تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹

بازی Fall Guys و ۱۰ نکته برای تازه واردها بازی Fall Guys – فال گایز پدیده بزرگ این روزها است که با ایده‌های جذابش توانسته نظر بازی دوستان را جلب کند. در ادامه می‌توانید نکات لازم برای پیروزی در آن را مطالعه کنید.
بازی Fall Guys معنای تازه‌ای از عناوین مسابقه‌ای و سبک بتل رویال ارائه می‌دهد و برای عبور از مراحل و چالش‌های آن، باید به نکات ویژه‌ای توجه داشته باشید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.
احتمالا مسابقات ورزشی تلویزیونی را مشاهده کرده‌اید، جایی که تعدادی شرکت کننده باید از چالش‌های مختلف عبور کرده و به پیروزی برسند. ایده بازی فال گایز هم دقیقا همین است و اگر در جستجوی یک اثر کژوال سرگرم کننده چالشی هستید، این بازی دقیقا همان چیزی را ارائه می‌دهد که نیاز دارید. با این حال اجازه ندهید که ظاهر ساده و کارتونی این بازی شما را فریب دهد؛ این اثر به شدت رقابتی است، همه بازیکنان می‌خواهند به خط پایان برسند و در این مسیر هیچکس نمی‌خواهد اجازه دهد که شما پیروز شوید.
راهنمای بازی Fall Guys برای تازه واردها در این بازی تعدادی مینی گیم وجود دارد که در هر کدام از آن‌ها، تنها تعداد..

بازی Fall Guys و ۱۰ نکته برای تازه واردها

بازی Fall Guys – فال گایز پدیده بزرگ این روزها است که با ایده‌های جذابش توانسته نظر بازی دوستان را جلب کند. در ادامه می‌توانید نکات لازم برای پیروزی در آن را مطالعه کنید.

بازی Fall Guys معنای تازه‌ای از عناوین مسابقه‌ای و سبک بتل رویال ارائه می‌دهد و برای عبور از مراحل و چالش‌های آن، باید به نکات ویژه‌ای توجه داشته باشید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

احتمالا مسابقات ورزشی تلویزیونی را مشاهده کرده‌اید، جایی که تعدادی شرکت کننده باید از چالش‌های مختلف عبور کرده و به پیروزی برسند. ایده بازی فال گایز هم دقیقا همین است و اگر در جستجوی یک اثر کژوال سرگرم کننده چالشی هستید، این بازی دقیقا همان چیزی را ارائه می‌دهد که نیاز دارید. با این حال اجازه ندهید که ظاهر ساده و کارتونی این بازی شما را فریب دهد؛ این اثر به شدت رقابتی است، همه بازیکنان می‌خواهند به خط پایان برسند و در این مسیر هیچکس نمی‌خواهد اجازه دهد که شما پیروز شوید.

راهنمای بازی Fall Guys برای تازه واردها

در این بازی تعدادی مینی گیم وجود دارد که در هر کدام از آن‌ها، تنها تعداد محدودی که باقی بمانند یا زودتر از دیگران به خط پایان برسند، اجازه ورود به مرحله بعدی را خواهند داشت. هر کدام از این مینی‌ گیم‌ها، به شکل خاصی برگزار می‌شود و بعضی از آن‌ها به صورت تیمی است که کار را سخت‌تر هم می‌کند. هدف اصلی شما در بازی این است که حذف نشوید و به دور بعدی مسابقه راه پیدا کنید اما دقیقا چگونه می‌توان این کار را انجام داد؟

– این یک بازی بتل رویال معمولی نیست

برای اینکه به نفر اول مسابقه تبدیل شوید و بر روی تخت پادشاهی بنشینید، باید از ۵ مرحله عبور کنید. بازی در ابتدا به صورت ۶۰ نفره آغاز می‌شود و تنها ۴۵ نفر از مرحله اول عبور می‌کنند. در هر کدام از مراحل، تعدادی بازیکن حذف خواهد شد و آن قدر عناصر غافل گیر کننده مختلف در مقابل شما وجود دارد که هرگز نمی‌توانید از موفقیت خود اطمینان داشته باشید. با جلو رفتن در مراحل، تعداد بازیکنان کمتر می‌شود اما استرس شما افزایش می‌یابد و هر اشتباه کوچک مساوی است با حذف شدن.

