تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱

بازی Dying Light و ۱۵ نکته برای تازه واردها بازی Dying Light – دایینگ لایت لذت بخش است اما به این شرط که زنده بمانید! نکاتی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم می‌توانند به بقای بیشتر شما کمک کنند.
در بازی Dying Light شما باید در جهانی پر از زامبی، به بقا ادامه دهید. این نکات برای کسانی است که بازی را به تازگی آغاز کرده‌اند و چندان در آن حرفه‌ای نیستند. بازی در چند ساعت اول، بسیار سخت است اما به تدریج و با قدرتمند شدن شخصیت شما، آسان می‌شود.
راهنمای بازی Dying Light برای تازه واردها – تا حد امکان از مرگ دوری کنید مردن در این بازی به طور همزمان می‌تواند اتفاق خوب و بدی باشد. خوب از این نظر که می‌توانید از شب به راحتی عبور کنید (چه لزومی دارد برای رسیدن به خانه‌های امن تلاش کنید وقتی با مرگ، مستقیما به آنجا می‌رسید) اما از طرف دیگر، امتیاز بقا (Suvivor Points) از دست می‌دهید که شاید به ضرر شما تمام شود.
– شب ۷ دقیقه است شاید این طور به نظر نرسد اما شب تنها ۷ دقیقه و روز ۶۴ دقیقه است. شما می‌توانید شب را استراحت کنید و در روز به کارهای خود بپردازید. تنها جایی که دچار مشکل می‌شوی..

بازی Dying Light و ۱۵ نکته برای تازه واردها

بازی Dying Light – دایینگ لایت لذت بخش است اما به این شرط که زنده بمانید! نکاتی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم می‌توانند به بقای بیشتر شما کمک کنند.

در بازی Dying Light شما باید در جهانی پر از زامبی، به بقا ادامه دهید. این نکات برای کسانی است که بازی را به تازگی آغاز کرده‌اند و چندان در آن حرفه‌ای نیستند. بازی در چند ساعت اول، بسیار سخت است اما به تدریج و با قدرتمند شدن شخصیت شما، آسان می‌شود.

راهنمای بازی Dying Light برای تازه واردها

– تا حد امکان از مرگ دوری کنید

مردن در این بازی به طور همزمان می‌تواند اتفاق خوب و بدی باشد. خوب از این نظر که می‌توانید از شب به راحتی عبور کنید (چه لزومی دارد برای رسیدن به خانه‌های امن تلاش کنید وقتی با مرگ، مستقیما به آنجا می‌رسید) اما از طرف دیگر، امتیاز بقا (Suvivor Points) از دست می‌دهید که شاید به ضرر شما تمام شود.

– شب ۷ دقیقه است

شاید این طور به نظر نرسد اما شب تنها ۷ دقیقه و روز ۶۴ دقیقه است. شما می‌توانید شب را استراحت کنید و در روز به کارهای خود بپردازید. تنها جایی که دچار مشکل می‌شوید، بخش داستانی است که گاهی یک ماموریت را دیر هنگام انجام می‌دهید و ناخواسته، پس از آن شب می‌شود یا ماموریت‌هایی که حتما باید در شب انجام شوند. اگر از این‌ها عبور کنید، دیگر شب برای شما دغدغه نخواهد بود.

البته شب آن قدرها هم بد نیست، شما امتیازات بالاتری دریافت می‌کنید و قدرتمندتر هستید اما زامبی‌ها نیز قوی‌تر هستند. اگر مطمئن هستید که کشته نمی‌شوید، شب بهترین فرصت شما برای ارتقا و پیدا کردن منابع است اما اگر بازی را به تازگی آغاز کرده‌اید تا وقتی که آماده نیستید، به سراغ شب نروید.

– همیشه به سر شلیک کنید

اکثر زامبی‌ها با یک شلیک به سر کشته می‌شوند اما بعضی‌ها هم همانند بامبر (Bomber) چندان برای شلیک به مغز مناسب نیستند. با این حال از بامبر می‌توانید استفاده خوبی کنید، چرا که انفجار او، زامبی‌های اطرافش را نیز از بین می‌برد. دشمنان به شکل‌های جالبی آسیب می‌بینند، هنگامی که از شکاندن پای آن‌ها به اندازه کافی سرگرم شدید، با شلیک به مغز، کار را تمام کنید.

