تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹

شاید یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای شما این باشد که روزی از نزدیک خانه خدا را ببینید. جدای از هزینه‌های بالای آن اگر پول کافی برای این سفر را داشته باشید، زمان طولانی انتظار برای آن شما را خسته خواهد کرد. به خصوص اگر قصد داشته باشید سفر حج را به صورت تمتع انجام دهید این

شاید یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای شما این باشد که روزی از نزدیک خانه خدا را ببینید. جدای از هزینه‌های بالای آن اگر پول کافی برای این سفر را داشته باشید، زمان طولانی انتظار برای آن شما را خسته خواهد کرد. به خصوص اگر قصد داشته باشید سفر حج را به صورت تمتع انجام دهید این انتظار ممکن است از یک دهه هم بگذرد. به همین دلیل سازمان حج و زیارت تدبیری اندیشید تا رسیدن به این آرزو برای شما راحت‌تر باشد.

از چند سال پیش تاکنون خرید و فروش فیش حج آزاد شده و افراد می‌توانند فیش‌های خریداری شده خود را با قیمت‌های تعیین شده به فروش برسانند. اما تاکنون هیچ مرجع مناسبی برای ثبت آگهی خرید یا فروش فیش‌های حج وجود نداشت و همین موضوع باعث باز شدن راه برای دلالان و واسطه‌ها شده بود. واسطه‌هایی که فیش‌ها را از فروشندگان با قیمتی نه چندان مناسب می‌خریدند و آن‌ها را با قیمتی گزاف به خریداران می‌فروختند.

در همین راستا سایت فیش حج محمد راه‌اندازی شد تا افراد بتوانند با ثبت رایگان فیش حج در کوتاه‌ترین زمان ممکن به خریداران یا فروشندگان واقعی متصل شوند. به این ترتیب واسطه‌ها در این میان حذف شده و خرید و فروش این فیش‌ها در بستری حلال و با قیمتی معقول انجام می‌شود. در این سایت انواع فیش‌های تمتع و عمره در شهرهای مختلف به فروش می‌رسد. قیمت این فیش‌ها متنوع بوده و بسته به نوع فیش، تاریخ ثبت نام و شهر متفاوت است.

سایت فیش حج محمد چه خدماتی را به شما ارائه می‌دهد؟

با فیش حج محمد راهی خانه خدا شوید

در آگهی‌های فیش حج محمد همه اطلاعات فیش به طور واضح و شفافی بیان شده است. شما با مراجعه به آگهی‌های این سایت می‌توانید اطلاعات کامل فیش‌ها را دریافت کنید و در صورت نیاز قیمت اعلام شده از سوی فروشنده را استعلام کنید. در حال حاضر در سال 1401 قیمت هر فیش عمره حدود 5 میلیون تومان و قیمت فیش‌های تمتع بین 50 تا 80 میلیون تومان است. در آگهی‌های این سایت شما چیزی بالاتر از این مبلغ پیدا نخواهید کرد.

توجه کنید که همه آگهی‌های ثبت شده در سایت فیش حج محمد کاملا رایگان است و شما می‌توانید هر زمان که خواستید آگهی خود را ثبت کرده یا آن را حذف کنید. تنها باید توجه کنید که این سایت ضوابطی برای ثبت آگهی اعلام کرده که باید آن‌ها را در نظر بگیرید. این ضوابط پیش از ثبت آگهی به شما نشان داده می‌شوند. در صورتی که آن‌ها را در آگهی خود رعایت نکرده باشید، آگهی شما از سایت حذف خواهد شد.

نکته جالب اینجا است که علاوه بر فروشندگان فیش حج، خریداران نیز امکان ثبت رایگان فیش حج را دارند. در صورتی که خریدار فیش حج باشید می‌توانید آگهی خود را در این سایت ثبت کنید تا فروشندگان با شما تماس بگیرند. در آگهی تقاضای خرید معمولا اطلاعاتی نظیر مقدار بودجه، نوع فیش درخواستی، شهر و بانک مورد نظر برای فیش بیان می‌شود. البته توصیه می‌کنیم که پیش از ثبت آگهی در سایت در میان آگهی‌های موجود جست و جو کنید و اگر گزینه مناسبی پیدا نکردید آگهی خود را منتشر کنید.

همچنین می‌توانید با تیم پشتیبانی سایت تماس گرفته و درخواست خود را ثبت کنید. این تیم در اسرع وقت مورد متناسب با درخواست شما را پیدا کرده و به شما معرفی می‌کند. در غیر این صورت می‌تواند شما را به دفاتر زیارتی فعال مرتبط کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به خواسته خود برسید.