بر خلاف دیگر عناوین بتل رویال، شما برای پیشرفت و پیروزی، نیازی به جمع آوری تجهیزات و اسلحه‌های جدید ندارید و در تمامی مراحل، همه بازیکنان شرایط یکسانی دارند. این بدین معناست که پیروزی شما به فاکتور مهارت و البته شانس بستگی دارد. پس باید کنترل شخصیت خود را به خوبی یاد گرفته و با هر کدام از چالش‌ها به خوبی آشنا باشید.

– هر کدام از مینی گیم‌ها را یاد بگیرید

بازی Fall Guys در حال حاضر بیش از ۲۵ نقشه دارد که به صورت تصادفی ممکن است در هر کدام از آن‌ها وارد رقابت شوید. این نقشه‌ها در چهار مدل مختلف عرضه می‌شوند: مسابقه‌ای (دویدن)، تیمی، بقا و مراحل نهایی. شما باید به تدریج هر کدام از این نقشه‌ها و مراحل را یاد بگیرید و ببینید چگونه می‌توان با دغدغه کمتر از آن‌ها عبور کرد. به هر حال، دانایی توانایی است و در کنار مهارت، باید دانش مناسبی از هر مرحله داشته باشید تا غافل گیر نشوید.

باید یک مغز تحلیلگر داشته باشید و تا آنجا که امکان پذیر است، هوشمندانه بازی کنید. البته از نظر نگارنده، سخت‌ترین بخش بازی، مسابقات تیمی آن است که متاسفانه به شدت ناجوانمردانه پیش می‌رود! اگر هم تیمی‌های خوبی نداشته باشید، مهم نیست که چه قدر تلاش می‌کنید، احتمال اینکه در نهایت حذف شوید، بسیار بالا می‌رود. باید تمام تلاش خود را بکنید اما اگر وارد مسابقات تیمی شدید، چندان عصبانی نشوید چون شرایط معمولا مطابق میل شما پیش نمی‌رود. برای اینکه مشکل مذکور تا حدی حل شود، می‌توانید در کنار دوستانتان بازی کنید که در این صورت، شانس شما برای عبور از این مراحل بالاتر می‌رود زیرا با دوستانتان هم‌تیمی هستید.

در مراحل بقا، شما باید بر روی منطقه تعیین شده باقی بمانید و ناک آوت نشوید. این مراحل به شکل مختلف انجام می‌شوند، شناخت دقیق از این مراحل، آمادگی داشتن در برخورد با موانع و زمانبندی درست، کلید پیروزی است. باید برای مدت زمان زیادی در بازی وقت بگذرانید تا به درجه استادی برسید، پس عجول نباشید و سعی کنید از لحظات سرگرم کننده هر مرحله لذت ببرید.

اگر از چهار مرحله اول عبور کردید، وارد مرحله نهایی می‌شوید که از همگی مراحل قبلی سخت‌تر است. مهم‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید، این است که خونسردی خود را حفظ کنید و تمرکز خود را تنها بر روی خود مرحله نگذارید، شما باید به بازیکنان دیگر هم توجه داشته باشید زیرا آن‌ها برای دستیابی به پیروزی حاضرند هر کاری انجام دهند و مطمئنا برای ناک آوت کردن شما پیش قدم می‌شوند.

– اهمیت فیزیک

شخصیت‌های بازی مستعد این هستند که به زمین بخورند، بیفتند و معمولا کمی طول می‌کشد تا بلند شوند. با اینکه کنترل کردن این شخصیت‌ها نسبتا آسان است اما بی‌ثبات بودن آن‌ها کمی آزار دهنده می‌شود، خصوصا وقتی که یک شی با شما برخورد می‌کند. پس باید درست حرکت کردن را یاد بگیرید و اگر یک شی به سمت شما می‌آید، پیشاپیش حدس بزنید که کجا فرود می‌آید یا از کدام مسیر می‌آید تا با آن برخورد نداشته باشید.

– مکانیک‌های اصلی بازی را بشناسید

گیم پلی بازی Fall Guys به سه حرکت اصلی تقسیم می‌شود: پریدن، شیرجه زدن و گرفتن. یاد گرفتن این سه حرکت اصلی کار سختی نیست اما اینکه یاد بگیرید در زمان درست و به شکلی کارآمد از آن‌ها استفاده کنید، شاید کمی زمانبر باشد. برخلاف دیگر بازی‌ها، مدیریت شخصیت‌های این بازی گاهی دشوار می‌شود و حتی با فشردن یک دکمه مورد نظر، آن اتفاقی که انتظار دارید، رخ نمی‌دهد اما در مجموع یادگیری مکانیک‌های اصلی گیم پلی، شما را در وضعیت بهتری قرار خواهد داد.

