تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹
کد خبر : 20187

با این ۴ روش بازدهی زندگی خود را افزایش دهید!

با این ۴ روش بازدهی زندگی خود را افزایش دهید!

با این ۴ روش بازدهی زندگی خود را افزایش دهید! در این مطلب قصد داریم تا تعدادی از بهترین روش‌ها برای افزایش بازدهی زندگی و همچنین از بین بردن بی‌حوصلگی‌ها و خستگی‌های ناشی از زندگی یکنواخت و تکراری روزمره را بررسی کنیم.
در عصر حاضر افزایش بازدهی زندگی و بالا بردن لذت روزهایی که می‌گذرانیم به یکی از دغدغه اصلی ما تبدیل شده و کتاب‌ها، فیلم‌ها و محتواهای گوناگونی در این رابطه عرضه می‌شوند که هرکدام به طریقی وعده بهتر کردن زندگی را به ما می‌دهند. در همین رابطه، با ما همراه باشید تا ۴ روش کارآمد برای از بین بردن خستگی فعالیت‌های تکراری روزمره و همچنین بالا بردن بازدهی زندگی را بررسی کنیم.
در حالی که انجام دادن بسیاری کارها به صورت مداوم و روزمره می‌تواند به زندگی ما رنگ تکرار و کسالت دهد، روش‌هایی وجود دارند که به ما در وارد کردن تنوع به زندگی کمک می‌کنند. فرض کنید که به واسطه شغل خود باید هر روز از صبح تا عصر در مکان مشخصی باشید و با گذشت هفته‌ها و ماه‌ها، این احساس در شما به وجود می‌آید که همه چیز به شکل روتین و تکراری پیش می‌رود و انگیزه و نشاطی برای انجام کارهای جدید در شما ..

با این ۴ روش بازدهی زندگی خود را افزایش دهید!

در این مطلب قصد داریم تا تعدادی از بهترین روش‌ها برای افزایش بازدهی زندگی و همچنین از بین بردن بی‌حوصلگی‌ها و خستگی‌های ناشی از زندگی یکنواخت و تکراری روزمره را بررسی کنیم.

در عصر حاضر افزایش بازدهی زندگی و بالا بردن لذت روزهایی که می‌گذرانیم به یکی از دغدغه اصلی ما تبدیل شده و کتاب‌ها، فیلم‌ها و محتواهای گوناگونی در این رابطه عرضه می‌شوند که هرکدام به طریقی وعده بهتر کردن زندگی را به ما می‌دهند. در همین رابطه، با ما همراه باشید تا ۴ روش کارآمد برای از بین بردن خستگی فعالیت‌های تکراری روزمره و همچنین بالا بردن بازدهی زندگی را بررسی کنیم.

در حالی که انجام دادن بسیاری کارها به صورت مداوم و روزمره می‌تواند به زندگی ما رنگ تکرار و کسالت دهد، روش‌هایی وجود دارند که به ما در وارد کردن تنوع به زندگی کمک می‌کنند. فرض کنید که به واسطه شغل خود باید هر روز از صبح تا عصر در مکان مشخصی باشید و با گذشت هفته‌ها و ماه‌ها، این احساس در شما به وجود می‌آید که همه چیز به شکل روتین و تکراری پیش می‌رود و انگیزه و نشاطی برای انجام کارهای جدید در شما باقی نمانده است.

مخصوصا با وجود اوضاع بد اقتصادی بسیاری از افراد و همچنین، شیوع بیماری کرونا و مطرح شدن بحث خانه ماندن و فاصله‌گذاری اجتماعی، اصلا غیرعادی نیست که بسیاری از ما از وضع حال حاضر خود چندان راضی نباشیم و به دنبال بهتر کردن شرایط و افزایش بازدهی زندگی باشیم. برای چنین هدفی ابزارهایی از جمله کتاب، اپلیکیشن، وب‌سایت، دوره‌های آموزشی و تکنیک‌های گوناگون دیگر وجود دارد که در ادامه به بررسی ۴ مورد از آن‌ها برای بهتر کردن شرایط زندگی می‌پردازیم.

افزایش بازدهی زندگی

۱. ابزار آنلاین newDay

با این 4 روش بازدهی زندگی خود را افزایش دهید!