سایت فیش حج محمد برای راحتی بیشتر شما برنامه اندروید فیش حج را نیز طراحی کرده است. با استفاده از این برنامه می‌توانید همه آگهی‌ها را مشاهده کنید یا آگهی جدیدی ثبت کنید. علاوه بر این شماره تلفن‌های 02166565200 و 09351032200 آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به شما است. شما می‌توانید با این شماره‌ها تماس بگیرید یا در اینستاگرام و  واتساپ و تلگرام با تیم مشاوره فیش حج محمد در ارتباط باشید. این تیم به شما برای تعیین قیمت فیش یا استعلام قیمت آن کمک خواهد کرد. به علاوه برای خرید گزینه بهتر شما را راهنمایی می‌کند.

در هنگام خرید فیش حج به این نکات توجه کنید.

سایت فیش حج محمد در اصل سایتی برای انتشار آگهی خرید و فروش فیش حج است. این سایت تلاش می‌کند که تا حد امکان صحت آگهی‌های منتشر شده را بررسی کند. اما مسئولیت اصلی پیگیری آگهی و اطمینان از صحت آن بر عهده خریدار و فروشنده است. در همین راستا تیم پشتیبانی این سایت توصیه‌هایی به خریداران و فروشندگان می‌کند تا احتمال بروز مشکل به صفر برسد. برخی از این توصیه‌ها در ادامه آمده است.

  • حتما از فروشنده‌ای خرید کنید که امکان مراجعه حضوری و بررسی فیش را به شما می‌دهد.
  • از خرید وکالتی فیش خودداری کنید.
  • خرید و فروش فیش حج را در دفاتر مورد تایید سازمان حج و زیارت انجام دهید.
  • حتما پس از خرید فیش را به نام بزنید. چرا که برای سازمان حج و زیارت تنها فیش‌های به نام زده شده دارای اعتبار هستند.
  • تا حد امکان معامله را نقدی انجام داده و از قبول چک و سفته خودداری کنید.
  • فیش‌های سهمیه‌ای قابل خرید و فروش نیستند. در هنگام خرید به این موضوع توجه کنید.
  • پیش از اقدام به خرید با مشاورین فیش حج محمد تماس گرفته و از قیمت‌ها مطلع شوید.
  • توجه کنید که فیش‌های هر استان تنها در همان استان قابل انتقال است. بنابراین هنگام خرید به شهر و استان فیش توجه کنید تا در هنگام به نام زدن با مشکل مواجه نشوید.
  • بر اساس قوانین سازمان حج و زیارت امکان انتقال نام فیش حج تنها یک بار وجود دارد. بنابراین شما نمی‌توانید فیش خریداری شده را بفروشید. البته این کار غیرممکن نیست؛ اما نیاز به پیمودن هفت خوان رستم دارد.
  • خرید فیش حج تنها به منزله خرید امتیاز تشرف است. در صورتی که نام شما برای تشرف اعلام شود باید هزینه‌های کاروان و سفر را به صورت جداگانه بپردازید. این هزینه‌ها هر سال توسط سازمان حج و زیارت اعلام می‌شود و بر اساس قیمت ارز و برخی شرایط متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال در سال 1401 این هزینه‌ها بین 42 تا 45 میلیون تومان متغیر بوده است.
  • در حال حاضر به دلیل شرایط بیماری کرونا هیچ اعزام تمتعی انجام نشده. حداقل تا پایان محدودیت‌های کرونایی و اعلام آمادگی و میزبانی از طرف عربستان سعودی نباید انتظار تشرف به خانه خدا را داشته باشید. ان شاء الله با فراگیری واکسن کرونا هرچه زودتر این مهم تحقق یابد.
  • سفر عمره نیز به دلیل مشکلاتی متوقف شده است. زمان از سرگیری این سفرها توسط سازمان حج و زیارت اعلام خواهد شد.
  • قیمت فیش حج همیشه ثابت نیست و در سال‌های مختلف متفاوت است.

سخن پایانی

خرید و فروش فیش حج در صورتی که در بستری مطمئن انجام شود به نفع شما خواهد بود. چرا که زمان انتظار برای شما کوتاه‌تر خواهد شد و احتمالا سریع‌تر به این سفر مشرف خواهید شد. به علاوه از شر دلالان و واسطه‌های سودجو نیز راحت شده و فیش را به قیمت واقعی آن خریداری می‌کنید. نکته دیگر اینکه اگر تخلفی در این حوزه انجام گرفت راحت‌تر می‌توانید آن را پیگیری کنید. استفاده از خدمات فیش حج محمد همه این مزیت‌ها را برای شما فراهم خواهد کرد. پس اگر به دنبال فیش حج با قیمت مناسب می‌گردید همین الان به این سایت سر بزنید.

 

خروج از نسخه موبایل