته و تولید می‌شود. از این قالب می‌توان در ابعاد مختلف ستون‌ها؛ تیر و دال؛ دیوارها؛ فونداسیون و …. استفاده کرد. برای این‌که قالب بندی دیوارها زودتر از حد معمول به اتمام برسد؛ می‌توانید از پنل‌های بزرگتر استفاده کنید. برای مهار قالب بتن که در سقف‌ها و یا زیر پل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ استفاده از جک سقفی کارساز می‌باشد. در صورتی‌که حجم بتن یا ارتفاع کم باشد علاوه بر جک سقفی می‌توانید از داربست مثلثی استفاده کنید.

تولید قالب فلزی بتن

جهت تولید این محصول در قالب‌های تمسه‌ای یا جوشی برای کف  ورق سه میل و برای تسمه‌های آن ورق پنج میل مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است در تولید قالب‌های خم کلا از ورق سه میل استفاده می‌شود. قالب بتن جوشی لبه پنج سانتی دارای وزن چهل کیلوگرم می‌باشد. قالب با لبه شش سانتی دارای چهل و سه کیلوگرم است. وزن قالب بتن لبه خم تقریبا سی و هفت کیلوگرم در هر متر مربع می‌باشد. مدرن سازان به عنوان تولید کننده معتبر و با سابقه در تولید قالب فلزی بتن فعالیت دارد.

قالب2

قالب بتن

اجزا و متعلقات قالب بتن

قالب بتن دارای اجزای مختلفی همچون بلت؛ مهره بلت؛ کلمپس؛ واشر کاس؛ پین و گوه؛ کلیپس ( گیره متوسط )؛ بلت عصایی؛ تسمه بلت ( تنگ تسمه‌ای ) می‌باشد.

این قالب در برابر فشارهای ناشی از انبوه بتن از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. همین امر سبب برتری این محصول نسبت به سایر محصولات مشابه می‌باشد. تحقیقات نشان می‌دهد وزن استاندارد یک فوت مربع بتن برابر با یک‌صد و پنجاه پوند می‌باشد. بنابراین یک پروژه که دارای تیر پل؛ سرستون؛ دیوار و …. می‌باشد به مراتب دارای وزن بسیار بالایی می‌باشد. قالب بتن باید به گونه‌ای باشد که بتواند این وزن بتن را تحمل کند. در غیر این صورت پروژه دچار مشکل می‌گردد و خسارات زیادی بر جای می‌گذارد.

طبقه بندی قالب بتن

طبقه بندی این محصول بستگی به محل استفاده و نوع قالب دارد. عواملی همچون میزان فشار؛ حجم قالب و مقدار جریان تعیین کننده انتخاب نوع قالب می‌باشد. به طور نمونه برای استفاده قالب در پروژه‌های عمرانی اندازه قالب از سه اینچ تا دوازده اینچ قالب تغییر است.

قالب 3

قالب بتن

بالا بردن طول عمر قالب بتن و عوامل موثر بر آن

قبل از مونتاژ قالب آن را روغن‌کاری کنید. این کار به طول عمر قالب کمک می‌کند. برای این‌کار هرگز از گازوئیل استفاده نکنید. جابجایی و بسته بندی مناسب در بین طبقات تاثیر ویژه‌ای در ماندگاری این محصول دارد. انواع مونتاژ و اصولی قالب در افزایش طول عمر آن موثر می‌باشد. کیفیت محصول نیز در کارایی و طول عمر این قالب تاثیرگذار است. قالب فلزی موج‌دار می‌تواند ستون و دیوارهای پروژه شما را خراب کند. بنابراین از محصول بی‌کیفیت استفاده نکنید.

اسپیسر

اسپیسر قطعه کوچک در اندازه و مدل‌های مختلف می‌باشد. این محصول در ساخت و ساز کاربرد زیادی دارد. میلگردها در اسپیسر قرار می‌گیرند تا با ایجاد فاصله آن با بتن به سالم ماندن میلگرد کمک کنند. معمولا با گذشت زمان شرایط مختلفی همچون رطوبت؛ نم؛ هوا؛ تماس با مواد شیمیایی مختلف و …. میلگردها دچار خوردگی می‌شوند. همین امر سبب بروز مشکلاتی در سازه خواهد شد. بنابراین اسپیسر به عنوان یک محافظ قوی میلگرد را در خود می‌گیرد و از آن‌ها در تمام شرایط آب و هوایی محافظت می‌کند. این محصول در شکل‌ها و سایزهای مختلفی تولید می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد اسپیسر پلاستیکی به دلیل وزن کم؛ کیفیت بالا؛ سرعت در اجرای کار؛ حمل و نقل آسان و راحت؛ طول عمر و ماندگاری زیاد؛ قیمت ارزان و …. نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کرده است. استفاده از انواع این محصول به مقاومت و نوع سازه بستگی دارد. اگر شما جز آن دسته از مهندسین و پیمانکارانی هستید که برای پروژه‌های خود به اسپیسرهای با کیفیت و مرغوب نیاز دارید؛ می‌توانید از مدرن سازان خرید خود را انجام دهید.

خرید قالب بتن و محصولات با کیفیت از مدرن سازان

بررسی‌ها حکایت از آن دارد که بهترین تولید کننده قالب فلزی بتن افراد متخصص مدرن سازان می‌باشند. مدرن سازان با سال‌ها سابقه فعالیت در تولید اسپیسر؛ قالب‌های بتن مختلف و …. توانسته است این محصولات را با کیفیت بالا و قیمت مناسب به مشتریان خود ارائه می‌دهد. در صورتی که سفارش خود را از وبسایت modensazan.com انجام دهید؛ در کوتاه‌ترین زمان سفارش شما ارسال می‌شود. این مجموعه از خدمات پس از فروش نیز برخوردار است. برای اطلاع از مدل محصولات؛ نوع؛ سایز؛ قیمت و …. محصولات می‌توانید به سایت مدرن سازان مراجعه کنید. با توجه به کیفیت محصولات مدرن سازان و رضایت مشتریان؛ تولید این محصولات روز به روز در حال افزایش می‌باشد.

وب سایت : https://modernsazan.com/

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.