تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
کد خبر : 587071

با رفع مشکل روبیکا، احتمالا سرویس های گوگل در ایران رفع فیلتر خواهند شد

با رفع مشکل روبیکا، احتمالا سرویس های گوگل در ایران رفع فیلتر خواهند شد

با رفع مشکل روبیکا، احتمالا سرویس های گوگل در ایران رفع فیلتر خواهند شد روبیکا با انتشار نسخه جدیدی مشکل اخطار سپر ایمنی گوگل را رفع کرد. از این رو احتمال دارد سرویس های گوگل در ایران که اخیرا فیلتر شدند نیز رفع فیلتر شوند. طی روزهای گذشته سپر ایمنی گوگل به کاربران روبیکا یک

با رفع مشکل روبیکا، احتمالا سرویس های گوگل در ایران رفع فیلتر خواهند شد

روبیکا با انتشار نسخه جدیدی مشکل اخطار سپر ایمنی گوگل را رفع کرد. از این رو احتمال دارد سرویس های گوگل در ایران که اخیرا فیلتر شدند نیز رفع فیلتر شوند.

طی روزهای گذشته سپر ایمنی گوگل به کاربران روبیکا یک اخطار امنیتی را مبنی بر امن نبودن این اپلیکیشن ایرانی صادر کرد. پس از آن برخی فروشگاه‌های اندروید ایرانی که به سپر ایمنی گوگل متصل بودند نیز پیام مشابهی را به کاربران نشان دادند. در همین راستا وزارت ارتباطات نیز با اعلام این که این اقدام گوگل سیاسی است، بلافاصله تعدادی از سرویس های گوگل را در ایران مسدود کرد.

سپر ایمنی گوگل در حالی برای روبیکا اخطار امنیتی صادر کرد که این اپلیکیشن طی دو ماه اخیر هیچ نوع تغییر فنی را در دسترسی‌ها و ساختارهای امنیتی خود ایجاد نکرده است. از این رو روبیکا طی مذاکراتی با گوگل رفع این مشکل را در دستور کار خود قرار داد. در همین راستا روبیکا برای این که اعتماد کاربران خود را جلب کند، نسخه جدید و اصلاح شده این اپلیکیشن ایرانی را منتشر کرد که طی آن روبیکا به قابلیت‌های جدیدی چون قابلیت حذف اکانت نیز مجهز شده است.

رفع مشکل روبیکا

طبق بررسی‌ها، مشکل اپلیکیشن روبیکا در سپر ایمنی گوگل با اعمال تغییرات جزئی که البته به حوزه دسترسی‌ها و امنیت اپلیکیشن مربوط نبودند، رفع شده و گوگل نیز پس از اعمال این تغییرات اخطاری را برای کاربران این اپلیکیشن صادر نکرده است. البته فرایند بررسی نسخه جدید اپلیکیشن‌ها در گوگل پلی چند روز به طول می‌انجامد.

احتمال رفع فیلتر سرویس های گوگل

اکنون باید منتظر بمانیم تا ببینم آیا گوگل پلی باز هم برای کاربران روبیکا اخطار امنیتی صادر می‌کند یا نسخه جدید روبیکا در این فروشگاه بدون مشکل در دسترس خواهد بود. ضمن این که اگر گوگل برای این اپلیکیشن ایرانی مانع‌تراشی نکند، احتمال دارد طی روزهای آینده سرویس های گوگل که اخیرا مسدود شدند، رفع فیلتر شوند.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.