– استتار کنید

شما با استتار کردن می‌توانید بسیاری از ماموریت‌ها را به راحتی انجام دهید، پس تا حد امکان و هر وقت که فرصت را مناسب می‌بینید، از این قابلیت استفاده کنید. چه لزومی دارد که خودتان را نشان دهید وقتی یک راه هوشمندانه‌تر پیش روی شماست؟ استتار کردن در این بازی دست کمی از استفاده از کدهای تقلب ندارد.

– باز پس گیری خانه‌های امن اهمیت خاصی ندارد

به جز چند خانه امن خاص که در بخش داستانی با آن‌ها برخورد می‌کنید، باز پس گیری باقی خانه‌ها از دشمنان اسلحه به دست، اهمیت چندانی ندارد و چیزی زیادی به شما اضافه نمی‌کند (شاید اندکی امتیاز). در واقع کمی که در بازی پیشرفت کنید، خودتان به این موضوع پی خواهید برد. اما فراموش نکنید که باز کردن این خانه‌ها برای اولین بار، می‌تواند شما را لول آپ (Level Up) کند و امتیاز خوبی از این کار دریافت خواهید کرد.

– خیابان‌ها امن هستند

دایینگ لایت از آن دسته بازی‌ها نیست که تصمیم بگیرید همه زامبی‌ها را نابود کنید، در واقع بازی به شکلی طراحی شده که علاقه‌ای ندارد شما زامبی‌ها را از بین ببرید. کشتن زامبی‌ها کار هوشمندانه‌ای نیست و حتی لوت خوبی از آن‌ها دریافت نمی‌کنید (در بخش داستانی، لوت‌های بهتری پیدا خواهید کرد). از کنار زامبی‌ها عبور کنید، همیشه بدوید و درگیر نشوید. در زمانی که یک زامبی شما را می‌گیرد، فقط با او مبارزه کنید و سپس به دویدن ادامه دهید. هیچ دلیل برای هدر دادن پول و زمان وجود ندارد.

علاوه بر این‌ها، خیابان‌ها امن هستند، لازم نیست که همیشه بر روی سقف‌ها در حال پارکور باشید، شما می‌توانید از کنار زامبی‌ها در خیابان عبور کنید. سرعت شما از زامبی‌ها بالاتر است و فقط زمانی می‌توانند به شما آسیب بزنند که زیاد به آن‌ها نزدیک شوید.

– فارمینگ (Farming) اهمیت دارد

شما به تجهیزات مختلفی نیازمند هستید و فارمینگ یکی از بهترین راه‌ها برای دستیابی به چیزهای مختلف است. اصطلاح فارمینگ هنگامی استفاده می‌شود که شما به جستجو و شکار آیتم یا اسلحه‌های خاص بروید. برای مثال در سری بازی بوردرلندز (Borderlands)، فارمینگ زمانی است که به مناطق مختلف بازگشته و با دشمنان مختلف مبارزه می‌کنید تا لوت‌های کمیاب بدست بیاورید. در بازی Dying Light شما می‌توانید با انجام ماموریت‌های فرعی و جستجوی خانه‌ها، عمل فارمینگ را انجام دهید. در این خانه‌ها، گاهی یک یا دو زامبی وجود دارند که کشتن آن‌ها نیز امتیاز خوبی برای شما به همراه دارد. در بخش داستانی، وارد خانه‌های زیادی خواهید شد، آن‌ها را به خوبی مورد بررسی قرار دهید و هر چه که پیدا می‌کنید را بردارید.

– بخش داستانی را بازی کنید

بسیاری شاید به شما پیشنهاد دهند که وقت خود را برای بخش داستانی بازی Dying Light هدر ندهید اما توصیه می‌کنیم که این اشتباه را انجام ندهید. بخش داستانی هم شما را با مناطق مختلف آشنا می‌کند و هم امتیازات خوبی به شما می‌دهد. در بخش داستانی، شما به خانه‌های امن مختلف می‌روید و پول و تجهیزات دیگر دریافت می‌کنید. ماموریت‌ها در بخش‌های ابتدایی، بسیار آسان هستند، حتی ممکن است با ماموریت‌هایی رو به رو شوید که در آن فقط کافی است به سوی یک منطقه قدم بزنید و با یک شخصیت غیرقابل بازی صحبت کنید.

