تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
کد خبر : 15850

با روش‌های مختلف آزمایش کرونا آشنا شوید

با روش‌های مختلف آزمایش کرونا آشنا شوید

با روش‌های مختلف آزمایش کرونا آشنا شوید آزمایش کرونا یا همان بیماری کووید ۱۹ که آمار مبتلایان آن به تازگی از مرز ۱ میلیون نفر گذشت، به روش‌های گوناگونی انجام می‌شود؛ در این مطلب، با هرکدام از این روش‌های تست بیماری کرونا آشنا می‌شویم.
آزمایش کرونا به روش‌های گوناگونی انجام می‌شود و بر اساس سرعت اعلام نتایج و دقت آزمایش، هرکدام از این روش‌ها به نوعی مورد توجه قرار گرفته‌اند. در ادامه به معرفی هرکدام از این روش‌ها می‌پردازیم.
تکنیک‌های مختلف آزمایش کرونا به صورت کلی سه نوع آزمایش تشخیص بیماری کرونا وجود دارد؛ آزمایش آنتی‌بادی، تست آنتی‌ژن و پی سی آر (PCR) که هرکدام بسته به مدت زمان اعلام نتایج و همچنین سطح دقت نتیجه اعلام شده با یکدیگر متفاوت هستند. در آزمایش‌های آنتی‌ژن و پی سی آر اینکه فرد در حال حاضر ناقل بیماری کووید ۱۹ هست یا نه قابل تشخیص است؛ اما نکته‌ای که باعث شده در چند روز اخیر روش آنتی‌بادی توجه زیادی به خود جلب کند، اطلاعات گسترده‌ای بوده که در این تکنیک در اختیار کادر درمانی قرار می‌گیرد.
بسیاری از افراد در سراسر کشورهای جهان تصور می‌کنند که در هفته‌های اخیر ب..

با روش‌های مختلف آزمایش کرونا آشنا شوید

آزمایش کرونا یا همان بیماری کووید ۱۹ که آمار مبتلایان آن به تازگی از مرز ۱ میلیون نفر گذشت، به روش‌های گوناگونی انجام می‌شود؛ در این مطلب، با هرکدام از این روش‌های تست بیماری کرونا آشنا می‌شویم.

آزمایش کرونا به روش‌های گوناگونی انجام می‌شود و بر اساس سرعت اعلام نتایج و دقت آزمایش، هرکدام از این روش‌ها به نوعی مورد توجه قرار گرفته‌اند. در ادامه به معرفی هرکدام از این روش‌ها می‌پردازیم.

تکنیک‌های مختلف آزمایش کرونا

به صورت کلی سه نوع آزمایش تشخیص بیماری کرونا وجود دارد؛ آزمایش آنتی‌بادی، تست آنتی‌ژن و پی سی آر (PCR) که هرکدام بسته به مدت زمان اعلام نتایج و همچنین سطح دقت نتیجه اعلام شده با یکدیگر متفاوت هستند. در آزمایش‌های آنتی‌ژن و پی سی آر اینکه فرد در حال حاضر ناقل بیماری کووید ۱۹ هست یا نه قابل تشخیص است؛ اما نکته‌ای که باعث شده در چند روز اخیر روش آنتی‌بادی توجه زیادی به خود جلب کند، اطلاعات گسترده‌ای بوده که در این تکنیک در اختیار کادر درمانی قرار می‌گیرد.

بسیاری از افراد در سراسر کشورهای جهان تصور می‌کنند که در هفته‌های اخیر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، اما پس از مدتی علائم این بیماری در بدنشان از بین رفته و آن‌ها کووید ۱۹ را شکست داده‌اند. از آنجایی که تا پیش از این تجهیزات و امکانات لازم برای مشخص کردن صحت این تصور وجود نداشت، کسی نمی‌دانست که واقعا چنین اتفاقی در سابقه پزشکی فرد رخ داده یا خیر!

با این حال، به کمک آزمایش کرونا آنتی‌بادی می‌توان تعیین کرد که آیا فرد در مدت زمانی بیشتر از ۴ هفته گذشته ویروس کرونا جدید را در بدن داشته و آن را شکست داده و یا چنین اتفاقی رخ نداده است. در روش آنتی‌بادی خون فرد مورد آزمایش قرار گرفته و بر اساس وجود موادی که توسط سیستم دفاعی برای مبارزه با کووید ۱۹ ساخته می‌شوند، می‌توان شرایط بیمار در هفته‌های گذشته را تعیین کرد. سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) هم به تازگی در نامه‌ای یک آزمایش آنتی‌بادی را به صورت اضطراری تایید کرده است.

مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا (CDC) تست پی سی آر را برای تشخیص ابتلا به بیماری کرونا ساخته است؛ در این روش با استفاده از نمونه‌هایی که از مخاط بینی افراد تهیه می‌شوند، می‌توان وضعیت سیستم تنفسی فرد را ارزیابی کرد و وجود ویروس کووید ۱۹ را در بدن تایید کرد.

با روش‌های مختلف آزمایش کرونا آشنا شویم

روش آنتی‌ژن هم مانند پی سی آر، به دنبال آثار ژنتیکی بیماری کووید ۱۹ در بدن فرد می‌گردد، اما این روش به نسبت دو نوع دیگر از آزمایش کرونا کمتر مورد تایید است. از آنجایی که تقاضا برای استفاده از کیت‌های تست کرونا روز به روز بیشتر می‌شود و تعداد کیت‌های در دسترس محدود هستند، در کشورهایی مثل بریتانیا و آمریکا افراد مورد آزمایش اولویت‌بندی می‌شوند تا قبل از همه ‌کسانی که احتمال ابتلای آن‌ها بالاتر است، مورد آزمایش قرار بگیرند.

همچنین بخوانید:

انجام آزمایش بیماری کرونا مهم‌ترین اقدام برای مقابله با کووید ۱۹ است!

در مقابله با وضعیتی مثل پاندمی کرونا هرچه آزمایش‌های بیشتری برای تشخیص ابتلای افراد صورت بگیرند، کنترل بیماری راحت‌تر خواهد بود و تلاش‌های مقامات برای شکست پاندمی زودتر به ثمر می‌نشیند. با این وجود محدودیت کیت‌های آزمایش باعث شده تا از یک ‌طرف تلاشی گسترده برای ساخت بسته‌های آزمایشی بیشتر صورت بگیرد و از طرف دیگر، محققان ارزیابی‌ها و بررسی‌های خود را بر اساس اطلاعات جمع‌آوری ‌شده توسط متخصصان چینی و تجربیات سایر مناطقی که بیشتر با کووید ۱۹ سر و کار داشته‌اند، انجام دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.