ابزار برنامه‌ریزی نیودی – newDay به صورت کلی تصور ما از روزهای ۲۴ ساعته را تغییر می‌دهد؛ این سیستم برنامه‌ریزی که از طریق وب‌سایت نیودی در این لینک قابل دسترسی بوده، به جای حالت عادی روزها، هر شبانه روز را به ۱۵ قسمت تقسیم می‌کند. این سیستم از ۱۰ قسمت بیداری و ۵ قسمت خواب تشکیل شده و به نوعی یک روش جدید و زاویه دیدی نوین را برای در نظر گرفتن روزها به ما می‌دهد.

در طرح نیودی که به ادعای سازندگان ابزاری مناسب برای افزایش بازدهی زندگی بوده، قسمت‌های بیداری هرکدام ۱۰۰ دقیقه طول دارند و قسمت‌های مربوط به خواب هم ۸۸ دقیقه‌ای هستند. جمع کل پنج قسمت خواب به ۷ ساعت حداقل خواب روزانه مورد نیاز بدن می‌رسد.

همان‌طور که در ویدیو معرفی وب‌سایت نیودی در لینک بالا اشاره شده، کاربر باید برای هر بخش ۱۰۰ دقیقه‌ای قسمت بیداری یک هدف را مشخص کرده و کاملا بر روی رسیدن به آن هدف تمرکز کند. سازنده این سرویس می‌گوید که با کنار گذاشتن سیستم قدیمی اهداف ۶۰ دقیقه‌ای و یک ساعته در روز و تغییر زاویه دید ما نسبت به تقسیم‌بندی روزانه، می‌توان بازدهی خود را بالا برد و در سطحی جدید به موفقیت دست یافت. رابط کاربری نیودی هم در نوع خود قابل قبول است و با فراهم کردن امکانات گوناگون برای اضافه کردن یادداشت و یادآوری و جزئیاتی از این قبیل، می‌تواند به بهتر شدن برنامه‌گذاری‌های ما کمک کند.

البته روش برنامه‌ریزی newDay کمی غیرمعمول و عجیب غریب به نظر می‌رسد، اما اگر قصد دارید تا یک سیستم افزایش بازدهی جدید را امتحان کنید و یا از روش‌های دیگر برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری نتیجه‌ای نگرفته‌اید، می‌توانید با نیودی طور دیگری به روزهای خود نگاه کنید.

۲. افزایش بازدهی زندگی با Medium Method

با این 4 روش بازدهی زندگی خود را افزایش دهید!

صاحب ایده سیستم میدیوم متد – Medium Method با اشاره به این موضوع که اپلیکیشن‌ها و ابزار گوناگون ما را از کاغذ و قلم دور کرده‌اند، سیستم خود برای بالا بردن بازدهی کاربران را تبلیغ می‌کند. این شخص که یکی از افراد باسابقه در حوزه برنامه‌ریزی‌های روزانه بوده، چد هال (Chad Hall) نام دارد و در یکی از پست‌های آنلاین خود می‌گوید که نرم‌افزارهایی که تا به حال در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند، استفاده از ابزار قدیمی و نوشتن بر روی کاغذ و دفترچه‌های یادداشت را به عنوان کاری بدون بازدهی معرفی می‌کنند؛ اما در سیستم میدیوم متد از کاغذ و قلم به عنوان راهی برای توسعه خلاقیت و بالا بردن توانایی ما در انجام کارها استفاده می‌شود.

به صورت کلی در میدیوم متد انعطاف‌پذیری بی‌انتها و توانایی‌هایی شگفت‌انگیزی که تنها با استفاده کاغذ و قلم شکوفا می‌شوند، برای بهره بردن از کوچک‌ترین ذرات خلاقیت و جزئی‌ترین ایده‌ها به کار گرفته شده و در عین حال، برای نظم دادن و حفظ این ایده‌ها، از ابزار آنلاین استفاده می‌شود. به عنوان مثال هال می‌گوید که در کارهایی مانند نوشتن خاطرات روزانه و یا یادآوری برای انجام کارهای گوناگون، می‌توان از وسایل قدیمی و غیر دیجیتال استفاده کرد. خریدن یک دفتر یادداشت برای نوشتن خاطرات و یا به کار گیری کاغذهای چسب‌دار برای یادآوری کارهای روزانه می‌تواند به افزایش بازدهی زنگی ما کمک کند.

۳. کتاب الکترونیکی Work The System

با این 4 روش بازدهی زندگی خود را افزایش دهید!