برای مثال با فشردن دکمه «گرفتن» در زمان مناسب، می‌توانید از سقوط کردن دوری کنید یا حتی یک آیتم را از دشمن بدزدید. یا شیرجه زدن می‌تواند شما را برای کسری از ثانیه جلو بیندازد و همین کافی است تا از خط پایان عبور کرده و حذف نشوید. ما در ادامه نکات مهم هر کدام از مکانیک‌های گیم پلی را به صورت جداگانه تشریح می‌کنیم.

– دقت در پرش

همانند دیگر عناوین پلتفرمر، «پریدن» یکی از مکانیک‌های مرکزی بازی است. شما باید برای عبور از موانع و حتی رسیدن به خط پایان، از دکمه پریدن استفاده کنید. متاسفانه، برخلاف دیگر بازی‌های سبک پلتفرمر، شخصیت‌ها دارای بدن‌های بزرگ و پاهای کوچک هستند، به همین دلیل نمی‌توانند وزن خود را به درستی حمل کنند. به همین دلیل، برای پرش باید زمان بندی درست داشته باشید تا انجام این حرکت به ضرر شما تمام نشود. برای مثال، گاهی به بن بست رسیده و باید حتما بپرید تا حذف نشوید اما اگر این پرش کمی دیرتر یا زودتر انجام شود، باز هم سقوط کرده و از دور مسابقه خارج می‌شوید.

– از شیرجه زدن هراسی نداشته باشید

اگر سریعا پس از پرش، شیرجه بزنید، شخصیت شما در هنگام فرود، بر روی زمین می‌افتد. بنابر این چرا بعضی‌ها این کار را انجام می‌دهند؟ نکته این است که اگر از یک منطقه مرتفع بپرید، پس از فرود آمدن روی زمین، برای لحظاتی کُند می‌شوید. اما اگر از یک منطقه مرتفع شیرجه بزنید، سریع‌تر از روی زمین بلند خواهید شد.

هنگامی که دشمنان شما را هُل می‌دهند، با استفاده از شیرجه زدن می‌توانید از آن‌ها فاصله بگیرید. در لحظات حساس و پایانی ، شیرجه زدن می‌تواند کمک کند تا سریع‌تر از دیگران از خط پایان عبور کنید. در مسابقات فوتبال هم به وسیله شیرجه می‌توانید ضربات محکمی به توپ وارد کرده و گل‌های جذابی به ثمر برسانید.

– در مراحل قاپیدن استراتژی داشته باشید

بعضی از مراحل، پیرامون مکانیک «گرفتن» (Grab) جریان دارند و این باعث شده بعضی از بازیکنان فکر کنند از این قابلیت تنها باید در این نوع مراحل استفاده کرد. اما گرفتن یکی از مکانیک‌های اصلی بازی است و گاهی فاصله شما از شکست تا پیروزی (یا برعکس)، گرفتن یک بازیکن یا گرفته شدن توسط یک بازیکن دیگر است. برای مثال یک مانع حرکتی به سوی شما می‌آید، اگر یک بازیکن شما را بگیرد، شاید نتوانید در ادامه به موقع بپرید و در نتیجه از محیط بازی سقوط کرده و حذف می‌شوید.

بعضی از مراحل همانند تیل تگ (Tail Tag) و رویال فامبل (Royal Fumble) نیز به صورت مستقیم با مکانیک گرفتن در ارتباط هستند. این مکانیک را به خوبی یاد بگیرید و ببینید چگونه می‌توانید از آن به نفع خود استفاده کنید.

در بعضی از مراحل، با گرفتن یک لبه یا برآمدگی، می‌توانید میانبر زده و کمی جلوتر بیفتید. همچنین در مراحلی همانند تگ تیل تیمی، توصیه می‌کنید چندان از ویژگی پریدن استفاده نکنید، زیرا باعث می‌شود تا توجه دیگر بازیکنان به سوی شما جلب شود. به جای این کار، تلاش کنید تا همرنگ جماعت شوید یا با کمک گوشه‌ها، دُم خود را از دیگران پنهان کنید.

