تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۴:۵۶
کد خبر : 590611

بالاخره خاندان پهلوی چقدر پول از کشور خارج کردند؟

بالاخره خاندان پهلوی چقدر پول از کشور خارج کردند؟

بالاخره خاندان پهلوی چقدر پول از کشور خارج کردند؟ به گزارش منیبان، سید پرویز فتاح در مراسم «اهدای یکصد و سی‌وپنج هزارمین سند از املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم» که در شهرستان رشت و به صورت همزمان از طریق ویدئو کنفرانس در ۴ استان به صورت کشوری برگزار شد، با تبریک فرارسیدن

بالاخره خاندان پهلوی چقدر پول از کشور خارج کردند؟

به گزارش منیبان، سید پرویز فتاح در مراسم «اهدای یکصد و سی‌وپنج هزارمین سند از املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم» که در شهرستان رشت و به صورت همزمان از طریق ویدئو کنفرانس در ۴ استان به صورت کشوری برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: یکی از تجلیات انقلاب امام خمینی (ره)، همین اتفاقی است که امروز افتاد؛ امام آمد که حق مردم مظلوم ایران را از حاکمان ظالم پهلوی بگیرد و ما باید این فلسفه انقلاب را در همه ابعاد متجلی کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به رونمایی از دفتر بزرگ املاک پهلوی در استان گیلان گفت: این دفتر املاک شامل بیش از ۳۶۰ رقبه است که هر رقبه شامل یک منطقه یا روستا است و امضای مالکان اصلی آنها به زور در آن ثبت شده و همه این املاک را بدون پرداخت یک ریال، از مالکانشان غصب کردند.

وی با بیان اینکه تمام استان گیلان، مازندران و گلستان را به نام پهلوی و همه خراسان جنوبی را به نام اعلم زده بودند، گفت: علاوه بر املاک پهلوی، ما برخی از خودروهای خاندان پهلوی را در یک موزه به نمایش گذاشته ایم و جالب اینکه برخی از این خودروها در دنیا منحصر به فرد است؛ یا خودروی طلایی رضا پهلوی که در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که خاندان پهلوی پول این مملکت را صرف آن کرد، خرید گران ترین تابلوهای دنیا بود یا جمع‌آوری ۵۰۰ هزار تمبر کلکسیونی؛ باورش سخت است که آنها شمشیرها و سلاح هایی موزه‌ای را جمع کرده بود که تنها بر روی یکی از آنها، ۴۰۰ قطعه الماس نصب شده است و اینها تنها بخشی از آن اموالی است که آنها نتوانستند با خود ببرند؛ این اموال به اندازه ای است که ما اگر ده ها موزه راه بیندازیم باز هم جوابگوی نمایش آنها نیست.

فتاح با انتقاد از افرادی که به سخنان قبلی او مبنی بر خروج ۱۰۰ میلیارد دلار از پول مردم توسط پهلوی اعتراض کرده بودند گفت: ما یک بار عدد ۱۰۰ میلیارد دلار را گفتیم و برخی ها گفتند درآمد نفتی انقدر نبوده، ولی ما این عدد را با محاسبه اعلام کردیم.

وی با اشاره به واگذاری املاک غصب شده توسط پهلوی به مردم به همت بنیاد مستضعفان گفت: ما امسال یکصد و سی و پنج هزارمین سند از املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی را به مردم و مالکان آنها بازگرداندیم و این فرایند به دلیل شناسایی‌ها و کار کارشناسی، بسیار زمان‌بر بود ولی ان شاءالله واگذاری این املاک تا سال آینده به اتمام می رسد.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه فرح و برخی از اعضای خاندان پهلوی حتی شناسنامه ایرانی خود را هم زمان فرارشان از کشور با خود نبردند گفت: این ملعون ها شناسنامه خود را جاگذاشته اند و این از یک رو به دلیل عجله شان برای فرار بود و از سوی دیگر آنها امید به برگشت به کشور داشتند حالا یا با انقلاب رنگی یا با هر طرفند دیگری؛ ولی آنها کور خوانده بودند.

وی خطاب به مسئولان گفت: ما باید مراقب باشیم که رفتارمان با علمکرد پیشینیان متفاوت باشد و تلاش کنیم در مرام و مسلک و زندگی، به امام راحل و رهبری تاسی کنیم چراکه ما وظیفه داریم امانتی که به دست ما رسیده را به اهلش برسانیم و ما در بنیاد مستضعفان تلاش کردیم که این اتفاق بیفتد و آنچه از پهلوی به دست ما رسیده در خدمت مردم و خدمات عام المنفعه قرار گیرد.

فتاح با اعلام آمادگی مجدد برای واگذاری املاک در اختیار بنیاد به نهضت ملی مسکن و هرگونه خدمات عام المنفعه همچون مدرسه و بیمارستان گفت: این افتخار ما است که انقلاب امام راحل را اقامه کنیم و برای خدمت به مردم، هیچ منتی بر هیچ کس نداریم

منبع: ایسنا

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.