درجه سختی بازی به پیشرفت شما در بخش داستانی، بستگی دارد. در آغاز بازی، زامبی‌های معمولی زیادی خواهید دید اما با پیشروی در بازی، با زامبی‌های سرسخت و متنوع‌تری رو به رو خواهید شد. پس برای باز شدن بعضی از خانه‌های امن، زامبی‌ها و غیره باید بخش داستانی را بازی کنید. شما همچنین می‌توانید قبل از انجام ماموریت‌های داستانی، به فارمینگ بپردازید تا قوی‌تر شوید اما بهترین کار این است که فارمینگ و بخش داستانی را همزمان انجام دهید و پس از مدتی، آن قدر قدرتمند می‌شوید که دیگر نگرانی خاصی نخواهید داشت و حتی در شب هم می‌توانید به راحتی بیرون بیایید.

– ماموریت‌های مناطق قرنطینه را انجام دهید

مناطق قرنطینه هدایای زیادی برای شما دارند، از مهمات و تجهیزات تا XP و چیزهای دیگر. اگر این مناطق را پیدا کردید، ترسی نداشته باشید و به سراغ آن‌ها بروید. این مناطق بسیار آسان هستند و با ارتقای شخصیت شما، مبارزات چندان سخت نخواهد بود. برای مثال در منطقه فروشگاه مواد غذایی، شما باید دکمه خاموش را بزنید، در را باز کرده و با ۲۰ زامبی مبارزه کنید (که چندان سخت نیست و یک مولوتف می‌تواند همه آن‌ها را نبود کند). جایزه‌ای که دریافت می‌کنید، بدون شک ارزشش را خواهد داشت.

– به تمرین پارکور و قابلیت‌های دیگر بپردازید

شما همیشه می‌توانید به بخش اولیه (Prologue) بازی بازگشته و به تمرین مهارت‌های مختلف بپردازید. شاید نیازی به انجام این کار نداشته باشید اما توصیه می‌کنیم که این بخش را تکرار کنید چرا که به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های مختلف و جدید خود را بهتر درک کرده و به شکل مناسب‌تری از آن‌ها استفاده کنید.

– عجولانه بازی نکنید

محموله‌های هوایی (Airdrops)، نجات دادن بازماندگان و هر چیزی که برای شما هزینه دارد را کنار بگذارید، حداقل تا زمانی که شرایط مناسبی دارید و از دست دادن XP برای شما دغدغه نیست. شما باید از اسلحه‌های خود قبل از اینکه خراب شوند، به شکلی کارآمد استفاده کرده و از انجام کارهای بی‌فایده همانند نجات بازماندگان خودداری کنید. بله، انجام این کار، جوایز خوبی برای شما به همراه خواهد داشت اما اتفاقی که قرار است برای شما بیفتد، این است: شما با سه نفر از افراد قدرتمند ری (Rai) رو به رو می‌شوید، آن‌ها خون زیادی دارند و شما را به راحتی نابود خواهند کرد. شما نه تنها کشته می‌شوید بلکه امتیاز بقا از دست می‌دهید و اسلحه‌هایتان نیز خراب می‌شوند. اگر خانه امنی در حوالی شما نباشد، باید تا محل آغاز، به عقب بازگردید. پس توصیه می‌کنیم تا زمانی که به اندازه کافی قدرتمند نشده‌اید، از مشکل تراشی برای خود بپرهیزید.

اگر در اوایل بازی، عجولانه رفتار نکنید، در ادامه شرایط برای شما مهیا خواهد شد. در نیمه‌های بازی (هنگامی که شهر قدیمی برای شما باز می‌شود)، شما می‌توانید با قلاب، به راحتی به محموله‌های هوایی برسید. تا آن زمان، در جستجوی مناطق قرنطینه باشید که جوایز مشابه محموله‌های هوایی به شما ارائه می‌دهند و راحت‌تر قابل انجام هستند.

علاوه بر این‌ها، شاید دوستانتان پیشنهاد دهند که از مولوتف برای نابودی گروهی دشمنان استفاده کنید اما به یاد داشته باشید که این حرکت شما، پر سر و صدا است و توجه زامبی‌های دیگر را جلب می‌کند که بدون شک دردسر بیشتری برای شما ایجاد خواهند کرد. با پیشرفت در بازی، اسلحه‌های فوق‌العاده‌ای بدست بیاورید که همه مشکلاتی که دارید را حل می‌کنند، صبور باشید.

