با آپدیت آی او اس ۱۴ می‌توان پیش از نصب اپلیکیشن‌ها، آن‌ها را آزمایش کرد اپل همراه آپدیت آی او اس ۱۴ (iOS 14)، به صاحبان آیفون اجازه می‌دهد بدون نصب کامل اپلیکیشن‌ها، ابتدا آن‌ها را اجرا و آزمایش کنند.
۹to5mac با بررسی قطعه کدهای نسخه‌ی آزمایشی آپدیت آی او اس ۱۴ متوجه شده که اپل در حال کار روی راه جدیدیست که اجازه می‌دهد بدون آنکه نیاز به نصب کامل اپلیکیشن‌های متفرقه باشد، کاربران ابتدا آن‌ها را آزمایش کنند. وب‌سایت ۹ تو ۵ مک می‌گوید این عملکرد به عنوان بخشی از ویژگی اسکن کد QR خواهد بود.
API جدید Clips در آپدیت آی او اس ۱۴ امروزه اگر یک لینگ را باز کنید یا یک کد QR را از یک اپلیکیشن که روی آیفون شما نصب نیست اسکن کنید، آن لینک در مرورگر سافاری اجرا می‌شود. اپلیکیشن‌ها می‌توانند لینک‌های سراسری ایجاد کنند که وقتی اپلیکیشن نصب است، به جای رفتن به سافاری، مستقیماً آن برنامه اجرا می‌شود. اما این موضوع با توجه به API جدید اپل با عنوان “Clips” که در iOS 14 کشف شده، در آینده‌ای نزدیک تغییر خواهد کرد.
بیشتر بخوانید: آیفون‌ها با آی او اس ۱۴ اپل یکی از بهترین ویژگی‌های اندروید ..

با آپدیت آی او اس ۱۴ می‌توان پیش از نصب اپلیکیشن‌ها، آن‌ها را آزمایش کرد

اپل همراه آپدیت آی او اس ۱۴ (iOS 14)، به صاحبان آیفون اجازه می‌دهد بدون نصب کامل اپلیکیشن‌ها، ابتدا آن‌ها را اجرا و آزمایش کنند.

۹to5mac با بررسی قطعه کدهای نسخه‌ی آزمایشی آپدیت آی او اس ۱۴ متوجه شده که اپل در حال کار روی راه جدیدیست که اجازه می‌دهد بدون آنکه نیاز به نصب کامل اپلیکیشن‌های متفرقه باشد، کاربران ابتدا آن‌ها را آزمایش کنند. وب‌سایت ۹ تو ۵ مک می‌گوید این عملکرد به عنوان بخشی از ویژگی اسکن کد QR خواهد بود.

API جدید Clips در آپدیت آی او اس ۱۴

امروزه اگر یک لینگ را باز کنید یا یک کد QR را از یک اپلیکیشن که روی آیفون شما نصب نیست اسکن کنید، آن لینک در مرورگر سافاری اجرا می‌شود. اپلیکیشن‌ها می‌توانند لینک‌های سراسری ایجاد کنند که وقتی اپلیکیشن نصب است، به جای رفتن به سافاری، مستقیماً آن برنامه اجرا می‌شود. اما این موضوع با توجه به API جدید اپل با عنوان “Clips” که در iOS 14 کشف شده، در آینده‌ای نزدیک تغییر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

آیفون‌ها با آی او اس ۱۴ اپل یکی از بهترین ویژگی‌های اندروید را دریافت می‌کنند

آنطور که برنامه‌نویس‌ها این API جدید را تحلیل و بررسی کرده‌اند، ما می‌توانیم بگوییم که Clips به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد محتوای خود را بدون آنکه ابتدا نیاز به نصب کامل باشد، در اختیار کاربران قرار دهند. این API مستقیماً با کدخوان QR در ارتباط است؛ بنابراین کاربران برای این کار باید کد مربوط به یک اپلیکیشن که روی صفحه ظاهر می‌شود را اسکن کنند.

تصور کنید یک کد QR مربوط به یک ویدیو از یوتیوب را در اختیار دارید، اما اپلیکیشن یوتیوب روی آیفون شما نصب نیست. همراه آی او اس ۱۴ و Clips API شما می‌توانید آن کد را اسکن کرده تا ویدیو در یک کارت شناور روی صفحه‌ی گوشی شما، به جای یک صفحه‌ی وب، به اجرا درآید.

برای این کار توسعه دهندگان باید مشخص کنند که کاربر با اسکن کن می‌تواند به کدام بخش‌های اپلیکیشن دسترسی داشته باشد و چه محتوایی را مشاهده کند. این کارت شناور سپس گزینه‌ای برای دانلود نسخه‌ی کامل اپلیکیشن در اپ استور یا قابلیت باز کردن محتوا با اپلیکیشن از پیش نصب شده روی گوشی‌تان را ارائه خواهد کرد.

البته این چیز تازه‌ای نیست. اندروید نیز چنین ویژگی با نام “Slices” را در اختیار دارد که می‌تواند بخش‌های تعاملی از یک اپلیکیشن را در اپلیکیشنی نظیر Google Search یا Google Assistant به نمایش بگذارد؛ بنابراین اضافه شدن چنین قابلیتی از طریق یک API در نسخه‌ی بعدی آی او اس اپل نمی‌تواند دور از دسترس باشد.

به جز این، بررسی قطعه کدهای دریافتی نشان می‌دهد که اپل در حال بررسی ویژگی جدیدی با اپلیکیشن‌های OpenTable، Yelp، DoorDash، Sony و YouTube برای جایگذاری یک API جدید است تا بتواند از برنامه‌های خود به عنوان نمونه در دموهای کنفرانس WWDC استفاده کند.

خروج از نسخه موبایل