سم کارپنتر (Sam Carpenter)، نویسنده یک کتاب الکترونیکی مجانی با نام «سیستم سازی» یا Work The System بوده که بسیاری از علاقه‌مندان خواندن آن را به مدیران، صاحبان کسب و کار و افرادی که دنبال افزایش بازدهی زندگی هستند، توصیه می‌کنند. کارپنتر در کتاب خود که از طریق این لینک قابل دسترسی بوده، روی پیدا کردن سیستم‌های گوناگون در حوزه‌های فردی و اجتماعی تاکید دارد.

همچنین بخوانید:

۷ استراتژی طلایی برای رشد کسب و کار شما از زبان برایان تریسی

منظور نویسنده از سیستم‌ها، نحوه عملکردها و قوانین و ویژگی‌های خاصی هستند که با دانستن آن‌ها می‌توان بهترین بهره را در زمینه مورد نظر از آن خود کرد. به عنوان مثال کارپنتر می‌گوید که هر شخص در طول روز دچار نوعی جزر و مد انرژی می‌شود و در قسمتی از روز انرژی او به حداکثر خود می‌رسد؛ بنابراین با دانستن سیستم مربوط به این جزر و مد انرژی و مشخص کردن بهترین ساعتی از روز که توانایی ما برای انجام کارها بیشتر از باقی وقت‌هاست، می‌توان بازدهی خود را بالا برد و مهم‌ترین فعالیت روزانه را به آن زمان موکول کرد.

کارپنتر از اصطلاح «سیستم خطی شخصی» برای توصیف ساعات بالا بودن سطح انرژی که برای هر شخص تا حدی منحصر به فرد است، استفاده می‌کند. در کنار این سیستم خطی، سیستم‌های دیگری در دنیای روابط شخصی و کاری وجود دارند که با مشخص کردن آن‌ها می‌توان از قوانین حاکم بر آن‌ها بهره برد و به صورت کلی راه سریع‌تری به موفقیت پیدا کرد.

از طریق لینک بالا شما باید ابتدا ایمیل خود را در وب‌سایت وارد کرده و پس از تایید ایمیل، کتاب سیستم سازی را در فرمت‌های گوناگون در اختیار بگیرید.

۴. روش‌های تیم فریس برای بهبود زندگی

با این 4 روش بازدهی زندگی خود را افزایش دهید!

تیم فریس (Tim Ferriss) نویسنده، سخنران انگیزشی و کارآفرینی اهل آمریکا بوده که بسیاری از افراد او را به خاطر کتاب «چهار ساعت کار در هفته» (۴Hour Workweek) می‌شناسند. فریس که تکنیک‌ها و سیستم‌های گوناگونی برای افزایش بازدهی زندگی به مخاطبان ارائه می‌کند، معمولا بر روی دو تکنیک «مشخص کردن ترس‌ها» (Fear setting) و «محاسبه خط سیر رویاها» (Dreamline calculator) تاکید دارد.

در سیستم اول که از این لینک می‌توانید به ورژن آنلاینی از آن دسترسی داشته باشید، طرفداران فریس بر اساس متدهای این نویسنده مراحلی مشخصی را به وجود آورده‌اند؛ از طریق این مراحل شما می‌توانید تعیین کنید که چه چیزهایی در زندگی جلوی پیشرفت شما را می‌گیرند.

از طریق این سیستم به جای تعیین رویاها و اهداف، پیش از هر چیز تعیین می‌کنیم که چه ترس‌هایی باعث تنبلی و بی‌حوصلگی ما می‌شوند و دقیقا چرا ما کاری که باید را انجام نمی‌دهیم. سیستم مشخص کردن ترس‌ها ۶ مرحله داشته و با طی این مراحل شما می‌توانید از زوایای گوناگون تلاش‌های خود برای رسیدن به اهداف و همچنین موفقیت و شکست را بررسی و ارزیابی کنید.

تکنیک دوم، یعنی محاسبه خط سیر رویاها برنامه‌ای ۶ تا ۱۲ ماهه برای رسیدن به رویاها و آن سبکی از زندگی است که همه ما آرزوی رسیدن به آن را داریم. همانند سیستم قبلی، این تکنیک قالبی را برای افکار و خواسته‌های ما فراهم می‌کند و با نشان دادن سودها و ضررهایی که به هنگام انتخاب مسیرهای گوناگون در انتظار ما خواهند بود، به بهتر کردن زندگی کاربران کمک می‌کند.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.