– به یک هیولای قدرتمند تبدیل خواهید شد

پس از اینکه به اندازه کافی حرکات پارکور انجام دادید، مبارزه کردید و ماموریت‌ها را به اتمام رساندید، شما به یک مبارزه غیرقابل کشتن تبدیل می‌شوید که کسی نمی‌تواند جلوی او را بگیرد. شما می‌توانید بدون اینکه نگران چیزی باشید، گروه‌های مختلفی از زامبی‌ها را از بین ببرید. پس اگر می‌خواهید دچار آزار و اذیت نشوید، در بخش‌های اولیه بازی، تنها به انجام کارهای آسان بپردازید، از ماموریت‌های داستانی ساده تا ماموریت‌های فرعی سرگرم کننده. شما به تدریج به آن درجه‌ای که انتظار دارید، خواهید رسید.

شما می‌توانید کارهای بامزه زیادی در جهان بازی انجام دهید اما از انجام این کارها در شب خودداری کنید، درست است که سرعت شما بالاتر است اما احتمال مرگ شما هزار برابر بیشتر می‌شود. حتی هنگامی که به یک هیولای شکست ناپذیر تبدیل شده‌اید؛ شب باز هم چالش برانگیز خواهد بود و اگر سر و صدا به راه بیندازید، بدون شک آسیب جدی خواهید دید.

– اگر دری باز شد، شروع به دویدن کنید

اگر صدای باز شدن در را شنیدید یا چنین چیزی را به چشم دیدید، یک بامبر به سراغ شما آمده است (کمتر پیش می‌آید که موجود دیگری باشد). اگر چنین اتفاقی رخ داد، وقت را تلف نکرده و شروع به دویدن کنید (در نسخه رایانه‌های شخصی، با فشردن دکمه B می‌توانید به پشت خود نگاه کنید).

– نمی‌توانید بازی را فریب دهید

پیش‌دستی نکنید و زرنگ نباشید، شما نمی‌توانید بازی را فریب دهید. اگر یک برآمدگی زرد رنگ درخشان دیدید، بر روی آن بپرید، اگر یک مسیر مستقیم پیش روی شما بود، از آن بروید. هر کاری که می‌خواهید انجام دهید را به شکلی انجام دهید که بازی از شما می‌خواهد، در غیر این صورت، مشکلات زیادی برای شما ایجاد می‌شود. برای مثال در یکی از بخش‌های داستانی، شما باید بدوید و اگر این کار را انجام ندهید، کشته خواهید شد. با پیشرفت در بازی متوجه می‌شوید که پیروی از قواعد بازی، کاملا به نفع شما است. برای مثال در بخشی از بازی، اگر همان طور که بازی به شما می‌گوید، جلو بروید، با موجود آزار دهنده‌ای همچون اسکریمر (Screamer) رو به رو نمی‌شوید.

همچنین مطالعه کنید:

بازی Bleeding Edge و ۱۰ نکته برای تازه واردها

– از زامبی‌های بزرگ در ابتدا دوری کنید

پیرو همه نکاتی که تا اینجا در مورد آن‌ها صحبت کردیم، از مبارزه با زامبی‌های بزرگ نیز دوری نمایید. شاید وسوسه شوید اما این مبارزات را به زمانی دیگر موکول کنید، هنگامی که به اندازه کافی نیرومند شده‌اید. این زامبی‌ها شاید لوت خوبی داشته باشند اما در مجموع دلیل خاصی برای از بین بردن آن‌ها وجود ندارد و در واقع به دردسری که دارد، نمی‌ارزد. پس تا زمان آمادگی کامل، از آن‌ها دور باشید و هنگامی که زمانش رسید، می‌توانید امتیازات کشتن آن‌ها را بدست بیاورید.

این نکته را هم به یاد داشته باشید که بعضی از زامبی‌ها دارای نقطه ضعف هستند، برای مثال هزمت‌ها (Hazmat) دارای یک تانک در پشت خود هستند که منفجر می‌شود. هنگامی که زامبی‌های زیادی شما را محاصره کرده‌اند، انفجار هزمت می‌تواند شما را نجات دهد.

بازی دایینگ لایت هم‌اکنون بر روی کنسول‌های ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی (استیم) در دسترس قرار دارد.

آیا بازی Dying Light را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

-: گجت نیوز

خروج از نسخه موبایل