– دقت را فدای سرعت نکنید

بازیکنانی که می‌خواهند به صورت حرفه‌ای بازی کنند، معمولا در تلاش هستند تا راه‌های نوآورانه‌ای برای زودتر رسیدن به خط پایان پیدا کنند اما همه بازیکنان تا این اندازه هوشمند نبوده و اکثرا بدون دقت و توجه کافی، تنها می‌خواهند هر چه سریع‌تر مسابقه را به پایان برسانند. اما مراحل به شکلی طراحی شده‌اند که در اکثر مواقع با شما مهربان نباشند و حتی زمانی که جلوتر از دیگران هستید، ممکن است به دلیل وقوع یک اتفاق ساده یا ظاهر شدن یک مانع ناگهانی، از دیگران عقب بمانید.

یک نکته دیگر هم که باید توجه داشته باشید این است که بعضی از مراحل، به شکلی طراحی شده‌اند که یک راه اصلی و چند راه فرعی دارند. راه اصلی، شما را سریع‌تر به هدف می‌رساند اما پرخطرتر است و اگر به اندازه کافی حرفه‌ای نباشید، دچار مشکل خواهید شد. در مقابل، راه‌های فرعی شاید دورتر باشند اما کم خطر هستند و اگر از آن آدم‌های بدشانس نباشید، به راحتی به خط پایان می‌رسید و جواز حضور در مرحله بعدی را دریافت می‌کنید. به این راه‌های فرعی نیز توجه کنید.

– شرایط را ارزیابی کنید

همان طور که بالاتر هم اشاره کردیم، بازی Fall Guys با اینکه کژوال و حتی کودکانه به نظر می‌رسد اما اثری است که معمولا برای پیروزی در مراحل آن باید استراتژی‌های درست داشته باشید. باید شرایط را ارزیابی کنید و به اصطلاح هر کاری که برای برنده شدن لازم است را انجام دهید! برای مثال در یکی از مراحل تیمی، به سه گروه تقسیم شده و باید یک توپ را به جلو هُل دهید. در این شرایط، اگر می‌بینید که از دو تیم دیگر عقب هستید، توپ خود را رها کرده و به سوی توپ‌های دشمن بروید و جلوی حرکت آن‌ها را بگیرید. در مدتی که مشغول انجام این کار هستید، هم تیمی‌های شما می‌توانند توپ خودشان را جلو ببرند و تیمتان وارد مرحله بعد شود.

همیشه شرایط را آنالیز کنید، خصوصا زمان‌هایی که باید با زمانبندی درست بپرید یا مجبور به انجام کارهای خاص هستید. حتی اگر مجبور شدید یک دشمن را بگیرید و او را فدا کنید، این کار را انجام دهید! فراموش نشود که دیگران هم ممکن است این کار را با شما انجام دهند، بنابر این همیشه آمادگی مقابله داشته باشید.

– از شکست‌ها درس بگیرید

کافی است این بازی را برای مدت کوتاهی تجربه کنید تا متوجه شوید شکست خوردن در آن اتفاقی طبیعی است، بخصوص حالا که مدتی از عرضه بازی گذشته و تقریبا اکثرا در آن حرفه‌ای شده‌اند. شکست خوردن در این بازی، بارها و بارها رخ می‌دهد و مهم نیست که این اتفاق رخ می‌دهد، مهم این است که اشتباهات خود را به حداقل برسانید، شما نمی‌خواهید برای تکرار یک اشتباه، چندین بار حذف شوید.

ناگفته نماند که این بازی هنوز به وضعیت ایده آل نرسیده و مشکلات زیادی دارد اما سازندگان هر روز در حال به روز رسانی آن هستند تا بتوانند نواقص را اصلاح کنند. بنابر این ممکن است که قربانی یکی از باگ‌های بازی شوید، این اتفاقات را به فال نیک بگیرید و چندان عصبی نشوید، روزهای خوب هم برای شما از راه خواهد رسید.

همچنین مطالعه کنید:

نسخه بازسازی بازی مافیا چه تفاوت‌هایی با نسخه اصلی دارد؟

بازی فال گایز هم‌اکنون برای پلی استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد. تا اینجا ۷ میلیون نسخه از این بازی بر روی پلتفرم استیم به فروش رفته است و محبوب‌ترین بازی تاریخ سرویس پلی استیشن پلاس نیز به حساب می‌آید.

آیا بازی Fall Guys را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

-: گجت نیوز

خروج از نسخه موبایل